Voor mij draait het eigenlijk meer om het concept als geheel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mix van beide denk ik, maar het draait om De Mol. Niet om die flut kandidaten of land etc. De Mol is de hoofdpersoon en zijn taak is niet ontdekt worden en zo weinig mogelijk die pot in.
Ja eens hoor, maar de opdrachtjes etc ja dat blijft altijd wel een beetje hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:21 schreef Moira het volgende:
[..]
Voor mij draait het eigenlijk meer om het concept als geheel.
En door de deelnemersgroep, die ik erg leuk vond dit jaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:18 schreef Moira het volgende:
In Nederland wordt het programma gedragen door hoe goed de mol is, in Vlaanderen wordt het gedragen door hoe goed het programma is
George was helemaal geen goede Mol. Veel te veel geld in de pot procentueel gezien. Liet een keer geld vallen, nou nou. Dennis Weening staat op zo'n eenzame hoogte. Nam zoveel risico door bezopen in dat vliegtuig te gaan zitten. De regie werd gekquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:22 schreef QIXL het volgende:
Vlak voor de uitzending begon, dacht ik dat ik Rob een slechte mol zou vinden. Maar eigenlijk vind ik het wel meevallen. De acties zijn inderdaad niet heel bijzonder (buiten de ¤100 uit de envelop halen), maar zoals je de kandidaten hoort, heeft hij veel achter de schermen gedaan. Hij opende enveloppen waar dat niet mocht, en zoals Leonie zei "hij verdacht nog de receptioniste van het hotel". Geen niveau Milouska, George of Dennis, maar zeker geen slechte mol.
Ik vind dat de Belgen zich dichter bij het concept zoals ik dat graag zie houden, kan daar zo van genietenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja eens hoor, maar de opdrachtjes etc ja dat blijft altijd wel een beetje hetzelfde.
Vergeet Kim niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:15 schreef Moira het volgende:
[..]
Meh, mediocre at best imo. Valt voor mij in dezelfde categorie als Susan en Merel, weinig bijzonder.
Logisch ook. De Belgen hebben dit programma bedacht. Ook in Engeland lijkt WIDM TOTAAL NIET op de Belgische Mol. Ik denk echt dat de Belgische makers bepalen hoe jouw programma eruit moet komen te zien. Het mag niet lijken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik vind dat de Belgen zich dichter bij het concept zoals ik dat graag zie houden, kan daar zo van genietenDus ik kijk wel weer uit naar komend seizoen, ondanks dat ik de voorgaande mollen ook echt niet memorabel vond, de seizoenen wel
Volgens mij doet RTL dat met hun programma's vooral om Videoland op de kaart te zetten. Hoofdedities gewoon nog op tv, kleinere edities als extratje op Videoland (zelfs als ze het in België gewoon (eerder) uitzenden). De NPO is ook al een flinke tijd bezig met grote programma's een week eerder op Start Plus te zetten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geloof er niks van dat WIDM achter een paywall komt. Daarvoor is het programma te groot.
ER is bij lange na niet zo groot als WIDM he. ER de kijkcijfers lopen ook terug. Zal mij niet verbazen als dat eerdaags van de buis verdwijnt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:27 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
[..]
Volgens mij doet RTL dat met hun programma's vooral om Videoland op de kaart te zetten. Hoofdedities gewoon nog op tv, kleinere edities als extratje op Videoland (zelfs als ze het in België gewoon (eerder) uitzenden). De NPO is ook al een flinke tijd bezig met grote programma's een week eerder op Start Plus te zetten.
Of ze het gaan doen weet ik ook niet, maar ondenkbaar is het echt niet. En ook niet eens zo dom, want langzaam moeten zenders ook online hun plaats bevestigen. Zelfs, of misschien juist, de NPO. En op deze manier komt hun dienst in ieder geval weer even in de spotlights.
Bohh de Brit zei ik eerder al dit overquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Logisch ook. De Belgen hebben dit programma bedacht. Ook in Engeland lijkt WIDM TOTAAL NIET op de Belgische Mol. Ik denk echt dat de Belgische makers bepalen hoe jouw programma eruit moet komen te zien. Het mag niet lijken.
Daarnaast komt het in Belgie ook op de commerciele omroep he. Dat scheelt wel even een paar miljoen euro.
Een mix van hoe de Belgen, Nederlanders en Britten het vroeger deden, met hoe de Belgen het nu doenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja een tussenjaar om alle seizoenen van de Belgen te bingen, en hun eigen oude seizoenen.
En dan ook nog dat sporadische oldskool seizoen van de Brit ernaast waarbij ze echt helemaal lieten zien hoe ze de mol via een discman/radiootje met oordopjes konden informeren, soms terwijl ze gewoon naast de kandidaten 'naar muziek zat te luisteren', soms vanaf d'r hotelkamer waar ze dan eerst met het licht moest seinen dat ze klaar zat. De productie was daar dus ook voor de camera te zien, zodat je als kijker kon zien hoe dat al die tijd nou eigenlijk ging.
Dat wat de Brit deed is trouwens iets dat de Belgen ook wel meer zouden mogen doen
Gaat nooit gebeuren denk ik. Belgjes hebben het alleenrecht ''denk ik'' op DE MOL. Alles wat erop lijkt, lijkt er maar voor 80% op ofzo. Bij The Voice zie je dat ook he. Voice USA lijkt op de oorspronkelijke NL versie, maar net niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:28 schreef Moira het volgende:
[..]
Bohh de Brit zei ik eerder al dit over
[..]
Een mix van hoe de Belgen, Nederlanders en Britten het vroeger deden, met hoe de Belgen het nu doenDat zou voor mij een perfect Mol-seizoen zijn
Op de BBC?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:26 schreef Poepz0r het volgende:
Logisch ook. De Belgen hebben dit programma bedacht. Ook in Engeland lijkt WIDM TOTAAL NIET op de Belgische Mol. Ik denk echt dat de Belgische makers bepalen hoe jouw programma eruit moet komen te zien. Het mag niet lijken.
De Mol is wereldwijd voor ongeveer dertig landen geproduceerd. De Amerikaanse variant op het programma, The Mole, telt vijf seizoenen, waarvan drie seizoenen met onbekende en twee seizoenen met bekende Amerikanen zijn gemaakt, met als filmlocaties onder andere Hawaï. Het laatste seizoen was in 2008. Andere namen voor het concept zijn Agent in Polen, O Sabotador in Portugal, Mullvaden in Zweden, Wer ist der Maulwurf in Duitsland, La Talpa in Italië, El Traidor en El Topo in Spanje en The Mole in Groot-Brittannië, de VS en Australië.quote:
oeh dat kan ik ook nog wel eens opzoekenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:33 schreef Moira het volgende:
[..]
The Mole UK
Deze held Brtdm heeft ze ook
Gaaf!quote:
Is al heel oud hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:38 schreef svann het volgende:
[..]
Gaaf!
Want ik heb geen Channel 5 helaas.
zo heb ik nog steeds Jan iddquote:
Toen had ik de fout gemaakt om in de eerste afleveringen te splitsenquote:
omdat moira hem all bij de bekendmaking verdacht vond was het helemaal extra leukquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Toen had ik de fout gemaakt om in de eerste afleveringen te splitsendaar eindigde ik met 203.000 punten
Toen zat ik nog niet in dit subforum, dus dat heb ik allemaal niet meegekregen. Weet intussen wel dat jullie toen een verschillende mol hadden, en dat ook vaak tegen elkaar aanhieldenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat moira hem all bij de bekendmaking verdacht vond was het helemaal extra leuk
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:56 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Toen zat ik nog niet in dit subforum, dus dat heb ik allemaal niet meegekregen. Weet intussen wel dat jullie toen een verschillende mol hadden, en dat ook vaak tegen elkaar aanhielden
quote:Op zaterdag 11 november 2017 20:24 schreef Moira het volgende:
Ooooh Jan zegt 'Ik ga die mol vinden. Mark my words'.
Moluitspraaaak
Dit seizoen had ik ook weer gewoon m'n gut moeten voelen en vanaf de kick-off juist in een tunnel op Rob zitten, omdat hij als angst 'blind worden' had, wat zo'n typisch ding is.quote:
Te duidelijk. De reden dat ik hem heb weggestreeptquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef Moira het volgende:
[..]
Dit seizoen had ik ook weer gewoon m'n gut moeten voelen en vanaf de kick-off juist in een tunnel op Rob zitten, omdat hij als angst 'blind worden' had, wat zo'n typisch ding is.
Maar ik vind Rob gewoon niet leuk dus dat is er zo eentje waarvan je expres hoopt dat 't hem niet is ondanks dat het je steeds duidelijker wordt
Ja 't was niet echt een hele hechte groep iddquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef zorro28 het volgende:
Ik kreeg van deze uitzending trouwens niet echt een gezellig groepsgevoel. Dat gedoe tussen Mil en Rob waar Mil nog steeds pissig over leek, Claes die zei buitengesloten te worden (ik herinner mij een moment waar hij alleen ontbijt zat te eten in 1 aflevering en dat vond ik toen ook vreemd) en bij Jaike kreeg ik tijdens de afleveringen al heel sterk hetzelfde gevoel. Je hoeft natuurlijk niet de hele tijd lief, leuk en aardig te doen, maar het voelde toch een beetje raar aan allemaal.
vertrouw nou eens op je eerste gut datquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef Moira het volgende:
[..]
Dit seizoen had ik ook weer gewoon m'n gut moeten voelen en vanaf de kick-off juist in een tunnel op Rob zitten, omdat hij als angst 'blind worden' had, wat zo'n typisch ding is.
Maar ik vind Rob gewoon niet leuk dus dat is er zo eentje waarvan je expres hoopt dat 't hem niet is ondanks dat het je steeds duidelijker wordt
En terecht dusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Legoblokje het volgende:
Ik was ook lang niet zeker van Buddy als mol.
Robquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:14 schreef nils7 het volgende:
Volgens mij als Ron niet gemold had dan hadden ze maar 1 of 2 opdrachten de volle mep gehaald.
Heb het sinds ik kijk vaker wel goed gehad dan niet hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
vertrouw nou eens op je eerste gut dat
Dit ook ja, maar dan zonder de .com en eigenlijk ook vrij weinig FOK! ivm levensdingen enzo. Maar het was wel m'n intentie om terug te kijken en meer verdachte dingen per kandidaat op te schrijven, om zo per aflevering steeds beter overzicht te krijgen. Vind ik normaliter leuk, maar zowel dit jaar als vorig jaar gewoon geen zin in gehadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:08 schreef Legoblokje het volgende:
Maar ik moet ook bekennen dat ik er helemaal niet lekker in ben gekomen dit seizoen, heb niet één aflevering teruggekeken. Heb het alleen gedaan met de afleveringen kijken op zaterdagavond en de vele posts op .com. Ik was ook lang niet zeker van Buddy als mol.
Rob was op zich geen slechte mol.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:22 schreef QIXL het volgende:
Vlak voor de uitzending begon, dacht ik dat ik Rob een slechte mol zou vinden. Maar eigenlijk vind ik het wel meevallen. De acties zijn inderdaad niet heel bijzonder (buiten de ¤100 uit de envelop halen), maar zoals je de kandidaten hoort, heeft hij veel achter de schermen gedaan. Hij opende enveloppen waar dat niet mocht, en zoals Leonie zei "hij verdacht nog de receptioniste van het hotel". Geen niveau Milouska, George of Dennis, maar zeker geen slechte mol.
Ik had hetzelfde. Elke week voorgenomen de afleveringen/opdrachten terug te kijken, maar ik had er gewoon geen zin in. Vorig jaar was dat heel anders, toen ik na aflevering 2 al voor 100% zeker wist dat het Merel was. Toen heb ik alles meerdere keren teruggekeken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:26 schreef Moira het volgende:
[..]
Dit ook ja, maar dan zonder de .com en eigenlijk ook vrij weinig FOK! ivm levensdingen enzo. Maar het was wel m'n intentie om terug te kijken en meer verdachte dingen per kandidaat op te schrijven, om zo per aflevering steeds beter overzicht te krijgen. Vind ik normaliter leuk, maar zowel dit jaar als vorig jaar gewoon geen zin in gehad
Dat zijn ook de beste mol-eigenschappen die ik kan waarderen iig. Ik vond Rob echt niet bijzonder. Als je af gaat op 'wie de laagste pot' had bijv. zou Merel dan de beste mol zijn, rightquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:31 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Rob was op zich geen slechte mol.
Wat mij echter opvalt is dat de mollen die als leuk/goed gezien worden zoals Dennis, Kees en Jan vooral veel durf in hun spel legden en minder angstig waren om fouten te maken en dat maakt molacties leuk. Die heb ik bij Rob niet voorbij zien komen
Tina, Claes, Leonie, Nathan, Rob gingen laatst gezellig bij Mil thuis de aflevering kijken dus denk dat het wel meevaltquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef zorro28 het volgende:
Ik kreeg van deze uitzending trouwens niet echt een gezellig groepsgevoel. Dat gedoe tussen Mil en Rob waar Mil nog steeds pissig over leek, Claes die zei buitengesloten te worden (ik herinner mij een moment waar hij alleen ontbijt zat te eten in 1 aflevering en dat vond ik toen ook vreemd) en bij Jaike kreeg ik tijdens de afleveringen al heel sterk hetzelfde gevoel. Je hoeft natuurlijk niet de hele tijd lief, leuk en aardig te doen, maar het voelde toch een beetje raar aan allemaal.
Mollen die een hoop mensen als goed bestempelen waren sowieso al de meer populaire (semi)bekende deelnemers waar men graag naar keek.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:31 schreef NLGooner het volgende:
Rob was op zich geen slechte mol.
Wat mij echter opvalt is dat de mollen die als leuk/goed gezien worden zoals Dennis, Kees en Jan vooral veel durf in hun spel legden en minder angstig waren om fouten te maken en dat maakt molacties leuk. Die heb ik bij Rob niet voorbij zien komen
Ron is er gewoon bij in dat extra seizoen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Rob
Ik weet dat Ron een guilty pleasure is voor widm kijkers maar die was echt geen mol nu
Typfout joh...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Rob
Ik weet dat Ron een guilty pleasure is voor widm kijkers maar die was echt geen mol nu
Dat lag denk ik meer aan de onhaalbaarheid van de opdrachten dan aan de Mol zelf.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind Rob wel een goede mol. In geen enkele opdracht het maximum bedrag binnen gehaald, is toch wel een goede prestatie.
Dat was zonder mol ook wel gelukt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind Rob wel een goede mol. In geen enkele opdracht het maximum bedrag binnen gehaald, is toch wel een goede prestatie.
extra seizoen met alle eerste afvallersquote:Op zondag 15 maart 2020 08:42 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ron is er gewoon bij in dat extra seizoen.
Zeker een goede mol. Niemand van de kandidaten verdacht hem. De wanhoop actie van Buddy (1600) was noodzakelijk om hem te ontmaskeren.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dat denk ik ook, tenzij de Schiphol hint voor dit extra seizoen was. Anders hebben ze nu met Corona een flinke uitdaging, en zouden ze het denk ik niet benoemd hebben. Al is “na de zomer” een rekbaar begrip natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Verder heel benieuwd naar dat extra seizoen, dat zal dan vast al opgenomen zijn....
Ook de onbekende pot bedragen zijn niet genoemd toch, of viel m'n aandacht weg?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:30 schreef Blues het volgende:
In de laatste uitzending zou bekend worden gemaakt wat de werkelijke waarde van het porseleine servies zou zijn, is dat genoemd of hebben we zitten slapen gisteravond
Niet genoemd.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:30 schreef Blues het volgende:
In de laatste uitzending zou bekend worden gemaakt wat de werkelijke waarde van het porseleine servies zou zijn, is dat genoemd of hebben we zitten slapen gisteravond
Ongeveer hetzelfde hier hoor, bleef gewoon stug in mijn Buddy tunnel zittenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 23:05 schreef Moira het volgende:
[..]
En Anita dan?quote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef Koen66 het volgende:
Jaike zat aardig voor spek en bonen aan die tafel
Die Jaike zei niet veelquote:Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef Koen66 het volgende:
Jaike zat aardig voor spek en bonen aan die tafel
quote:Op zondag 15 maart 2020 15:12 schreef MadMaster het volgende:
Even deze finale uitzending terug gekeken en wat een verademing was dat...
Ik heb dat seizoen nog nooit gezienquote:Op zondag 15 maart 2020 15:12 schreef MadMaster het volgende:
Dat seizoen is echt geweldigquote:Op zondag 15 maart 2020 15:15 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ik heb dat seizoen nog nooit gezienmoet die echt eens gaan terugkijken
De eerdere seizoenen hadden veel meer een frisse energie en spontaniteitquote:Op zondag 15 maart 2020 15:12 schreef MadMaster het volgende:
Ooit nooit gezien, ik werkte destijds nog in t buitenland en zelf was ik nog niet zo van online tv programma's terugkijkenquote:Op zondag 15 maart 2020 15:15 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ik heb dat seizoen nog nooit gezienmoet die echt eens gaan terugkijken
Zou kunnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:24 schreef Postbus100 het volgende:
Kan het nieuwe seizoen zijn opgenomen met molloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |