abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:07:26 #271
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_192115964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:42 schreef DemonRage het volgende:
Dat die hamster-idioten maar eens kappen met dat gedoe.

Anders moeten ze straks ieder huishouden van die toegangsbonnen geven waarmee je maar 1x per week in een supermarkt naar keuze je boodschappen mag doen waarbij je ook maar 1 winkelwagen mag vullen tot hooguit aan de rand en niet erboven m.u.v. producten die als ze rechtop op de bodem staan er bovenuit steken. (en eikels die dan op rooftocht gaan om andersmans bonnen te jatten die worden neergeschoten)

-edit-
Om hierop terug te komen... beter idee om hamsteren tegen te gaan:

Tijdens de crisis accepteren supermarkten geen contant geld en de pin-limiet wordt door banken op 50 euro per dag gezet (contactloos limiet zonder pincode gaat dan ook naar ¤ 50,-).

Spullen uit andere winkels gaan op bestelling en kunnen dan via internetbankieren betaald worden.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:12:36 #272
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192116078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:07 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Tijdens de crisis accepteren supermarkten geen contant geld en de pin-limiet wordt door banken op 50 euro per dag gezet (contactloos limiet zonder pincode gaat dan ook naar ¤ 50,-).

Spullen uit andere winkels gaan op bestelling en kunnen dan via internetbankieren betaald worden.
Beetje gezin heeft zo 5-6 betaalkaarten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192116103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:12 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Beetje gezin heeft zo 5-6 betaalkaarten.
Precies.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:15:07 #274
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192116127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:07 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Leuk en hoe moeten de mensen met zwart geld dan aan eten komen?
pi_192116234
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef iScream. het volgende:
Viel me vanochtend op dat bij ons vooral de koekschappen leeg zijn, en de verse groenten. Overigens betrap ik mijzelf er ook op dat ik veel meer koek/snoep eet nu ik thuiswerk :P
De koek- en chipsschappen hebben geen prioriteit en die artikelen worden nu minder geleverd om de dingen waar meer behoefte aan is (rijst, pasta, toiletpapier) goed te kunnen leveren, de capaciteit is beperkt en wordt daardoor nu tijdelijk anders ingezet. Zodra dat weer op de rit is (lees: niet meer gehamsterd worden) worden die dingen ook weer normaal geleverd.

Ik heb gisteren overigens gewoon brood, rijst en (als ik had gewild) ook paracetamol kunnen kopen. Alleen afbakbroodjes en voorgesneden groenten zijn nog grotendeels op.

En het is nog wel veel drukker dan normaal (vooral s ochtends) maar ook soms gewoon weer heel rustig bij de kassa’s.
pi_192116292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:15 schreef incel het volgende:

[..]

Leuk en hoe moeten de mensen met zwart geld dan aan eten komen?
zwart geld he dat gebruikt men dan op de zwarte markt. :D

Ik wil best wel een pak wcrollen pinnen en cash voor het dubbele verkopen. :P
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:34:21 #277
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192116482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

De koek- en chipsschappen hebben geen prioriteit en die artikelen worden nu minder geleverd om de dingen waar meer behoefte aan is (rijst, pasta, toiletpapier) goed te kunnen leveren, de capaciteit is beperkt en wordt daardoor nu tijdelijk anders ingezet. Zodra dat weer op de rit is (lees: niet meer gehamsterd worden) worden die dingen ook weer normaal geleverd.

Ik heb gisteren overigens gewoon brood, rijst en (als ik had gewild) ook paracetamol kunnen kopen. Alleen afbakbroodjes en voorgesneden groenten zijn nog grotendeels op.

En het is nog wel veel drukker dan normaal (vooral s ochtends) maar ook soms gewoon weer heel rustig bij de kassa’s.
Helder, en logisch :-) Bij ons staan de kopschappen ook bomvol met rijst etc. Ik heb onze voorraadkast inmiddels goed vol staan met producten die we toch wel gebruiken, ook om wellicht ouderen wat te kunnen bieden op het moment dat we echt nog maar met een paar man tegelijk de super inmogen.
pi_192116489
Zojuist bij een super: 2 kinderen door de winkel langs allemaal mensen aan het steppen en moeders lekker aan het bellen. Sommigen blijven het ook gewoon echt niet snappen hè... Anderzijds, dit is wel wat de regering wil. Gezonde mensen die besmet raken zodat de ouderen op den duur beschermd worden. Prima dat de domme mensen deze taak op zich willen nemen zou ik zeggen. Wie niet luisteren wil...
pi_192116490
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:08 schreef capricia het volgende:
Ik vind boodschappen doen eigenlijk heel onveilig voelen.
Zo'n karretje aanraken. Mensen die te dicht op je zitten.

Mensen last van?
Is het ook. Daarom preppen mensen, zodat ze nu niet naar een overdrukke winkel hoeven waar iedereen met zijn virushandjes aan dingen zit.

Bestellen is een alternatief, maar dat zit allemaal volgeboekt...
pi_192116545
Verkeerde topic.
pi_192116558
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
Kon prima boodschappen doen vanmorgen. De gewone dingen kon ik gewoon kopen verse groenten en fruit, melkproducten.
Eieren zijn niet te krijgen. En alles waar het merk Dettol opstaat is ook op.
Tot zover m’n dagelijkse rondje.
Toch gek. Eieren zijn nou niet bepaald lang houdbaar en de meeste mensen zullen ze niet invriezen. Waarom eten mensen zoveel eieren??
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:06:13 #282
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192117054
Klant van mij zit in eierenhandel.
Verkocht voornamelijk aan restaurants, waarvan veel Chin-Ind. restaurants.
Die kopen nou weinig/niets meer in.

Ergens zijn er dus nog genoeg eieren :9
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:10:17 #283
44906 merino
World of Sleepers
pi_192117138
Begin het steeds meer te merken in mijn lokale AH.
12.30 binnen en echt enorm veel schappen waren leeg.
Vooral ook bijna alle verse groentes (los en verpakt).

Toiletpapier, pasta en rijst al meer dan week niet meer gezien.
Wordt dit nu allemaal al in de ochtend gehamsterd of gewoon slechte bevoorraading?

Vraag me nu inmiddels wel af als ik nog groentes wil hebben of ik vroeg in de ochtend moet verschijnen (of juist late avond vlak voor sluit?)
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 maart 2020 @ 13:11:05 #284
22592 crew  Ole
pi_192117158
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Toch gek. Eieren zijn nou niet bepaald lang houdbaar en de meeste mensen zullen ze niet invriezen. Waarom eten mensen zoveel eieren??
ik denk eerder dat ze geen prioriteit hebben. Zit lage marge op en vergen veel transportcapaciteit
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 13:11:51 #285
236264 crew  capricia
pi_192117170
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Is het ook. Daarom preppen mensen, zodat ze nu niet naar een overdrukke winkel hoeven waar iedereen met zijn virushandjes aan dingen zit.

Bestellen is een alternatief, maar dat zit allemaal volgeboekt...
Ik ben terug van de boodschappen.
Echt niet tof om te doen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192117189
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Prima dat de domme mensen deze taak op zich willen nemen zou ik zeggen. Wie niet luisteren wil...
Ik zie ze als een soort test subjects ^O^
pi_192117553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef merino het volgende:
Begin het steeds meer te merken in mijn lokale AH.
12.30 binnen en echt enorm veel schappen waren leeg.
Vooral ook bijna alle verse groentes (los en verpakt).

Toiletpapier, pasta en rijst al meer dan week niet meer gezien.
Wordt dit nu allemaal al in de ochtend gehamsterd of gewoon slechte bevoorraading?

Vraag me nu inmiddels wel af als ik nog groentes wil hebben of ik vroeg in de ochtend moet verschijnen (of juist late avond vlak voor sluit?)
Verschilt echt heb ik het idee. Vanmorgen waren alle courgettes bijv. op maar pas geleden werden die net in de middag aangevuld. Misschien dat ze de hardlopers eerder aanvullen en daarna pas de verse dingen?
pi_192117570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:11 schreef Ole het volgende:

[..]

ik denk eerder dat ze geen prioriteit hebben. Zit lage marge op en vergen veel transportcapaciteit
Ja, dat moet dan haast wel. Die dingen worden dus niet aangevuld.
pi_192117728
Ik vind het nog steeds echt heel vreemd om naar de supermarkt te lopen met de gedachte "nou ik hoop dat ze brood en aardappelen hebben". Echt nog nooit gehad. Maar vrijwel alles was goed verkrijgbaar, ook verse groente. Behalve pleepapier maar dat had ik niet nodig.
pi_192117766
Gisteren in de Albert Heijn XL in Utrecht Overvecht geweest en de meeste producten waren gewoon weer aanwezig. Schappen zijn wel veel leger dan normaal, maar eigenlijk kon je het meeste alweer krijgen.

Ondanks dat alles wat ik nodig had er gewoon was, merk ik toch dat ik me wel wat opgejaagd voel in zo'n halflege supermarkt. Ik kan dat gewoon relativeren en koop niks extra, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen ervan in de stress raken en dan inderdaad maar allerlei dingen in gaan slaan.
pi_192117810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het nog steeds echt heel vreemd om naar de supermarkt te lopen met de gedachte "nou ik hoop dat ze brood en aardappelen hebben". Echt nog nooit gehad. Maar vrijwel alles was goed verkrijgbaar, ook verse groente. Behalve pleepapier maar dat had ik niet nodig.
lol, hier stond het brood hoog opgestaleld en ook bij de bakker genoeg brood
Ik zwaai naar dieren.
pi_192117846
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Prima dat de domme mensen deze taak op zich willen nemen zou ik zeggen. Wie niet luisteren wil...
Gaan we dan na het uitzitten van deze storm ook opeens een gemiddeld hoger iq van de Nederlandse bevolking zien? ;)
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:45:23 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192117984
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben terug van de boodschappen.
Echt niet tof om te doen.
Lekker sfeertje enzo?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:47:02 #294
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192118017
Gisteravond na het werk nog even langs de AH geweest, alles op rijst na was aangevuld (incl chips :D ) en er was geen hond, lekker rustig wat dingetjes gehaald dus :P
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 13:48:38 #295
236264 crew  capricia
pi_192118050
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lekker sfeertje enzo?
Mensen op je.
Geen afstand.
Rennende kinderen.
Bij de kassa een hoestende mevrouw.

Begrijp nu wat mensen met smetvrees meemaken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:54 #296
38496 Perrin
pi_192118123
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Mensen op je.
Geen afstand.
Rennende kinderen.
Bij de kassa een hoestende mevrouw.

Begrijp nu wat mensen met smetvrees meemaken.
Hehheh, herkenbaar.. Daarom probeer ik er zo min mogelijk te komen.

Twee keer per week wat verse spullies als brood, zuivel, groente en fruit scoren en eens per maand grote boodschappen is het idee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:52 #297
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192118468
Met waarschuwingstape zijn er hier in de supermarkt bij de kassa's lijnen op de grond gemaakt om mensen wat verder van de kassamedewerkers te laten lopen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 14:16:58 #298
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_192118791
Hier was alles normaal, normaal op voorraad op een paar goedkope afbakbroodjes na (maar die eet ik toch niet :P ). Alleen wel weer zo normaal dat er mensen gewoon open liepen te hoesten in de winkel en ook totaal geen afstand hielden.

Ben afgelopen weekend in België geweest, daar ging het héél anders... 1 uit 1 in, voorrang voor 65+-ers tussen bepaalde tijden. Ik heb rijen voor winkels gezien, spatschermen, mensen die met zeep staan of je je handen wil wassen, maar ook gewoon een compleet lege stad (toen er nog geen lockdown was). Compleet leeg station om spitstijd. Bizar. Ook dit allemaal nog voor de lockdown.

In Frankrijk was er afgelopen zaterdag ook "nog niets aan de hand". Winkels gewoon vol mensen, geen echte hamsteraars op een enkeling na die een kar vol diepvriesgroenten had en van dat bewaarbrood.

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_192118937
Dawn of the Dead hierboven...
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:24:39 #300
38496 Perrin
pi_192118992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:22 schreef NutKees het volgende:
Dawn of the Dead hierboven...
Over een paar jaar jaagt Will Smith daar op herten