abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191995348
Ik vraag me af na het zien van onderstaand filmpje. Waarom rijden alle taxi's (in Nederland) in altijd van die nieuwe dure auto's zoals BMW en Mercedes terwijl de meeste reizigers liever goedkoop van A naar B willen.

Waarom is er niet zoiets van een goedkope budget taxi maar dan met een oudere auto en minder service.

https://www.at5.nl/artike(...)s-niemand-in-de-stad
  vrijdag 13 maart 2020 @ 00:13:13 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191995406
Omdat ze zelf ook een beetje comfortabel willen rijden ipv een Hyundai Excel uit 1994.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191995408
Meeste ubers zijn tegenwoordig Prius of een Megane Octavia hoor. Soms zelfs aov met Fabia’

Misschien dat het voor een standplaats taxi wel iets duurder moet zijn.
.
pi_191995654
De goedkopere versie van Uber heb je niet in Nederland. Traditionele taxi bedrijven zijn nog altijd stukken groter en rijker.
pi_191995670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 00:10 schreef osodevo het volgende:
Ik vraag me af na het zien van onderstaand filmpje. Waarom rijden alle taxi's (in Nederland) in altijd van die nieuwe dure auto's zoals BMW en Mercedes terwijl de meeste reizigers liever goedkoop van A naar B willen.

Waarom is er niet zoiets van een goedkope budget taxi maar dan met een oudere auto en minder service.

https://www.at5.nl/artike(...)s-niemand-in-de-stad
Omdat die 10 cent extra per kilometer... Op het totaal van 40 per uur.... Niet de zwaarste kosten zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 13 maart 2020 @ 00:32:11 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191995683
Momenteel omdat er een wetswijziging is geweest en veel eigen rijders op het laatste moment nog een dikke bak hebben gekocht. Nu zijn alleen de instapmodellen nog te doen.
And so is the past
pi_191995712
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 00:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Momenteel omdat er een wetswijziging is geweest en veel eigen rijders op het laatste moment nog een dikke bak hebben gekocht. Nu zijn alleen de instapmodellen nog te doen.
Nog even snel profiteren van de oude regeling dus. Wat houdt die wijziging ongeveer in?
pi_191996087
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 00:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nog even snel profiteren van de oude regeling dus. Wat houdt die wijziging ongeveer in?
Ze betalen nu ook de bpm, net als de gewone autokoper. En dat is veel op de dikke bak met dito motor
.
pi_191996320
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 01:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Ze betalen nu ook de bpm, net als de gewone autokoper. En dat is veel op de dikke bak met dito motor
Aaah. Nou ja getuigende het artikel van TS komt het die chauffeurs nu duur te staan.
pi_191996631
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 02:00 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Aaah. Nou ja getuigende het artikel van TS komt het die chauffeurs nu duur te staan.
of ze hebben al deze auto's zitten leasen?
pi_191997439
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 03:00 schreef osodevo het volgende:

[..]

of ze hebben al deze auto's zitten leasen?
Uiteraard, meeste hebben geen 40k klaarliggen. Wat denk je wat een Mercedes busje kost personen uitvoering.
.
pi_191999710
Als ik wat gedronken heb in de stad ben ik toch blij dat ik met een Mercedes thuis wordt gebracht. Een degelijke auto waar je comfortabel in kan zitten. Dat ben ik zelf ook gewend en verwacht ik dus van een taxi.

Natuurlijk is het luxe, maar is een taxi dat niet per definitie? Als je het niet kan betalen kun je altijd de benenwagen nemen of bijvoorbeeld de trein.

Als taxi's alleen nog maar rare kleine autootjes worden ga ik wel zelf rijden denk ik.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:18:52 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_191999923
Soort minderwaardigheidscomplex ofzo? Ik snap dat ze niet hele dagen in 3de hands clio willen zitten. Maar een enigzins moderne Volvo of iets dergelijks is natuurlijk ook prima. Net als dat het niet nodig in 3 delig pak op te komen dagen om een auto te bedienen.
pi_192003417
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 03:00 schreef osodevo het volgende:

[..]

of ze hebben al deze auto's zitten leasen?
Dan blijft een duurdere bak nog steeds duurder dan een goedkopere bak.
pi_192003556
Taxi prijzen zijn gelijk dus dan stap je niet een Hyundai als er een Mercedes naast staat.
pi_192004567
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:33 schreef Sjemmert het volgende:
Taxi prijzen zijn gelijk dus dan stap je niet een Hyundai als er een Mercedes naast staat.
Hoe bedoel je taxiprijzen zijn gelijk?
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 14:21:30 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_192004735
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef fathank het volgende:
Omdat ze zelf ook een beetje comfortabel willen rijden ipv een Hyundai Excel uit 1994.
Dit ja, je zit de hele dag in zo een auto en je klanten willen ook goed zitten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_192005673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:33 schreef Sjemmert het volgende:
Taxi prijzen zijn gelijk dus dan stap je niet een Hyundai als er een Mercedes naast staat.
Uberx is goedkoper dan uber black. Die weer goedkoper is dan gemiddelde taxicentrale/standplaats taxi. Limo service is weer duurder
.
pi_192005705
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je taxiprijzen zijn gelijk?
Er zijn maximale tarieven, lijkt me dat ze die allemaal hanteren ?
pi_192005834
Hoeveel goedkoper verwacht je dat een goedkope taxi is? De gemiddelde taxi maakt volgens mij ruim 500.000km in zijn levensduur, ze zijn hele dagen onderweg he. Als je de totale running costs (inclusief brandstof, onderhoud etc.) van 500.000km op een rijtje zet, hoeveel denk je dat een hogere aanschafprijs dan uitmaakt in het totaalplaatje? Dit lijkt me haast verwaarloosbaar. Natuurlijk wil je dan lekker comfortabel rondrijden.

Met oudere auto's rijden lijkt me onhandig. Een taxi moet natuurlijk vooral betrouwbaar zijn. Staat zo'n taxi een keer met een defect een dag bij de garage, dan heb je niet alleen kosten van de reparatie maar ook de kosten van een auto die je een dag niet kunt inzetten.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:49:11 #21
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192006578
Eens met TS, ik zou graag een goedkopere en minder luxe taxi pakken. Dat zou voor mij ook een reden zijn vaker een taxi te nemen, nu heb ik altijd het idee dat ik moet betalen voor het patsergedrag van de chauffeur.
Taxiritjes duren meestal toch geen uren, dus comfort is voor mij totaal onnodig.

Bij lesauto's kan het blijkbaar wel en daar zitten instructeurs ook 400 uur per week in.
pi_192013582
Het was in Amsterdam vroeger verplicht via de TCA en is nog altijd wel een statusdingetje.
Op een Mercedes schrijf je wel minder af dan zeg een Focus de eerste tien jaar want die Focus gaat het geen 300.000 KM redden wellicht..
De trend in Amsterdam is steeds meer Prius en elektrische wagens.
pi_192013682
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Er zijn maximale tarieven, lijkt me dat ze die allemaal hanteren ?
Het ging toch over de kosten van de wagen?
pi_192021047
Smartcab. Rijden in een Cactus, 1 euro per kilometer ^O^
Alius aliud dicit
pi_192022651
Wel jammer dat Uber POP niet meer in Amsterdam mag rijden. Zou de taxiprijzen een stuk goedkoper maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')