Om hierop terug te komen... beter idee om hamsteren tegen te gaan:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:42 schreef DemonRage het volgende:
Dat die hamster-idioten maar eens kappen met dat gedoe.
Anders moeten ze straks ieder huishouden van die toegangsbonnen geven waarmee je maar 1x per week in een supermarkt naar keuze je boodschappen mag doen waarbij je ook maar 1 winkelwagen mag vullen tot hooguit aan de rand en niet erboven m.u.v. producten die als ze rechtop op de bodem staan er bovenuit steken. (en eikels die dan op rooftocht gaan om andersmans bonnen te jatten die worden neergeschoten)
-edit-
Beetje gezin heeft zo 5-6 betaalkaarten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Om hierop terug te komen... beter idee om hamsteren tegen te gaan:
Tijdens de crisis accepteren supermarkten geen contant geld en de pin-limiet wordt door banken op 50 euro per dag gezet (contactloos limiet zonder pincode gaat dan ook naar ¤ 50,-).
Spullen uit andere winkels gaan op bestelling en kunnen dan via internetbankieren betaald worden.
Precies.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:12 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Beetje gezin heeft zo 5-6 betaalkaarten.
Leuk en hoe moeten de mensen met zwart geld dan aan eten komen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Om hierop terug te komen... beter idee om hamsteren tegen te gaan:
Tijdens de crisis accepteren supermarkten geen contant geld en de pin-limiet wordt door banken op 50 euro per dag gezet (contactloos limiet zonder pincode gaat dan ook naar ¤ 50,-).
Spullen uit andere winkels gaan op bestelling en kunnen dan via internetbankieren betaald worden.
De koek- en chipsschappen hebben geen prioriteit en die artikelen worden nu minder geleverd om de dingen waar meer behoefte aan is (rijst, pasta, toiletpapier) goed te kunnen leveren, de capaciteit is beperkt en wordt daardoor nu tijdelijk anders ingezet. Zodra dat weer op de rit is (lees: niet meer gehamsterd worden) worden die dingen ook weer normaal geleverd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef iScream. het volgende:
Viel me vanochtend op dat bij ons vooral de koekschappen leeg zijn, en de verse groenten. Overigens betrap ik mijzelf er ook op dat ik veel meer koek/snoep eet nu ik thuiswerk
zwart geld he dat gebruikt men dan op de zwarte markt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:15 schreef incel het volgende:
[..]
Leuk en hoe moeten de mensen met zwart geld dan aan eten komen?
Helder, en logisch :-) Bij ons staan de kopschappen ook bomvol met rijst etc. Ik heb onze voorraadkast inmiddels goed vol staan met producten die we toch wel gebruiken, ook om wellicht ouderen wat te kunnen bieden op het moment dat we echt nog maar met een paar man tegelijk de super inmogen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De koek- en chipsschappen hebben geen prioriteit en die artikelen worden nu minder geleverd om de dingen waar meer behoefte aan is (rijst, pasta, toiletpapier) goed te kunnen leveren, de capaciteit is beperkt en wordt daardoor nu tijdelijk anders ingezet. Zodra dat weer op de rit is (lees: niet meer gehamsterd worden) worden die dingen ook weer normaal geleverd.
Ik heb gisteren overigens gewoon brood, rijst en (als ik had gewild) ook paracetamol kunnen kopen. Alleen afbakbroodjes en voorgesneden groenten zijn nog grotendeels op.
En het is nog wel veel drukker dan normaal (vooral s ochtends) maar ook soms gewoon weer heel rustig bij de kassa’s.
Is het ook. Daarom preppen mensen, zodat ze nu niet naar een overdrukke winkel hoeven waar iedereen met zijn virushandjes aan dingen zit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:08 schreef capricia het volgende:
Ik vind boodschappen doen eigenlijk heel onveilig voelen.
Zo'n karretje aanraken. Mensen die te dicht op je zitten.
Mensen last van?
Toch gek. Eieren zijn nou niet bepaald lang houdbaar en de meeste mensen zullen ze niet invriezen. Waarom eten mensen zoveel eieren??quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
Kon prima boodschappen doen vanmorgen. De gewone dingen kon ik gewoon kopen verse groenten en fruit, melkproducten.
Eieren zijn niet te krijgen. En alles waar het merk Dettol opstaat is ook op.
Tot zover m’n dagelijkse rondje.
ik denk eerder dat ze geen prioriteit hebben. Zit lage marge op en vergen veel transportcapaciteitquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Toch gek. Eieren zijn nou niet bepaald lang houdbaar en de meeste mensen zullen ze niet invriezen. Waarom eten mensen zoveel eieren??
Ik ben terug van de boodschappen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Is het ook. Daarom preppen mensen, zodat ze nu niet naar een overdrukke winkel hoeven waar iedereen met zijn virushandjes aan dingen zit.
Bestellen is een alternatief, maar dat zit allemaal volgeboekt...
Ik zie ze als een soort test subjectsquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Prima dat de domme mensen deze taak op zich willen nemen zou ik zeggen. Wie niet luisteren wil...
Verschilt echt heb ik het idee. Vanmorgen waren alle courgettes bijv. op maar pas geleden werden die net in de middag aangevuld. Misschien dat ze de hardlopers eerder aanvullen en daarna pas de verse dingen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef merino het volgende:
Begin het steeds meer te merken in mijn lokale AH.
12.30 binnen en echt enorm veel schappen waren leeg.
Vooral ook bijna alle verse groentes (los en verpakt).
Toiletpapier, pasta en rijst al meer dan week niet meer gezien.
Wordt dit nu allemaal al in de ochtend gehamsterd of gewoon slechte bevoorraading?
Vraag me nu inmiddels wel af als ik nog groentes wil hebben of ik vroeg in de ochtend moet verschijnen (of juist late avond vlak voor sluit?)
Ja, dat moet dan haast wel. Die dingen worden dus niet aangevuld.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:11 schreef Ole het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ze geen prioriteit hebben. Zit lage marge op en vergen veel transportcapaciteit
lol, hier stond het brood hoog opgestaleld en ook bij de bakker genoeg broodquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het nog steeds echt heel vreemd om naar de supermarkt te lopen met de gedachte "nou ik hoop dat ze brood en aardappelen hebben". Echt nog nooit gehad. Maar vrijwel alles was goed verkrijgbaar, ook verse groente. Behalve pleepapier maar dat had ik niet nodig.
Gaan we dan na het uitzitten van deze storm ook opeens een gemiddeld hoger iq van de Nederlandse bevolking zien?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Prima dat de domme mensen deze taak op zich willen nemen zou ik zeggen. Wie niet luisteren wil...
Lekker sfeertje enzo?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben terug van de boodschappen.
Echt niet tof om te doen.
Mensen op je.quote:
Hehheh, herkenbaar.. Daarom probeer ik er zo min mogelijk te komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen op je.
Geen afstand.
Rennende kinderen.
Bij de kassa een hoestende mevrouw.
Begrijp nu wat mensen met smetvrees meemaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |