twitter:fonslambie twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:59:52Vanmiddag opnieuw crisis-overleg over coronavirus: premier Rutte komt opnieuw samen met meest betrokken ministers. #kabinet #corona #coronavirus reageer retweet
Wel benieuwd hier naar ja, heb ook al een aantal dagen een lichte keelpijn, niks ernstigs maar gewoon een heel licht raspje. Ik drink dan wel genoeg water en regelmatig thee, dat dan weer welquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is dit betrouwbaar of gewoon een Facebook kettingbrief?
Heb nu voor de tweede dag keelpijn zonder andere symptomen. Lees overal dat heg juist nooit begint met keelpijn en juist eerder met koorts.
Ah thnx voor het plaatje, relevant voor de OP :wquote:
lockdown confirmed!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:59:52Vanmiddag opnieuw crisis-overleg over coronavirus: premier Rutte komt opnieuw samen met meest betrokken ministers. #kabinet #corona #coronavirus reageer retweet
twitter:bosalbert twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:58:13Zo’n ministerieel crisisoverleg wordt altijd voorafgegaan aan een ambtelijk overleg. Daar zitten topambtenaren van verschillende ministeries die alles voorbespreken. Die is om 11u begonnen reageer retweet
Dat betwijfel ik. Je zal eerst over je piek heen moeten gaan, om er daarna onder te zakken. Je blijft er niet onder.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel een grijs gebied. Dat grijze gebied betekent spreiden en vertragen zodat de zorg het hopelijk zo lang mogelijk aankan. Wij zitten gewoon in het witte gebied.
Benieuwd wat er nu aan de lijst toegevoegd gaat wordenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
Scholen dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Benieuwd wat er nu aan de lijst toegevoegd gaat worden
Nu moeten we anderhalve meter afstand doen van elkaar ipv 1.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
Niet meer tongzoenen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Benieuwd wat we nu aan de lijst toegevoegd gaat worden
Als je naar Duitsland gaat kun je dan ff door de drive in. Daar welquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Wel benieuwd hier naar ja, heb ook al een aantal dagen een lichte keelpijn, niks ernstigs maar gewoon een heel licht raspje. Ik drink dan wel genoeg water en regelmatig thee, dat dan weer wel
Op "in de wandelgangen gaat een gerucht" zou ik inderdaad niet reageren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Roellie80 het volgende:
Hier op school lopen dagelijks zo'n 3000 mensen in het gebouw. In de wandelgangen gaat het gerucht dat 2 leerlingen besmet zijn en thuis zitten. We gaan vrolijk door alsof er niks aan de hand is...
Nou Mark heeft hier de zon aangezet. Misschien gaat ie m nog hoger zetten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Benieuwd wat er nu aan de lijst toegevoegd gaat worden
Mag je daar als auslander doorheen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je naar Duitsland gaat kun je dan ff door de drive in. Daar wel
Ze hebben het flink achter de ellebogen met hun mediale propaganda showtjes die afleiden van de inhoud.quote:
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je naar Duitsland gaat kun je dan ff door de drive in. Daar wel
Dat is het doel volgens mij ook. Verspreiden zodat onze zorgmedewerkers overeind blijvenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze hebben het flink achter de ellebogen met hun mediale propaganda showtjes die afleiden van de inhoud.
Voordeel is wel dat je geen woorden meer hoeft te verwachten over handenschudden waarmee een heleboel interactionele problemen worden opgelost. Ik vraag mij verder af op graond van welke onderzoek is aangetoond dat handen schudden oorzaak is van de besmetting.
En dan weten dat dit hooguit de verspreidingssnelheid zal verminderen. Op zichzelf natuurlijk wel goed, echter het geen oplossing om allemaal in een holletje te gaan zitten. Ouderen zijn/lijken vooral kwetsbaar en om die nu allemaal van ons of voor zichzelf, in isolatie te plaatsen.... lijkt mij sociaal gezien meer dan onwenselijk.
Maar wat bespreken ministers dan wat de ambtenaren niet al besproken hebben, vraag ik me dan afquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
twitter:bosalbert twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:58:13Zo’n ministerieel crisisoverleg wordt altijd voorafgegaan aan een ambtelijk overleg. Daar zitten topambtenaren van verschillende ministeries die alles voorbespreken. Die is om 11u begonnen reageer retweet
Ben ik ook bang voor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Misschien tijdelijk maar op lange termijn weinig kans
Evenementen met meer dan 10.000 deelnemers zijn nog OK, sorry Indoor Brabant, voor de anderen doe zoals gewoonlijk elleboogjes tegen elkaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Nu moeten we anderhalve meter afstand doen van elkaar ipv 1.
"Stuur door naar familie en vrienden!!!" Zou voldoende takeaway moeten zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Wel benieuwd hier naar ja, heb ook al een aantal dagen een lichte keelpijn, niks ernstigs maar gewoon een heel licht raspje. Ik drink dan wel genoeg water en regelmatig thee, dat dan weer wel
Omdat ze buitenlands is of vanwege de aard van de klachten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken.
Hier op de universiteit wordt er al dagen gespeculeerd over het instellen van online-colleges.quote:
China was hoger/lager?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:02 schreef Za het volgende:
Ik wil dit nog een keer aanhalen 10% van de besmette personen in Italië zijn reeds genezen verklaard.
Dat is op geen enkele manier te vergelijken met China.
Wat wil je weten van die test ? Tenzij je behoort tot de kwetsbaren of wilt voorkomen dat je anderen besmet (wat toch wel gebeurd, tenzij je apart gaat leven) ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken.
Ik vind het vooral jammer dat Henk & Ingrid die twee hersencellen niet hebben want die hebben het ook al weken/maanden kunnen zien aankomen op hun favoriete Facebook en Twitter bronnen. Maar die zijn toch maar na hun vakantie met hun snotneus naar hun werk gegaan of carnaval gaan vieren. Dat egoīsme stoort mij eerlijk gezegd meer dan het optreden van de overheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
En juist daarom moest er eerder ingegrepen worden.
Want iedereen met wat hersencellen had kunnnen voorspellen wat ons de komende weken te wachten staat.
Ja, want een premier mag in tijden als dit natuurlijk niet lachen. Die moet 24/7 jankend rondlopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Toont wel duidelijk aan hoe serieus ze deze epidemie nemen
Ook geen voetkusjes meer?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
Misschien kondigt hij de nieuwe fase wel aan. Dan zijn we de indamfase uit. Laatste keer zei hij nog dat hij niet voor elke maatregel een persco ging houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:04 schreef zipcon het volgende:
[..]
Evenementen met meer dan 10.000 deelnemers zijn nog OK, sorry Indoor Brabant, voor de anderen doe zoals gewoonlijk elleboogjes tegen elkaar.
Ik vrees er dus voor dat het weer een lauwe persco zal zijn. Ik vraag me nu al af of ik mijn tijd daaraan moet verspillen om naar zijn peptalk te luisteren zonder actie.
In NL ben je ook na 24 uur geen symptomen 'genezen'. Misschien hielden ze in China langer aan, dat je eerst een paar keer negatief moest testen? Geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:05 schreef Za het volgende:
Ook in Iran zijn 30% van de besmette personen genezen verklaard.
Niemand vind dit noemenswaardig?
In China had men na 6 weken slechts 1 genezen persoon.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:06 schreef alpeko het volgende:
Hele afdeling van revalidatie instelling Tilburg (gelieerd aan ETZ) nu in quarantaine.![]()
Een scenario a la Sittard dit.
Nee, we wonen in DLD en hebben gewoon een duits ziektenkosten pasje. De klachten waren niet erg genoeg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat ze buitenlands is of vanwege de aard van de klachten?
Want dat zijn supermensen..... dan kun je beter verordonneren dat vanaf nu alle zorgmedewerks in quarantaine gaan en gaan wonen in het ziekenhuis o.i.d.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het doel volgens mij ook. Verspreiden zodat onze zorgmedewerkers overeind blijven
Beslissingen nemen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat bespreken ministers dan wat de ambtenaren niet al besproken hebben, vraag ik me dan af
En daar ben je akkoord mee gegaan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
1 genezen verklaard persoon 6 weken into de uitbraak.quote:
twitter:electo_mania twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:01:30‼️ÚLTIMA HORA: La Ministra de Igualdad, Irene Montero, ha dado positivo por #Covid_19
El Vicepresidente Pablo Iglesias, en cuarentena. El Consejo de Ministros bajo observaciķn.
https://t.co/EqNRLwPZK9 https://t.co/dNqYV1xY17 reageer retweet
Ik was er niet bij... zit op mn werk zonder klachten, dus niet besmettelijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:07 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En daar ben je akkoord mee gegaan?
Gaat het debat dan niet door vandaag, of ook? Sorry heb de laatste twee uur ofzo niet kunnen lezen want op werk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
Heb je reden om aan te nemen dat het Corona zou kunnen zijn? Contact met andere patiënten, risicogebied? Want als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat ze niet testen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:06 schreef aegir_de_viking het volgende:
Nee, we wonen in DLD en hebben gewoon een duits ziektenkosten pasje. De klachten waren niet erg genoeg.
ook in oslo alle scholen dichttwitter:Expressen twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:10:03JUST NU: Alla skolor och förskolor i Oslo stänger på grund av coronaviruset https://t.co/uk3yv0q5w7 https://t.co/a6uheFlYO3 reageer retweet
Is ook niet meer nodig, het klimaat is straks gered door de stil vallende wereld economiequote:
Ik ga uit van een griepje, maar corona kun je op dit moment niet uitsluiten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heb je reden om aan te nemen dat het Corona zou kunnen zijn? Contact met andere patiënten, risicogebied? Want als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat ze niet testen.
dat gaat gewoon door volgens mijquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Gaat het debat dan niet door vandaag, of ook? Sorry heb de laatste twee uur ofzo niet kunnen lezen want op werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |