quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:15 schreef Sfancta het volgende:
Ongeveer de helft van de Limburgers zal besmet worden met het coronavirus. De meeste van hen krijgen slechts lichte klachten. Duizenden Nederlanders zullen overlijden, in Limburg alleen kan dat al om 2.500 inwoners gaan.
Volgens infectie-arts Christian Hoebe van de GGD Zuid-Limburg is dat een reëel scenario. "Het is een verschrikkelijk virus", zei hij op L1 radio.
Efficiënt virus
"We moeten helaas constateren dat het een efficiënt virus is. Volledig indammen lukt gewoon niet." Daarom richt Nederland zich nu op het creëren van groepsimmuniteit. Daarvoor moeten veel mensen het virus krijgen. Als iemand het virus heeft gehad, kan hij of zij immuun worden. Zodra steeds meer mensen immuun zijn, kan het virus zich steeds langzamer verspreiden en niet meer zo makkelijk overspringen op ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. Dat is de strategie waar Nederland zich nu op richt.
Dat heb ik in Plague Inc. nog niet meegemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:15 schreef Sfancta het volgende:
Ongeveer de helft van de Limburgers zal besmet worden met het coronavirus. De meeste van hen krijgen slechts lichte klachten. Duizenden Nederlanders zullen overlijden, in Limburg alleen kan dat al om 2.500 inwoners gaan.
Volgens infectie-arts Christian Hoebe van de GGD Zuid-Limburg is dat een reëel scenario. "Het is een verschrikkelijk virus", zei hij op L1 radio.
Efficiënt virus
"We moeten helaas constateren dat het een efficiënt virus is. Volledig indammen lukt gewoon niet." Daarom richt Nederland zich nu op het creëren van groepsimmuniteit. Daarvoor moeten veel mensen het virus krijgen. Als iemand het virus heeft gehad, kan hij of zij immuun worden. Zodra steeds meer mensen immuun zijn, kan het virus zich steeds langzamer verspreiden en niet meer zo makkelijk overspringen op ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. Dat is de strategie waar Nederland zich nu op richt.
twitter:ZDFsport twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 13:07:04Die UEFA hat die nationalen Ligen und die Europäische Klubvereinigung ECA darüber informiert, dass sie die für diesen Sommer geplante Fußball-EM in den Sommer 2021 verschieben will. Die Ligen und die ECA haben dem Vorschlag nach ZDF-Informationen zugestimmt. 1/2 #euro2020 https://t.co/weQntQ2NNU reageer retweet
Ik ook al 20 jaar hoor. Eigenlijk sinds mijn strafblad een keurige burger die af en toe wel eens geflitst wordt, maar dat is het dan ook welquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik ben echter een zeer volgzaam en voorbeeldig burger
quote:Volgens Demeyer hebben ze allemaal dezelfde klachten: ,,Ze zijn een week ziek geweest, grieperig thuis gebleven. De griepaanval is voorbij, denken ze. Twee dagen voelen ze zich prima. En dan melden ze zich met klachten van een droge kuchhoest en kortademigheid.” Een zeer lage zuurstofsaturatie doet bij de dokters dan een alarmbel afgaan, hoewel de mensen zich meestal niet ziek voelen. ,,Ze komen gewoon binnengewandeld, maar zijn wel vreselijk aangetast door het virus”, aldus Demeyer. ,,De beelden die we genomen hebben, zijn ronduit angstaanjagend. In die longblaasjes zit 80 tot 90 procent ontstekingsvocht en dat koekt samen tot een soort van massa die een litteken aan het vormen is.”
De reclassering is ook erg trots op mijquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook al 20 jaar hoor. Eigenlijk sinds mijn strafblad een keurige burger die af en toe wel eens geflitst maar dat is het dan ook wel
De hoop komt ook niet voort uit een economische zorgquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Als belastingadviseur/accountant maak ik me toch wel ernstig zorgen om de economie. Ben druk bezig met WTV aanvragen voor ondernemers met personeel (en dat kunnen ook eenmanszaakjes zijn met maar 1 of 2 werknemers), hoor van veel klanten dat hun opdrachten gecancelled of uitgesteld niet.
In tegenstelling tot velen hier hoop ik echt niet dat er nog meer gesloten gaat worden.
Goedzo!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De reclassering is ook erg trots op mij
Schrik ervan vosss.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook al 20 jaar hoor. Eigenlijk sinds mijn strafblad een keurige burger die af en toe wel eens geflitst wordt, maar dat is het dan ook wel
Dat is bij alles zo. Ook kut als je net iemand bent die kanker krijgt. Of dood gaat aan de normale griep. Of een zeldzame ziekte hebt. Altijd rot als je net degene bent die pech heeft. Haalt niet weg dat de kans enorm klein is dat je die pech hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
de regering maar zeggen de meeste zullen er geen last van hebben , nou je zal maar net iemand wezen die er dus wel veel last van krijg , ben je lekker mee
Google Chrome:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Had iemand al de optie genoemd om premium artikelen in een private browser sessie te openen?
Klik op de link met rechter muisknop en kies "openen in incognito venster"
Ik kan anders wel screenshots en een korte handleiding posten?
Nee snap ik, maar ik vind dat die wel heel makkelijk uit het oog wordt verloren. Terwijl de effecten van wel sluiten helemaal niet duidelijk of zeker zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De hoop komt ook niet voort uit een economische zorg
Dat kan wel, mits de overheid die ondernemers gaat ondersteunen met een financiele bijdrage zoals de Belgen dat nu ook doen. Ondernemers krijgen 4.000 euroquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Als belastingadviseur/accountant maak ik me toch wel ernstig zorgen om de economie. Ben druk bezig met WTV aanvragen voor ondernemers met personeel (en dat kunnen ook eenmanszaakjes zijn met maar 1 of 2 werknemers), hoor van veel klanten dat hun opdrachten gecancelled of uitgesteld niet.
In tegenstelling tot velen hier hoop ik echt niet dat er nog meer gesloten gaat worden.
Ja zo zal het zijn gegaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die 730 waren waarschijnlijk enkel de ernstige gevallen, bvb 20%. Dan lag het werkelijke aantal 5x hoger: 3650. Het aantal personen die in de incubatietijd zaten lag misschien 3x of 4x hoger: +- 14000. En tijdens de lockdown zullen in gezinnen waar iemand besmet was de anderen ook besmet raken, stel x3: 42000. Verder nog medisch personeel dat besmet wordt, en misschien andere (niet covid-19) patienten besmet hebben.
twitter:ajaxlife twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 13:19:37Het eerste bericht via een voetbalbond. De Noorse in dit geval. EK uitgesteld naar zomer 2021. #ajax https://t.co/wREkW4xUnf reageer retweet
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n medelijden met de meeste ondernemers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
ZierikzeeGodquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:21 schreef roos94 het volgende:
Hier in Zierikzee centrum gezellig druk op de straten. Ook redelijk wat ouderen, niemand schijnt het te deren.
Andere bron svp.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:21 schreef Tarado het volgende:
twitter:ajaxlife twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 13:19:37Het eerste bericht via een voetbalbond. De Noorse in dit geval. EK uitgesteld naar zomer 2021. #ajax https://t.co/wREkW4xUnf reageer retweet
En hoe lang? En wanneer trekt het weer aan. En vergeet niet dat al dat geld ook ergens vandaan moet komen. De overheid is geen bodemloze put.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan wel, mits de overheid die ondernemers gaat ondersteunen met een financiele bijdrage zoals de Belgen dat nu ook doen. Ondernemers krijgen 4.000 euroEn vanaf April 160 euro per dag zodat niemand failliet gaat.
De Biet is zeker ook nog gewoon stiekem openquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:21 schreef roos94 het volgende:
Hier in Zierikzee centrum gezellig druk op de straten. Ook redelijk wat ouderen, niemand schijnt het te deren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |