Door het aantal besmette mensen niet mee te nemen in je berekening en in plaats daarvan uit te gaan van de totale populatie, maak je diezelfde berekening juist ontzettend afhankelijk van de verhouding tussen 'aantal besmetten' tov 'totaal aantal inwoners'.quote:
De meest betrouwbare cijfers komen uit Zuid Korea. Kanttekening daarbij is wel dat de situatie daar onder controle is gebleven. Als daar een situatie was zoals Italië, dan was het % doden hoger geweest omdat ze onvoldoende beademingsapparatuur zouden hebben gehad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:31 schreef Kaji het volgende:
[..]
Nou ja, ik doe nog 1 poging. Misschien heb je moeite met cijfers/statistiek. Het werkelijke aantal genezen personen is waarschijnlijk veel hoger dan in de officiële cijfers. Dit komt doordat heel veel mensen die Corona hebben gehad, helemaal nooit getest zijn op Corona. Voornamelijk omdat zij lichte/geen klachten hadden. Zij staan dus niet in de officiële cijfers. Dus in plaats van 74.262 genezen personen zijn er 700.000-800.000 genezen personen. Hierdoor praten we waarschijnlijk maar over 0,7-1% doden t.o.v. genezen personen.
Dat zou me inderdaad misplaatst lijken, beter om andere zaken panikeren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:50 schreef civspeler het volgende:
[..]
Als ik niet de kans loop om dood te gaan, waarom zou ik me er dan zo druk om maken en in totale paniek schieten?
Ah, egoïstische hork gespot die het niet boeit dat hij het virus kan overdragen aan anderen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:50 schreef civspeler het volgende:
[..]
Als ik niet de kans loop om dood te gaan, waarom zou ik me er dan zo druk om maken en in totale paniek schieten?
Dat is ook het probleem met de mensen die zich niet druk maken en vinden dat anderen zich aanstellen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, egoïstische hork gespot die het niet boeit dat hij het virus kan overdragen aan anderen.
Wel druk maken om t klimaat maar niet eens een weekend thuisblijven om een ziekte binnen de perken te houden ?quote:Uitgaan
Uit het onderzoek van EenVandaag blijkt verder dat vier op de tien jongeren gewoon uitgaan dit weekend.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:03 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem met de mensen die zich niet druk maken en vinden dat anderen zich aanstellen.
Ze zijn voornamelijk met zichzelf bezig en denken niet na dat ze anderen kunnen besmetten wat er voor kan zorgen dat het zich zal verspreiden naar mensen in de risico groep.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 20:03 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem met de mensen die zich niet druk maken en vinden dat anderen zich aanstellen.
Ze zijn voornamelijk met zichzelf bezig en denken niet na dat ze anderen kunnen besmetten wat er voor kan zorgen dat het zich zal verspreiden naar mensen in de risico groep.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit heb ik nou al zeshonderd keer gelezen intussen, maar het is volgens mij nog helemaal nergens bevestigd dat Covid standaard tot blijvende longschade lijdt. En al zeker niet bij de milde gevallen.
Medics tackling coronavirus say the disease is like a deadly combination of SARS and AIDS and could leave victims with irreversible lung damage.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit heb ik nou al zeshonderd keer gelezen intussen, maar het is volgens mij nog helemaal nergens bevestigd dat Covid standaard tot blijvende longschade lijdt. En al zeker niet bij de milde gevallen.
twitter:NaomiOhReally twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 17:42:41A powerful video.
At the heart of Italy's Coronavirus outbreak, Giovanni Locatelli compares the obituaries page of local daily newspaper @webEcodiBergamo on February 9 and March 13. https://t.co/DrnShYtrOF reageer retweet
Welke? 9 en 13?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:21 schreef Eix het volgende:
Dit zijn de rauwe cijfers:twitter:NaomiOhReally twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 17:42:41A powerful video.
At the heart of Italy's Coronavirus outbreak, Giovanni Locatelli compares the obituaries page of local daily newspaper @:webEcodiBergamo on February 9 and March 13. https://t.co/DrnShYtrOF reageer retweet
Aan autorijden kun je ook dood gaan. Doet ook driekwart van Nederland elke dag weer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
In principe kan iedereen nu accuzuur gaan drinken. Daar is tot op heden nog niemand aan overleden dus het is volgens TS niet dodelijk.
Lets do it
Klikken op de link en filmpje kijken. Mocht je geen Engels kunnen lezen... die pagina’s die hij laat zien zijn overlijdensadvertenties. Eerste krant van 9 februari, tweede krant van vandaag.quote:
Ik mis een beetje de context. Wat zijn al die pagina's met foto's? Contactadvertenties ofzo?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klikken op de link en filmpje kijken. Mocht je geen Engels kunnen lezen... die pagina’s die hij laat zien zijn overlijdensadvertenties. Eerste krant van 9 februari, tweede krant van vandaag.
Tot 10 kun je vast wel tellen.
Over wie heb je het nu?quote:
Kom op jongen, dit kun je! Vingertje bij mijn post houden en woordje voor woordje lezen. Dan kom je er vast wel achterquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:35 schreef civspeler het volgende:
[..]
Ik mis een beetje de context. Wat zijn al die pagina's met foto's? Contactadvertenties ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |