Tragisch.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:sjoerddendaas twitterde op zondag 15-03-2020 om 14:18:42Ondertussen, tragische noodkreet vanuit spoedeisende hulp in ziekenhuis in Fryslân, waar het aantal gevallen..op papier nog laag lag. ‘Ziekenhuis gaat op slot. Vrouw van man die op sterven ligt mag niet meer naar binnen, kinderen mogen niet naar hun vader‘ reageer retweet
Ze kijken nog minder om naar de ouderen in de verzorgingstehuizen dan wij doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland 10 doden op 5400 cases.
Duitse degelijkheid of...?
Denk ik wel. 6de plaats qua aantal gevallen, 12 plaats qua aantal doden. Die hebben waarschijnlijk degelijk contactonderzoek gedaan, vinden veel meer besmette personen.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland 10 doden op 5400 cases.
Duitse degelijkheid of...?
quote:Op zondag 15 maart 2020 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of ze testen meer en het aantal besmettingen is relatief nog laag.
Kan in een week hard gaan.
Het is een tweet van een journalist van RTL, dat is de bron dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:40 schreef XDo het volgende:
[..]
Tragisch.
Als het waar zou zijn. Geen enkele bron bevestigd dit.
Post de tweet source dan ipv zoiets.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is een tweet van een journalist van RTL, dat is de bron dus.
Ik snap dat je na je grappige post anderen wil gaan betichten van fake nieuws, maar doe maar niet.
Lees anders de reacties onder de tweet even.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is een tweet van een journalist van RTL, dat is de bron dus.
Ik snap dat je na je grappige post anderen wil gaan betichten van fake nieuws, maar doe maar niet.
Er zijn veel domme mensen en in dit geval ben jij niet de dommequote:Op zondag 15 maart 2020 14:37 schreef Fukushima het volgende:
Ik ben weggelopen en heb gezegd dat ze naïef zijn, het resultaat is nu dus ruzie..... pfff vrouwen
Niet waar.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:41 schreef quirina het volgende:
Ziekenhuizen in Duitsland zijn beter dan in Nederland.
[..]
Dit getal staat al dagen op 13 en 12. Ze testen niet meer! Kan mij niet voorstellen dat er niet meer gevallen zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:36 schreef Leandra het volgende:
Gemeente Utrecht (38) het grootste aantal besmettingen boven de rivieren, en dan zijn Houten (13) en de Bilt (12) ook nog eens aparte gemeentes.
Ik ook niet. Dankzij de posts van oa Kyran is er bij mij veel onrust weggehaald. Ik heb astma en COPD en maakte me best wel zorgen.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind Kyran helemaal niet paniekerig en stresserig overkomen.
Spoedberaad is bezig. Daarna zal er nog wel het een en ander geregeld moeten worden. Kan dus nog wel een paar uurtjes duren.quote:
Het is verder niet een raar verhaal. Er kan gewoon geen risico genomen worden op verdere verspreiding. Al zijn de toestanden in Friesland nog lang niet zoals in Italië, maar daar sterven mensen wreed genoeg ook eenzaam in hun bed.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:40 schreef XDo het volgende:
[..]
Tragisch.
Als het waar zou zijn. Geen enkele bron bevestigd dit.
quote:In de Noord-Italiaanse ziekenhuizen gaat het er vaak dramatisch aan toe. Arts Francesca Cortellaro uit het ziekenhuis San Carlo Borromeo te Milaan liet de krant Il Giornale weten wat het ergste is. „Dat de patiënten in eenzaamheid sterven
Een Basic-fit heeft niks te maken met het NOC*NSF.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:41 schreef Lafoy het volgende:
NOC*NSF: sluit alle sportfaciliteiten
Maurits Hendriks, technisch directeur van sportkoepel NOC*NSF, roept sportclubs op om alle faciliteiten te sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus.
"Ik heb vanmorgen het besluit genomen dat we alle trainingsomgevingen gaan sluiten. Dat is heel rigoureus en heel pijnlijk", vertelde hij op NPO Radio 1. "Maar wij kunnen ons niet onttrekken aan datgene wat er in de maatschappij gebeurt. Ik vind zelfs dat wij een voorbeeldfunctie hebben. Dan zijn halve maatregelen geen maatregelen. Vandaar dit besluit."
Het besluit geldt in elk geval voor de komende twee weken.
Bron: NOS
Geldt dit dan ook voor sportscholen en zo?
Laten we het hopen.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:41 schreef Lafoy het volgende:
Maurits Hendriks, technisch directeur van sportkoepel NOC*NSF, roept sportclubs op om alle faciliteiten te sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus.
"Ik heb vanmorgen het besluit genomen dat we alle trainingsomgevingen gaan sluiten. Dat is heel rigoureus en heel pijnlijk", vertelde hij op NPO Radio 1. "Maar wij kunnen ons niet onttrekken aan datgene wat er in de maatschappij gebeurt. Ik vind zelfs dat wij een voorbeeldfunctie hebben. Dan zijn halve maatregelen geen maatregelen. Vandaar dit besluit."
Kyran is een van de beste posters hier. Deelt altijd waardevolle informatie.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind Kyran helemaal niet paniekerig en stresserig overkomen.
Dan krijg je al die tokkies straks die het abbo gaan storneren omdat ze niet kunnen trainen.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:41 schreef Lafoy het volgende:
Als de thuis isolatie werkt zou het dat moeten blijven maar helaas weten we niet hoeveel ze besmet hebben voordat ze in thuis isolatie gingen en of ze zich daar aan gehouden hebbenquote:Op zondag 15 maart 2020 14:44 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dit getal staat al dagen op 13 en 12. Ze testen niet meer! Kan mij niet voorstellen dat er niet meer gevallen zijn.
Zie ook: COR / Exponentiële groei en epidemieën.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:22 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand voor mij het aantal overleden per dag?
Ik hou voor mijzelf de 'stats' bij (voor zover het natuurlijk echt klopt)
27-feb 1
28-feb 2
29-feb 6
1-mrt 11
2-mrt 18
3-mrt 24
4-mrt 38
5-mrt 82
6-mrt 128 (1 overleden)
7-mrt 188
8-mrt 264 (2 overleden)
9-mrt 321 (1 overleden)
10-mrt 382 (1 overleden)
11-mrt 503 (1 overleden)
12-mrt 614 (5 overleden)
13-mrt 804 (2 overleden)
14-mrt 1135 (8 overleden)
Ik heb ergens een fout gemaakt, want ik kom uit op 21 mensen die helaas zijn overleden.
Dat is wat je nu voelt of dat is wat je voelt als je longontsteking hebt? Eerder deze winter heb ik tijdens een verkoudheid dat gedoe met felle steken dus gehad, maar ik dacht dat het door het vele hoesten kwam.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:36 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het zijn eerder lichte steken, te vergelijken met spierpijn
Rip #jackvangelderquote:Op zondag 15 maart 2020 14:34 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Belangrijkste risicofactor obesitas![]()
@:viesdik
Zoals anderen al voorspelden: wellicht rond 18:00 of 20:00 uur.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
Spoedberaad is bezig. Daarna zal er nog wel het een en ander geregeld moeten worden. Kan dus nog wel een paar uurtjes duren.
quote:Op zondag 15 maart 2020 14:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zie ook: COR / Exponentiële groei en epidemieën.
Ja die wint de Corona-beker in dit topic so far.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:45 schreef Revanches het volgende:
[..]
Kyran is een van de beste posters hier. Deelt altijd waardevolle informatie.
Die journalist zit in Azië hè... niet dat hij die informatie in Friesland zelf opgedaan heeft.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De tweet staat er toch gewoon. Jezus.
jupquote:Op zondag 15 maart 2020 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die wint de Corona-beker in dit topic so far.
Dat is wat ik nu ervaar. Denk niet dat het longontsteking is, dan zou het erger zijn denk ikquote:Op zondag 15 maart 2020 14:46 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is wat je nu voelt of dat is wat je voelt als je longontsteking hebt? Eerder deze winter heb ik tijdens een verkoudheid dat gedoe met felle steken dus gehad, maar ik dacht dat het door het vele hoesten kwam.
Volgens mij merk je longontsteking vooral door koorts en kortademigheid.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:46 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is wat je nu voelt of dat is wat je voelt als je longontsteking hebt? Eerder deze winter heb ik tijdens een verkoudheid dat gedoe met felle steken dus gehad, maar ik dacht dat het door het vele hoesten kwam.
Bij longontsteking heb je koorts, kortademigheid (piepende ademhaling vaak). Ik had geen pijn op de borst maar juist mijn rug. En oh ja, ik ging bijna dood.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:46 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik had hem afgelopen donderdag op 20h00 vanavond ingezet, maar aangezien ze nu al aan het vergaderen zijn zou het zomaar 18h00 kunnen worden inderdaadquote:Op zondag 15 maart 2020 14:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zoals anderen al voorspelden: wellicht rond 18:00 of 20:00 uur.
Moet bookmaker worden jij 😎quote:Op zondag 15 maart 2020 14:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik had hem afgelopen donderdag op 20h00 vanavond ingezet, maar aangezien ze nu al aan het vergaderen zijn zou het zomaar 18h00 kunnen worden inderdaad
Corona Cup bekt lekkerder.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Gvd
Mooi tagje ook wel Corona-king
Ik betaal 150 euro per maand voor mijn sportschool. Dat zou ik wel kut vindenquote:Op zondag 15 maart 2020 14:45 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dan krijg je al die tokkies straks die het abbo gaan storneren omdat ze niet kunnen trainen.
Genot
Ben nu wel benieuwd waar het dan precies door komt. Dan weet ik een volgende keer of ik ermee naar de huisarts moet.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:48 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat is wat ik nu ervaar. Denk niet dat het longontsteking is, dan zou het erger zijn denk ik
Ja en? Ik ga er vanuit dat die journalist zijn zaakjes op orde heeft.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die journalist zit in Azië hè... niet dat hij die informatie in Friesland zelf opgedaan heeft.
twitter:diederikdegroot twitterde op zondag 15-03-2020 om 14:43:30RIVM tegen @BNR: Huidige aantal gemelde besmettingen zegt alleen iets over de daadwerkelijk positieve testen (met andere woorden: werkelijke aantal heel veel meer). Gaan waarschijnlijk volgende week over op andere manier van testen, omdat anders het beeld onbetrouwbaar wordt. https://t.co/D1G5QMbSo6 reageer retweet
Spanje gaat, net zoals wij en andere landen, alleen nog serieuze gevallen testen, en ziekenhuis personeel.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Valt nog mee, enkele dagen geleden leek het of Spanje dinsdag of woensdag Italië zou inhalen.
Als ze de scholen nu wel sluiten kan ik Rutte echt niet meer zien zonder heel naar te grijnzen, ik vind het al net knabbel van knabbel en babbel... maar dan heeft hij echt elke geloofwaardigheid verlorenquote:Op zondag 15 maart 2020 14:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik had hem afgelopen donderdag op 20h00 vanavond ingezet, maar aangezien ze nu al aan het vergaderen zijn zou het zomaar 18h00 kunnen worden inderdaad
Als je twijfelt heb je het niet. Geloof mij maar.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd waar het dan precies door komt. Dan weet ik een volgende keer of ik ermee naar de huisarts moet.
Net nog geweest, opvallend druk voor een zondag. Zal te maken hebben met de vele andere sportwedstrijden die afgelast zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:45 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dan krijg je al die tokkies straks die het abbo gaan storneren omdat ze niet kunnen trainen.
Genot
Ik ¤65,- en gun het die man eigenlijk gewoon, als iedereen het storneert valt hij om en het is echt zijn kindjequote:Op zondag 15 maart 2020 14:50 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik betaal 150 euro per maand voor mijn sportschool. Dat zou ik wel kut vinden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |