abonnement Unibet Coolblue
pi_192058555
Hier gaf de school ook al aan dat het alleen telt als beide ouders een vitaal beroep hebben.

We zouden het zo kunnen brengen dat dat het geval is (onderwijs en media), maar man gaat alleen morgen naar school om dingen te regelen en zit verder thuis. En ik werk voor een vakblad, niet heel cruciaal :P en kan dat vanuit huis doen.
pi_192058576
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:34 schreef lunapuella het volgende:
Hier gaf de school ook al aan dat het alleen telt als beide ouders een vitaal beroep hebben.
Bij ons ook

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:35:49 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192058600
Hier net een bericht van de opvang; beide ouders cruciaal beroep of een één ouder gezin met cruciaal beroep.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 15 maart 2020 @ 21:37:17 #129
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192058637
Van boink

quote:
Veelgestelde vragen over gesloten kinderopvang i.v.m. coronavirus.

De maatregelen rondom het coronavirus raken ook de kinderopvangsector. Hieronder vindt u de meestgestelde vragen met antwoorden van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Mag mijn kind naar de kinderopvang/gastouder?

De kinderopvang en gastouderopvang gaan dicht tot en met 6 april 2020. Kinderen van wie de ouders in cruciale beroepsgroepen, kunnen in principe op de eigen kinderopvang of bij de eigen gastouder terecht.

Wanneer werk ik in een cruciale beroepsgroep?

Kijk op https://www.boink.info/nieuws/lijst-cruciale-beroepen voor een overzicht van de cruciale beroepen.

Wat als ik in een cruciale beroepsgroep werk, maar mijn partner niet?

Als u uw kind thuis kunt opvangen, is het verzoek dit te doen. Als dit echt niet lukt, kunt u een beroep doen op de school of kinderopvang.

Mijn kind blijft vanaf 16 maart verplicht thuis, moet ik wel blijven betalen voor opvang?

Ja, dus :

- Betaal de factuur voor opvang zoals u dat altijd doet.
- Pas niets aan bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag, zo houdt u uw recht op opvang en de toeslag en wordt deze doorbetaald.
- U hoeft geen wijzigingen door te geven of uw kinderopvang stop te zetten.

Moet ik nog naar mijn werk als mijn kinderen niet meer naar de opvang kunnen?

Opvang is alleen beschikbaar voor kinderen met ouders in cruciale beroepsgroepen. Als u niet tot deze beroepsgroepen behoort. is het dringende advies om als het kan thuis te werken tot en met 6 april 2020.

Mijn kind is morgen welkom op school, maar is er ook BSO?

Uw kind is morgen welkom op school als u werkt in een cruciale beroepsgroep. Als uw kind normaliter gebruik maakt van BSO, kan deze maandag in principe op de BSO terecht. We raden u aan om contact op te nemen met uw BSO.

Ik werk in een cruciale beroepsgroep en mijn kind gaat normaliter naar de kinderopvang, maar heeft nu milde gezondheidsklachten (niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, verhoging tot 38 graden). Mag ik mijn kind toch brengen?

Nee, uw kind mag niet naar de opvang. Als de klachten verergeren neem dan telefonisch contact op met uw huisarts.

Ik ben pedagogisch medewerker. Moet ik morgen naar mijn werk?

Neem contact op met uw werkgever of u nodig bent op werk. Dit geldt ook voor overige vragen. In principe is de kinderopvang open voor kinderen van mensen die werken in cruciale beroepsgroepen. De kinderopvang behoort daar ook toe.

Wie bepaalt welke kinderen toegelaten worden tot school en kinderopvang?

Als kinderen thuis kunnen worden opgevangen, is het verzoek aan ouders om dit te doen. School en kinderopvang zijn nu bedoeld voor de opvang van kinderen van ouders die werken in cruciale beroepsgroepen.

Waar kan ik terecht voor vragen?

Kinderopvangorganisaties en ouders kunnen terecht op www.rijksoverheid.nl. Op deze website staat de meest actuele informatie. Kinderopvangorganisaties kunnen daarnaast terecht op www.veranderingenkinderopvang.nl. Ook kunnen zij zich richten tot hun brancheorganisaties. Het ministerie van SZW is in nauw contact met brancheorganisaties (waaronder BOinK) over de vragen die bij kinderopvangorganisaties leven.

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192058683
Mijn vriendin heeft een vitaal beroep, ik werk bij een vitaal bedrijf maar heb daar geen onmisbare functie. Kortom ze blijven lekker thuis.

Mijn vriendin heeft net een lijst van 'haar' ouders gemaakt. Zij heeft iig geen enkel kind met 2 ouders in vitale functies. Al is ze ervan overtuigd dat er morgen ouders voor de deur staan.

Morgen gaan we een planning maken wie wanneer werkt en wat we gaan doen om voor onze 6 jarige structuur te houden.

Wel een topregeling op mijn werk, 1 dag calamiteitenverlof en vervolgens krijg je voor elke dag verlof die je opneemt vanwege opvang van je kinderen 1 dag van de baas erbij zeg maar. Dat tot een max van 14 dagen, 7 eigen rekening 7 van het bedrijf.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:40:59 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_192058706
Je weet toch zelf ook wel of je werk vitaal is :? Vallen er dingen om als je niet komt?

Ik schrik een beetje van de "creatief omzeilen" suggesties :@ wellicht zijn ze niet serieus, maar jeetje mensen, deze maatregelen nemen ze niet voor niets :X
disclaimer
pi_192058824
Er staat bij ons heel duidelijk dat het alleen geldt als:
- beide ouders in een cruciale beroepsgroep werken
- geen van beide ouders thuis kan werken
- de opvang op geen enkele andere manier geregeld kan worden

Dus dat willen omzeilen vind ik wel echt apart... het is crisis mensen :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 15 maart 2020 @ 21:47:01 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_192058829
Wel benieuwd hoe ze omgaan met uren van de kdv. Ik betaal fors boven maximaal te vergoeden uurtarief en voor een warme maaltijd extra. Lijkt me toch dat dat nu niet gefactureerd hoeft te worden. Nou ja, we gaan het zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 15 maart 2020 @ 21:51:05 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192058908
Als ik het zo lees :

quote:
Wat als ik in een cruciale beroepsgroep werk, maar mijn partner niet?

Als u uw kind thuis kunt opvangen, is het verzoek dit te doen. Als dit echt niet lukt, kunt u een beroep doen op de school of kinderopvang.
Als ik dit zo lees, ben ik benieuwd hoeveel mensen een verhaal gaan ophangen dat het allemaal niet lukt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 15 maart 2020 @ 21:51:29 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_192058913
Andersom: mijn zusje is arts in een ziekenhuis. Zij heeft redelijk wat kans besmet te raken. Dus ze wil de kinderen niet naar de opvang doen, want kans dat zij ook besmet raken is groot. Gelukkig ziet de manager van haar man dat ook in, dus het is opgelost, maar dat is wel het dilemma van velen in de zorg nu.
Ik begrijp ook dat opvang wrs centraal, dus per organisatie of gemeente oid opgelost gaat worden, dus principes als bekende gezichten gaan overboord.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 15 maart 2020 @ 21:51:36 #136
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192058916
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:39 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin heeft een vitaal beroep, ik werk bij een vitaal bedrijf maar heb daar geen onmisbare functie. Kortom ze blijven lekker thuis.

Mijn vriendin heeft net een lijst van 'haar' ouders gemaakt. Zij heeft iig geen enkel kind met 2 ouders in vitale functies. Al is ze ervan overtuigd dat er morgen ouders voor de deur staan.

Morgen gaan we een planning maken wie wanneer werkt en wat we gaan doen om voor onze 6 jarige structuur te houden.

Wel een topregeling op mijn werk, 1 dag calamiteitenverlof en vervolgens krijg je voor elke dag verlof die je opneemt vanwege opvang van je kinderen 1 dag van de baas erbij zeg maar. Dat tot een max van 14 dagen, 7 eigen rekening 7 van het bedrijf.
Wat goed geregeld! Hier helaas totaal het tegenovergestelde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:53:41 #137
100412 mefke79
komt goed!
pi_192058957
Lekkere werkgever Duman :X
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192058964
Zo inderdaad DUMAN, de mail die door onze directie heeft gestuurd is ongeveer het tegenovergestelde....
  zondag 15 maart 2020 @ 21:57:44 #139
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192059034
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat goed geregeld! Hier helaas totaal het tegenovergestelde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar... directeur of management heeft zeker zelf geen kinderen?

Ik krijg gewoon doorbetaald en hoef geen verlof op te nemen als ik niet kan werken doordat de kinderen niet naar school/opvang kunnen.

Werk van mijn man heeft nog geen enkel standpunt ingenomen, ook al zo bizar.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 15 maart 2020 @ 21:58:45 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192059053
Ik zie nu op Facebook wel super veel oproepjes van scholieren die nu thuis zitten en wel willen oppassen.
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2020 @ 21:59:47 #141
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192059073
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:53 schreef mefke79 het volgende:
Lekkere werkgever Duman :X
Ik schrik hier ook wel van. Zou je niet verwachten van een G4-gemeente.
Protège moi de mes désirs.
pi_192059087
dat is wel raar.. het is nu juist níet de bedoeling om veel contact met anderen te hebben.. dus niet teveel regelen in netwerk of scholieren op laten passen..
Nou ja, ik neem ook wat extra verlof op vrees ik, anders lukt t denk ik niet..
pi_192059099
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik schrik hier ook wel van. Zou je niet verwachten van een G4-gemeente.
Fijn ook dat de kinderen thuis moeten blijven ivm besmettingen en dan verwacht jouw werkgever dat je ze maar overal dumpt om te komen werken. Nee dat gaat de besmetting wel tegen hoor. :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:00:50 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192059106
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik schrik hier ook wel van. Zou je niet verwachten van een G4-gemeente.
Op zich is de boodschap niet gek, maar de toon waarop...
KuikenGuppy
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 22:07:05 #145
5428 crew  miss_sly
pi_192059217
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op zich is de boodschap niet gek, maar de toon waarop...
De boodschap is wel gek, zoals Tally al aangeeft. Social distancing, niet allemaal maar contacten met Jan en alleman.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192059350
Ik vind het zo frappant dat er dan bedrijven/managers zijn die zichzelf en hun bedrijf belangrijker vinden dan de volksgezondheid.
Mijn vriend werkt op een klein kantoor en kreeg vandaag een fijn appie. Ze gaan samen kijken hoe het op te lossen is allemaal en zijn baas begrijpt als het door opvang-problemen even wat anders loopt dan normaal.
Voordeel daarvan lijkt me ook dat je werknemers veel meer loyaliteit houden en zich hard maken voor de zaak door misschien ‘s avonds nog wat werk te doen of zo.

Weinig opvangproblemen hier trouwens, ik ben per 18.00u vanavond soort van werkeloos. We komen morgen nog even naar de zaak om wat te bespreken en gaan de hele zaak deze week een keer extra goed poetsen, maar meer zit er niet in de komende 3 weken. Mijn werkgever zit al dagen te huilen omdat ze zich zo’n zorgen maakt ;(
Mijn hamstervoorraad zal waarschijnlijk wel nog aangevuld worden, alle verse producten zullen mee naar huis moeten, weggooien is zonde.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192059436
sja, op zich zou ik best wat bonnen ofzo willen kopen voor restaurants.. dat ik er later naartoe ga maar ze nú vast wat geld hebben ofzo.. nou ja, weet niet zo goed hóe, maar wil kleine ondernemers best steunen..
  zondag 15 maart 2020 @ 22:18:17 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192059437
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het zo frappant dat er dan bedrijven/managers zijn die zichzelf en hun bedrijf belangrijker vinden dan de volksgezondheid.
Mijn vriend werkt op een klein kantoor en kreeg vandaag een fijn appie. Ze gaan samen kijken hoe het op te lossen is allemaal en zijn baas begrijpt als het door opvang-problemen even wat anders loopt dan normaal.
Voordeel daarvan lijkt me ook dat je werknemers veel meer loyaliteit houden en zich hard maken voor de zaak door misschien ‘s avonds nog wat werk te doen of zo.

Weinig opvangproblemen hier trouwens, ik ben per 18.00u vanavond soort van werkeloos. We komen morgen nog even naar de zaak om wat te bespreken en gaan de hele zaak deze week een keer extra goed poetsen, maar meer zit er niet in de komende 3 weken. Mijn werkgever zit al dagen te huilen omdat ze zich zo’n zorgen maakt ;(
Mijn hamstervoorraad zal waarschijnlijk wel nog aangevuld worden, alle verse producten zullen mee naar huis moeten, weggooien is zonde.
Das mooi kut. Sterkte.
pi_192059504
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
sja, op zich zou ik best wat bonnen ofzo willen kopen voor restaurants.. dat ik er later naartoe ga maar ze nú vast wat geld hebben ofzo.. nou ja, weet niet zo goed hóe, maar wil kleine ondernemers best steunen..
Zeker doen! Dat is een van de dingen die nu aangeraden worden inderdaad, om de financiële klap wat te spreiden.
pi_192059534
Hier ook net een richtlijn gekregen (fysiotherapeut)
- Geen groepslessen, geen kwetsbare patiënten, alleen individuele behandelingen, strenge hygiëne-eisen, eerst mocht je met een verkoudheid nog werken maar nu dat ook niet meer, patiënten met een verkoudheid zijn niet welkom etc.

Ik verwacht een chaos morgen, we zullen zien hoe dit gaat uitwerken met zoveel beperkingen. Ze hebben wel werktijdverkorting aangevraagd. De toon van de berichtgeving was ‘prettig’ wat betreft het thuisblijven bij milde klachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')