abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192058709
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Moet je kijken wat voor veralgemenisereerde reacties je krijgt als je als man iets over het feminisme zegt. :D

Iedereen weet toch dingen die exemplarisch verteld worden niet universeel zijn. Dat doen zowel mannen als vrouwen.

Ik waardeer je reactie hoor, maar het kost me moeite om nu geen opmerking over slachtoffer rol te maken :X
Vind je het nogal gek met de reacties die hier over het feminisme gaan ? Vaak worden bepaalde levenskeuzes of karaktertrekjes/volkstrekjes van vrouwen aan het feminisme toegewijd. Vrouwen die sex met verschillende mannen hebben is een fenomeen van alle tijden evenals vrouwen met een bazig karakter. Het enige verschil wat het feminisme daarin heeft gebracht is dat het nu open en bloot wordt besproken. Onderzoek laat bijvoorbeeld zien dat vrouwen die veel (sex)partners hebben matchen met mannen die ook veel partners erop nahouden. Overigens kun je ook in de paper zien dat de meerderheid van de mensen niet veel partners erop nahouden verhoudingsgewijs, wat eigenlijk al aangeeft dat feminisme niet mensen (ja mensen, dus mannen en vrouwen) niet 'losbandiger' heeft gemaakt. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25167088. Los van de individuele karaktertrekje is het beeld van de bazige Nederlandse vrouw ook wel makkelijk te verklaren. Nederlanders zijn best direct wat betekent dat veel Nederlandse vrouwen ook het hart op de tong hebben. Kortom, alles wat aan het feminisme wordt gewijd hier zijn levenskeuzes, karaktertrekjes en de algemene volksaard van Nederlanders.

Dan punt twee, men spreekt tegenwoordig niet meer over persoonlijke ervaring, maar komt hier met het OKcupidonderzoek aanzetten, wat a) men het naar andere datingssituaties buiten onlinedating wordt toe vertaald b) men het als een waarheid als een koe presenteert voor alle interacties tussen mannen en vrouwen op het gebied van dating. Dat kun je moeilijk nog exemplarisch vertellen noemen. Of wil je beweren dat het onderzoek wat ik hierboven post ook exemplarisch is of ik meer een algemeen punt probeer te maken net zoals de mannelijke users dat met het OKcupid onderzoek doen ?

Het leuke is altijd als ik dit soort zaken aanwijs word ik al gelijk in het feministen/slachtofferhoekje gegooid, terwijl als je nou eens heel eerlijk zou kijken naar de discussies in R&P je ziet dat verschillen tussen mannen en vrouwen enorm worden uitvergroot. Daar komt de pest nog bij dat identiteitspolitiek onder alle verongelijkte individuen in de maatschappij heel populair is de laatste tijd en laat nou een bepaalde demografie van de Nederlandse populatie oververtegenwoordigd zijn op Fok. En wat is het resultaat, enorm veel generaliseer over mannen en vrouwen, waarbij vrouwen als de onredelijke partij worden neergezet door deze verongelijkte figuren. Als dit benoemen al als slachtoffergejank wordt gezien, heb ik geen hoop meer voor verdere discussies op dit forum.
pi_192059120
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vasthouden aan die denkbeelden is het opdringen van ongelijkheid.
Het is niet alleen wetenschappelijk bewezen, je kan het met eigen ogen zien.

Maar je bewijst nu precies wat er mis is met het hedendaags feminisme en waarom het op zijn retour is: het is volledig doorgeslagen.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:05:18 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192059178
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is niet alleen wetenschappelijk bewezen, je kan het met eigen ogen zien.

Maar je bewijst nu precies wat er mis is met het hedendaags feminisme en waarom het op zijn retour is: het is volledig doorgeslagen.
Hoezo doorgeslagen? Omdat er veel vrouwen vinden dat die ongelijkheid opgelegd is?
Resistance is futile.
pi_192060037
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo doorgeslagen? Omdat er veel vrouwen vinden dat die ongelijkheid opgelegd is?
Doorgeslagen omdat men graag net doet alsof er geen verschillen zijn en deze inderdaad door de maatschappij opgedrongen worden aan meisjes en jongetjes.

Terwijl dat gewoon onjuist is.

De grap is dat als er dan weer ergens een bericht is dat het voor de wereld veel beter zou zijn als meer vrouwen op topposities zitten omdat ze betere beslissingen zouden nemen ineens dat verschil weer wel wordt omarmd. Heel bijzonder en ook lachwekkend wel.

Ik neem het allemaal niet serieus. Sowieso wordt dat nooit wat. Vrouwen zijn wat dat betreft doorgaans krengen naar elkaar toe in de top. Mannen helpen elkaar verder, vrouwen vechten elkaar de tent uit. Van wat ik observeer althans.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:28:40 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192061087
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Doorgeslagen omdat men graag net doet alsof er geen verschillen zijn en deze inderdaad door de maatschappij opgedrongen worden aan meisjes en jongetjes.

Terwijl dat gewoon onjuist is.

De grap is dat als er dan weer ergens een bericht is dat het voor de wereld veel beter zou zijn als meer vrouwen op topposities zitten omdat ze betere beslissingen zouden nemen ineens dat verschil weer wel wordt omarmd. Heel bijzonder en ook lachwekkend wel.

Ik neem het allemaal niet serieus. Sowieso wordt dat nooit wat. Vrouwen zijn wat dat betreft doorgaans krengen naar elkaar toe in de top. Mannen helpen elkaar verder, vrouwen vechten elkaar de tent uit. Van wat ik observeer althans.
Wie zegt dat er geen verschillen mogen zijn? Het zou alleen nooit mogen leiden tot ongelijke kansen.

De rest van je post is dusdanig doorspekt van vooroordelen en hearsay, bijzonder en lachwekkend. Ik neem dat allemaal niet serieus.
Resistance is futile.
pi_192062163
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie zegt dat er geen verschillen mogen zijn? Het zou alleen nooit mogen leiden tot ongelijke kansen.

De rest van je post is dusdanig doorspekt van vooroordelen en hearsay, bijzonder en lachwekkend. Ik neem dat allemaal niet serieus.
Zit vast een kern van waarheid in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 maart 2020 @ 00:38:06 #282
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192062315
Een heel topic vol met verongelijkt gejank van vrouwen. Dat mannen sinds 1950 geen ontwikkeling meer hebben doorgemaakt. Dat alle mannen in dit topic kansloze incels zijn. Godverdomme zeg, over verongelijktheid gesproken :')

En dan nog het mooiste: dit topic gaat helemaal niet over feminisme of emancipatie. Het gaat over hoe latina's zijn in relaties en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
En nee, dat is geen misplaatste generalisatie. Het is cultureel dingetje wat invloed heeft op vrijwel alle mensen op dat continent1.
En nee, het is ook geen seksisme van een paar incels die er niet mee om kunnen gaan. Ja, NW-Europese mannen die ervaring mee hebben, hebben een mening over het gedrag van latina's. Simpelweg omdat hun gedrag ons vreemd is. Maar we hebben net zo'n uitgesproken mening over latino's. Hun gedrag (dat van latino's) is ook niet moeilijk te karaktiseren en nog veel minder positief dan het gedrag van vrouwen. Namelijk dat het macho's zijn. Ja, allemaal. Zo erg dat het een buitengewoon groot effect heeft op de cultuur. Ja, zelfs op de politiek leiders die ze kiezen. Bij voorkeur sterke mannen die het hele land naar de kanker helpen. Kunnen ze in vrijwel alle landen daar over meepraten. En niet pas sinds gisteren.

1 Net zoals je bijvoorbeeld kunt stellen dat hier in NW-Europa vrijwel niemand vindt dat vrouwen zichzelf zouden moeten sluieren (althans, het autochtone deel van de bevolking vindt dat). Ik het Midden-Oosten daarentegen vindt het gros van de mensen het tegenovergestelde. Generalisaties die je prima kunt maken. Gewoon omdat het de werkelijkheid is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Puntenjager op 16-03-2020 00:58:50 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192064397
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus mijn observaties pareer je door te roepen dat het hearsay is.

Over lachwekkend gesproken.
pi_192064841
quote:
99s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:41 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Vind je het nogal gek met de reacties die hier over het feminisme gaan ? Vaak worden bepaalde levenskeuzes of karaktertrekjes/volkstrekjes van vrouwen aan het feminisme toegewijd. Vrouwen die sex met verschillende mannen hebben is een fenomeen van alle tijden evenals vrouwen met een bazig karakter. Het enige verschil wat het feminisme daarin heeft gebracht is dat het nu open en bloot wordt besproken. Onderzoek laat bijvoorbeeld zien dat vrouwen die veel (sex)partners hebben matchen met mannen die ook veel partners erop nahouden. Overigens kun je ook in de paper zien dat de meerderheid van de mensen niet veel partners erop nahouden verhoudingsgewijs, wat eigenlijk al aangeeft dat feminisme niet mensen (ja mensen, dus mannen en vrouwen) niet 'losbandiger' heeft gemaakt. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25167088. Los van de individuele karaktertrekje is het beeld van de bazige Nederlandse vrouw ook wel makkelijk te verklaren. Nederlanders zijn best direct wat betekent dat veel Nederlandse vrouwen ook het hart op de tong hebben. Kortom, alles wat aan het feminisme wordt gewijd hier zijn levenskeuzes, karaktertrekjes en de algemene volksaard van Nederlanders.

Dan punt twee, men spreekt tegenwoordig niet meer over persoonlijke ervaring, maar komt hier met het OKcupidonderzoek aanzetten, wat a) men het naar andere datingssituaties buiten onlinedating wordt toe vertaald b) men het als een waarheid als een koe presenteert voor alle interacties tussen mannen en vrouwen op het gebied van dating. Dat kun je moeilijk nog exemplarisch vertellen noemen. Of wil je beweren dat het onderzoek wat ik hierboven post ook exemplarisch is of ik meer een algemeen punt probeer te maken net zoals de mannelijke users dat met het OKcupid onderzoek doen ?

Het leuke is altijd als ik dit soort zaken aanwijs word ik al gelijk in het feministen/slachtofferhoekje gegooid, terwijl als je nou eens heel eerlijk zou kijken naar de discussies in R&P je ziet dat verschillen tussen mannen en vrouwen enorm worden uitvergroot. Daar komt de pest nog bij dat identiteitspolitiek onder alle verongelijkte individuen in de maatschappij heel populair is de laatste tijd en laat nou een bepaalde demografie van de Nederlandse populatie oververtegenwoordigd zijn op Fok. En wat is het resultaat, enorm veel generaliseer over mannen en vrouwen, waarbij vrouwen als de onredelijke partij worden neergezet door deze verongelijkte figuren. Als dit benoemen al als slachtoffergejank wordt gezien, heb ik geen hoop meer voor verdere discussies op dit forum.
Je waarnemingen lijken nogal selectief te zijn. Met even veel moeite zijn er voorbeelden te vinden die je stelling niet ondersteunen of zelfs ontkrachten.

Ik wil niet zeggen dat je boodschap moet ontkracht worden want ik ben er niet op uit dat vrouwen en mannen gebagatelliseerd worden als ze wel ergens slachtoffer van zijn. Maar het leven wordt voor slechts een heel klein deel bepaald door wat je overkomt, en voor een heel groot deel door hoe je ergens mee omgaat. En bij dat laatste is het waar het vaakst "mis" gaat.

Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_192067407
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoop tekst, wat vind jij de conclusie van haar?
Ik vind mijn mening niet zo relevant als de conclusie van een Nobelprijswinnaar.
pi_192069570
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:35 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik vind mijn mening niet zo relevant als de conclusie van een Nobelprijswinnaar.
Pff, :')

Je snapt geen kut van het onderwerp dus en laat het wel lekker aan de experts, ook goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192083492
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:58 schreef Koral het volgende:

[..]

Je waarnemingen lijken nogal selectief te zijn. Met even veel moeite zijn er voorbeelden te vinden die je stelling niet ondersteunen of zelfs ontkrachten.

[ afbeelding ]
En dat was precies mijn punt bij het posten van dat onderzoek. De mannen die deze bevindingen zijn ook selectief in hun presentatei en met een rondje google kun je ook alles ontkrachten, alleen ontvangen deze mannen bijval in hun 'onderzoek' en bevestigen het verknipte wereldbeeld van de TS. Dat is ook waar men tegen ageert. Wat dat betreft zouden sommige mannelijke users een hand in eigen boezem mogen steken.

quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:58 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat je boodschap moet ontkracht worden want ik ben er niet op uit dat vrouwen en mannen gebagatelliseerd worden als ze wel ergens slachtoffer van zijn. Maar het leven wordt voor slechts een heel klein deel bepaald door wat je overkomt, en voor een heel groot deel door hoe je ergens mee omgaat. En bij dat laatste is het waar het vaakst "mis" gaat.

[ afbeelding ]
Mooie spreuk, maar die is meer van toepassing op de TS en andere alle-vrouwen-zijn-hoeren users dan de partij die opmerkingen tegen dat wereldbeeld plaatst. :D Ik voel mij allerminst slachtoffer door de opmerkingen in R&P. Het enige wat mij stoort is dat het de sfeer verpest en verzandt in een welles nietes discussie. Kijk alleen al in dit topic, niemand die meer cared om de tips die worden gegeven. Ipv daarvan gaat het om die vervelende Nederlandse vrouwen, hoe het feminisme vrouwen verpest heeft en lastige latina's :') En zo gaat dat met veel van dat soort topics waarin mannen tips vragen voor relatie en dateproblemen. :) Oh en soms als bonus wordt de TS verweten niet genoeg alfa te zijn en moet hij meer ballen kweken, want dat heeft het feminisme natuurlijk ook veroorzaakt. :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 04:19:19 #288
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_192086865
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:04 schreef Seven. het volgende:
Dat een aantal mensen hier het volstrekt met me oneens is, wil niet zeggen dat de bestaande genderrollen maar in stand gehouden moeten worden.
Dat heb ik niet gezegd, ik was voorstander van emancipatie, maar ik veroordeel feminisme. Want dat laatste streeft er naar om 'meer' te zijn dan de andere partij.
quote:
En hoe gaat feminisme hand in hand met het nauwelijks tolereren van de vaders van hun kinderen?
30% van alle huwelijken die eindigen in een scheiding, iets dat 40 jaar geleden een stukje anders lag?
quote:
Feministen tolereren jouw achterhaalde denkbeelden niet.
En ik zou nooit een feminist tolereren. Ik heb wel eens video's op YouTube gezien waarbij sommige vrouwen een man zodanig het bloed onder de nagels vandaan halen dat de man dan zegt van : "Goed, equal rights, equal lefts". En die feministen zijn zelfs zo erg dat ze ook nog eens denken dat ze fysiek gelijkwaardig aan een man zijn, maar komen dan van de koude kermis thuis.
quote:
Moderne mannen die gelijkwaardigheid in relaties nastreven, worden op handen gedragen. En vrouwen hebben ook nog eens seks met deze mannen want die leuke normale kerels verwachten niet dat hun vrouwen alles opgeven voor de man en zijn behoeften ^O^.
Ach schei toch uit, "moderne mannen die op handen worden gedragen", uiteraard, alleen de prinsen op het witte paard met een goed betaalde baan en het uiterlijk van Johnny Depp. Inderdaad, voor die selecte groep.
quote:
Ga zelf lekker achter het aanrecht staan. Jij bent er waarschijnlijk veel beter in dan ik.
Ik heb geen vrouw nodig voor het aanrecht. Ik kan alles zelf wel wat een vrouw ook kan. Wat ik in vrouw zoek is een 'partner', om alles mee te kunnen delen. Lief en leed, gelijkwaarheid, niet de vrouw alleen in de keuken of met de was, nee, met z'n tweeën. En ook met z'n tweeen klusjes doen in huis, en ja, dan is 'emancipatie' juist goed. Mannen en vrouwen die dan meer samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen. Maar praat me niet over feministen, die gaan mij gewoon te ver. Simpel, klaar, uitgepraat.
quote:
2s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:38 schreef Puntenjager het volgende:
Een heel topic vol met verongelijkt gejank van vrouwen. Dat mannen sinds 1950 geen ontwikkeling meer hebben doorgemaakt. Dat alle mannen in dit topic kansloze incels zijn. Godverdomme zeg, over verongelijktheid gesproken :')

En dan nog het mooiste: dit topic gaat helemaal niet over feminisme of emancipatie. Het gaat over hoe latina's zijn in relaties en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
En nee, dat is geen misplaatste generalisatie. Het is cultureel dingetje wat invloed heeft op vrijwel alle mensen op dat continent1.
En nee, het is ook geen seksisme van een paar incels die er niet mee om kunnen gaan. Ja, NW-Europese mannen die ervaring mee hebben, hebben een mening over het gedrag van latina's. Simpelweg omdat hun gedrag ons vreemd is. Maar we hebben net zo'n uitgesproken mening over latino's. Hun gedrag (dat van latino's) is ook niet moeilijk te karaktiseren en nog veel minder positief dan het gedrag van vrouwen. Namelijk dat het macho's zijn. Ja, allemaal. Zo erg dat het een buitengewoon groot effect heeft op de cultuur. Ja, zelfs op de politiek leiders die ze kiezen. Bij voorkeur sterke mannen die het hele land naar de kanker helpen. Kunnen ze in vrijwel alle landen daar over meepraten. En niet pas sinds gisteren.
Goed gezegd. :Y)
quote:
1 Net zoals je bijvoorbeeld kunt stellen dat hier in NW-Europa vrijwel niemand vindt dat vrouwen zichzelf zouden moeten sluieren (althans, het autochtone deel van de bevolking vindt dat). Ik het Midden-Oosten daarentegen vindt het gros van de mensen het tegenovergestelde. Generalisaties die je prima kunt maken. Gewoon omdat het de werkelijkheid is.
Al die feministen zouden ze eens een maandje naar het Midden-Oosten moeten sturen. Moet je eens wat er dan gebeurt.
pi_192086877
Die zelfgemaakte constructies zijn gewoon een beperking op de eindeloze liefde die mogelijk is. Hou jezelf en elkaar niet gevangen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 04:32:34 #290
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_192086935
Maar goed, het topic is zodanig verzand, en ik geef eerlijk toe, heb er zelf ook aan bijgedragen, iedereen wel wat, uiteindelijk strekking wat betreft de TS zelf is nu: sindsdien geen problemen weer gehad, ons grootste probleem is nu het Corona virus, want ze zou in zowel Mei als September naar Nederland komen voor lange bezoeken, nu het is maar de vraag of het wel kan. Immers ze werkt voor United Airlines en dat is een Amerikaans bedrijf en die heeft momenteel de slot op Europe gegooid, en ook Europa zelf wil het Schengen gebied een maand op slot doen. Dat houdt ons meer bezig dan dat enkele uitspattinkje over berichten op Facebook.

Ik heb allicht een paar goede adviezen gemist, maar dat kwam ook mede door de grote hoeveelheid reacties, dus een ieder een goede bedoeling had en ik daar niet op gereageerd heb, mijn excuus daarvoor. Een relatie is toch bijna hetzelfde als het opvoeden van kinderen, je doet het met vallen en opstaan en zolang je maar wederzijds respect hebt en van elkaar houd dan komt alles wel goed.

Dus - ja, tja, van mij hoeft de verdere discussie over vrouwen/mannen verhoudingen, emancipatie/feminisme ook niet langer. Maar als jullie door willen discussiëren hier over ik vind het best, maar ik trek mij nu terug uit dit topic en ik weet voldoende.
pi_192086955
Breed belicht en helder uiteengezette samenvatting. In de huiveringwekkende en turbulente tijden van heden ten dage, hebben we dit soort nuance te verspreiden en de kalmte te introduceren aan de massahysterie.
Re-vo-lu-tionaire TS.
pi_192093363
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:32 schreef 01100101 het volgende:
Tja, ik zie vaak eensgezinde meningen onder topics en posts van Geeninspiratie, maar bij het mannelijke equivalent zie je de kampen altijd opsplitsen. Dat zou toch te denken moeten geven zou je zo zeggen. Jammer in ieder geval dat het topic door dit soort generaliseer, ook mede door de TS, om zeep is.
Bedankt dat je mij het gevoel geeft dat ik niet gek ben ^O^
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:38:22 #293
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_192094636
Dankzij dit topic wel van TS geleerd dat aandoeningen als ADHD en autisme niet bestaan en eigenlijk veroorzaakt worden door moeders die hun kinderen niet genoeg liefde geven.

Andermaal revolutionair!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:09:38 #294
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192111197
Om dit topic dat helemaal niet over feminisme gaat, in stijl af te sluiten, een stukje over vrouwenemancipatie:

quote:
Op 14 juni 1956 werd de ‘Wet handelingsonbekwaamheid’ afgeschaft. Getrouwde vrouwen mochten voortaan werken, een bankrekening openen en zonder toestemming van manlief op reis.

Tot 1956 moesten getrouwde vrouwen hun man om geld en toestemming vragen als ze bijvoorbeeld kleding of apparaten wilden kopen. Ook konden ze geen verzekeringen afsluiten of geld van de bank halen. Vrouwen waren ‘handelingsonbekwaam’, zoals dat indertijd werd genoemd. Feministen uit die tijd waren fel tegen: mannen en vrouwen hoorden gelijke rechten te hebben.
Alleen voor de dagelijkse boodschappen kreeg de vrouw huishoudgeld en de goedkeuring van de echtgenoot. Want, zo omschreef het tijdschrift Vrij Nederland in 1949:

…de man kan moeilijk de hele dag thuis blijven om bakker en melkboer te betalen.
Hij heeft wel wat beters te doen.

Een nog altijd verbolgen Rie Stroek (79) vertelt hoe ze indertijd geen giro mocht inwisselen: “Was ik eindelijk aan de beurt na een uur wachten, zegt die man ‘waar is uw machtiging?’ Woedend was ik.” Bij de slager om de hoek heeft ze vervolgens een briefje gevraagd en zelf een machtiging geschreven. “Ik ben bij een ander loket gaan staan en heb mijn geld toch gekregen”, lacht ze, nog altijd trots op haar ongehoorzaamheid.

Gehoorzaamheid!
De feministen hadden ook moeite met een andere wet uit 1924. Kerkelijke partijen hadden toen bepaald dat vrouwen op de dag van hun huwelijk werden ontslagen uit overheidsfuncties. Zodoende konden ze een toegewijd echtgenote, moeder en huisvrouw zijn.
Hilarisch belachelijk _O- Belachelijk dat het ooit zo geweest is en volstrekt terecht dat vrouwen daar tegen in het geweer kwamen. En toch zou die Wet Handelingsonbekwaamheid eigenlijk weer ingevoerd moeten worden. Niet voor normale vrouwen; alleen voor exceptioneel zure gevallen zoals Seven. en Chia. Gewoon om ze te sarren :)

PS. Enige nuancering van de situatie al toen: https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F

[ Bericht 3% gewijzigd door Puntenjager op 18-03-2020 07:23:50 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:26:33 #295
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192111301
Nog wat slechte humor al toetje :)

woensdag 18 maart 2020 @ 07:35:52 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192111362
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:09 schreef Puntenjager het volgende:
Om dit topic dat helemaal niet over feminisme gaat, in stijl af te sluiten, een stukje over vrouwenemancipatie:
[..]

Hilarisch belachelijk _O- Belachelijk dat het ooit zo geweest is en volstrekt terecht dat vrouwen daar tegen in het geweer kwamen. En toch zou die Wet Handelingsonbekwaamheid eigenlijk weer ingevoerd moeten worden. Niet voor normale vrouwen; alleen voor exceptioneel zure gevallen zoals Seven. en Chia. Gewoon om ze te sarren :)

PS. Enige nuancering van de situatie al toen: https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
Zo makkelijk krijg je mij en Chia niet op de kast hoor :* .

Plus, we blijven de goede richting op gaan wat betreft gelijke kansen voor vrouwen.
Resistance is futile.
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:37:47 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192111378
Vrouwen hebben trouwens allang de macht, alleen beseft nog niet iedereen dat.

Wij hebben de voornaamste zorgtaken dus de meeste invloed op de opvoeding en scholing van onze jongens. Gewoon blijven scheiden om de invloed van giftige vaders te beperken en dan hebben is de volgende generatie mannen feministisch.

^O^
Resistance is futile.
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:38:40 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192111380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:38 schreef Detroit het volgende:
Dankzij dit topic wel van TS geleerd dat aandoeningen als ADHD en autisme niet bestaan en eigenlijk veroorzaakt worden door moeders die hun kinderen niet genoeg liefde geven.

Andermaal revolutionair!
Ja, wat een helder licht hè? Misschien is TS zelf wel moederliefde tekort gekomen.
Resistance is futile.
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:38:56 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192111382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt dat je mij het gevoel geeft dat ik niet gek ben ^O^
Ben je ook niet ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:39:24 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192111384
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:48 schreef 01100101 het volgende:

[..]

En dat was precies mijn punt bij het posten van dat onderzoek. De mannen die deze bevindingen zijn ook selectief in hun presentatei en met een rondje google kun je ook alles ontkrachten, alleen ontvangen deze mannen bijval in hun 'onderzoek' en bevestigen het verknipte wereldbeeld van de TS. Dat is ook waar men tegen ageert. Wat dat betreft zouden sommige mannelijke users een hand in eigen boezem mogen steken.
[..]

Mooie spreuk, maar die is meer van toepassing op de TS en andere alle-vrouwen-zijn-hoeren users dan de partij die opmerkingen tegen dat wereldbeeld plaatst. :D Ik voel mij allerminst slachtoffer door de opmerkingen in R&P. Het enige wat mij stoort is dat het de sfeer verpest en verzandt in een welles nietes discussie. Kijk alleen al in dit topic, niemand die meer cared om de tips die worden gegeven. Ipv daarvan gaat het om die vervelende Nederlandse vrouwen, hoe het feminisme vrouwen verpest heeft en lastige latina's :') En zo gaat dat met veel van dat soort topics waarin mannen tips vragen voor relatie en dateproblemen. :) Oh en soms als bonus wordt de TS verweten niet genoeg alfa te zijn en moet hij meer ballen kweken, want dat heeft het feminisme natuurlijk ook veroorzaakt. :')
Well said!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')