Als ik dan straks naar m'n werk ga, krijg ik dan een pasje om te bewijzen dat ik buiten mag zijn wegens vitaal werkquote:Op maandag 16 maart 2020 06:22 schreef Treinhoer het volgende:
Rutte gaat op persco vnv bekend maken dat het hele land in lockdown gaat.
Volgens een paar journalisten zijn mariniers op paraat gezet vanaf 19.00 vanavond.
Ga er maar vanuit dat dit de laatste dag is in een maand tijd waar de winkels open zijn. Na vandaag alleen supermarkten en apotheken.
Lees topic waarschuwing eens. Bronnen graag. Ik zie het namelijk nog wel een weekje duren eer er totale lockdown komt. Zoals we met alles te laat zijn in Nederland tot nu toe.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat perse nodig of zie je dit zelf ook niet een beetje aankomen?
Dat gezeik met die bronnen altijd.
Er zijn gewoon heel veel mensen die wel moeten, ga zo ook op pad.. benieuwd wat ik aantref op kantoorquote:Op maandag 16 maart 2020 06:27 schreef Vliegbaard het volgende:
Vond het net best druk op de weg trouwens om 6:00. Alsof er niks aan de hand is.
Precies. Genoeg mensen die gewoon gaan werken.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn gewoon heel veel mensen die wel moeten, ga zo ook op pad.. benieuwd wat ik aantref op kantoor
Heb ik hier al vanaf het begin geroepen dat men denkt dat het een verkapte vakantie is. Gaat nog veel erger worden dit virus want mensen zijn veel te dom en te makkelijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn puber moet echt thuisblijven en die is echt muchos boos want al zn vrienden gaan wel samen chillen en mogen dat ook van hun ouders. Iedereen roept dat het vakantie is volgens hem en ik ben schijnbaar de enige die roept dat het crisistijd is waar hele klotige maatregelen bijhoren.
Ik hoop heel erg dat gewoon iedereen mee gaat werken.
Wij hebben beiden een onderneming en dit raakt ons heel hard. Ga straks met mijn vader naa rhet ziekenhuis die met de chemo moest stoppen omdat hij te ziek werd en ze bang waren dat hij iets onder de leden had.
Al weken heb ik hier zo'n naar gevoel over gehad. Daar waar heel veel mensen hier lacherig deden. Sterker nog, een Remlof die vond dat het lekker opruimde toen ik over mijn vader vertelde. Echt, wat een kut mensen heb je hier op de wereld.
Hopelijk komt er ook iets goeds uit want dat zie en voel ik nu helemaal niet.
Klopt, snap ook niet dat ouders het allemaal maar zo vrijblijvend brengen bij kinderen. Kinderen waren hier gisteravond allemaal op straat om het te “vieren” dat ze vrij hadden. Wtf. Klote ouders.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Heb ik hier al vanaf het begin geroepen dat men denkt dat het een verkapte vakantie is. Gaat nog veel erger worden dit virus want mensen zijn veel te dom en te makkelijk.
Dat gevoel heb ik ook maar hij gaat het eerst vrijwillig maken.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:22 schreef Treinhoer het volgende:
Rutte gaat op persco vnv bekend maken dat het hele land in lockdown gaat.
Volgens een paar journalisten zijn mariniers op paraat gezet vanaf 19.00 vanavond.
Ga er maar vanuit dat dit de laatste dag is in een maand tijd waar de winkels open zijn. Na vandaag alleen supermarkten en apotheken.
Dit ja. Terwijl ik hier probeerde de ernst ervan over te brengen hebben leraren het echt weg zitten lachen.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik het het vermoeden dat ze het op school ook nogal gebagatelliseerd hebben. Mijn oudste zoon van 11 vindt het nog steeds overdreven allemaal vanwege “een griepje”. En ik roep al twee weken dat het toch veel meer is dan een griepje.
Op school hebben ze zelfs nog smakeloos zitten lachen om de situatie in Wuhan. Nu heb hetzelfde lot is bestempeld gaan die koters wellicht een beetje nadenken. De huidige maatregelen blijken daar echter nog niet streng genoeg voor te zijn.
Precies. En die verantwoordelijkheid wordt niet genomen in mijn omgeving. Daardoor zijn we de sjaak als Nederland zijnde met deze houding.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook maar hij gaat het eerst vrijwillig maken.
Dus mensen blijf thuis als u niet in een vital beroep werkt.
Neem uw verantwoordelijkheid bla bla bla
Ik gok een vrijwillige lockdown.
Ze kijken dat gewoon aan hoe dat gaat..
Nee je krijgt een patch voor op je jasquote:Op maandag 16 maart 2020 06:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Als ik dan straks naar m'n werk ga, krijg ik dan een pasje om te bewijzen dat ik buiten mag zijn wegens vitaal werk
In alle eerlijkheid werd er hier nog geen 2 weken geleden voornamelijk nog een beetje lacherig over gesproken. ''Slechts een griepje, aaah joh valt wel mee.'' Uiteraard kun je je vraagtekens zetten bij de communicatie vanuit de overheid, maar ieder weldenkend mens zal nu toch wel wakker zijn geschud. Zou je denken.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk te begrijpen als ze maandag nog zeggen "even geen handen schudden, mensen", er op donderdag wordt gezegd dat de scholen zeker open blijven en vervolgens op zondag alsnog alles dicht moet.
Wat mij betreft werkt die hele communicatiestrategie van downplayen om paniek te voorkomen alleen maar averechts.
Kijk hoe werd omgegaan met dat van het klimaat en hoe studenten/leerlingen daarover deden, zo laconiek en meer als een vrije dag behandelen.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik het het vermoeden dat ze het op school ook nogal gebagatelliseerd hebben. Mijn oudste zoon van 11 vindt het nog steeds overdreven allemaal vanwege “een griepje”. En ik roep al twee weken dat het toch veel meer is dan een griepje.
Op school hebben ze zelfs nog smakeloos zitten lachen om de situatie in Wuhan. Nu heb hetzelfde lot is bestempeld gaan die koters wellicht een beetje nadenken. De huidige maatregelen blijken daar echter nog niet streng genoeg voor te zijn.
Voor veel mensen is dat ook. Lekker binnen blijven 3 weken en beetje gamen, ja toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Heb ik hier al vanaf het begin geroepen dat men denkt dat het een verkapte vakantie is. Gaat nog veel erger worden dit virus want mensen zijn veel te dom en te makkelijk.
Men is buiten het hamsteren echt nog niet wakker geschud.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:41 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid werd er hier nog geen 2 weken geleden voornamelijk nog een beetje lacherig over gesproken. ''Slechts een griepje, aaah joh valt wel mee.'' Uiteraard kun je je vraagtekens zetten bij de communicatie vanuit de overheid, maar ieder weldenkend mens zal nu toch wel wakker zijn geschud. Zou je denken.
Sterker nog. De zoon van mijn collega gaf gisteren nog een feestje voor ~75 man. Mijn collega had zoiets van; moet ik hem dat nou verbieden dan? Uhmmm, JA! Jij bent godverdomme zijn vader!quote:Op maandag 16 maart 2020 06:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Precies. En die verantwoordelijkheid wordt niet genomen in mijn omgeving. Daardoor zijn we de sjaak als Nederland zijnde met deze houding.
Deed men dat maar en bleef men maar binnen, maar dat is niet het geval. Juist door die vrijheid krijg je dat men elkaar gaat opzoeken en in groepen samenzijn en krijg je (in mijn ogen) meer verspreiding.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voor veel mensen is dat ook. Lekker binnen blijven 3 weken en beetje gamen, ja toch?
In Italië krijg je gewoon boetes als je onterecht buiten bent toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Deed men dat maar en bleef men maar binnen, maar dat is niet het geval. Juist door die vrijheid krijg je dat men elkaar gaat opzoeken en in groepen samenzijn en krijg je (in mijn ogen) meer verspreiding.
Mijn ouders vonden het maar erg allemaal want dan konden ze niet in april een weekje op vakantie. Om je dood te schamen.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sterker nog. De zoon van mijn collega gaf gisteren nog een feestje voor ~75 man. Mijn collega had zoiets van; moet ik hem dat nou verbieden dan? Uhmmm, JA! Jij bent godverdomme zijn vader!
Voor!!quote:Op maandag 16 maart 2020 06:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Italië krijg je gewoon boetes als je onterecht buiten bent toch?
Hopelijk voeren ze dat hier dan ook in.
Juist.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Deed men dat maar en bleef men maar binnen, maar dat is niet het geval. Juist door die vrijheid krijg je dat men elkaar gaat opzoeken en in groepen samenzijn en krijg je (in mijn ogen) meer verspreiding.
Geen idee, maar ik denk dat dat ook geen oplossing is aangezien ze daar de capaciteit niet voor hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Italië krijg je gewoon boetes als je onterecht buiten bent toch?
Hopelijk voeren ze dat hier dan ook in.
Ik geniet van mijn vrijheden (of was het genoot?) en ik zou niet willen ruilen met Noord-Koreanen maar als ik niet beter zou weten dan zou ik zweren bij een dictatorschap. Op lange termijn is dat nooit vol te houden maar dat is wel de effectiefste manier om shit voor elkaar te krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kijk hoe werd omgegaan met dat van het klimaat en hoe studenten/leerlingen daarover deden, zo laconiek en meer als een vrije dag behandelen.
Los van de inhoud en het hele klimaat geneuzel is dat al een indicatie dat mensen gewoon niet kunnen omgaan met vrijheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |