abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192020088
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:04 schreef Zeroku het volgende:
Wetenschappers van het Erasmus MC en de Universiteit Utrecht claimen de vondst van een antilichaam tegen COVID-19. De wetenschappelijke publicatie van de groep van tien wetenschappers ligt ter beoordeling klaar bij het toonaangevende tijdschrift Nature, meldt Erasmus Magazine, dat de ontdekking een wereldprimeur noemt.
https://www.ad.nl/dossier(...)n-covid-19~ae6b1a87/
Goed nieuws daar moeten we dus heen. Alles om die stijgende lijn om te zetten in een boog om de zorg te beschermen.

- minder mensen die naar het ziekenhuis moeten.
- minder mensen besmet sowieso
- snellere hersteltijd
- meer personeel
- meer bedden,spullen, beademingsapparatuur.

Alles wat kan helpen tot er een vaccin is.
Ik plaats jouw post ook in het positiviteitstopic, is wel nodig.
pi_192020090
Rutte en RIVM lezen jullie mee????

alarm: 'Alle landen moeten in totale lockdown, er is géén tijd meer!’

Als Europa niet op korte termijn een voorbeeld neemt aan landen als China of Zuid-Korea, dan is de chaos die het coronavirus zal ontketenen niet langer te overzien. Daarvoor waarschuwen gerenommeerde doktoren vandaag in een open brief aan collega’s uit andere landen. ,,Tijd is onze gemeenschappelijke vijand, omdat het virus zich razendsnel verspreidt en erg dodelijk is.”

https://www.ad.nl/dossier(...)-tijd-meer~ac8264b3/
pi_192020095
Het is echt een hele grote klap voor de horeca hier.

https://www.omroepbrabant(...)-nooit-zoiets-gezien
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192020105
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:12 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Mensen staan hier alweer te dringen om de supermarkt binnen te komen :')

Rutte zijn oproep heeft alleen maar averechts effect gehad
Precies hierom gisteren, direct om 8:30 uur, nadat mijn zoon naar school was, mijn wekelijkse boodschappen gehaald.
Het was wel duidelijker drukker maar niet chaotisch. Was bij de zelfscan ook gewoon gelijk aan de beurt.
Niet wezen hamsteren maar wel een extra paprika’tje of blikje meegepakt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:23:55 #30
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192020108
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:12 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

"Dit is bij ons weten het allereerste antilichaam waarvan we weten dat het de infectie blokkeert en er is een goede kans dat dit ook een medicijn wordt dat op de markt komt", zegt hoogleraar celbiologie Frank Grosveld. Het moet nog op mensen worden getest, wat maanden duurt.

De publicatie over de vondst ligt ter beoordeling bij vakgenoten, waarna het mogelijk in het toonaangevende vaktijdschrift Nature wordt gepubliceerd.

"Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen", zegt Grosveld. "Een echte oplossing is daarom een vaccin, daar werken anderen aan. Een vaccin ontwikkelen duurt echter al gauw twee jaar."

-O-
Ja dat is het vervelende aan alle medicijnen, het traject van idee naar volwaardig medicijn duurt om heel veel rednen heel erg lang.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192020111
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:20 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Rutte en RIVM lezen jullie mee????

alarm: 'Alle landen moeten in totale lockdown, er is géén tijd meer!’

Als Europa niet op korte termijn een voorbeeld neemt aan landen als China of Zuid-Korea, dan is de chaos die het coronavirus zal ontketenen niet langer te overzien. Daarvoor waarschuwen gerenommeerde doktoren vandaag in een open brief aan collega’s uit andere landen. ,,Tijd is onze gemeenschappelijke vijand, omdat het virus zich razendsnel verspreidt en erg dodelijk is.”

https://www.ad.nl/dossier(...)-tijd-meer~ac8264b3/
Dat kan je echt op je vingers natellen als dat virus zich zo snel verspreidt
pi_192020113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:21 schreef tesssssssss het volgende:
Het is echt een hele grote klap voor de horeca hier.

https://www.omroepbrabant(...)-nooit-zoiets-gezien
Voor deze lui is de huidige situatie natuurlijk echt kut. Zoveel onzekerheid. :N
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:25:10 #33
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192020115
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ja dat is het vervelende aan alle medicijnen, het traject van idee naar volwaardig medicijn duurt om heel veel rednen heel erg lang.
Of je laat een ambitieuze wetenschapperin het testen in ruil voor een Nobelprijs.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:26:00 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192020118
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Voor deze lui is de huidige situatie natuurlijk echt kut. Zoveel onzekerheid. :N
Moeten ze dadelijk een vak gaan leren ofzo :'(
pi_192020121
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik denk dat het personeel ook in financiele problemen gaat komen, In de horeca werken heel veel mensen op oproep-basis.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:27:39 #36
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192020128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of je laat een ambitieuze wetenschapperin het testen in ruil voor een Nobelprijs.
Zo werkt dat niet. Je zult überhaupt iets moeten maken van het idee, daar heb je een farmaceut voor nodig. Die moet vervolgens een heel R&D traject in met testen en aanpassen. Dat testen moet over een langere tijd op een steeds grotere groep, mede om te voorkomen dat er allerlei gekke bijwerkingen aan je medicijn kleven die het leed mogelijk nog erger maken. Dat kun je er niet in een paar weken doorheen duwen.
pi_192020129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:16 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Spanje, woon in Barcelona
De maatregelen gaan ze vanmiddag bekend maken, ws zullen alle bars en restaurants etc dichtgaan
Onder Cata zit ook alles al op slot:

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192020134
Wat een absolute waanzin als je het nieuws allemaal volgt. Stortte de hele economie in een recessie, zetten miljoenen banen op het spel zodat Jan en Riek van 93 en 87 op de intensive care die al een longontsteking hebben niet overlijden door Corona.

Ik snap dat het wat genuanceerder ligt, maar dit is toch complete hysterie aan het worden. Drastische maatregelen die binnen korte tijden zich elkaar opvolgen, terwijl er eerst wordt geclaimd dat er geen nood aan de man is. Dan ben je als overheid glashard aan het liegen, niet goed geïnformeerd of gewoon paniek aan het zaaien. Ik weet niet wat erger is, maar ik ben echt verbaasd.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_192020138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kan je echt op je vingers natellen als dat virus zich zo snel verspreidt
Carnaval kun je gewoon blijven vieren en kinderen kunnen ook gewoon naar school.

Wat begrijpen Rutte en RIVM nou niet :(
pi_192020145
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Je zult überhaupt iets moeten maken van het idee, daar heb je een farmaceut voor nodig. Die moet vervolgens een heel R&D traject in met testen en aanpassen. Dat testen moet over een langere tijd op een steeds grotere groep, mede om te voorkomen dat er allerlei gekke bijwerkingen aan je medicijn kleven die het leed mogelijk nog erger maken. Dat kun je er niet in een paar weken doorheen duwen.
...en stel dat er wel heel veel nare bijwerkingen aanzitten, dan heb je waarschijnlijk nog steeds niks.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:30:18 #41
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192020146
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goed nieuws daar moeten we dus heen. Alles om die stijgende lijn om te zetten in een boog om de zorg te beschermen.

- minder mensen die naar het ziekenhuis moeten.
- minder mensen besmet sowieso
- snellere hersteltijd
- meer personeel
- meer bedden,spullen, beademingsapparatuur.

Alles wat kan helpen tot er een vaccin is.
Ik plaats jouw post ook in het positiviteitstopic, is wel nodig.
Goed nieuws, dat mag ook wel. ^O^

Ik vermoed dat we over twee maanden allemaal wel weer ons leventje voortzetten als voorheen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192020148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wat een absolute waanzin als je het nieuws allemaal volgt. Stortte de hele economie in een recessie, zetten miljoenen banen op het spel zodat Jan en Riek van 93 en 87 op de intensive care die al een longontsteking hebben niet overlijden door Corona.

Ik snap dat het wat genuanceerder ligt, maar dit is toch complete hysterie aan het worden. Drastische maatregelen die binnen korte tijden zich elkaar opvolgen, terwijl er eerst wordt geclaimd dat er geen nood aan de man is. Dan ben je als overheid glashard aan het liegen, niet goed geïnformeerd of gewoon paniek aan het zaaien. Ik weet niet wat erger is, maar ik ben echt verbaasd.
In Nederland / Brabant liggen voornamelijk mensen onder de 50 op de IC :{w

Waarschijnlijk begrijp jij niet dat het niet "just a flu" is :N
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:30:57 #43
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192020153
quote:

Volksgezondheid > economie
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192020156
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:30 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk begrijp jij niet dat niet "just a flu" is :N
Deze insteek is het hele probleem en dat wordt veroorzaakt door onze lakse regering
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:31:37 #45
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192020158
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Contagion een docu was 😉

Maar serieus, tegen dat de eerste aap herstelt is het dus nog te vroeg voor iemand met ballen om zo’n testvaccin in z’n been te zetten? Zou de boel niet bespoedigen ook?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:32:11 #46
438527 MissButterflyy
pi_192020161
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:30 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk begrijp jij niet dat het niet "just a flu" is :N
Dat was een bericht van Rijnmond. In zuid Holland is dat dan geloof ik.
pi_192020163
quote:

Jij kent niemand die COPD heeft?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:32:46 #48
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192020167
quote:

In dit soort situaties moet je keuzes maken op basis van informatie die je nog niet hebt. Dan kun je niet alles in een keer goed doen. Mensen zijn in de illusie dat het RIVM en de overheid alle wijsheid in pacht hebben, maar ook voor hen is nog heel veel onduidelijk over dit virus.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:34:56 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192020186
Ik begin nu wel te begrijpen waarom China zulke extreme maatregelen heeft genomen.

Niet dat we dat precies hoeven te volgen, maar ze hebben gekozen om de onderbreking van de economie zo kort mogelijk te houden en hebben daar naar gehandeld.

Als de horeca het nu al extreem voelt, hadden we dan niet beter al direct in complete lockdown kunnen gaan voor een aantal weken. Nu rekken we de periode uit over maanden heb ik het idee, door steeds te wachten met de volgende stap.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 08:36:44 #50
438527 MissButterflyy
pi_192020192
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik begin nu wel te begrijpen waarom China zulke extreme maatregelen heeft genomen.

Niet dat we dat precies hoeven te volgen, maar ze hebben gekozen om de onderbreking van de economie zo kort mogelijk te houden en hebben daar naar gehandeld.

Als de horeca het nu al extreem voelt, hadden we dan niet beter al direct in complete lockdown kunnen gaan voor een aantal weken. Nu rekken we de periode uit over maanden heb ik het idee, door steeds te wachten met de volgende stap.
Dat weet ik niet. Het is te snel om die conclusie al na 1 dag te trekken.
Misschien moet je een miljoenenstad of gebied in China ook niet vergelijken met Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')