En dan op vakantie gaan en zeggen: he lekker, even niks doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Of van die mensen die zich NU AL vervelen omdat ze niks meer kunnen doen.
Man man man zeg.
Logisch dat we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.
Gewoon tegen Duitsland zeggen 'jullie krijgen van ons geen groente en fruit meer als wij die mondkapjes niet krijgen!'quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dat verzoek had Bruins ingediend bij de Duitse minister maar die moest dat nog overleggen met zijn ambtenaren.
Dus ja nog ff wachten
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En dan op vakantie gaan en zeggen: he lekker, even niks doen.
Ja, dat is zeker waar. Maar wat dan wel te doen .... ik weet het niet? Dat downplayen is in mijn ogen niet goed, dan neemt een groot deel van de bevolking het niet serieus genoeg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke eerdere petitie is tot nu toe succesvol geweest in aanpassen van beleid? ...
Ze zullen morgen of maandag wel weer met een update komen lijkt me. En anders gewoon even zelf naar vragen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Hoe zit dat nou trouwens met thuiswerken?
Ik werk voor een bank, en die hebben het personeel opgeknipt (om en om thuiswerken).
Maar zoals ik het nu begrijp, wordt eigenlijk iedereen die dit kan, geacht om thuis te werken? Mededeling van werk dateert ook alweer vanaf dinsdag jl.
Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Man man man zeg.
Maar dan ben je wel ff in een andere omgevingquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En dan op vakantie gaan en zeggen: he lekker, even niks doen.
Dat denk ik ook.. China zal volgende maand 100% operationeel zijn, is het al voor het grootste gedeelte.. Dus al die supplies om je te beschermen tegen het virus komt allemaal wel goed. Hoe minder ze in China nodig hebben des te meer sturen ze naar brandhaarden over de wereld, ook dus beademingsmachines, experts en ander personeel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die kunnen economisch zo maar het beste uit deze crisis komen
Bizar of verstandig? Hadden ze in Nederland ook moeten doen toen de eerste uit Italië kwamen. Maar die hebben lekker carnaval kunnen vieren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Marokko bant alle evenementen/feesten/groepen met meer dan 50 mensen. Best wel bizarre maatregelen voor een land waar officieel weinig cases zijn.
Bijzondere vergelijking. Ik snap je punt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De stand tot nu toe: 10 mensen zijn een maand eerder doodgegaan dan zonder Corona.
Ik heb gehoord dat de helft van de mensen uiteindelijk Corona gaat krijgen. De meeste mensen zijn na een paar dagen weer beter. En de ouderen en zieken gaan een maand eerder dood.
De bevolking is te vergelijken met een bos bomen.
Je hebt onder meer hele oude bomen waarvan je weet dat ze binnen een maand zullen omvallen.
Als er na een dag sprake is van windkracht 6 zullen de meeste oude bomen omvallen. Als het die dag windstil zou zijn geweest staat zo'n boom er nog. Maar die zal dan bij het verstrijken van de tijd met windracht 5 om gaan vallen.
En zo komt er altijd een windkracht (wellicht uiteindelijk windkracht één) die de boom doet neervallen.
Corona is nooit de enige doodsoorzaak. Het is net als bij de Spaanse griep. Kijk op Wikipedia en deze honderd jaar oude griep eiste destijds tussen de 20 en 100 miljoen doden.
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.
quote:Yes we are but near where you live. As long as you keep a safety distance of at least 1 meter
Daar heeft de Nederlandse regering de ballen niet voorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Gewoon tegen Duitsland zeggen 'jullie krijgen van ons geen groente en fruit meer als wij die mondkapjes niet krijgen!'
Zien wat ze dan doen.
Nja het lullige is dus, dat ik maandag mijn 1e werkdag hebquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze zullen morgen of maandag wel weer met een update komen lijkt me. En anders gewoon even zelf naar vragen?
Gelukkig woon ik naast een bos. Hopelijk mag ik daar, wat er ook op slot wordt gegooid, altijd nog lekker blijven wandelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef capricia het volgende:
Nagevraagd op WA bij een bevriende Italiaan over het wandelen en naar buiten gaan. Of dat nog toegestaan is in Italië.
[..]
Oh, ja dan wordt het gewoon even afwachten tot uiterlijk maandagquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Nja het lullige is dus, dat ik maandag mijn 1e werkdag heb![]()
beschik dus ook helemaal nog niet over contactgegevens van managers enzo, en HR is niet bereikbaar in het weekend.
maar heb ook helemaal geen bericht van wie mij gaat opvangen maandag, waar ik mijn laptop (en uberhaupt toegangspas) kan ophalen. allemaal geen first world problems, maar het is wel nogal raar allemaal
Dit ja..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Man man man zeg.
quote:One learns that boredom is a disease of civilization. It seems to me that what boredom mostly is is that people have to keep themselves entertained or occupied, because if they aren’t, then certain anxieties, frustrations, discontents, and so forth, start coming to the surface, and it makes them uncomfortable. Boredom is almost nonexistent once you’ve become adapted to life in the woods. If you don’t have any work that needs to be done, you can sit for hours at a time just doing nothing, just listening to the birds or the wind or the silence, watching the shadows move as the sun travels, or simply looking at familiar objects. And you don’t get bored. You’re just at peace.
Ik ga zo weer eens een Top 40 ontleden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullen
Idd en toch lijken ze het wel zo te willen doen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ik zie dat er nog steeds niemand op reageert trouwens...
Het zou kunnen, wie weet. Maar het zou zeer onhandig zijn. Ook hier wordt dezelfde denkfout gemaakt zoals overal: de focus op hoeveel mensen er doodgaan. Dit is echter kansloos, want het grootste probleem van het virus zit hem in de druk op de zorg. Als we het virus gecontroleerd door de bevolking heen laten gaan, komen er ook veel gezonde mensen in het ziekenhuis of zelfs op de IC terecht. Ja, ze zullen het bijna allemaal overleven, dus dat is ook niet bijzonder genoeg om er over in de media te rapporteren, maar de druk op de zorg wordt dan zo hoog dat we het niet meer aan kunnen. Krijg je een auto-ongeluk en raak je zwaargewond? Pech, ziekenhuis is vol.
Dit is absoluut krankzinnig om bewust op deze manier te doen. Geloof ook niet dat dit werkelijk zo is eerlijk gezegd.
Het gaat daar over dat je je gemeente niet zomaar mag verlaten. Dat is de lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik naast een bos. Hopelijk mag ik daar, wat er ook op slot wordt gegooid, altijd nog lekker blijven wandelen.
Maarja als het echt strict wordt dan staat er politie/ leger op straat en stuurt je mooi terug naar huis als je er niks te zoeken hebt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef capricia het volgende:
Nagevraagd op WA bij een bevriende Italiaan over het wandelen en naar buiten gaan. Of dat nog toegestaan is in Italië.
[..]
Ah ok, nou ja dat is nog te doen dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat daar over dat je je gemeente niet zomaar mag verlaten. Dat is de lockdown.
Dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.
Nog een bericht uit Italië:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik naast een bos. Hopelijk mag ik daar, wat er ook op slot wordt gegooid, altijd nog lekker blijven wandelen.
Dat laatste.quote:But all parks and playgrounds for children are closed.
Common sense and responsibility and respect for your neighbor
I am proud I am italian
Zo werkt het ook. Of opsluiten in je huizen en nooit meer naar buiten. Dat is toch geen leven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:04 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Idd en toch lijken ze het wel zo te willen doen?
https://www.google.nl/amp(...)avirus-strategy-work
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.quote:
Het bizarre is dat zelfs met dat weinige testen het aantal nog verdubbelt, iedere 4 dagen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.
Maar goed, met zo min mogelijk testen is de uitslag over het aantal besmette personen ook nutteloos natuurlijk.
Wat dat betreft snap ik echt niet waar ze mee bezig zijn.
Heb je gelijk in, de watjesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Daar heeft de Nederlandse regering de ballen niet voor
Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.
Maar goed, met zo min mogelijk testen is de uitslag over het aantal besmette personen ook nutteloos natuurlijk.
Wat dat betreft snap ik echt niet waar ze mee bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |