Nee dat zal ik niet lang meer duren denk ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het zonder lockdown zelfs al moeilijk is om onder de 2 te komen. Daarom begrijp ik niet dat kinderen 'gewoon' mogen blijven spelen bijvoorbeeld.
Engelsen en vooral die je op vakantie tegenkomtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn een heel plat volk. Zo plat als wij zul je ze nergens vinden.
Als ze 'even, hup' drieduizend extra apparaten erbij konden fixen hadden ze dat wel gedaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:20 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom worden er niet meer beademingsapparatuur gemaakt? Of duurt dat maanden.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Sleutel tot alles.
Aangezien exponentiële oplossingen niet voor de hand liggen zijn wij hoe dan ook de lul.
Die genieten aanzienlijk minder vrijheden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral niet doen als Nederland nou zo'n totaal ander volkje is dan het gros van de West-Europese landen
https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, het RIVM was nou niet echt te vertrouwen de afgelopen dagen, wel? Hoeveel fouten kan een instantie maken .....
Als echte Fokker kwam je toch al nooit buiten?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:21 schreef D_A het volgende:
[..]
Daarom lekker naar de IKEA met z'n allen
Blijf ik wel binnen.
Scholen en horeca zijn en blijven dicht tot en met de meivakantie en mocht het in te dammen zijn, dan zie ik nog wel de zomervakantie ingetrokken worden met een noodverordening vanwege de achterstanden op scholen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Over 3 weken is dit niet klaar. En over 3 weken gaan ook de scholen niet weer open. Over 3 weken zien we de piek misschien, want dat is helemaal nog niet zeker, iets afvlakken. Die scholen blijven echt wel langer dicht dan 3 weken.
Kan niet, want ook mensen <70 kunnen ernstig ziek worden en op de IC belanden en ook dan krijg je verzadiging van je zorg. Virus zijn gang laten gaan is gewoon niet eens een optie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
Zeg ik nu iets heel doms.
Laten we alle mensen van boven de 70 en mensen met onderliggende gezondheidsklachten een maand in absolute quarantaine stoppen en dan het virus op z'n beloop laten.
Flame me
Je doet net alsof we helemaal niks doen. Het hele sociale leven ligt minimaal 3 weken stil.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee inderdaad, als enige land ontspringen we de dans met veel mildere maatregelen
Ze willen van ons af maat. De EU moet meer macht hebben genot.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:22 schreef Elan het volgende:
Dit gaat echt een ongekend bloedbad worden.
Alsof mensen hier niet regelmatig contact hebben met hun ouders/grootouders.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:18 schreef DonDruiper het volgende:
In Italie is het gebruikelijk dat hele gezinnen in een huis wonen. Daar houden ze niet zo van je ouders in tehuizen stoppen.
Zie hier het resultaat.
Nederlanders zijn op vakantie ook meer te vergelijken met Engelsen (Buiten dat Engelsen er gelijk een mini-Manchester van maken) dan met Duitsers en Vlamingen inderdaad. Echter zijn Engelsen vaak heel netjes, alleen niet in doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Engelsen en vooral die je op vakantie tegenkomt
Ieren zijn helemaal gek op vakantiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn op vakantie ook meer te vergelijken met Engelsen (Buiten dat Engelsen er gelijk een mini-Manchester van maken) dan met Duitsers en Vlamingen inderdaad. Echter zijn Engelsen vaak heel netjes, alleen niet in doen.
Bij de bron aanpakken. Ik heb er wat over gelezen, deze dierenmarkten. Gelukkig moeten de meeste Chinezen er niks van hebben, maar komen ze in armere gebieden nog best veel voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:18 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Idd. Als je kijkt naar de wereldkaart is het angstwekkend hoe het zich verspreid heeft. Allemaal dankzij die lijpe eetgewoontes/dierenmarkten in China. Ik ben benieuwd of ze er nog op worden aangesproken of dat er ingrijpende regelgeving komt. IJdele hoop denk ik, want iedereen is afhankelijk van China.
Truequote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als echte Fokker kwam je toch al nooit buiten?
Op een tegeltjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Op welke datum denken jullie dat de schijt echt de ventilator gaat raken in dit land? Gekeken naar Italie/Spanje
Dat valt reuze mee, de parkeerplaats bij de bouwmarkten stond hier vanmiddag ramvol.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je doet net alsof we helemaal niks doen. Het hele sociale leven ligt minimaal 3 weken stil.
Ja, hij vertelde een aantal dingen tussen de regels door. Dat we hier veel doden te betreuren krijgen en elkaar hierbij moeten steunen. Dat we pas in een lockdown gaan als het echt niet anders kan en dat het veel langer gaat duren dan dat iemand zich nu kan voorstellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Schrikbarend. Dat had Rutte ook wel even mogen benadrukken in plaats van zeggen dat heel veel mensen het gaan krijgen en heel veel mensen er weinig last van hebben. Dit gaat ons duizenden doden opleveren.
15 maartquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Op welke datum denken jullie dat de schijt echt de ventilator gaat raken in dit land? Gekeken naar Italie/Spanje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |