twitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 21:09:28UPDATE: Greenland reports first case of coronavirus, worldwide total surpasses 180,000 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Zoals ik het begrepen heb is, wel mensen "vrij laten" mits beperkt, en als de fles met water over dreigt te stromen, lock down. Net als in dat filmpje, toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
En daarom gaat die tijdelijke lockdown ook gewoon komen. Wat Rutte vandaag vooral bedoelde is dat wij ons niet totaal gingen opsluiten (grenzen sluiten, niet meer naar buiten etc). Die tijdelijke lockdown komt gewoon en is onderdeel van optie 1.
Dat ja, symboolpolitiek zo’n complete lockdown. Kan je er over een maand of wat weer mee beginnen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef Kekster het volgende:
Wat heeft een lockdown nou voor zijn als niet de hele wereld het doet. Er blijven altijd wel mensen over met het virus. En dan kan je na X maanden weer opnieuw beginnen. Gewoon beheersen totdat er een vaccin is.
Maar dat het de enige juiste oplossing is is ook nog niet bewezen. Wat gaat er gebeuren als de mensen straks weer allemaal naar buiten komen in China? Dat moeten we nog leren.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb vooral met Rutte en vooral ook met dit optreden dat Rutte blindelings zijn experts volgt en constant achter de gevolgen aanholt. Hij zegt wel dat de experts het weten, maar ik zie elke keer weer dat hij te laat reageert. Alle landen zijn ons steeds een stap voor en je zou toch denken met de kennis van onze experts dat wij juist een stap voor de andere landen zijn. Dit baat mij grote zorgen. Want ik zie ook een leider die eigenlijk niet tot het uiterste durft te gaan en de oorlog verklaart aan dit virus zoals Italië Spanje of Frankrijk dit wel doen.
Voor mij begon dit al om een maatregel durven te nemen om de Nederlanders niet terug te halen naar Nederland maar de Nederlanders daar in China te verzorgen net zolang tot na twee maanden het virus is overgewaaid uit China. Verder vond ik de hoofd van het RIVM ook weer zeer laatdunkend doen over de aanpak van China, terwijl daar nu het virus voor het eerst niet meer doorgroeit. En Hongkong weet het helemaal te beteugelen terwijl zij ook zware maatregelen durft te nemen. Dus dat verhaal van een totale lockdown dat dit slecht zou zijn geloof ik niet zomaar, zeker niet hoe andere landen er positief op reageren. En daar geef ik dus Wilders gelijk.
Dat hoort bij het managen, gaat het te snel.. dan komt een tijdelijke lockdown.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
En daarom gaat die tijdelijke lockdown ook gewoon komen. Wat Rutte vandaag vooral bedoelde is dat wij ons niet totaal gingen opsluiten (grenzen sluiten, niet meer naar buiten etc). Die tijdelijke lockdown komt gewoon en is onderdeel van optie 1.
Kom op man.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
We hebben gezien hoe het virus, in korte tijd, gigantisch heeft huisgehouden in China en Italië. En dat willen we hier even uitsmeren over de hele bevolking...
twitter:WFLA twitterde op maandag 16-03-2020 om 19:24:40Clearwater Beach, Florida is PACKED today despite "social distancing" recommendations. https://t.co/WzGydcP1Ja https://t.co/vsRD4QLbhr reageer retweet
Kan, maar ook dan tijdelijk, met als doel het af te remmen en niet om virusvrij te zijn in Nederland.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Grenzen sluiten zou ik dus WEL doen. Niet meer naar buiten heeft niet heel veel zin.
Tering, die is bij Plague Inc. altijd het moeilijkstquote:Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef LTVDK het volgende:
Zal vast al gepost zijn, maar Groenland is gevallentwitter:BNODesk twitterde op maandag 16-03-2020 om 21:09:28UPDATE: Greenland reports first case of coronavirus, worldwide total surpasses 180,000 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja, echter zijn er heel veel verschillenden waardoor je telkens weer ziek kunt worden. Maar elke soort die je hebt gekregen ben je als het goed immuun voorquote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ken jij iemand die immuniteit opbouw tegen griep?
Precies.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb is, wel mensen "vrij laten" mits beperkt, en als de fles met water over dreigt te stromen, lock down. Net als in dat filmpje, toch?
Wat bedoel je met de boel op slot gooien eigenlijk?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben geen Ruttefan, maar ik snap ook waarom hij nu de boel nog niet op slot gooit. Maar het gaat vast wel gebeuren als de ziekenhuizen alarm gaan slaan.
Ik ga uit van het mortaliteitspercentage, een percentage dat overigens daalt nadat meer mensen besmet raken (lees gezonde mensen). Jij haalt er ineens bij dat mensen verkeersongelukken kunnen krijgen of andere kwalen die gewoon niet te relateren zijn aan het corona virus.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat jou dus over die 18.250 doden die overblijven na de 981.750 doden die direct door het virus zouden komen? Begrijp ik dat goed? Jij denkt niet dat er zoveel mensen komen te overlijden in Nederland als er geen passende zorg zou zijn voor de standaard kwalen?
Ik vraag het even voor de zekerheid, zodat ik niet voor niks bronnen ga raadplegen
Liefst voor altijd maar goed andere kwestiequote:Op maandag 16 maart 2020 22:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan, maar ook dan tijdelijk, met als doel het af te remmen en niet om virusvrij te zijn in Nederland.
https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/quote:Op maandag 16 maart 2020 22:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
RIVM weet inderdaad wel beter. Die zeiden in Februari nog dat Nederland niet getroffen zou worden door corona. Uitstekende deskundigen werken daar.
Vorige week riep iedereen nog dat de cijfers uit China niet te vertrouwen zijn. En nu ze enigzins positievere cijfers benoemen is het inenen allemaal de keiharde waarheid.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb vooral met Rutte en vooral ook met dit optreden dat Rutte blindelings zijn experts volgt en constant achter de gevolgen aanholt. Hij zegt wel dat de experts het weten, maar ik zie elke keer weer dat hij te laat reageert. Alle landen zijn ons steeds een stap voor en je zou toch denken met de kennis van onze experts dat wij juist een stap voor de andere landen zijn. Dit baat mij grote zorgen. Want ik zie ook een leider die eigenlijk niet tot het uiterste durft te gaan en de oorlog verklaart aan dit virus zoals Italië Spanje of Frankrijk dit wel doen.
Voor mij begon dit al om een maatregel durven te nemen om de Nederlanders niet terug te halen naar Nederland maar de Nederlanders daar in China te verzorgen net zolang tot na twee maanden het virus is overgewaaid uit China. Verder vond ik de hoofd van het RIVM ook weer zeer laatdunkend doen over de aanpak van China, terwijl daar nu het virus voor het eerst niet meer doorgroeit. En Hongkong weet het helemaal te beteugelen terwijl zij ook zware maatregelen durft te nemen. Dus dat verhaal van een totale lockdown dat dit slecht zou zijn geloof ik niet zomaar, zeker niet hoe andere landen er positief op reageren. En daar geef ik dus Wilders gelijk.
Ok, ja, het voelt als een gokje, als een experiment, maar ik heb er wel vertrouwen in dat Rutte de juiste strategie heeft gekozen.quote:
Dit, managen dus.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb is, wel mensen "vrij laten" mits beperkt, en als de fles met water over dreigt te stromen, lock down. Net als in dat filmpje, toch?
Och heb je hem weer. Over zich moeten schamen gesproken zegquote:Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kom op man.
Als je het niet snapt, lees je in.
Als je het wel snapt, ga je schamen.
Kans is ''nihil'' dat dit nog fouter gaatd an het al ging.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:31 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Nah bijna ieder land doet inmiddels hetzelfde, alleen Nederland voert dit dodelijke experiment uit...
Kans dat dit nog veel fouter gaat is vrijwel net zo ''nihil'' als de kans dat het virus ooit hier zou komenquote:Op maandag 16 maart 2020 22:31 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Nah bijna ieder land doet inmiddels hetzelfde, alleen Nederland voert dit dodelijke experiment uit...
Daar stoppen we ook mee, anders halen we de 60%. niet van het aantal geïnfecteerden.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:34 schreef Sfancta het volgende:
Ik hoor niks meer van DSM die ons land zou gaan voorzien in handgels?
Dat iedereen binnen moet blijven net zoals in Italiëquote:Op maandag 16 maart 2020 22:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de boel op slot gooien eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |