abonnement Unibet Coolblue
pi_192411656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Denk dat Krek, Ollie en Wout ook van de partij zijn. Kan best wat publiciteit opleveren voor de teams
We kunnen er wat lacherig over doen - ik moet nog zien of het leuk is om te kijken - maar is wel een manier voor ploegen om toch wat publiciteit te scoren, zeker in koersgek Vlaanderen.
pi_192411736
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef hhh38 het volgende:
Heb je op Zwift voordeel van samenrijden (minder weerstand ed)?
Ja, je 'draft' mee als je in een groepje rijdt, verrasssend goed gemodelleerd. Je luchtweerstand hangt ook af van je lengte en gewicht, draften van hoe dicht je achter voorganger lijkt en hoe groot peloton is.

Mathieu was gisteravond nog aan het schroeien op Zwift, die is inderdaad een van de gezichten.

Wel leuk idee overigens dit, die e-koersen.
Jack does it in real time...
  donderdag 2 april 2020 @ 14:55:34 #228
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_192411780
Als Unibet nou ook de sluizen opengooit zet ik een tientje op Van Aert.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_192411884
Zelfs te horen zondag op Langs de Lijn :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 15:07:29 #230
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192411952
Wielersponsors merken impact crisis: Jumbo winnaar, Sunweb en INEOS verliezers

Niet alleen de gezondheidszorg heeft te lijden onder de coronacrisis, ook de economie heeft een flinke mondiale klap gekregen. Dit geldt ook voor de wielersponsors in de WorldTour, al heeft de één er meer last van dan de ander. Dat de coronacrisis niet alleen op korte termijn impact gaat hebben in het wielerpeloton, lijkt wel duidelijk.

Patrick Lefevere gaf het al aan: 'Geen koers, geen startgeld, maar wel tachtig man personeel. En de loonstroken lopen gewoon door.' Ook Jonathan Vaughters sprak zijn zorgen uit. 'Er zal geen enkel team zijn dat hierdoor niet wordt geraakt. Ook niet voor de teams die een contract voor meerdere jaren hebben. Als een sponsor omvalt, is dat niets meer waard.' De wielerploegen worden zelf natuurlijk al hard geraakt door het cancelen van de wedstrijd, maar meerdere sponsors vangen ook flinke klappen door de pandemie. Het is namelijk van de Tweede Wereldoorlog geleden dat het wielerpeloton (en dus de bijbehorende aandacht en inkomsten) stilligt.
Jumbo ziet omzet flink stijgen, Sunweb krijgt klappen

Jumbo, hoofdsponsor van Jumbo-Visma, is een van de weinige bedrijven die de coronavirus met een flinke plus doorkomt. Pieter Hein van Mulligen, hoofdeconoom bij het CBS, geeft aan dat supermarkten in Nederland over het algemeen 35 procent meer omzet draaien dan vorig jaar. 'De afgelopen week was er een enorme piek. Opvallend genoeg is er zelfs elf procent meer verkocht dan de week voor kerst, traditioneel de week waarin het meeste omgezet wordt.'

Die andere ploeg met een Nederlands management, Sunweb, zit wel in de penarie. De reisorganisatie heeft alle reizen tot en met 15 april geschrapt, terwijl de boekingen voor de zomervakantie door alle onzekerheid ook gigantisch achterlopen. CEO Mattijs Ten Brink luidde op 15 maart al de noodklok in het FD: 'Het is nu alle hens aan dek.'

Het feit dat Transavia maandag besloot alle vluchten tot en met 6 mei te schrappen zal ook niet met gejuich ontvangen zijn bij Sunweb. De reisorganisatie werkt veel samen met Transavia, waardoor het naar alle waarschijnlijkheid nog meer vakanties moet annuleren. Iwan Spekenbrink, baas van Team Sunweb, werd zondagavond in Studio Sport al gevraagd naar de situatie. 'Wij hebben geluk met onze sponsor, waarmee we een bijzonder goede relatie hebben.'
Buiten de landsgrenzen: Oliecrisis zorgt voor problemen

Een andere kwestie die op kwam zetten tijdens de coronacrisis, was de hetze rondom de olieprijzen. Twee grote producenten van olie, Saudi-Arabië en Rusland, zijn in een prijzenoorlog met elkaar verwikkeld. Door de afnemende vraag naar olie, als gevolg van de coronacrisis, was Saudi-Arabië van plan de productie te verminderen, om de prijzen stabiel te houden. Rusland wenste hier niet aan mee te werken, waarna Saudi-Arabië de productie juist opvoerde. Het gevolg: een gigantisch overaanbod en flinke prijsdalingen.

Maar wat maakt dat uit voor het wielrennen, hoor ik u denken? Nou, er zijn nogal wat sponsors in het wielrennen die hier niet van profiteren. De rijkste ploeg, Team INEOS, bijvoorbeeld. Het Britse bedrijf is actief in de chemiesector en stelde al gepland groot onderhoud uit, uit angst voor de gevolgen van de crisis.

Ook de mannen achter de knoppen bij de ploegen uit Azië zullen wel een keer achter hun oren krabben, nu de olieprijs op het laagste punt in achttien jaar zit. Het feit dat er veel minder auto wordt gereden door de lockdowns, zorgt er tevens voor dat het einde van deze trend nog lang niet in zicht is. Enfin, terug naar de Aziatische teams. Zowel Bahrain McLaren, UAE-Team Emirates als Astana worden gesponsord door de staat. Een groot deel van het geld wat er in die staten zit, is afkomstig uit de olie-industrie.

Zo haalt Bahrein tachtig procent van haar inkomsten uit de oliesector, terwijl ook de Verenigde Arabische Emiraten (dertig procent) en Kazachstan (veertig procent) sterk afhankelijk zijn van de sector. Astana besloot al de salarissen van de renners met dertig procent te verlagen, terwijl Bahrain McLaren vorig jaar ook al eens problemen kende met de salarisbetalingen.
En hoe zit het met de rest?

Ook de gokbedrijven worden geraakt door de coronacrisis. Het Franse FDJ, sponsor van Groupama-FDJ, verwacht een omzetdaling van 192 miljoen euro als gevolg van de pandemie. 'We hebben vandaag de dag te maken met een ongekende en uitzonderlijke situatie, die ons bedrijf voor enige tijd zal raken', vertelde directeur Stéphane Pallez. Ook de Belgische Lotto zal geen florissante tijd tegemoet gaan. Het renners- en personeelsbestand van Lotto Soudal besloot dan ook afstand te doen van een deel van het salaris.

Ook de grote fietsbedrijven, Trek sponsort Trek-Segafredo en Scott Mitchelton-Scott, hebben last van de crisis. Zij kregen al een flinke opdoffer door de handelsoorlog tussen China en Amerika, maar zullen nu een deel van de wereld op slot is nog verder in de problemen zakken. Cyclingnews meldt dat Scott, dat eigendom is van een Koreaans bedrijf, het de laatste jaren al moeilijk had. Het koffiebedrijf Segafredo en de wijnproducent Mitchelton kunnen deze crisis vermoedelijk wel doorkomen.

Movistar zal de crisis als telecomgigant naar alle waarschijnlijkheid wel doorkomen, iets wat mogelijk anders ligt voor bedrijven als BORA (kookapparatuur), EF Pro Cycling (taalreizen), Deceuninck (ramen en deuren) en Quick-Step (laminaatvloeren). In crisistijden zijn mensen naar alle waarschijnlijkheid minder snel geneigd om hun kind op taalreis te sturen of grove aanpassingen te doen in huis, wat bedrijven (en ploegen) als deze dus kunnen voelen in de portemonnee. Het marketingbudget is dan vaak een van de eerste budgetten die teruggeschroefd worden.
Blik op de beurs, de Tour als reddingsboei

Kijkend naar enkele beursgenoteerde sponsors, zijn er wisselende resultaten. Neem CCC, sponsor van de ploeg van Greg Van Avermaet. Dat zag haar beurswaarde dit jaar met maar liefst 80% afnemen, het kelderde van 115 zloty naar 25 zloty, de Poolse munteenheid. Nippon Telegraph and Telephone daarentegen, beter bekend als NTT, de ploeg van onder meer Victor Campenaerts en Michael Valgren, zag de beurswaarde stijgen. Ondanks een tijdelijke daling in februari, staat het nu iets hoger dan 1 januari (¤23,33 om ¤22,58). Movistar, wat geregistreerd staat onder moederbedrijf Telefónica, verloor ongeveer een derde van de waarde. Het Spaanse bedrijf daalde van ¤6,33 naar ¤4,17. Het moederbedrijf van Segafredo, de Massimo Zanetti, maakte een soortgelijke daling vanaf 1 januari. Datzelfde geldt voor Deceuninck. Kortom, de meeste sponsoren hebben een moeilijke beurstijd. (cijfers via DeGiro)

De bedrijven vangen al flink wat klappen met de crisis, maar ze genereren momenteel ook geen aandacht via het deel van hun marketingstrategie dat gericht is op het professionele wielrennen. De mogelijke uitkomst is het doorgaan van de Tour de France, waar veruit het grootste deel van de jaarlijkse aandacht gegenereerd wordt. Wim Lagae, sporteconoom van de Koninklijke Universiteit in Leuven, sprak in het AD over een duizelingwekkend percentage van zestig procent van de totale economische waarde van de sport. 'Gaat de Tour niet door, dan verliezen de ploegen in één klap meer dan de helft van hun zichtbaarheid.' Daar sloot journalist Thijs Zonneveld zich bij aan. 'De Tour is een soort reddingsoperatie voor het hele wielrennen.' Laten we hopen dat de Tour inderdaad de reddingsboei is die wielrennen boven water houdt, in plaats van de klap die het onder water duwt. (foto: Sirotti, 2019)
  donderdag 2 april 2020 @ 15:13:08 #231
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_192412066
80% _O-

Bahrein is een parodie op een land
pi_192412310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:13 schreef hhh38 het volgende:
80% _O-

Bahrein is een parodie op een land
Het bordeel van het Midden-Oosten.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Bahrain
Jack does it in real time...
pi_192412312
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Patrick Lefevere gaf het al aan: 'Geen koers, geen startgeld, maar wel tachtig man personeel. En de loonstroken lopen gewoon door.'
Maar start- en prijzengeld is dat echt substantieel op een begroting van 15 miljoen? Prijzengeld van de belangrijkste wedstrijd (TdF) is toch ook maar peanuts?

Ik ken natuurlijk de contracten niet en het zal per ploeg verschillen maar betalen sponsoren nu ook geen geld?
pi_192412438
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het bordeel van het Midden-Oosten.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Bahrain
Kijk, dat weet jij dan weer.
pi_192412497
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:33 schreef showtimer het volgende:

[..]

Kijk, dat weet jij dan weer.
Eeuwig zonde dat de blokkade van Qatar er is, anders was het elk weekend naar de palendansvereniging in Manama.
Jack does it in real time...
pi_192412503
Mitchelton heeft overigens ook weinig in dit verhaal te zoeken, dat is meer een constructie dan traditionele sponsoring.
pi_192413060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:37 schreef showtimer het volgende:
Mitchelton heeft overigens ook weinig in dit verhaal te zoeken, dat is meer een constructie dan traditionele sponsoring.
Rijke eigenaar die gewoon een van z'n bedrijven hoofdsponsor maakt?
pi_192413388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Rijke eigenaar die gewoon een van z'n bedrijven hoofdsponsor maakt?
Jep.

MarekBobakowski twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:09:48 The @CCCProTeam project needs to be expired or closed - said CCC owner Dariusz Miłek today. reageer retweet
https://sportowefakty.wp.(...)su-inwestowac-w-ten-

CCC lijkt dus al einde verhaal. -O-

[ Bericht 11% gewijzigd door showtimer op 02-04-2020 16:38:41 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 18:31:34 #239
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_192415418
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:52 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja, je 'draft' mee als je in een groepje rijdt, verrasssend goed gemodelleerd. Je luchtweerstand hangt ook af van je lengte en gewicht, draften van hoe dicht je achter voorganger lijkt en hoe groot peloton is.

Mathieu was gisteravond nog aan het schroeien op Zwift, die is inderdaad een van de gezichten.

Wel leuk idee overigens dit, die e-koersen.
Dat is wel gaaf. Ik ga zondag wel even kijken denk ik.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 07:56:30 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192424775
De NOS komt zondag met Hoogmis 2018.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192426284
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:56 schreef borisz het volgende:
De NOS komt zondag met Hoogmis 2018.
Leuk om terug te zien, maar wel een beetje jammer dat het een editie is die nog redelijk vers in ons geheugen ligt. Maar ja, voor een Nederlandse winnaar was het waarschijnlijk te lang geleden anders ;)
pi_192426531
Ik had 1999 wel willen terugzien
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:06:02 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192426592
Jammer dat chauvinisme weer hoogtij viert ipv dat we kijken naar een genottelijke koers ongeacht winnaar. (Bij zowel NOS als Sporza).
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:15:40 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192426746
Doen we trouwens e-races in dit topic of een apart topic? Denk dat er wel meer koersen volgen (Tour de Suisse in ieder geval)
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:16:58 #245
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192426767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Doen we trouwens e-races in dit topic of een apart topic? Denk dat er wel meer koersen volgen (Tour de Suisse in ieder geval)
Doe maar een ander topic, ik heb er weinig interesse in.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 11:00:18 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192427277
Ik zou het in een ander topic gooien. Gaan vast meer e-wedstrijden komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:01:06 #247
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192427289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Doen we trouwens e-races in dit topic of een apart topic? Denk dat er wel meer koersen volgen (Tour de Suisse in ieder geval)
Apart topic zou beter zijn.
pi_192427474
laflammerouge16 twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 10:10:40 Darius Milek announced the ending of the CCC Team Sponsorships saying that they have a contract for this year and the next but they want to withdraw from it because with no races it makes no sense to invest in this sponsorships

https://t.co/px2gXGXpq0 reageer retweet
Dat ging rap, al zat het bedrijf blijkbaar al in problemen.
pi_192427538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:48 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Leuk om terug te zien, maar wel een beetje jammer dat het een editie is die nog redelijk vers in ons geheugen ligt. Maar ja, voor een Nederlandse winnaar was het waarschijnlijk te lang geleden anders ;)
quote:
Ook de acht edities daarvoor die door een Nederlander werden gewonnen, komen voorbij.
Volgens mij gewoon allemaal (korte) samenvattingen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:24:18 #250
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_192427615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:18 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij gewoon allemaal (korte) samenvattingen.
Is de NOS voor Nederland?
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')