abonnementen ibood.com bol.com
  zondag 15 maart 2020 @ 11:31:46 #51
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192045193
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:08 schreef Em31 het volgende:
markwby twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 17:38:38 Here’s something that’s absolutely terrifying: a comparison of the age distributions of Covid-19 cases in Italy, where they are only testing people who show symptoms, and S. Korea, which has broad testing. A whole lot of 20-29yos out there who feel just fine but are v contagious. https://t.co/BU96h3VKUc reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit is wel bizar, want dat is natuurlijk wel een groep die juist nog dingen doen zoals boodschappen etc.
Daar zijn natuurlijk best wat factoren die moeten worden meegewogen.
Uit het artikel waar dit vandaan komt oa:

quote:
the Korean outbreak took place mainly among followers of the Shincheonji megachurch/sect in and around the city of Daegu. Possibly, many followers of this movement are of relatively young age, explaining the unusual spike of cases among the 20–29-year-olds once testing intensified around this group. This might have also prevented the virus from spreading extensively among the Korean elderly so far.
Dat zou alweer een heel andere kijk op die cijfers geven.

Nu is dat ook niet alles wat er in het artikel staat, maar het laat wel zien waarom alleen maar zo'n grafiekje, of alleen een klein stukje tekst, uit zo'n artikel trekken en in een tweet zetten een heel verkeerd beeld kan geven. Gelukkig gaf hij de bron nadat er een paar keer om gevraagd werd.
https://medium.com/@andre(...)n-italy-c4200a15a7bf
Niet de beste site voor nieuws imo, maar dat is een heel ander ding. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:36:34 #52
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192045278
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:08 schreef Em31 het volgende:
markwby twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 17:38:38 Here’s something that’s absolutely terrifying: a comparison of the age distributions of Covid-19 cases in Italy, where they are only testing people who show symptoms, and S. Korea, which has broad testing. A whole lot of 20-29yos out there who feel just fine but are v contagious. https://t.co/BU96h3VKUc reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit is wel bizar, want dat is natuurlijk wel een groep die juist nog dingen doen zoals boodschappen etc.
Toch maar blij dat ik nu dertiger ben. |:)
Koel en donker bewaren
  zondag 15 maart 2020 @ 11:45:26 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192045437
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:16 schreef ijs_beer het volgende:
En Wiebes die zegt dat zzp'ers het maar moeten uitzoeken. :r Achterlijk stuk vreten. :r
VVD-mentaliteit.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:45:33 #54
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_192045441
VfCvmbx.jpg
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  zondag 15 maart 2020 @ 11:49:01 #55
345170 Roger_Epiales
pi_192045497
quote:
Amphia-ziekenhuis waarschuwt voor nepnieuws

Het Amphia-ziekenhuis in Breda waarschuwt voor een nepbericht dat rondgaat op sociale media. In dit bericht zou een van de artsen de noodklok luiden en spreken over een crisis in het ziekenhuis. Het ziekenhuis spreekt het bericht met klem tegen. Hieronder de reactie van het Amphia:

"Wij willen u er graag op wijzen dat dit een nep-bericht is en niet strookt met de werkelijkheid in het ziekenhuis.

De afgelopen week heeft Amphia verschillende maatregelen genomen om goed te kunnen blijven zorgen voor haar patiŽnten en haar personeel. Die hebben tot nu toe goed effect gehad. Hierdoor is het nog steeds mogelijk om voor alle patiŽnten de noodzakelijke zorg te bieden, ondanks de moeilijke omstandigheden. De situatie is voor nu onder controle. Het zijn en blijven natuurlijk enorm intense tijden voor getroffen patiŽnten en hun naasten.

We realiseren ons dat de ontwikkelingen rondom het coronavirus zich snel opvolgen, waardoor de situatie van dag tot dag verandert. We bekijken dus ook elke dag wat nodig is om die goede zorg te kunnen blijven bieden. Dit gebeurt niet vanzelf, dit vraagt een enorme inspanning van al onze medewerkers en om begrip en flexibiliteit van onze patiŽnten
."
https://nos.nl/liveblog/2(...)ing-rechtbanken.html
Helpt natuurlijk ook niet dat ziekenhuizen straks een deel van hun communicatie medewerkers moeten gaan inzetten om dit soort dingen te gaan bestrijden.
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:49:16 #56
345170 Roger_Epiales
pi_192045501
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:45 schreef Aoibhin het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:50:27 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192045523
Er is een deel van de bevolking dat alles overdreven vind en gewoon gaat shoppen voor kleren, uitgaan etc, naar verjaardagen etc. Maar die mensen moeten realiseren dat hun nu de kern van het probleem zijn. Kan mij herinneren dat ze een week terug aantal jonge mensen (20-35 jaar) interviewde op straat vragend naar Corona en wat ze verwachten en deel had het puur over "Oh ik hoop dat ik gewoon naar Malaga kan in April" "Mijn dochter is volgende week jarig en wil een groot feest geven""Als school niet doorgaat ok, zolang ik wel naar de hockeyclub kan.

Nederland moet hetzelfde gaan doen als Spanje, Frankrijk en ItaliŽ. Andersom voorkom je aanwas van doodzieke mensen niet. Alleen is dat voor sommigen lastig te accepteren. Merk ook dat juist veel ouderen hun schouders ophalen in de trant van ik heb al zoveel meegemaakt zal wel meevallen. -O-
  zondag 15 maart 2020 @ 11:52:06 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192045567
quote:
GGD-directeur: 'Nu 6000 Nederlanders besmet met coronavirus'

Zo'n 6000 mensen in ons land zijn besmet of besmet geweest met het coronavirus. Dat blijkt uit een e-mail van Sjaak de Gouw, directeur publieke gezondheid Hollands-Midden, die RTL Nieuws heeft ingezien. De Gouw schrijft aan zijn collega's in het hele land: "Op basis van de piramidescenario's (wiskundige berekeningen, red.) kunnen we berekenen dat er momenteel circa 6000 personen besmet zijn of zijn geweest met het coronavirus. Dat is 0,03% van de bevolking."

Dit getal is zes keer zo hoog als de bijna 1000 besmettingsgevallen die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) tot nu heeft vastgesteld. Wel benadrukt het RIVM regelmatig dat het aantal zieken hoger zal liggen, omdat veel mensen slechts lichte griepverschijnselen krijgen van het virus en zich dus niet laten testen.

Ook ligt het aantal gevallen hoogstwaarschijnlijk hoger dan het RIVM meldt, omdat diverse regio's inmiddels hebben besloten alleen nog maar mensen te testen van 70 jaar of ouder die ook nog eens ernstige ziekteverschijnselen vertonen. Dit is besloten vanwege het tekort aan testen, en dus wordt alleen het topje van de ijsberg getest.
Miniatuurvoorbeeld Lees ook

Geen scholen sluiten

Van de Gouw is de vertegenwoordiger van alle GGD's in de overleggen met het kabinet over de coronacrisis. In zijn mail legt hij omstandig uit waarom, ondanks het flinke aantal besmettingen, scholen sluiten geen enkele zin heeft.

"We moeten het echt niet doen, want het draagt niets bij aan de bestrijding en het heeft enorme maatschappelijke impact. Met name omdat je er dan niet onderuit komt ook vergelijkbare maatregelen te nemen. (kinderdagverblijven sluiten, horeca sluiten etc.)"

Daarbij moet je er volgens De Gouw rekening mee houden dat je die maatregelen tot de zomervakantie niet meer terug kunt draaien. Volgens hem moeten er bij het nemen van iedere afzonderlijke maatregelen een paar afwegingen worden gemaakt:

- de verhouding tussen het verspreidingsrisico en de maatschappelijke of economische effecten

- of de maatregel verspreiden tegengaat

- als je nu een maatregel neemt en de situatie verandert niet, kun je deze dan maanden volhouden?
Risico bij kinderen

Sluiting van de basisscholen leidt ertoe dat het risico dat een besmet kind op school is daalt tot 0,0003 procent, stelt De Gouw. En dat terwijl kinderen slechts zeer milde klachten hebben en daarom het virus nauwelijks verspreiden.

De Gouw schrijft dat er een rechtstreeks verband is tussen de ernst van de klachten en de mate van verspreiding. Hoe milder de klachten, des te minder verspreiding.

Besmetting buiten school

De directeur van de GGD Midden-Nederland voorspelt dat als de huidige maatregelen goed worden uitgevoerd het zogenoemde reproductiegetal van het virus, het cijfer dat aangeeft hoeveel mensen gemiddeld besmet raken door ťťn ziek persoon, daalt tot ver onder de 1. Als we niks zouden doen is dat getal gemiddeld 2.

"Daarom zijn op dit moment verdergaande maatregelen als sluiten van winkels, scholen en horeca niet nodig." De kans dat kinderen buiten school worden besmet is groter dan dat ze op school worden besmet, zo schrijft De Gouw.
Hulp van defensie

Inmiddels groeit het aantal regio's dat alarm slaat vanwege een tekort aan bedden, beschermingsmiddelen, isolatie en quarantaineplekken. Niet alleen Amsterdam maar ook verschillende andere gemeenten hebben hulp van defensie gevraagd voor opvangplekken.

De grote druk op de ziekenhuizen is te begrijpen, als het aantal besmettingen inderdaad zes keer zo hoog is als het officiŽle getal, zeggen crisisdeskundigen tegen RTL Nieuws.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:53:05 #59
345170 Roger_Epiales
pi_192045585
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:16 schreef ijs_beer het volgende:
En Wiebes die zegt dat zzp'ers het maar moeten uitzoeken. :r Achterlijk stuk vreten. :r
Ja, die hebben daarvoor gekozen of zo.
Ook gewoon even voorbij gaan aan het feit dat door de veranderingen in de arbeidsmarkt, mede door zijn eigen collega's partijgenoten doorgevoerd, veel mensen gedwongen in het zzp'erschap geduwd zijn. }:|
Feel free to insult me.
pi_192045608
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:31 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Daar zijn natuurlijk best wat factoren die moeten worden meegewogen.
Uit het artikel waar dit vandaan komt oa:
[..]

Dat zou alweer een heel andere kijk op die cijfers geven.

Nu is dat ook niet alles wat er in het artikel staat, maar het laat wel zien waarom alleen maar zo'n grafiekje, of alleen een klein stukje tekst, uit zo'n artikel trekken en in een tweet zetten een heel verkeerd beeld kan geven. Gelukkig gaf hij de bron nadat er een paar keer om gevraagd werd.
https://medium.com/@:andr(...)n-italy-c4200a15a7bf
Niet de beste site voor nieuws imo, maar dat is een heel ander ding. :P
:D dat maakt het in ieder geval weer wat beter.

Al blijft het natuurlijk niet echt een prettig idee dat je het kan hebben, maar je je alsnog aardig goed voelt. Hopelijk neemt iedereen het binnenblijven gewoon wel serieus.
pi_192045625
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:36 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Toch maar blij dat ik nu dertiger ben. |:)
:D
  zondag 15 maart 2020 @ 12:01:09 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192045741
Momo_x5x twitterde op zondag 15-03-2020 om 11:59:38 Ben jij een type die nu nog naar verjaardagen gaat, naar de kroeg gaat, op een terrasje gaat zitten, kleding gaat shoppen. Denk eens na wat de gevolgen zijn voor een groot deel van NL. De ouderen, de zieken, de zorgmedewerkers etc. Jij bent echt een egoÔst. #blijfthuis #StayHome reageer retweet
Ook even een boze tweet gedaan |:)
  zondag 15 maart 2020 @ 12:01:37 #63
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_192045754
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef Momo het volgende:
Momo_x5x twitterde op zondag 15-03-2020 om 11:59:38 Ben jij een type die nu nog naar verjaardagen gaat, naar de kroeg gaat, op een terrasje gaat zitten, kleding gaat shoppen. Denk eens na wat de gevolgen zijn voor een groot deel van NL. De ouderen, de zieken, de zorgmedewerkers etc. Jij bent echt een egoÔst. #blijfthuis #StayHome reageer retweet
Ook even een boze tweet gedaan |:)
_O_
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  zondag 15 maart 2020 @ 12:04:32 #64
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192045813
Het is hier zo druk op straat, mensen gaan allemaal wandelen in het park, naar de sportschool en naar de supermarkt. Tot dusver #blijfthuis
  zondag 15 maart 2020 @ 12:07:35 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192045879
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:04 schreef lashatumbai het volgende:
Het is hier zo druk op straat, mensen gaan allemaal wandelen in het park, naar de sportschool en naar de supermarkt. Tot dusver #blijfthuis
Vraag mij af als er een lockdown komt of mensen alsnog niet massaal de straat op gaan. Als dat gebeurd zal ik denk ik ook wel een blokje om doen elke dag(max 5-10 minuten) voor mijn mentale gezondheid. Ik heb geen tuin ofzo. Maar dan vermijd ik wel al mogelijke contact en zoek de drukte niet op. Desnoods als het echt niet anders is blijf ik gewoon allemaal binnen.

edwinwinkels twitterde op zondag 15-03-2020 om 11:22:14 Op de bon dus, met je racefiets, vandaag in Barcelona. https://t.co/cZoN2fbBmk reageer retweet
In Spanje krijg je nu zelfs een boete als je een stukje gaat wielrennen.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:10:08 #66
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192045929
Gisteren ook mensen op het journaal die niet naar het voetbal ofzo konden en daarom maar iets anders gingen doen met het gezin, op het strand.

Kijk ik snap dat hele dagen binnen zitten met kinderen niet ideaal is, maar het valt me toch wel tegen (ook wat ik her en der op FOK! weleens lees) hoeveel moeite mensen hebben met thuis zitten en niet de deur uit gaan en zich dan direct eenzaam enzo voelen.

Besef daardoor nog meer hoe abnormaal ik daar blijkbaar in ben :')
Koel en donker bewaren
  zondag 15 maart 2020 @ 12:14:48 #67
345170 Roger_Epiales
pi_192046018
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:54 schreef Em31 het volgende:

[..]

:D dat maakt het in ieder geval weer wat beter.

Al blijft het natuurlijk niet echt een prettig idee dat je het kan hebben, maar je je alsnog aardig goed voelt. Hopelijk neemt iedereen het binnenblijven gewoon wel serieus.
Ik denk zelf ook dat het misschien een verschil is met wat mensen zelf vinden, wanneer voel je je prima en wanneer is er iets aan de hand? Ik ken ook mensen die flink ziek moeten zijn voordat ze zullen zeggen zich niet prima te voelen.

Daarbij komt ook nog de stigmatisering waar die man van de WHO ook steeds tegen waarschuwt. Zeker nu veel mensen bang aan het worden zijn kan je steeds meer gaan twijfelen of iemand zich wel zo prima voelde voor hij/zij zich uit het openbare leven terugtrok.

Stel dat iemand al een symptoom heeft, een kuchje of zo, maar toch aan het werk gaat. Later wordt die persoon positief getest. Gaat die dan nu wel eerlijk zeggen dat die al een paar dagen kuchte, wetend hoe die daarop zal worden aangevallen als dat bekend wordt?

Hoeveel mensen zullen nu, in een tijd waar je om het minste al online afgebrand wordt, eerlijk toegeven niet volledig symptoomvrij te zijn geweest voordat ze naar de dokter kwamen, voordat ze getest werden, voordat ze stopte met uitgaan etc.
Dat is intussen helaas een vraag die je ook serieus in overweging moet nemen.
Feel free to insult me.
pi_192046085
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:10 schreef Guanabana het volgende:
Gisteren ook mensen op het journaal die niet naar het voetbal ofzo konden en daarom maar iets anders gingen doen met het gezin, op het strand.

Kijk ik snap dat hele dagen binnen zitten met kinderen niet ideaal is, maar het valt me toch wel tegen (ook wat ik her en der op FOK! weleens lees) hoeveel moeite mensen hebben met thuis zitten en niet de deur uit gaan en zich dan direct eenzaam enzo voelen.

Dan ben ik ook abnormaal :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192046102
quote:

Heb ik ook geen moeite mee, vind het sowieso al heerlijk :@ _O-
  zondag 15 maart 2020 @ 12:19:53 #70
345170 Roger_Epiales
pi_192046106
quote:

Ik begrijp dat ook nooit zo. Heerlijk toch, om lekker thuis te zijn?
Maar goed, ik hou ook gewoon niet zo van veel mensen om me heen. Cafťs heb ik ook graag rustig, als ik al ga. Als er genoeg mensen zijn om te moeten wachten voor de toilet dan is het dus te druk. }:|
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:21:12 #71
345170 Roger_Epiales
pi_192046141
Ook wel ongeloofwaardig natuurlijk, Fok!ers die niet binnen willen blijven. :P
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:22:06 #72
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192046157
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:19 schreef Em31 het volgende:

[..]

Heb ik ook geen moeite mee, vind het sowieso al heerlijk :@ _O-
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:19 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook nooit zo. Heerlijk toch, om lekker thuis te zijn?
Maar goed, ik hou ook gewoon niet zo van veel mensen om me heen. Cafťs heb ik ook graag rustig, als ik al ga. Als er genoeg mensen zijn om te moeten wachten voor de toilet dan is het dus te druk. }:|
Ja precies, ik snap dat ook echt niet goed.

En daarbij hebben we het grote geluk dat we allemaal digitaal kunnen communiceren, stel je voor dat dit in 1985 was gebeurd :P
Koel en donker bewaren
  zondag 15 maart 2020 @ 12:24:11 #73
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192046194
Mensen die wel makkelijk thuis konden werken maar dan toch liever naar kantoor gingen want 'anders zie ik heel de dag niemand'. Tja, wees blij dat je de deur niet uit hoeft en geen broek aan hoeft denk ik dan. :+

Maarja, het zal ook wel de flow zijn waarin je zit als je altijd van huis bent, dat dat nogal wennen is als je dan ineens veel thuis bent.
Koel en donker bewaren
  zondag 15 maart 2020 @ 12:24:21 #74
345170 Roger_Epiales
pi_192046196
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:22 schreef Guanabana het volgende:

[..]

[..]

Ja precies, ik snap dat ook echt niet goed.

En daarbij hebben we het grote geluk dat we allemaal digitaal kunnen communiceren, stel je voor dat dit in 1985 was gebeurd :P
Ik voel mij toch even geroepen om te zeggen dat 1985 nog niet zo heel lang geleden was en dat mensen uit dat jaar dus ook helemaal niet oud zijn of zo. }:|
Feel free to insult me.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:24:31 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192046200
Ik ben vanochtend en gistermiddag mijn huis echt goed schoongemaakt. Kom ik anders ook niet echt vaak aan toe om dingen te doen als dweilen. Met dat virusgedoe even alles lekker schoon en gedesinfecteerd :+ .
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')