abonnement Unibet Coolblue
pi_192569785
NS doet via Twitter een oproep om geen plezier-ritjes te maken.
Vervolgens komt er een reactie op dat bericht van een reiziger die wegens een te volle trein op Gouda moest uitstappen. Gek hè.
El_Jairus twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 12:23:56 @NS_online Wanneer je van Rotterdam naar Alkmaar moet zien te komen met sprinters en je genoodzaakt bent uit te stappen bij Gouda, omdat de conducteur de trein te vol vond. Hele rit ineens opgeheven. reageer retweet
Als het geld van je ov-chipkaart je enige zorg is dan denk ik niet dat zijn reis noodzakelijk was.

In Spanje mag niet eens verder dan 150 meter van je huis af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 april 2020 @ 17:48:07 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192570150
a) Waar maak je uit op dat het geld op zijn OV-chipkaart zijn enige zorg was?
b) Dan nog is het niet aan jou om te bepalen of zijn reis noodzakelijk was.
c) En de kindertjes in Afrika hebben het nog slechter.

Please sit down.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:41:47 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_192571771
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?

Meteen m'n eigen luie vraag beantwoord, de Stadler Kiss 200 blijkbaar.
Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_192571806
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Dat schijnt ondertussen dus wel te kunnen, met een drukdichte deur dus en ook al een flinke tijd ondertussen. Weet alleen niet meer precies waar ik dat nou vandaan had... Somda misschien of reddit....
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:01 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192571857
Skyscrapercity schijnt ook nogal wat spoorkennis te zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_192571876
Ja, dat is zo.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 april 2020 @ 19:53:55 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192571952
Dus misschien dat je het daar gelezen hebt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:10:30 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_192572197
Ook als je treinen met 300 km/u tegenkomt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:28:25 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192572446
De KISS 1-stellen van Westbahn hebben dubbelblads deuren en die rijden 200 km/h op lijnen waar ook Railjets rijden die 230 km/u rijden. Er waren toch wat problemen met die deuren, daarom heeft de 2e levering KISS-stellen enkelblads deuren gekregen.

Wat de 3e lichting treinstellen krijgt is mij niet bekend, maar ik verwacht dat ook die enkelblads deuren zal krijgen.
pi_192578805
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Kan prima, maar je trein is dan niet drukdicht. De enkele deurbladen van de ICNG zijn specifiek voor de drukdichtheid voor de tunnels.
Dat grapje zag je bij dat KISS geval in Oostenrijk. De eerste generatie was niet drukdicht en veel mensen klaagden over hun oren. Met de tweede generatie kwamen er enkelbladsdeuren en kon er dus eenvoudiger drukdichtheid gecreëerd worden in de trein.

Edit: en uiteraard heb ik weer eens niet ver genoeg naar onder gedscrolled om te zien of iemand ergens een antwoord had gegeven 8)7
Sorry James :P
pi_192633045
Het civiele werk voor HS2 ter waarde13 miljard pond is vandaag gegund aan vier consortia die gaan beginnen met ontwerp en realisatie. Stapje dichterbij naar uitvoeren treindienst.
  donderdag 16 april 2020 @ 09:47:38 #262
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_192644536
Goede investering!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:06:06 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_192651166
Arriva is volgens berichten op Somda aan het slepen met materieel. Het aanrijdingsstel van Winsum en een gereviseerd 2/6je staan nu in Winterswijk voor een nieuw jasje, terwijl twee andere noordelingen in Blerick zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:34:35 #264
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_192661242
Ja... Als je de spullenboel wilt opknappen kan je dat het beste doen als er weinig reizigers zijn.
pi_192663130
gisteren ging er een VolkerRail 203-1 met videoinspectie voorbij in Alkmaar. het leek wel alsof ie op het traject den helder Amsterdam aan het pendelen was. videoinspectie was ook blauw gemaakt, in dezelfde kleurstelling als de VolkerRail loc
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192670221
Per eind maand verstevigde dienstregeling, straks de aangezette verstevigde dienstregeling? 😂
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 17 april 2020 @ 18:13:16 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192670251
Nog ff en mensen van mijn postuur mogen ook weer mee :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2020 @ 19:38:26 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_192672082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja... Als je de spullenboel wilt opknappen kan je dat het beste doen als er weinig reizigers zijn.
Het was sowieso het plan al vanwege de nieuwe concessie
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:43:00 #269
472645 BLS
verbindt.
pi_192680521
DB Regio heeft de aanbesteding Netz Franken-Südthüringen gewonnen. Hoewel er nu vrij nieuwe Talent 2-treinstellen ("Hamsters") rijden, is de capaciteit per trein nu onvoldoende en is er nieuw materieel geëist met een grotere capaciteit. DB heeft ingeschreven met de Desiro HC. Voor de RE Nürnberg - Coburg - Sonneberg over de hogesnelheidslijn komt er een variant die drukdicht is, ETCS heeft en 190 km/h kan. Het moet dienstregeling 2024 van start gaan.

Ik ben benieuwd of die nog eerder in dienst komen dan de Skoda-locs en rijtuigen voor de Nürnberg-Ingolstadt-München Express :')

https://www.lok-report.de(...)dthueringen-aus.html
pi_192722637
Maar 160km/h is ook helemaal niet nodig 140 km/h is snel genoeg voor Nederland. Je krijgt alleen maar meer slijtage aan treinen en het spoor en een hoger energie verbruik. Tijdwinst zal minimaal zijn.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_192725675
Zijn er trajecten waar een snelheidsverhoging nog daadwerkelijk echt voordelen heeft?

Zoals een aansluiting die nu net niet gehaald wordt? Of een omloop die er uit kan?
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 04:16:53 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192726540
Als je op Amersfoort-Enschede een minuut of 10 kunt pakken kun je met een korte kering in Enschede af ipv een lange. Bij minder tijdswinst wordt de kering niet lang genoeg, zeker als je bij vertraging achter de stopper terecht komt.

Een versnelling van de 3600 (IC Zwolle-Roosendaal) op Zutphen-Nijmegen zou trouwens ook niet verkeerd zijn: daarmee kan de overstap van/naar de Maaslijn gemaakt worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_192727338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 04:16 schreef dennistd het volgende:
Als je op Amersfoort-Enschede een minuut of 10 kunt pakken kun je met een korte kering in Enschede af ipv een lange. Bij minder tijdswinst wordt de kering niet lang genoeg, zeker als je bij vertraging achter de stopper terecht komt.

Een versnelling van de 3600 (IC Zwolle-Roosendaal) op Zutphen-Nijmegen zou trouwens ook niet verkeerd zijn: daarmee kan de overstap van/naar de Maaslijn gemaakt worden.
Volgens mij heb je aan drie minuten per richting voldoende, dan heb je er al zeker zeven minuten kering. Arnhem - Utrecht met een non-stop IC zou bijvoorbeeld ook fors sneller kunnen.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 08:23:35 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192727379
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:15 schreef WcPot het volgende:
Maar 160km/h is ook helemaal niet nodig 140 km/h is snel genoeg voor Nederland. Je krijgt alleen maar meer slijtage aan treinen en het spoor en een hoger energie verbruik. Tijdwinst zal minimaal zijn.
Maar ProRail heeft allemaal certificaten gekocht zodat alle energie groen is :P

Meer tijdwinst kan worden behaald door niet elke stoeptegel IC station te laten zijn. Dan zou 160km/u ook meer nut hebben :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')