Sorry hoor maar je kunt niet vier weken lang op bammetjes leven als je lange dagen moet maken in het ziekenhuis als verpleging of als dokter. Reken maar dat kantines daar gewoon open zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Lijkt me iets om te vermijden ja.
Iedereen gewoon zijn eigen bammetjes smeren.
Help me even ajb want ik heb hier nul verstand van. Hoezo kunnen er meer IC bedden bij door een noodtoestand? Waar komen die bedden en beademingsapparaten dan ineens zo snel vandaan?quote:Op maandag 16 maart 2020 00:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Daarom moet je de noodtoestand uitroepen. Zodat er snel meer IC bedden bij kunnen en ze normaal ziekenhuis personeel in stroomversnelling kunnen opleiden tot mensen die opletten bij IC bedden dat degene niet stopt met ademen. Zonder al te veel bureaucratie wat enkel mogelijk is met een noodtoestand.
Zo gebeurt dat ook tijdens een oorlog.
Ik weet niet meer wie het riep, maar hoorde in het nieuws op de radio een paar uur geleden dat het ZZPérs werd verweten niet in loondienst te werken en daarom geen steun ontvangen. Zou wel een erg kwalijke zaak zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:50 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
ZZP'ers zijn hoe dan ook de Sjaak, hopelijk komt daar een goeie regeling voor met deeltijd WW oid. De regering heeft een hoop te doen.
Ja, "die Europeanen nemen niet genoeg maatregelen, we nuken ze"quote:
twitter:YonhapNews twitterde op maandag 16-03-2020 om 00:52:40(URGENT) S. Korea to start carrying out special quarantine measures on arrivals from Europe at midnight https://t.co/ZReLjgiPLp reageer retweet
Als je lang achter elkaar bang bent en jezelf angst aan jaagt of laat jagen, kan dat op die plek in je lijf gaan zitten. Neem afstand.quote:
Ik heb dat fragment godzijdank niet gezien en dat hou ik ook zoquote:Op maandag 16 maart 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dit ook wel aan de ene kant.
Aan de andere kant het gevoel dat we enorm te laat zijn ermee (zeker met de inkomende vluchten enzo) en het eeuwig zonde is van dat tijdverlies. Ik krijg dat 'we zijn een beetje stout' van die GGD directeur bij Op1 eind februari niet van m'n netvlies over het niet in quarantaine zetten van degenen die uit Italië terugkwamen etc.
die kerel zou gelijk zijn ontslag moeten indienen na die uitspraak, wat een idiootquote:Op maandag 16 maart 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dit ook wel aan de ene kant.
Aan de andere kant het gevoel dat we enorm te laat zijn ermee (zeker met de inkomende vluchten enzo) en het eeuwig zonde is van dat tijdverlies. Ik krijg dat 'we zijn een beetje stout' van die GGD directeur bij Op1 eind februari niet van m'n netvlies over het niet in quarantaine zetten van degenen die uit Italië terugkwamen etc.
Gaat gebeuren. Dat ze iets vinden.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Horror scenario idd. Gaat zoveel cafe's en restaurants de kop kosten, dat ik me afvraag wat er nog overblijft straks. Tenzij de huur van al die plekken op een of andere manier stopgezet kan worden.
Met een noodtoestand hoef je je niet te houden aan wetten, ofterwel onnodige en tijdmakende bureaucratie. Is niet voor niets dat tijdens een oorlog mensen snel geholpen worden.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Help me even ajb want ik heb hier nul verstand van. Hoezo kunnen er meer IC bedden bij door een noodtoestand? Waar komen die bedden en beademingsapparaten dan ineens zo snel vandaan?
Op zich niks dat we niet al weken zagen aankomen, toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 00:53 schreef Generationalpha het volgende:
Wat een totale chaos. Niemand weet het ook.
Waarom wordt die kut trump zelf niet eens besmet met corona? 70+. evil karma, weg ermeequote:Op maandag 16 maart 2020 00:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, "die Europeanen nemen niet genoeg maatregelen, we nuken ze"
Sow. Virus ook weg.
Ik zag het aankomen maar toch overvalt het me.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich niks dat we niet al weken zagen aankomen, toch?
correct, dat heb ik ook gelezen echt zo van "jammer joh, jij bent niet in loondienst gegaan, pech gehad"quote:Op maandag 16 maart 2020 00:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wie het riep, maar hoorde in het nieuws op de radio een paar uur geleden dat het ZZPérs werd verweten niet in loondienst te werken en daarom geen steun ontvangen. Zou wel een erg kwalijke zaak zijn.
Hier ben ik niet zo zeker van. een kantine is vaak cruciaal voor functionerend personeel. Als je dat dichtgooit dan komt de chirurg ook niet meer. Want dan zou je ook kunnen zeggen dat de schoonmakers niet hoeven te komen, administratief medewerkers, doktersassistenten of verplegend personeel. Een ziekenhuis functioneert alleen alles iedereen daar zijn werk doet, dus ook de catering voor het werkende personeel die thuis geen warm eten krijgen ivm lange werkdagen. wat nu zeker het geval is.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:47 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, is ook horeca, vallen onder dezelfde cao.
Oké dank je, dat kan ik volgen, maar waar toveren ze alle extra materialen/apparatuur voor IC dan alsnog zo snel vandaan? Elk land heeft ze voor zichzelf nodig.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:55 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Met een noodtoestand hoef je je niet te houden aan wetten, ofterwel onnodige en tijdmakende bureaucratie. Is niet voor niets dat tijdens een oorlog mensen snel geholpen worden.
Is amper voor te stellen omdat nu elke arts zich dient te houden aan 5000 regels, en wij daar gewend aan zijn.
Ik vind ZZP’er altijd zo’n domme benaming. Het is gewoon ondernemer. Ik heb ook geen personeel, maar heb door mijn werk als belastingadviseur geen last van deze crisis. En er zijn genoeg ondernemers met een eenmanszaak die wel personeel hebben en hier wel last van hebben, bijvoorbeeld in de horeca.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wie het riep, maar hoorde in het nieuws op de radio een paar uur geleden dat het ZZPérs werd verweten niet in loondienst te werken en daarom geen steun ontvangen. Zou wel een erg kwalijke zaak zijn.
tl;drquote:Op maandag 16 maart 2020 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
https://www.demorgen.be/m(...)YGjJB1BnQj%3Famp%3D1
[..]
twitter:spectatorindex twitterde op maandag 16-03-2020 om 00:39:55BREAKING: First dose for possible coronavirus vaccine to be trialled tomorrow in the United States reageer retweet
Dat wij per inwoner heel weinig IC-bedden hebben is een feit. Alleen kan je de huidige sterftecijfers niet toeschrijven aan het aantal bedden. De IC's liggen nog (lang) niet vol. Gisteren zeiden ze 40 tot 50 patiënten op IC, vandaag 50 tot 60.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:29 schreef polderturk het volgende:
Hieronder een bericht can Paulgo. We zijn de lul.
Hieronder een goed nieuwsartikel, waar gesteld wordt dat juist het aantal IC bedden per 100.000 inwoners zo van invloed is op de sterftecijfers aan corona en eigenlijk nog erger de veel hogere sterfte kans van andere niet-besmette ongevals/ernstig zieke patienten bij zo'n pandemie:
"It turns out one of the key factors affecting the mortality rate of coronavirus disease, or COVID-19, appears to be the availability of intensive-care beds – and that means the availability of ventilators. Countries whose governments decided to invest in large numbers of ventilators appear to have half the mortality rate of countries that didn’t.
The world leaders in equipped-bed availability are the United States, with 35 beds with ventilators for every 100,000 people, and Germany and Taiwan, with 30 each. Italy has about a dozen. Canada, with 10 to 12 ICU beds for every 100,000 people"
bron:
https://www.theglobeandma(...)adly-cost-of-a-lack/
Ons land bungelt bijna onderaan in de EU met het absurd lage aantal van 6,4 IC bedden per 100.000 inwoners..
[ afbeelding ]
Dit is ook een plausibele verklaring dat in ons land maar liefst 10 keer meer patienten (20 doden op 1135 besmettingen)overlijden aan corona dan in ons buurland Duitsland ( 11 doden op 5426 besmettingen)..
Daar zouden wij naast dit kabinet ook alle kabinetten uit het verleden voor moeten verantwoordelijk stellen....
Het bezuinigen op de verpleegkundeopleidingen, studiestops bij geneeskunde enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |