Als het geld van je ov-chipkaart je enige zorg is dan denk ik niet dat zijn reis noodzakelijk was.twitter:El_Jairus twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 12:23:56 @NS_online Wanneer je van Rotterdam naar Alkmaar moet zien te komen met sprinters en je genoodzaakt bent uit te stappen bij Gouda, omdat de conducteur de trein te vol vond. Hele rit ineens opgeheven. reageer retweet
Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?
Meteen m'n eigen luie vraag beantwoord, de Stadler Kiss 200 blijkbaar.
Dat schijnt ondertussen dus wel te kunnen, met een drukdichte deur dus en ook al een flinke tijd ondertussen. Weet alleen niet meer precies waar ik dat nou vandaan had... Somda misschien of reddit....quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Kan prima, maar je trein is dan niet drukdicht. De enkele deurbladen van de ICNG zijn specifiek voor de drukdichtheid voor de tunnels.quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Het was sowieso het plan al vanwege de nieuwe concessiequote:Op vrijdag 17 april 2020 09:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja... Als je de spullenboel wilt opknappen kan je dat het beste doen als er weinig reizigers zijn.
Volgens mij heb je aan drie minuten per richting voldoende, dan heb je er al zeker zeven minuten kering. Arnhem - Utrecht met een non-stop IC zou bijvoorbeeld ook fors sneller kunnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 04:16 schreef dennistd het volgende:
Als je op Amersfoort-Enschede een minuut of 10 kunt pakken kun je met een korte kering in Enschede af ipv een lange. Bij minder tijdswinst wordt de kering niet lang genoeg, zeker als je bij vertraging achter de stopper terecht komt.
Een versnelling van de 3600 (IC Zwolle-Roosendaal) op Zutphen-Nijmegen zou trouwens ook niet verkeerd zijn: daarmee kan de overstap van/naar de Maaslijn gemaakt worden.
Maar ProRail heeft allemaal certificaten gekocht zodat alle energie groen isquote:Op maandag 20 april 2020 21:15 schreef WcPot het volgende:
Maar 160km/h is ook helemaal niet nodig 140 km/h is snel genoeg voor Nederland. Je krijgt alleen maar meer slijtage aan treinen en het spoor en een hoger energie verbruik. Tijdwinst zal minimaal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |