Gelukkig is dat de eerste keer dat ik dat hoor. Als een andere bron dit bevestigd dan begin ik het benauwd te krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat bericht van mij van rijnmond geeft mij een mega angstgevoel
Natuurlijk kan dat. Mensen van onder de 50 kunnen immers een zwakke gezondheid hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zal het nogmaals quoten voor wie het niet gezien heeft
Mquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik luister veel radio1 en daar toch al zeker twee keer gehoord van ik geloof beide keren een viruloog. Met beide keren de kanttekening dat er geen officieel onderzoek naar gedaan is.
Zeker omdat de berichten uit Italië zijn dat de gemiddelde IC-leeftijd 70 isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:58 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig is dat de eerste keer dat ik dat hoor. Als een andere bron dit bevestigd dan begin ik het benauwd te krijgen.
Waarschijnlijk wel "per ongeluk" niet vermeld dat die personen ook andere kwalen hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:58 schreef Maver24 het volgende:
Die post van rijnmond heeft mij nu echt bang gemaakt. Had dat niet anders gebracht kunnen worden.
Je kan nu bestellen wat je wil. Heel de wereld wil beademingsapparaten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten gelijk duizenden beademingsapparaten bestellen.
Ben benieuwd of het zo vaak was gedeeld als het een dikke zwetende vent was geweestquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:28 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)hcAq0hfLQwCarV6pgm-c
Dit is wel ff een verhaal hoor
Rutte!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele bron gezien met bewijzen dat kinderen het virus niet of moeilijker verspreiden.
Supermarkten voorraad in Italie is geen probleem bijvoorbeeld. Maargoed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als andere landen, massaal heksen gaan verbranden. Moeten wij dat ook maar doen?
Kinderen verspreiden nauwelijks corona. Door kinderen naar huis te sturen, moeten ouders ook thuis zitten en dat is bij veel beroepen niet mogelijk. Waaronder artsen... En dan komt er nog veel meer stil te liggen dan wij willen, dan is er volgende week ineens geen bevoorrading van de supermarkten meer...
En opa of oma ipv ouders als oppas hoor ik u denken? Nee dat kan natuurlijk niet meer, met al die besmettelijke kinderen...
Laat je nou niet steeds gek maken. Er komt waarschijnlijk een dag, dan word je ziek. En drie dagen later ben je er van af. Misschien hoest je een paar weken, of merk je helemaal niets.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:58 schreef Maver24 het volgende:
Die post van rijnmond heeft mij nu echt bang gemaakt. Had dat niet anders gebracht kunnen worden.
Ik weet het niet hoor. Heel erg verontrustend en bangmakend berichtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel "per ongeluk" niet vermeld dat die personen ook andere kwalen hebben.
Welke post?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:58 schreef Maver24 het volgende:
De gemiddelde fok'er hier bleek het idd beter te weten dan rivm en Bruinsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:00 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Want iedereen hier weet het beter natuurlijk? ...
Grapjasquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:01 schreef riazop het volgende:
[..]
De gemiddelde fok'er hier bleek het idd beter te weten dan rivm en Bruins
Dat is nu net het angstaanjagende
Nog even los van niet Corona patiënten die een beroep doen op de IC’squote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:59 schreef Kyran het volgende:
Even op een globaal beeld te schetsen.
• Aanname 1: Gemiddeld gezien verdubbelt het aantal besmettingen iedere vier dagen (zonder maatregelen).
• Aanname 2: Gemiddeld gezien blijft iemand twee weken op de IC.
• Aanname 3: Percentage van het aantal IC patiënten blijft gelijk (6.25% met de huidige cijfers).
• Aanname 4: Het duurt nog acht dagen voordat wij het effect zien van de nieuwe maatregelen (dus twee keer een verdubbeling).
Aantal patiënten: 800 > 1600 > 3200
Aantal doden: 10 > 20 > 40
Aantal IC patiënten: 50 > 100 > 200
Als deze maatregelen echt werken en burgers voor een behoorlijke lange periode gehoorzaam blijven zou het misschien kunnen werken. Ik denk dat 200 IC patiënten wel het maximale is wat wij op dit moment in heel Nederland aan zouden kunnen. Op dit moment hebben wij er vijftig en de ziekenhuizen beginnen al te kraken. Eventuele opschaling is natuurlijk mogelijk, maar dit zal ten koste gaan van reguliere zorg.
Dit houdt dan echter ook in dat wij voor een behoorlijk lange periode (totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt en hopelijk immuun wordt) deze maatregelen moeten aanhouden. Misschien kan de lente/zomer een handje helpen, maar niemand weet hoe dat gaat lopen.
Als deze maatregelen echter niet voldoende zijn en/of de burgers niet gehoorzaam zijn hebben wij echt een gigantisch probleem. Als er dan pas weer nieuwe maatregelen worden getroffen en wij weer moeten wachten op het effect zijn wij nog mogelijk nog eens twee verdubbelingen verder.
Aantal patiënten: 3200 > 6400 > 12800
Aantal doden: 40 > 80 > 160*
Aantal IC patiënten: 200 > 400 > 800
* = Aangezien wij het aantal patiënten op de IC's niet kunnen hebben gaat het aantal doden dan ook behoorlijk hard omhoog (zie Italië). Die 160 doden zou zijn als er genoeg zorg geleverd kan worden en er genoeg IC bedden zijn. Stel dat je bedden opraken bij 6400 besmettingen .... dan gaat dus 6.25% van de volgende verdubbeling overlijden.
6.25% van 6400 = 400. Je hebt dan dus niet 160 maar 560 doden. Nog vier dagen later heb je 320 + (6.25% van 12800) = 1120 doden etc.
Disclaimer: IK ZEG NIET DAT DIT GAAT GEBEUREN. Wil alleen laten zien wat er KAN gebeuren als je het niet serieus neemt en niet de juiste maatregelen neemt. Het zijn gewoon simpele rekensommen. Natuurlijk versimpel ik even alles. Ik ben mij daar van bewust.
Ik neem ook aan dat ze bij het RIVM dit soort sommetjes ook kunnen maken. Daarom snap ik niet hoe het toch kan dat ze zo arrogant en laconiek kunnen blijven. Dan nemen ze het aantal doden, overwerkt zorgpersoneel en de bijbehorende trauma's dus voor lief ..... anders kan ik het niet uitleggen. Economie boven alles.
bij elk bericht over een dode, is de kop "opnieuw een dode", en dan in de laatste zin wordt vaag vermeldt dat het een wat oudere persoon is met een andere aandoening.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:01 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Heel erg verontrustend en bangmakend bericht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |