SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
Richtlijnen in dit topic: -niet lollig proberen te doen -bij nieuws graag een bron -off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
Op zaterdag 14 maart 2020 15:28 schreef Josephine1998 het volgende: Finland is zich aan het voorbereiden voor een lock doen. Waarschijnlijk maandag alle scholen en kdb dicht. Bron Iltasanomat
terwijl daar helemaal niet veel gevallen zijn. die zijn dus waarschijnlijk wel zo slim om naar de toekomst te kijken ipv naar t heden (Rutte and friends).
In dat artikel in de Volksrant staat trouwens ook dat ze in Brabant nu 200 IC-bedden hebben en kunnen opschalen naar maximaal 350. Echter zijn dan wel echt alle beademingsapparaten, operatiekamers, verkoeverkamers etc. in gebruik.
Overbelasting Het MUMC+ bouwt de tent om te voorkomen dat het ziekenhuis overbelast wordt met mensen die mogelijk besmet zijn, maar het virus niet hebben. Op dit moment wordt iedereen met luchtwegklachten behandeld als een coronapatiënt. De CT-scanner in de tent kan snel duidelijkheid geven of er sprake is van een coronabesmetting of van een andere aandoening.
Veiligheid personeel Het personeel van het ziekenhuis wordt ook beschermd door deze maatregel, zegt Faber. "We zorgen er hiermee voor dat het personeel optimaal beschermd wordt. De medewerkers van de eerste hulp weten bijvoorbeeld dat er geen mensen bij hen meer binnenkomen met een risico op een corona-infectie. Dat levert natuurlijk ook een hoop rust op." Op die manier kan de gewone patiëntenzorg op een veilige manier doorgaan.
De triagetent van het MUMC+ is vanaf maandag operationeel.
Als die 1000 de 20% is die medische hulp nodig heeft (en dat is niet zo, want er zitten een hoop positieven tussen die niet ziek zijn) dan kan je uitgaan van maximaal 5000 besmettingen in NL
We hebben echt wel wat beters te doen dan Rutte afzeiken omdat hij een menselijk foutje maakt. Het is juist misschien wel goed, want het toont aan hoe makkelijk je de fout maakt.
Next.
Nou, iemand die het beleid moet uitstippelen omtrent het coronavirus vind ik juist belangrijk om kritisch te bekijken.
Maar goed, Nederland is overgeleverd aan mensen zoals jij die het allemaal maar willen goed praten en relativeren. Laat het ons maar overkomen-mentaliteit.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!" Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
Op zaterdag 14 maart 2020 15:31 schreef Fer_de_Lance het volgende: Als die 1000 de 20% is die medische hulp nodig heeft (en dat is niet zo, want er zitten een hoop positieven tussen die niet ziek zijn) dan kan je uitgaan van maximaal 5000 besmettingen in NL
Toch?
Droog je je vingers wel even af voordat je iets anders gaat doen?
Weet ik maar t gaat zo snel dat niet iedereen alles onder ogen krijgt. En ik wil ff benadrukken dat het belangrijk is om zoveel mogelijk mensen die in t zkh werken gezond blijven.
En hoe wou je dat juridisch gaan doen? Want als ik op straat een keer kuch betekent dat niet dat ik dat van te voren wist oid.
Mensen hebben meer duidelijkheid nodig. Je hoeft niet gelijk gearresteerd te worden na 1 kuch, maar als je hoestend in de rij staat bij de supermarkt dan had je gewoon thuis moeten blijven.
Ook jonge Engelse toeristen klitten samen, maar dan voornamelijk rond de kratten bier die zij in de loop van de laatste twee dagen hebben kunnen hamsteren. Ze zitten op de balkons van hun hotels en op straat, want ook van het strand mag - om hygiënische redenen - geen gebruik worden gemaakt. Wie het wel probeert wordt met stokken weggeslagen. Wat dat betreft maakt de Spaanse politie korte metten met overtreders.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
Nou, iemand die het beleid moet uitstippelen omtrent het coronavirus vind ik juist belangrijk om kritisch te bekijken.
Maar goed, Nederland is overgeleverd aan mensen zoals jij die het allemaal maar willen goed praten en relativeren. Laat het ons maar overkomen-mentaliteit.
Je punt is duidelijk. Hoe zou jij het liever zien? Wat is volgens jou een goede keuze of goed advies?
Op zaterdag 14 maart 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende: Gelderland zuid is echt een nieuwe brandhaard aan het worden, vernam dit woensdag al van collega’s die in en rond Nijmegen wonen en waar vele individuele gevallen waren geconstateerd.