Oei.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:51 schreef vosss het volgende:
[..]
In absolute aantallen sowieso, maar per 100.000 inwoners zit nederland op 6,6 en Italië op 12. Give or take. Uit mn hoofd.
ja, hier hetzelfde.Deze massa-hysterie ontrent hamsteren brengt enkel extra gevaar mee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:48 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
Idioot hamsteren is inderdaad niet nodig. Zelfs in China en Italië ging en gaat het nog gewoon goed. De wereld vergaat niet
Had zelf wat ingeslagen, maar vooral om tijdens een quarantaine en/of lockdown en/of hamsterhysterie zoals nu de deur niet uit te hoeven
Ik denk groot.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:49 schreef bitterbal het volgende:
hoe ondenkbaar is het dat ze het gewoon in stappen aan ons opleggen maar dit allang het plan was ?
Ik ben geen computer! Volgens mij was het bij DWDDquote:
Rustig maar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben geen computer! Volgens mij was het bij DWDD
Lombardije scoort op een of andere zorg index 9,9 uit 10 en staat in de top5%quote:
Aannemelijk. Omdat ze de gemiddelde Nederlander ook wel kennen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:49 schreef bitterbal het volgende:
hoe ondenkbaar is het dat ze het gewoon in stappen aan ons opleggen maar dit allang het plan was ?
Dan ga je eerder in de richting van Italiaanse maatregelen. Je kunt niet zomaar strafrechtelijk mensen gaan verbieden de straat op te gaan zonder dat ze zeker weten of het voor hen geldt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit gaat nog uit van een verouderde situatie
Je kunt er vást één of andere oorlogs/crisismaatregel op zetten wat mogelijkheden geeft
Kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is
Hij had het uitdrukkelijk over IC bedden MET beademingsapparaten. Hij vond dat er een regeringstoestel naar China moest om daar die apparaten alvast op te halen. Zodat er zeker genoeg voorraad is als het erger wordt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:51 schreef vosss het volgende:
[..]
In absolute aantallen sowieso, maar per 100.000 inwoners zit nederland op 6,6 en Italië op 12. Give or take. Uit mn hoofd.
Advies opvolgen. Even een paar daagjes thuisblijven en de situatie aankijken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef falling_away het volgende:
Vrouw en kind zijn ziek geworden vandaag, lijkt meer op een verkoudheid, wel met lichte koorts. Vraag me af of ik ze nu moet afzonderen thuis voor de zekerheid of dat het toch al te laat is.
Je moet met hen samen thuisblijven. Lijkt me.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef falling_away het volgende:
Vrouw en kind zijn ziek geworden vandaag, lijkt meer op een verkoudheid, wel met lichte koorts. Vraag me af of ik ze nu moet afzonderen thuis voor de zekerheid of dat het toch al te laat is.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:45 schreef Mr.Ping het volgende:
Hij zou wel de held van de wereld zijn, als het waar is!
Unieke vondst in Erasmus MC: antilichaam tegen corona
[ afbeelding ]
Linkje
Dat "zelfs" doet me vermoeden dat jullie normaliter ruim voorzien zijn van pleepapier?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef -river- het volgende:
Zelfs bij ons (vanmorgen nog bergen) is het toiletpapier op
Die worden hier niet veel genoemd want ze vallen mee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:55 schreef Stance het volgende:
Zijn er nieuwe landelijke aantallen bekend?
Ik zou zeggen te laat. Mijn vriendin is gisteren getest, uitslag nog niet binnen, ik lig er gewoon naast in bed en op de bank. Ben al een week samen met haar sinds ze ziek is, dus dan krijg ik het hoe dan ook wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef falling_away het volgende:
Je hebt hier zo'n kaas, worst, olijven en blije gedroogde vruchtenwinkeltje.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, zolang ze hier nog gewoon weekmarkten houden waar mensen schouder aan schouder lopen...
Allemaal thuisblijven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef falling_away het volgende:
Ja zij blijven sowieso thuis en ik werk ook van thuis, ben niet van plan het huis uit te gaan. Wil het alleen zelf niet krijgen.. dat is wel heel lastigquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Advies opvolgen. Even een paar daagjes thuisblijven en de situatie aankijken.
Zo lang hij zelf geen klachten heeft niet volgens mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet met hen samen thuisblijven. Lijkt me.
100%quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:49 schreef bitterbal het volgende:
Ja moest nog aan haar denken, voelt ze zich al wat beter?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou zeggen te laat. Mijn vriendin is gisteren getest, uitslag nog niet binnen, ik lig er gewoon naast in bed en op de bank. Ben al een week samen met haar sinds ze ziek is, dus dan krijg ik het hoe dan ook wel.
Wij gaan naar fase 3. Brabant binnen een week al.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fase 1 was vorige week, toen was het "it is just a flu bro"
Fase 2 is nu, beetje paniek, mensen die het serieus beginnen te nemen
Ik hoop dat wij nooit in fase 3 komen, wat de "game over" fase is, maar ik hou mijn hart vast.
Max 1,5 week. Brabant max paar dagen tot het op slot gaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:46 schreef vosss het volgende:
[..]
We gaan gewoon naar fase 3 hoor. Verwacht maar alvast zeer vergaande maatregelen op korte termijn. Ik geef het max 2 weken tot Nederland niet anders meer kan dan op slot gaan.
Grote kans dat het een griep of verkoudheid is natuurlijk maar de adviezen volgen we op.quote:
Dat is bijna niet te doen. Als je die richtlijnen voor thuisquarantaine bekijkt...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja zij blijven sowieso thuis en ik werk ook van thuis, ben niet van plan het huis uit te gaan. Wil het alleen zelf niet krijgen.. dat is wel heel lastig
bron NOS https://nos.nl/liveblog/2(...)van-consumenten.htmlquote:Voedselbank Groningen op 'dramatische' zaterdag: stop met hamsteren
Voedselbank Groningen roept de Nederlanders op om direct te stoppen met hamsteren. De voedselbank, die erop wijst dat in Groningen zo'n vijfduizend mensen onder de armoedegrens leven, vreest dat er niets meer voor de cliënten overblijft.
Door de hamsterwoede in supermarkten was vanochtend sprake van een "dramatische" aanvoer van producten, zegt Ulfert Molenhuis van de Voedselbank bij RTV Noord.
"Vrachtauto's van de voedselbank rijden iedere morgen langs supermarkten en bakkers om eten op te halen. Maar vanmorgen was er geen brood. Er waren ook weinig andere producten, zoals groenten. Maar er kwamen wel zo'n 120 gezinnen eten bij ons halen", aldus Molenhuis. "Dit betekent simpelweg dat we nu al onze reservevoorraden moeten aanspreken. Maar die zijn ook beperkt. De situatie voor arme mensen wordt onmiddellijk beter als mensen stoppen met hamsteren."
normalcy bias.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:55 schreef bitterbal het volgende:
kan mij gewoon niet voorstellen dat we expres zo eigenwijs zijn
Door te hamsteren komen mensen minder in winkels...en is er dus minder kans op besmetting...zuchtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:45 schreef Tris het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik redelijk vanaf het begin dit topic volg. Jouw informatie en van meerdere users als Crystal-Meth, die vulkaan en nog een aantal zijn absoluut de moeite waard.
Jezelf juist informeren is meer dan noodzakelijk alleen lijkt niet iedereen daar zo over te denken.
Ik zie ook dat de paniek en haast agressie komt van users die zich pas later in dit topic hebben gevoegd.
Door hier mee te lezen (en filteren) vind ik mijzelf redelijk geïnformeerd.
Daardoor kan ik misschien de kalmte die de RIVM en Rutte willen uitstralen wel begrijpen en zie dus ook niet de noodzaak om zo idioot te hamsteren.
Menselijk gedrag beïnvloeden heet dat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk groot.
Van de ene kant zou ik het snappen, maar van de andere kant is het echt tijdsverspilling bij een virus die iedere vier dagen een verdubbeling laat zien (of zelfs twee dagen volgens sommige Italiaans bronnen).
Met 8 dagen niks tot weinig doen heb je dan 4 tot 16 keer zoveel patiënten.
Produceren in china en india volgens mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:56 schreef schommelstoel het volgende:
Philips zit toch ook in de medische apparatuur ?
Dat je nog niks van hen hoort in de trant van extra productie van apparatuur.
We gaan toch ook richting Italiaanse toestanden?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ga je eerder in de richting van Italiaanse maatregelen. Je kunt niet zomaar strafrechtelijk mensen gaan verbieden de straat op te gaan zonder dat ze zeker weten of het voor hen geldt.
Nee helaas.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja moest nog aan haar denken, voelt ze zich al wat beter?
Pak een borrel kree, #YOLOquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef kree het volgende:
Ik ben verkouden... wat nu moet ik me ziekmelding?
Ja je moet je ziekmelding.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef kree het volgende:
Ik ben verkouden... wat nu moet ik me ziekmelding?
Ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef kree het volgende:
Ik ben verkouden... wat nu moet ik me ziek melden?
Je zag nog niet eerder hier iets van het hamsteren, nu ineens wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat "zelfs" doet me vermoeden dat jullie normaliter ruim voorzien zijn van pleepapier?
Dat wordt hier veelvuldig beloofd dus dat moet nu welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
We gaan toch ook richting Italiaanse toestanden?
Daar heb je dus op het moment niks aan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Produceren in china en india volgens mij.
Preciesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:59 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Daar heb je dus op het moment niks aan.
Gaat te traag.
Arme, arme Bruno; eerst het UWV en nu deze crisis. Hij heeft het er maar zwaar mee, en dat met zijn karige salaris. Heb er meelij mee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu kan Bruins wel een nachtje slapen gebruiken als ik hem zo zag
Dat weet ik niet. Maar dat is een andere maatregel dan 'zieken moeten thuisblijven en dat gaan we strafrechtelijk sanctioneren'.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
We gaan toch ook richting Italiaanse toestanden?
Ja serieus? Hele bedrijf ligt plat nl dan en dat is niet gelijk mijn financiële risico maar wel van wg. ?quote:
Eens. Daarom zeg ik ook "van de ene kant snap ik het", maar ondertussen hebben wij straks wel 4 tot 16 keer zoveel patiënten en dus een veel hogere druk dan nodig was als zowel de overheid als de burgers niet zo freaking eigenwijs waren geweest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Menselijk gedrag beïnvloeden heet dat.
Nederlanders zijn stronteigenwijs en laten zich niet in één keer omzetten naar thuisblijven
Dat 'moet' dus in stapjes zodat ze zich voor kunnen bereiden die autonomie los te laten en over te geven aan advies van de overheid.
Dus neem een borreltje en desnoods een peukie erbij en relax.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Pak een borrel kree, #YOLO
Ja dat gevoel heb ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Menselijk gedrag beïnvloeden heet dat.
Nederlanders zijn stronteigenwijs en laten zich niet in één keer omzetten naar thuisblijven
Dat 'moet' dus in stapjes zodat ze zich voor kunnen bereiden die autonomie los te laten en over te geven aan advies van de overheid.
Erg ditquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:56 schreef bitterbal het volgende:
Het hamsteren heeft niet alleen effect op mensen die gewoon boodschappen kunnen doen maar op de mensen die naar de voedselbank moeten!!
21 MINUTEN GELEDEN
Voedselbank Groningen op 'dramatische' zaterdag: stop met hamsteren
Voedselbank Groningen roept de Nederlanders op om direct te stoppen met hamsteren. De voedselbank, die erop wijst dat in Groningen zo'n vijfduizend mensen onder de armoedegrens leven, vreest dat er niets meer voor de cliënten overblijft.
Door de hamsterwoede in supermarkten was vanochtend sprake van een "dramatische" aanvoer van producten, zegt Ulfert Molenhuis van de Voedselbank bij RTV Noord.
"Vrachtauto's van de voedselbank rijden iedere morgen langs supermarkten en bakkers om eten op te halen. Maar vanmorgen was er geen brood. Er waren ook weinig andere producten, zoals groenten. Maar er kwamen wel zo'n 120 gezinnen eten bij ons halen", aldus Molenhuis. "Dit betekent simpelweg dat we nu al onze reservevoorraden moeten aanspreken. Maar die zijn ook beperkt. De situatie voor arme mensen wordt onmiddellijk beter als mensen stoppen met hamsteren."
Gisteren meldde de Voedselbank Midden-Twente, met uitgiftepunten in Hengelo, Goor en Borne, per direct geen voedselpakketten meer uit te delen. Dat heeft te maken met het besmettingsgevaar. "Elke vrijdagmiddag komen in Hengelo tussen de 600 en 700 mensen naar het uitdelen van voedselpakketten", zegt de woordvoerder in de regionale krant Tubantia. "In Goor zit de Voedselbank onder één dak met zestig kwetsbare mensen onder de vleugels van een zorginstelling. Ik moet er niet aan denken dat zij door onze activiteiten besmet zouden raken met het coronavirus."
NOS
konden ze niet gewoon zeggen: als de komende weken het virus hetzelfde traject vertoont als in China dan gaan wij in totale lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:49 schreef bitterbal het volgende:
Hier (rotterdam buitenwijk) waren schappen ook leegquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:59 schreef -river- het volgende:
[..]
Je zag nog niet eerder hier iets van het hamsteren, nu ineens wel.
Tuurlijk, hou vast die gedachte.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:58 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Door te hamsteren komen mensen minder in winkels...en is er dus minder kans op besmetting...zucht
Deze cijfers zijn ook (oa door mijzelf) al lang en breed gepost hier.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben geen computer! Volgens mij was het bij DWDD
zoek even naar de correlatie telefoon nummer als je er over wilt praten :-)quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hier (rotterdam buitenwijk) waren schappen ook leeggeen brood, geen wcpapier, pasta, rijst alles op...
Ik moest een doosje sinaspril hebben voor mijn zoontje en voelde me een hamsteraar
was maar 1 doosje
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Deze cijfers zijn ook (oa door mijzelf) al lang en breed gepost hier.
Een deel of 50 geleden (gaat hard laatste dagen).
Maar dat doe ik hier nu toch al?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
zoek even naar de correlatie telefoon nummer als je er over wilt praten :-)
Hier is alles nog voldoende, enkel toiletpapier. Brood en groente genoeg. Wat zijn mensen rare wezens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hier (rotterdam buitenwijk) waren schappen ook leeggeen brood, geen wcpapier, pasta, rijst alles op...
Ik moest een doosje sinaspril hebben voor mijn zoontje en voelde me een hamsteraar
was maar 1 doosje
Nouja in Italie is het aantal besmettingen nu aan het dalen omdat dorpen letterlijk in lockdown gingen. Niet omdat ze zeiden "blijf thuis als je keelpijn hebt" en mensen dachten "oh lol dat heb ik zo vaak ik ga ff terrasje pakken".quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil je nog dan? Er zijn volgens mij nog 2 dingen die je kunt doen. Horeca sluiten en scholen dicht. Meer is niet realistisch.
Vergeet het ov niet. Ik zit hutje mutsje erin nl elke dag nu. En ok je hoeft niet echt wetenschapper te zijn om te bedenken. Tja daar loop je het op enzo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:01 schreef Viltje het volgende:
Nederland heeft duidelijk dezelfde tactiek als het VK. Er worden net genoeg maatregelen genomen, zodat de IC's het nog nèt aankunnen (hopelijk). Ondertussen gaat de transmissie gewoon verder via bijvoorbeeld scholen en zullen er nog steeds mensen ziek worden en ook weer genezen. Door afstand te houden van kwetsbare groepen en 'gezonde' groepen bloot te stellen, zullen uiteindelijk de kwetsbare groepen beschermd worden, doordat er kudde-immuniteit ontstaat. Of dit een goede tactiek is, zal de tijd leren.
Zal weer eens nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:03 schreef THEFXR het volgende:
Duitsland neemt ook weinig maatregelen, moeten die ergens vanaf?
Maar wat wil je lockdowen dan? Het zit al door heel NL.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nouja in Italie is het aantal besmettingen nu aan het dalen omdat dorpen letterlijk in lockdown gingen. Niet omdat ze zeiden "blijf thuis als je keelpijn hebt" en mensen dachten "oh lol dat heb ik zo vaak ik ga ff terrasje pakken".
Zien ze toch bij de kassaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:04 schreef maily het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat controleren? Je bonuskaart scannen?
Alles.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat wil je lockdowen dan? Het zit al door heel NL.
Gewoon wat Italië nu ook doet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat wil je lockdowen dan? Het zit al door heel NL.
Welnee. Lekker hier.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
zoek even naar de correlatie telefoon nummer als je er over wilt praten :-)
En we betalen dat van?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alles.
Niemand meer naar buiten tenzij je naar de supermarkt, apotheek of drogist moet. Of als je per se naar werk moet wat echt onmisbaar is op dit moment zoals zorg, DC van supermarkt etc.
quote:
Bedoel meer dat het opvalt als iemand 10x bij de kassa staat met hetzelfde product.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:05 schreef maily het volgende:
[..]
En als je zonder bonuskaart boodschappen doet? Dan niet ....
Gewoon in incognito modus shoppenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:05 schreef maily het volgende:
[..]
Het begrotingsoverschotquote:
Egoïsten meteen de winkel uitschoppen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:04 schreef maily het volgende:
[..]
de meeste mensen gebruiken zelfscanner, naja die groep kan je aanpakken dan pak je alsnog tenminste 1 groep en zijn er tenminste nog wat producten beschikbaar in de winkels.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:04 schreef maily het volgende:
[..]
Het werpt al een drempel op he, zon briefje. Schaamte als je het toch doet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:05 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel jij schijt als gezin maar echt geen 12 rollen per dag hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en als je een gezin van vier hebt, dan heb je meer dan een pak nodig
Heb mijn machette slechts vier keer hoeven gebruikenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe is de stand van zaken in onze supermarkten? Nog als dolle stieren?
We krijgen mondkapjes van ze dus dat is wel fijn dat ze daarvan af moeten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:03 schreef THEFXR het volgende:
Duitsland neemt ook weinig maatregelen, moeten die ergens vanaf?
Euhm, je kunt morgen ook naar de supermarkt, en maandag, en dinsdag....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en als je een gezin van vier hebt, dan heb je meer dan een pak nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |