SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
Richtlijnen in dit topic: -probeer niet lollig te doen -bij nieuws graag een bron -off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Op zondag 15 maart 2020 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Als we FOK! nou even allemaal whitelisten van je adblock verdiend danny er ook nog flink mee (en kan hij weer servercapaciteit inhuren )
uh nee.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Op zondag 15 maart 2020 19:07 schreef Jor_Dii het volgende: Ik kan me indenken dat je morgen echt vervelende situaties kunt krijgen bij de scholen met ouders die gaan claimen ook een “vitale” functie te hebben en hun kinderen kwijt willen.. typisch iets voor Nederland zou dat zijn.
Ik kan echt niet werken met storm-jan en anne-fleur om me heen
Dan moet het in ieder geval aan het einde van volgende week wel zichtbaar worden in Italië en kunnen wij hier ook iets beter inschatten hoelang het gaat duren.
Helemaal een eerlijke vergelijking gaat het niet worden, want de ziekenhuizen daar zitten nu echt helemaal vol en zaten ook al bijna vol toen ze de maatregelen namen. In Nederland zijn ze laat, maar niet zo laat genomen.
is de huidige lockdown van NL vergelijkbaar met die van Italie vorige week? of Italië strenger?
Op zondag 15 maart 2020 19:08 schreef hollandia02 het volgende: [..] Die "meneer" ben ik zelf. Wist geen andere manier om filmpjes te laten zien. Heb ze doorgestuurd kregen.
Dus je denkt ik dik het lekker aan met een Engelse titel en covid? Je helpt lekker mee de rust te bewaren mongool
Ik neem aan dat dat filmpje van die Engelsman al is langsgekomen waaruit blijkt dat het juist slim is om NIET direct met een totale lockdown te beginnen.. dan verschuif je de piek alleen maar naar voren.
Het komt beter dan zonder social media. Heb er best vertrouwen in. Zowel in het aantal doden, als in wat het ons gaat brengen.
Als ik me bedenk wat er had moeten gebeuren om de klimaatdoelen te halen en hoe we het vanuit de nieuwe positie zouden kunnen bereiken, lijkt mij best bevrijdend.
Dit virus is met een paar maanden, desnoods jaar weer over. Ik geloof dat we onszelf best nog wel eens konden verrassen. Maar het wisselt wel hoor, soms utopisch, soms dystopisch.
Het komt beter dan zonder social media. Heb er best vertrouwen in. Zowel in het aantal doden, als in wat het ons gaat brengen.
Als ik me bedenk wat er had moeten gebeuren om de klimaatdoelen te halen en hoe we het vanuit de nieuwe positie zouden kunnen bereiken, lijkt mij best bevrijdend.
Dit virus is met een paar maanden, desnoods jaar weer over. Ik geloof dat we onszelf best nog wel eens konden verrassen. Maar het wisselt wel hoor, soms utopisch, soms dystopisch.
'T beste is om er inderdaad zo positief mogelijk in te blijven staan.
is de huidige lockdown van NL vergelijkbaar met die van Italie vorige week? of Italië strenger?
Italië strenger, maar ik denk dat het onder de streep uiteindelijk niet heel veel verschil zal zijn. Of onze lieve burgers moeten morgen masaal naar de IKEA, Gamma, kinderspeelparadijsjes etc. gaan. Dan neem ik mijn woorden terug
Het bizarre is dat je steeds kan voorspellen wat er gaat gebeuren door naar Italië met een vertraging van 8 dagen te kijken
Was de basis gelijk dan?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Op zondag 15 maart 2020 19:13 schreef falling_away het volgende: Ik neem aan dat dat filmpje van die Engelsman al is langsgekomen waaruit blijkt dat het juist slim is om NIET direct met een totale lockdown te beginnen.. dan verschuif je de piek alleen maar naar voren.
Op zondag 15 maart 2020 19:02 schreef polderturk het volgende: 368 doden erbij in Italië Het aantal mensen dat in Italië is overleden aan de gevolgen van besmetting met het coronavirus is toegenomen met 368, het hoogste aantal tot nu toe. Het totale dodental komt ermee op 1809.
Leeftijd? Ook gezonde mensen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
Inmiddels is de regeling in Italië ook dat er maar 1 iemand per keer de supermarkt in mag. En dat je niet eens in je eentje buiten mag joggen. Hetzelfde zie je in Spanje. We lopen hier nog wel een aantal gradaties op achter
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
advocaatsmeets twitterde op zondag 15-03-2020 om 18:39:56Verschillende coffeeshops laten weten dat ze op last van de politie open moeten blijven om de rijen weg te werken in verband met de verwachte openbare orde problemen als ze opeens dicht gaan. reageerretweet
idd daarom is het onbegrijpelijk dat hier zo laks wordt gereageerd, door zowel overheid als sommige burgers.
Ik vind het juist wel begrijpelijk. We hebben dit nog niet eerder meegemaakt, je kunt het virus niet daadwerkelijk zien, je hoort er vooral veel over op 't nieuws en op 't internet en omdat we nu in de beginfase zitten zien mensen het ook gewoon nog niet om hen heen gebeuren.
advocaatsmeets twitterde op zondag 15-03-2020 om 18:39:56Verschillende coffeeshops laten weten dat ze op last van de politie open moeten blijven om de rijen weg te werken in verband met de verwachte openbare orde problemen als ze opeens dicht gaan. reageerretweet