Omdat ze daar een dag of 14 verder zijn dan hier qua verspreiding.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:41 schreef TLC het volgende:
Waarom is dat virus in Italie zo verwoestend ?
Volgens mij zitten we nog op het punt dat we recht op de ijsschots afvaren en moet het nog beginnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef asco het volgende:
Best luguber zo de laatste dagen voor de sterfaantallen gaan exploderen.
Je weet het al weken maar nu het echt zo ver is, brrrr.
Voelt een beetje als het moment dat de Titanic rechtop staat en hij begint in het water te verdwijnen.
Het is nog steeds zo dat 98% van de mensen die überhaupt besmet worden het overleefd hè. Laten we dat niet uit het oog verliezen met al deze media-aandacht ervoor. En ja, dan ga ik er nog steeds vanuit dat ons zorgsysteem dit aankan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef asco het volgende:
Voelt een beetje als het moment dat de Titanic rechtop staat en hij begint in het water te verdwijnen.
Daar denken heel wat landen duidelijk anders over. Nu zit je met de gebakken perenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:41 schreef halfway het volgende:
[..]
? Je gaat ook niet voor 1 mis een kerk bouwen.
Normaal heb je die niet nodig, net als 10.000 brandweerauto's want stel dat je ooit een flinke brand krijgt.
De sterfte in Italië is 6,7% op dit moment en het gaat naar de 7%.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Het is nog steeds zo dat 98% van de mensen die überhaupt besmet worden het overleefd hè. Laten we dat niet uit het oog verliezen met al deze media-aandacht ervoor. En ja, dan ga ik er nog steeds vanuit dat ons zorgsysteem dit aankan.
Er wonen daar relatief veel oude mensen...23% is daar 65+quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:41 schreef TLC het volgende:
Ik gok op een secundaire infectie/besmetting.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:41 schreef TLC het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef asco het volgende:
Binnenkort wel vrees ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:45 schreef Elan het volgende:
Ruzie met m'n zus pfff
Oma (64) past thuis 3x in de week op haar koters, onze vader (66) is zwaar hartpatiënt en diabetes en rookt ook nog eens.
Vind echt debiel dat ze dan die kinderen daar brengt en dus m'n pa blootstelt.
Zij vindt dat ik me er niet mee moet bemoeien. Nu ruzie.
Meer mensen die voor dit soort dilemma's staan?
En dat Italianen niet de juiste genen hebben voor afweer. Ik kan het niet wetenschappelijk bewijzen. Blijt een vermoeden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:41 schreef TLC het volgende:
Vluchten geloof ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:45 schreef Maver24 het volgende:
Zei Rutte nou dat morgen gaan kijken of ze al mensen uit Risicogebieden kunnen weren. Hoorde ik dat goed
Nederland en sowieso eigenlijk wel heel West-Europa is niet zo heel jong meer over het algemeen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er wonen daar relatief veel oude mensen...23% is daar 65+
Zag toevallig een item over het aantal ICU's hier in Bulgarije. Dat zijn er ruim 2000. Op een kleine 7 miljoen inwoners. Als je dat vergelijkt met Nederland..quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Bizar weinig inderdaad
Mag toch hopen dat er iets geregeld is om dat snel op te kunnen schalen
7% van wat? Wellicht zitten honderdduizenden Italianen met geen/milde klachten het nu uit te zieken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De sterfte in Italië is 6,7% op dit moment en het gaat naar de 7%.
Totaal andere situatie maar wel herkenbaar. Ik heb ook heel voorzichtig zaken proberen te sturen. Mijn 80+ ouders zijn stronteigenwijs en veel het-is-maar-een-griepje familieleden als extra stoorzenders.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:45 schreef Elan het volgende:
Ruzie met m'n zus pfff
Oma (64) past thuis 3x in de week op haar koters, onze vader (66) is zwaar hartpatiënt en diabetes en rookt ook nog eens.
Vind echt debiel dat ze dan die kinderen daar brengt en dus m'n pa blootstelt.
Zij vindt dat ik me er niet mee moet bemoeien. Nu ruzie.
Meer mensen die voor dit soort dilemma's staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |