*12.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:06 schreef Mijk het volgende:
Wat is de schatting van hoeveel mensen totaal er nu besmet zijn? 800 is natuurlijk een joke... dat gaat richting 10k? Kan iemand hier wat zinnigs over roepen?
Dat is fantastisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)gekte-hier~a6d4ce2a/
Vereisten voor studenten epidemiologie aan Harvard:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 01:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of zou je met verbeterde technische eisen het aantal ongelukken hetzelfde kunnen houden? Ergo, ja.
een relevante discipline (geneeskunde staat niet in de lijst) EN wiskunde.quote:This degree is typically completed over 2 academic years. The 80-credit SM program is designed for individuals who hold a bachelor’s degree. Applicants should have a strong background in a relevant discipline (e.g., biology, chemistry, genetics, physiology, bioengineering, and related social and computational sciences) and mathematics, excellent quantitative GRE scores and clear research goals.
bussen vol egoïsten, lekker het ravijn inrijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)gekte-hier~a6d4ce2a/
Ingaan op trollen is zinloosquote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vereisten voor studenten epidemiologie aan Harvard:
[..]
een relevante discipline (geneeskunde staat niet in de lijst) EN wiskunde.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bussen vol egoïsten, lekker het ravijn inrijden
Sinds begin maart dus en dan de schuld bij de overheid leggen?quote:De Nederlandse vakantiegangers zijn sinds begin deze maand op wintersport in Hardangervidda
Komt nog wel..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:26 schreef DavidTwente het volgende:
Nog geen Vindicat-giga-uitbraak in Groningen. Valt me mee gelukkig.
Volgens mij waren er eerste besmettingen in Groningen of zitten ze bij de ouders thuis in Limburg/Gelderland etc?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn pas 7 dagen geleden teruggekomen.
haha ja dat zeiden ze ook een week na carnaval ahahahaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:26 schreef DavidTwente het volgende:
Nog geen Vindicat-giga-uitbraak in Groningen. Valt me mee gelukkig.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
haha ja dat zeiden ze ook een week na carnaval ahahaha
[ afbeelding ]
Inderdaad, carnaval, dat je met een klein groepje viert....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
haha ja dat zeiden ze ook een week na carnaval ahahaha
[ afbeelding ]
Klein griepje bedoelde die guitige van Dissel toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, carnaval, dat je met een klein groepje viert....
Er komt iemand met het corona virus Carnaval vieren, en nu is bijna alles hier in Brabant afgelast.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klein griepje bedoelde die guitige van Dissel toch?
Jij woont dus in Brabant?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er komt iemand met het corona virus Carnaval vieren, en nu is bijna alles hier in Brabant afgelast.
...en wat nog niet afgelast is, wordt vast nog afgelast.
Niet echt.quote:
Ja. het is hier echt mega super terra hamsteren. Alles wat leuk is, is afgelast. De horeca lijdt verlies.quote:
Is het bier op?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. het is hier echt mega super terra hamsteren. Alles wat leuk is, is afgelast. De horeca lijdt verlies.
Gaat bijna niemand meer.
Je merkt er best veel van.
Brandt in Brabant nog licht?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. het is hier echt mega super terra hamsteren. Alles wat leuk is, is afgelast. De horeca lijdt verlies.
Gaat bijna niemand meer.
Je merkt er best veel van.
Nee, nog niet.quote:
Nee bedankt....ik dacht nog even 1 keer kijken voordat ik ga slapen en dan zie je dit.quote:
hihiquote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee bedankt....ik dacht nog even 1 keer kijken voordat ik ga slapen en dan zie je dit.
Slapen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee bedankt....ik dacht nog even 1 keer kijken voordat ik ga slapen en dan zie je dit.
Dat geneeskunde daar niet tussen staat is een gevolg van het onderwijssysteem in de VS, waar je je eerst breder orienteert in de exacte vakken (na de middelbare school dus), een toelatingsexamen maakt (MCAT) en pas daarna naar medical school gaat. Er is daar dus niet iets zoals een 'bachelor in de geneeskunde'.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:21 schreef crystal_meth het volgende:
Vereisten voor studenten epidemiologie aan Harvard:
quote:
This degree is typically completed over 2 academic years. The 80-credit SM program is designed for individuals who hold a bachelor’s degree. Applicants should have a strong background in a relevant discipline (e.g., biology, chemistry, genetics, physiology, bioengineering, and related social and computational sciences) and mathematics, excellent quantitative GRE scores and clear research goals.
een relevante discipline (geneeskunde staat niet in de lijst) EN wiskunde.
Dienstbaar en standvadsigquote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Slapen?
Wij zijn de FOK! RIVM, wij kunnen ons geen slaap veroorloven.
China lacht allang dat de besmettingshaard nu Europa is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 03:00 schreef crystal_meth het volgende:
Binnen 4 of 5 dagen steekt de rest van wereld China voorbij in aantal doden. En in het aantal gevallen.
Het aantal nieuwe gevallen per dag voor "rest of the world":
1318
1160
1605
1792
2102
2100
2713
3629
3617
3946
4105
4593
6908
7488
Flinke sprong de laatste twee dagen...
Vertel?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 02:56 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Dat geneeskunde daar niet tussen staat is een gevolg van het onderwijssysteem in de VS, waar je je eerst breder orienteert in de exacte vakken (na de middelbare school dus), een toelatingsexamen maakt (MCAT) en pas daarna naar medical school gaat. Er is daar dus niet iets zoals een 'bachelor in de geneeskunde'.
Bij vergelijkbare masteropleidingen in Nederland en Belgie is een bachelor in de geneeskunde wel een vooropleiding waarmee je kunt instromen. Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat dat omwille van de benodigde wiskundige voorkennis inderdaad niet de meest ideale / gemakkelijke vooropleiding is om met een master in de epidemiologie te starten.
De statistiek die ik tijdens de opleiding geneeskunde heb gekregen, was beperkt en voornamelijk gericht op het kunnen lezen van wetenschappelijke artikels en het blindelings kunnen toepassen van enkele specifieke 'basis' statistische tests tijdens je scriptie. Echt begrip kwam er niet aan te pas, terwijl het bij een master epidemiologie wel handig is om te weten waar je mee bezig bent natuurlijk.quote:
Patiënten zijn zeer beslist geen oude mensen die ik zie op op de fotoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 00:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wie waarschuwen ze, elk land heeft zijn eigen "experts".
[..]
Idd.
Haha zou dat hun gevoel voor humor zijn ?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 03:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
China lacht allang dat de besmettingshaard nu Europa is.
Dan was jij een van de uitzonderingen bij geneeskunde neem ik aan. Of misschien waren de studenten die ik gekend heb de uitzondering, die snapten niets van wiskunde...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 03:31 schreef MMunkun het volgende:
[..]
De statistiek die ik tijdens de opleiding geneeskunde heb gekregen, was beperkt en voornamelijk gericht op het kunnen lezen van wetenschappelijke artikels en het blindelings kunnen toepassen van enkele specifieke 'basis' statistische tests tijdens je scriptie. Echt begrip kwam er niet aan te pas, terwijl het bij een master epidemiologie wel handig is om te weten waar je mee bezig bent natuurlijk.
Qua pure wiskunde zie je niks tijdens een bachelor geneeskunde, en voor een master epidemiologie is wel meer wiskunde vereist dan de wiskunde die je leert in 6 vwo, onder andere op het gebied van integraalrekening. Dat heb ik zelf moeten bijspijkeren voor en tijdens deze master. De medestudenten van 'exactere' vooropleidingen konden ook al beter programmeren dan ik dat kon en dat is bij sommige vakken (en in de praktijk buiten de opleiding) wel handig.
Geen onoverkomelijjke problemen, maar een evidente doorstroming is het zeker niet. Overigens denk ik ook wel dat een opleiding geneeskunde voordelen heeft. De "praktische vertaling" van je klinische probleem naar de cijfers op je beeldscherm en omgekeerd was voor mij over het algemeen gemakkelijker te maken dan voor studenten zonder medische achtergrond (die indruk had ik in ieder geval, is natuurlijk allemaal gebasseerd op de kleine groep studenten waar ik mee in contact ben gekomen).
Ik heb de indruk dat ik inderdaad een van de weinigen in ons jaar was met een interesse in (de wiskunde achter de) statistiek. Dit vak werd door al mijn vrienden gezien als een 'moetje' en ik denk dat de meesten er weinig van onthouden hebben. Zonde welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 03:56 schreef crystal_meth het volgende:
Dan was jij een van de uitzonderingen bij geneeskunde neem ik aan. Of misschien waren de studenten die ik gekend heb de uitzondering, die snapten niets van wiskunde...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |