SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
5g
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 14-03-2020 12:02:19 ]![]()
En dan zulke maatregelen nemen 😅quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef iBenny het volgende:
Wat een mooi filmpje. Lekker simpel uitgelegdAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Nederland heeft ook al Suriname besmet met onze lakse houding![]()
Marokko laat geen vliegtuigen vanuit Nederland meer toe uit vrees voor het coronavirus. Ook worden vluchten vanuit Marokko naar Nederland tijdelijk opgeschort, meldden de autoriteiten vanochtend.
Diezelfde maatregelen gelden ook voor België, Duitsland, Portugal, China, Spanje, Italië, Frankrijk en Algerije. Wanneer het vliegverkeer wordt hervat, is niet bekendgemaakt.
In Marokko zijn acht mensen besmet met het nieuwe coronavirus. Er is één dode gemeld.
Bron AD![]()
Zou het niet weten. Als burger heb je daar niets aan is meer voor de professionals belangrijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn die mondkapjes de grens al over?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
COVID-19 deaths in Italy up by 250 in a day to 1,266
14/03/2020|4min
The number of deaths from coronavirus in Italy has risen to 1,266, an increase of 250 in a day.
The 25 per cent hike is the largest rise in absolute terms since the start of the COVID-19 outbreak, Italy's Civil Protection Agency has said.
The total number of cases in the country, the worst hit in Europe, has gone up by 17 per cent, from 15,113 to 17,660.
Image: AP
bron: skynews.com.au![]()
Het aantal geregistreerde corona geïnduceerde longontstekingen dan. Zelf zeiden ze ook dat het aantal besmette personen een veelvoud was.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:50 schreef Salina het volgende:
Jij bent wel goedgelovig en positief. Houden zo!![]()
Ook in Nederland wordt niet iedereen getest.
Toch is het daar nu rustig en zijn er geen miljard mensen besmet.![]()
Daarom vraag ik het ook. Is belangrijk dat de hulpverleners verder kunnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou het niet weten. Als burger heb je daar niets aan is meer voor de professionals belangrijk.![]()
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.![]()
Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet alleen over wandelaars en fietsers had... En voor de rest, wat jij doet moet je zelf weten, niemand jaagt jou naar binnen. Maar even dit.. iemand die het heel serieus neemt is geen "paranoïde type". Misschien behoor jij liever tot de "wij zijn een nuchter volkje types" Dat zal je nu ook vast heel ver brengenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:44 schreef Chia het volgende: [..] Maar wel over mensen op de fiets of die wandelen. An sich is dat geen enkel probleem... Wat wel een probleem is dat ze waarschijnlijk onderweg zijn naar een overvolle supermarkt.. Alleen ik blijf gewoon lekker buiten lopen en fietsen hoor. Ga me niet naar binnen laten jagen omdat een paar paranoïde types me niet vertrouwen.
![]()
![]()
Half miljoen waren er toegezegd door Duitsland maar er is nog steeds een export verbod op de uitvoer medische goederenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn die mondkapjes de grens al over?![]()
Nederland moet ook maar eens uitvoerverbod gaan instellen op landbouwgoederen en voeding dat zal ze leren![]()
![]()
Dit dusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.![]()
Maar ik had het wel over de fietsers en wandelaars die jij veroordeelde op basis van je aannames.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet alleen over wandelaars en fietsers had... En voor de rest, wat jij doet moet je zelf weten, niemand jaagt jou naar binnen. Maar even dit.. iemand die het heel serieus neemt is geen "paranoïde type". Misschien behoor jij liever tot de "wij zijn een nuchter volkje types" Dat zal je nu ook vast heel ver brengen
En wat betreft het dikgedrukte, dat denkt ondertussen niemand meer hoor
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 10:57:25 ]![]()
Daar wordt voor dit transport een uitzondering op gemaakt aldus Bruins.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
maar er is nog steeds een export verbod op de uitvoer medische goederenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
De stand tot nu toe: 10 mensen zijn een maand eerder doodgegaan dan zonder Corona.
Ik heb gehoord dat de helft van de mensen uiteindelijk Corona gaat krijgen. De meeste mensen zijn na een paar dagen weer beter. En de ouderen en zieken gaan een maand eerder dood.
De bevolking is te vergelijken met een bos bomen.
Je hebt onder meer hele oude bomen waarvan je weet dat ze binnen een maand zullen omvallen.
Als er na een dag sprake is van windkracht 6 zullen de meeste oude bomen omvallen. Als het die dag windstil zou zijn geweest staat zo'n boom er nog. Maar die zal dan bij het verstrijken van de tijd met windracht 5 om gaan vallen.
En zo komt er altijd een windkracht (wellicht uiteindelijk windkracht één) die de boom doet neervallen.
Corona is nooit de enige doodsoorzaak. Het is net als bij de Spaanse griep. Kijk op Wikipedia en deze honderd jaar oude griep eiste destijds tussen de 20 en 100 miljoen doden.
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
En ook dat voorspelde ik 2 weken geleden al. Nuchterheid vliegt keihard de deur uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat denkt ondertussen niemand meer hoorDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
China heb ook supplies gestuurd en zal dat steeds vaker gaan doen. No worries. Uncle China is there to save the day..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Half miljoen waren er toegezegd door Duitsland maar er is nog steeds een export verbod op de uitvoer medische goederen![]()
Nederland moet ook maar eens uitvoerverbod gaan instellen op landbouwgoederen en voeding dat zal ze leren![]()
![]()
Ik zie dat er nog steeds niemand op reageert trouwens...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:03 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik wou deze toch nog een keer herhalen, omdat ik hier vrij weinig discussie over lees.
[..]
Het zou kunnen, wie weet. Maar het zou zeer onhandig zijn. Ook hier wordt dezelfde denkfout gemaakt zoals overal: de focus op hoeveel mensen er doodgaan. Dit is echter kansloos, want het grootste probleem van het virus zit hem in de druk op de zorg. Als we het virus gecontroleerd door de bevolking heen laten gaan, komen er ook veel gezonde mensen in het ziekenhuis of zelfs op de IC terecht. Ja, ze zullen het bijna allemaal overleven, dus dat is ook niet bijzonder genoeg om er over in de media te rapporteren, maar de druk op de zorg wordt dan zo hoog dat we het niet meer aan kunnen. Krijg je een auto-ongeluk en raak je zwaargewond? Pech, ziekenhuis is vol.
Dit is absoluut krankzinnig om bewust op deze manier te doen. Geloof ook niet dat dit werkelijk zo is eerlijk gezegd.Doei.![]()
NIET naar Nederland tot dusver hoorquote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat verzoek had Bruins ingediend bij de Duitse minister maar die moest dat nog overleggen met zijn ambtenaren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar wordt voor dit transport een uitzondering op gemaakt aldus Bruins.
Dus ja nog ff wachten![]()
![]()
Zou eerder een indeling willen maken tussen sociale en asociale mensen. De sociale onthouden zich en denken aan de maatschappelijke en menselijke kosten van snelle uitbreiding. Zij zijn bereid een persoonlijke kost te betalen voor het grotere geheel. De asociale denken, tsja, toch vooral aan zichzelf en zullen het waar het kan juist andersom doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet alleen over wandelaars en fietsers had... En voor de rest, wat jij doet moet je zelf weten, niemand jaagt jou naar binnen. Maar even dit.. iemand die het heel serieus neemt is geen "paranoïde type". Misschien behoor jij liever tot de "wij zijn een nuchter volkje types" Dat zal je nu ook vast heel ver brengen
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 10:59:21 ]![]()
Die kunnen economisch zo maar het beste uit deze crisis komenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Xenorium het volgende:
[..]
China heb ook supplies gestuurd en zal dat steeds vaker gaan doen. No worries. Uncle China is there to save the day..![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: