Ik eet graag vers. Daarom om de 2 à 3 dagen boodschappen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef Galepinjo het volgende:
Wat ik niet begrijp:
Even los van het extreme hamster gedrag.
Het is met het oog op besmettingsrisico toch veel verstandiger 1 keer genoeg boodschappen voor langere periode te doen dan iedere dag voor een kleine boodschap naar de super te moeten? Er loopt in de gemiddelde super rond spitsuur echt wel meer dan 100 man.
Ben blij dat ik het de afgelopen weken al aan zag komen en beetje bij beetje een extra voorraad bovenop mijn reguliere noodpakketje aangelegd heb.
Ik geloof niet, dus dit geeft mij geen voldoeningquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef KI1234 het volgende:
[..]
[..]
Het is gemakkelijker dat een kameel door het oog van een naald gaat, dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. — Mattheüs 19:24.
Dit is dus één van de redenen dat wij de afgelopen twee weken hebben "ingeslagen". Geen belachelijke hoeveelheden, maar wel steeds wel wat extra houdbaar spul of wat vlees voor in de diepvries.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef Galepinjo het volgende:
Wat ik niet begrijp:
Het is toch veel verstandiger 1 keer genoeg boodschappen voor langere periode te doen dan iedere dag voor een kleine boodschap naar de super te moeten? Er loopt in de gemiddelde super rond spitsuur echt wel meer dan 100 man.
Ben blij dat ik het de afgelopen weken al aan zag komen en beetje bij beetje een extra voorraad bovenop mijn reguliere noodpakketje aangelegd heb.
angst is een slechte raadgeverquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:36 schreef Machielovic het volgende:
[..]
Mensen zijn net struisvogels kop in het zand. Soort zelfbescherming ofzo, angst wegstoppen en niets willen veranderen.
Dit is juist een buitenkansje voor Jan met de Pet om goedkoop in te stappenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Die kopen hun hele beurzen leeg straks op de beurzen.
Lekker puh!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef KI1234 het volgende:
Het is gemakkelijker dat een kameel door het oog van een naald gaat, dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. — Mattheüs 19:24.
Huisvrouwen die aan het kletsen zijn in de gangpaden wegsturen inclusief een levenslange toegangsverbod zou al een hoop schelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef Galepinjo het volgende:
Wat ik niet begrijp:
Het is met het oog op besmettingsrisico toch veel verstandiger 1 keer genoeg boodschappen voor langere periode te doen dan iedere dag voor een kleine boodschap naar de super te moeten? Er loopt in de gemiddelde super rond spitsuur echt wel meer dan 100 man.
Als de berg niet naar Moses komt dan gaat Moses wel naar de berg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef KI1234 het volgende:
[..]
[..]
Ja ik ook, maar ik krijg nog veel liever geen Corona virus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik eet graag vers. Daarom om de 2 à 3 dagen boodschappen.
Met een goeie gehaktmolen is dat zo gepiept.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:35 schreef KI1234 het volgende:
[..]
[..]
Bron dat de Volksrepubliek stabiel is?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:38 schreef RickoKun het volgende:
China is ook stabiel. Italië zal nog wel doorwoekeren.
noord italie.. in het zuiden houden ze gewoon balkonpartysquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:38 schreef RickoKun het volgende:
China is ook stabiel. Italië zal nog wel doorwoekeren.
respect voor moses aubquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als de berg niet naar Moses komt dan gaat Moses wel naar de berg.
In mijn spreadsheet (staat in de OP) probeer ik dat ook allemaal bij te houden. Als het goed is vandaag weer een update, dan kan ik kijken of de cijfers overeen komen (met name de leeftijden vanaf 65+ heb ik nu verdeeld gebaseerd op de vorige gevallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:15 schreef hollandia02 het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)/Italy_medical_cases
Dat leeftijd tabelletje onderaan wel interessant.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar ik krijg nog veel liever geen Corona virus.
Mensen die 3 treeën met houdbare melk mee jatten, die moeten een levenslang toegangsverbod krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef tralalala het volgende:
[..]
Huisvrouwen die aan het kletsen zijn in de gangpaden wegsturen inclusief een levenslange toegangsverbod zou al een hoop schelen.
Nogmaals de vraag, bedoelen ze met dit bericht nou de 50 minners in de zin van tussen de 40 en 50 ? Niets over 20 en 30 jaar mensen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:32 schreef Maver24 het volgende:
Nog ff over dat stukje. Hij heeft het over mensen tussen de 40 en de 50. Nieuwsuur zegt 50 minners. Dat is zoiets als tussen de 45 en 50, toch ?
Vooral 50-minners op de IC: 'Die gaan bij griep ook het hardst onderuit'
De meeste coronapatiënten die op een Intensive Care (IC) liggen in Nederland, zijn jonger dan 50 jaar. Dat zegt de Vereniging voor Intensive Care. Dit terwijl juist ouderen met een slechte gezondheid het meest kwetsbaar zijn. "Het zijn vooral 80-plussers die aan corona zijn overleden, maar de mensen die bij ons aan de beademing liggen zijn vooral onder de 50", zegt voorzitter Diederik Gommers.
Dit valt volgens Gommers voor een deel te verklaren. "De maatregelen die we in Nederland nu genomen hebben, beschermen juist die groep kwetsbare ouderen. En we zien het ook met de griep; mensen onder de 50 gaan het hardst onderuit."
Daarnaast kiezen ouderen er vaker voor om helemaal niet op de IC behandeld te worden, zegt intensivist Iwan van der Horst. "In Nederland hebben we daar een veel opener gesprek over dan bijvoorbeeld in Italië. Net als dat mensen op een gegeven moment zeggen 'ik wil geen kasplantje zijn', zeggen sommigen nu 'die IC hoeft van mij niet meer'."
Maar het blijft lastig te zeggen waarom het virus "bij de één wel ontspoort en bij de ander niet", zegt Gommers. Dat erkent ook Van der Horst: "Het is iets aan de ziekte zelf dat je als 40- of 50-jarige er zo ziek van kan worden." Er is nog te weinig onderzoek gedaan om te zeggen wat dat precies is. "Ik wil mensen niet vals banger maken, maar ook niet vals informeren."
Niets over mensen in de 30 en 20 jaar
Geen bron. Mi scusi.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Bron dat de Volksrepubliek stabiel is?
Zelfs gehakt is best groot voor een naaldenoog.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
Met een goeie gehaktmolen is dat zo gepiept.
Rutte, Bruins en Van Dissel hebben de boel onder regiequote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Hebben we nog wat verontrustend nieuws?
Live gezien dat er geknokt werd om een pak WC papier, heel jammer dat mijn accu van mijn smartphone leeg wasquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Hebben we nog wat verontrustend nieuws?
twitter:EyesOnQ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:23:32Coronavirus Latest: Maryland Gov. Activates National Guard, Closes Schools, Ports https://t.co/yXbeEoTCWr reageer retweet
twitter:An0n661 twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:13:54BREAKING NOW: New York State to Deploy National Guard, Set-Up Coronavirus ‘Containment Area’ | Sean Hannity https://t.co/tE6kZdrZKr reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |