bronzen/messing borstel?quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:58 schreef BEFEM het volgende:
Het gaat om de restjes die achterblijven, niet de grote stukken pur. Misschien een staalborstel? Maar ben bang m'n stenen te beschadigen. Het zit ook op m'n keramische tegels een beetje
Nee, geen kit. Dat blijft niet plakken namelijk. Gewoon blokkenlijm (op poederbasis) en wegspoelen met water als het op plekken zit waar het niet hoort. Als je wacht tot dat spul hard is ben je altijd de pineut.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:03 schreef BEFEM het volgende:
Zo'n messing borstel zal ik eens gebruiken.
Maar tip voor de volgende keer, geen pur gebruiken (was op aanraden van de stratenmaker, denk dat die dealtje hebben met die verkoper) maar gewoon kit.
gelijk meuk met babydoekjes wegwrijven als je teveel hebt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:03 schreef BEFEM het volgende:
Zo'n messing borstel zal ik eens gebruiken.
Maar tip voor de volgende keer, geen pur gebruiken (was op aanraden van de stratenmaker, denk dat die dealtje hebben met die verkoper) maar gewoon kit.
Je gaat die kiet binnen 5 jaar verkopen toch? 》lijmenquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:12 schreef FranticDJ het volgende:
Oh trouwens nu 't toch over steen lijmen gaat.
Ik moet een aantal stenen van mn schoorsteen weer terug plaatsen. Nu heb ik 0 zin om met een emmer cement het dak op te gaan (en weer terug te moeten omdat blijkt dat ik te weinig heb)
Zou ik dit gewoon met constructielijm/polymax doen?
desnoods sikaflex
Ja daarom, niemand ziet het. Daarbij wordt 't wss toch weer losgevreten door de kauwen. Alleen nog ff in dubio wat ik uit mn assortiment haalquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je gaat die kiet binnen 5 jaar verkopen toch? 》lijmen.
Prutsoplossing, maar ziet niemand.
Ik ben vandaag 2 uur bezig geweestquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:19 schreef Piles het volgende:
Komen jullie de laatste tijd bij de milieustraat? Hier in Utrecht is ie open van 10-17, maar geen zin in (lang) wachten. Dus dacht morgenochtend gelijk om 10 uur daar te zijn. Goed idee of beter niet?
quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:19 schreef Piles het volgende:
Komen jullie de laatste tijd bij de milieustraat?
Maar steenlijm uit een pistool werkt wel echt mooi hoor, bijna gelijk muurvast en je hoeft niks te maken ofzoquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, geen kit. Dat blijft niet plakken namelijk. Gewoon blokkenlijm (op poederbasis) en wegspoelen met water als het op plekken zit waar het niet hoort. Als je wacht tot dat spul hard is ben je altijd de pineut.
Gister om 11 uur ook ruim een uur staan wachten. Is heel Nederland ondertussen niet een keer opgeruimd?quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben vandaag 2 uur bezig geweest. Waarvan ik minder dan 15min op de milieustraat zelf ben geweest.
En regel 1 bij milieustraten is; ga nooit rond openingstijd. Ga of 30min vóór openingstijd, of 2-3 uur na openingstijd.
shootquote:Op woensdag 15 april 2020 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit topic ook voor vragen over verf (latex, muurverf)?
Dit is voor allerlei korte klus kwesties; dus ook voor verfquote:Op woensdag 15 april 2020 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit topic ook voor vragen over verf (latex, muurverf)?
En wat is voor jou een rete goede prijs voor pak en beet 10l?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
OK woonkamer wordt opnieuw gestuct en met gladde glasvezel afgewerkt
Nu zoek ik rete goede saus voor een rete goede prijs.
Schrobklasse 1 want jonge kinderen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 17:36 schreef FranticDJ het volgende:
Dat ja. pas als je die extreem hoogvermogen dingen er in gaat meubelen (wat niet eens in een normale lampfitting past) wordt dat een issue.
Top, thanks beide!quote:
Ik heb goede ervaringen metquote:Op woensdag 15 april 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Alles onder de ¤160 per 10L kan ik mee leven, want wil gewoon goed spul.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En wat is voor jou een rete goede prijs voor pak en beet 10l?
Want ik ben geneigd iets te adviseren in de 120 euro per emmer klasse. Maar kan mij voorstellen dat je dat niet zo een te te goede prijs meer vindt.
Waarom stuc met glasvezel er overheen?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
De stucadoor zegt hoeft niet. Hij werkt zeer glad af.quote:
Beetje B klasse nog want niet afwasbaar lees ik.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:56 schreef FranticDJ het volgende:
Sigmatin DGL Matt
Ruikt niet.
Spat niet.
Verwerkt lekker zowel met roller als spuit.
Is dampopen, wat je met een vers gestucte muur wel wil.
Laat zich heel goed repareren zonder dat je de hele muur overnieuw moet doen.
Zou alleen die schrobklasse ff op moeten zoeken.
Hm ik sop 't toch met regelmaat af zonder problemenquote:Op woensdag 15 april 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje B klasse nog want niet afwasbaar lees ik.
tja ik heb nu een emmertje van gyproc staan met stuc pastaquote:Op woensdag 15 april 2020 20:59 schreef skrn het volgende:
Ik heb gewoon een potje knauf renoband staan voor ongelukjes, echt dat spul is super voor wegwerken van deukjes in stuc.
Niks behang.
Vlg mijn broertje moest ik dit Belgische merk hebben veel beter dan sigma (Akzo).quote:Op woensdag 15 april 2020 19:56 schreef FranticDJ het volgende:
Sigmatin DGL Matt
Ruikt niet.
Spat niet.
Verwerkt lekker zowel met roller als spuit.
Is dampopen, wat je met een vers gestucte muur wel wil.
Laat zich heel goed repareren zonder dat je de hele muur overnieuw moet doen.
Zou alleen die schrobklasse ff op moeten zoeken.
Brillux zegt me ook niks. Is Duits volgens Googlequote:Op woensdag 15 april 2020 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vlg mijn broertje moest ik dit Belgische merk hebben veel beter dan sigma (Akzo).
Brillux Sensocryl 266
Maar zegt mij niks want geen ervaring hiermee.
Vind ik wel een gewaagde statement in hun productblad:quote:Beoordeling van de reinigbaarheid volgens keuringsrapport
Medium
Cola
Sinaas- appelsap
Instantkoffie
Aardbeienjam
normale dispersieverf voor binnen
duidelijk zichtbare vlek 2)
erg goed zichtbaar 3)
erg goed zichtbaar 3)
duidelijk zichtbare vlek 2)
Sensocryl ELF 266
mat
o.k. minimale resten
geringe resten
o.k. 1)
o.k. minimale resten
Sensocryl ELF 267 zijdemat
o.k. 1) o.k. 1) o.k. 1) o.k. 1)
Sensocryl ELF 268 zijdeglanzend
Sensocryl ELF 269 glanzend
We bij iemand die had zijdeglans in de keuken en smeerde er ketchup op en veegde het er zo af.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vind ik wel een gewaagde statement in hun productblad:
https://www.brillux.nl/produkte/kat1/pm-pdfs/nl/pm266_ndl.pdf
6 auto's voor me, 5 minuten wachten. Dus geen centje pijn om 12.30quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]kan bijna altijd zo doorrijden
Tijdens de lunch gaan is mijn tip
Doe ik hier ook met Sigmapearl Clean Matt. Misschien is het overkill, want ik heb het alleen in de natte ruimtes. Elders heb ik geloof ik Perfect Matt en daar veeg ik ook zo de vlekken uit. M'n dochter heeft er alleen eens een kop koffie tegenaan gegooid en dat krijg ik er niet uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We bij iemand die had zijdeglans in de keuken en smeerde er ketchup op en veegde het er zo af.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:55 schreef danzazlol het volgende:
Hallo, ik zou graag een snoerschakelaar willen aanbrengen op een snoer kerstverlichting (we gebruiken het als nachtlampje). De kerstverlichting heeft twee dunne draadjes die naar het stopcontact lopen. Kan dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |