Sneu, maar iedereen heeft nu problemen. Hoor net dat m'n halve familie al zonder werk zit, en die hadden het al niet zo breed...quote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Hotelboeking voor begin mei in Duitsland maar geannuleerd. Jammer maar helaas.
Ik keek er zo naar uit.
Vandaag ook te horen gekregen dat ik mogelijk een vertraging ga oplopen in m’n opleiding.
Dat kan er ook nog bij.
Dit.. Echt ongelooflijk hoe sommigen hiermee omgaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze hopen met drie weken tijd te rekken. Gaat niet werken als mensen het als een vakantie beschouwen en maar overal heen gaan.
Ik gelukkig maar 1 en die hoort morgen hoe en wat.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sneu, maar iedereen heeft nu problemen. Hoor net dat m'n halve familie al zonder werk zit, en die hadden het al niet zo breed...
Ik zat ook te balen van mijn vakantie, maar als ik alle andere verhalen al hoor...![]()
Eerlijk? Wilde gok.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan je aub. uitleggen hoe je aan dat getal komt? Hoeveel % van de bevolking raakt besmet (voor kudde immuniteit) en hoeveel % komt te overlijden volgens jou?
Als dit je voornaamste kopzorgen zijn dan zit het allemaal denk ik wel goed.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik keek er zo naar uit.
Vandaag ook te horen gekregen dat ik mogelijk een vertraging ga oplopen in m’n opleiding.
Dat kan er ook nog bij.
Omdat dat ons Chinees nieuwjaar was en iedereen met ook maar een greintje verstand en ogen in z'n kop dat van mijlenver kon zien aankomen. Voor de 'experts' van het RIVM kwam het echter als een donderslag bij heldere hemel. Helemaal top dus dat die onnozelaars en hun inzichten nu leidend zijn in de koers die de zoveelste prutsregering Rutte voor ons allen uitzet.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Maar waarom zo specifiek carnaval benoemen?
Wie tegen wie had je ingedachte? Tenzij je de wereld tegen corona als WW3 zietquote:
Jammer dat volle bak lockdown er niet bij staat.quote:
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:58 schreef Momo het volgende:
Is er trouwens wetenschappelijk bewijs dat je immuun bent als je eenmaal besmet ben geweest met Corona?
Ik zit te zoeken waar de ziekenhuis cap staat, maar dat is die rode horizontale lijn die op de x as ligtquote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Crossquote
Net gelezen half half. Kijk vooral naar de tabellen. Ik word daar niet heel vrolijk van als dit het plan is. Dat gaan ons een hoop dooien opleveren.
Het dringt even tot me door.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sneu, maar iedereen heeft nu problemen. Hoor net dat m'n halve familie al zonder werk zit, en die hadden het al niet zo breed...
Ik zat ook te balen van mijn vakantie, maar als ik alle andere verhalen al hoor...Ik heb me voorgenomen om echt 0,0 meer te gaan stressen om die gemiste vakantie.
Ja, Rutte ziet graag honderdduizenden doden in ons land.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:59 schreef Mani89 het volgende:
Nederland houdt zich dus blijkbaar als enige land vast aan de “herd-immunity” doctrine. Hebben onze experts er meer verstand van? Of onderwerpt Rutte ons aan een bizar experiment dat straks misschien onnodig tienduizenden mensen over de kling jaagt.
Vertraging door deze hele situatie?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik keek er zo naar uit.
Dat kan er ook nog bij.
Zelfs in mijn directe omgeving (familie) zie ik het gebeuren. Mensen die ik toch wel wat verstandiger had ingeschat. Zelfs moeders uit doorsnee (niet-tokkie) gezinnen gaan gewoon de straat op om te gaan spelen met de kids enzo. Ik zie dit flink mis gaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Dit.. Echt ongelooflijk hoe sommigen hiermee omgaan.
quote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Crossquote
Net gelezen half half. Kijk vooral naar de tabellen. Ik word daar niet heel vrolijk van als dit het plan is. Dat gaan ons een hoop dooien opleveren.
Gaat helemaal goedkomen die immuniteitsmuur. Wtf Rutten.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:55 schreef Patroon het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.html
Klinkt hoopvol
Ik ben erg benieuwd naar de fysieke gesteldheid van dergelijke mensen. Ik vind het bijvoorbeeld opvallend dat onder de meeste voetballers bij wie het is vastgesteld (vaak uiterst fitte jonge mannen) er nog geen enkele hele ernstige klachten heeft voor zover ik heb gelezen. Hebben deze jonge individuen op de IC dan simpelweg pech of zijn er tóch onderliggende redenen (slechte conditie, diabetes, COPD, overgewicht, roken, etc.) ?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:55 schreef Patroon het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.html
Klinkt hoopvol
Maar wie heeft die grafiekjes bedacht?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:02 schreef _I het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi dat flatten the curve plaatje wat hier steeds voorbij komt, maar zie je dat de kritieke lijn bijna tegen de x-as aan zit.
We gaan dus sowieso tekort schieten, in elk scenario.
Als R0=2 moet je meer dan 50% halen. bij R0=3 meer dan 66.67% (want dan geef je het virus door aan gemiddeld 3 personen, maar meer dan 2 daarvan zijn reeds immuun).quote:Op maandag 16 maart 2020 23:42 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik vraag mij ten zeerste af of je R0<1 bereikt bij een kuddeimmuniteit van kleiner dan 70%. Lijkt mij eerlijk gezegd onrealistisch. Wil niet zeggen dat het huidige beleid verkeerd is, maar het hoopt meer te bereiken dan in mijn ogen realistisch is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |