SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
https://nos.nl/liveblog/2(...)rbod-dramatisch.html
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 10:53:45 ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Staan een paar verontrustende dingen in pffff.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:22 schreef Revanches het volgende:
OVID-19 UPDATE VANUIT LOMBARDIJE, ITALY
Info van Paolo Proto, anesthesioloog-intensivist, Istituto dei Tumori, Milano
Situatie in Lombardije op 10-3-2020
• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• Man-vrouw verhouding van alle covid-19 ic behoeftige patiënten is 60%-40%.
• Vrouwen zijn vaker asymptomatisch wanneer ze positief testen op covid-19 dan mannen.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas. Bij deze groep treedt forse glycemische ontregeling op met frequente ketoacidose.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• De overdracht van covid-19 van moeder op het ongeboren kind lijkt niet plaats te vinden. Dit is op basis van 3 positief geteste moeders (allen overigens klachtenvrij) welke zijn bevallen van een kind wat negatief testte op covid-19. In China werd hetzelfde geobserveerd.
• Gemiddelde saturatie van de voorheen gezonde covid-19 patiënten bij binnenkomst in het ziekenhuis is 60% (vlak voor intubatie). P/F ratio < 100. In tegenstelling tot ARDS patiënten is de long compliantie bij covid-19 normaal. Patiënten kunnen met een normale driving pressure worden geventileerd. Frequent treedt passagère hypercapnie op met hoge PEEP behoefte.
• Mechanische ventilatie is dikwijls voldoende als ondersteunende therapie. Zelden is ECMO noodzakelijk. Indien een patiënt op ic wordt geïntubeerd, heeft deze in 50% van de gevallen buikligging nodig.
• Er is een tekort aan beademingsmachines. Patiënten boven de 70-75 worden binnenkort niet meer geïntubeerd, hooguit nog NIV. Binnen 2 weken worden 1300 extra beademingsmachines geleverd, waarvan 400 binnen de komende 3 dagen. Na deze 14 dagen en binnen 45 dagen worden nog eens 2700 extra beademingsmachines geleverd. Met dank aan Draeger, Medtronic, GE medical systems, Vyaire en Athea.
• Patiënten die overlijden aan covid-19, ontwikkelen binnen 4-7 dagen na intubatie een acute verslechtering van de pulmonale situatie met toename van bilateraal interstitieel longvocht. Deze verslechtering bleef bij de overlevenden tot nu toe weg.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC, een tiental is thuis in isolatie, sommigen met CPAP.
• Veel anesthesiologen worden ingezet als anesthesioloog-intensivist op speciale isolatie afdelingen met beademingsmachines van de OK onder supervisie van 1 intensivist. Alle electieve chirurgie is gecanceld. Poli’s zijn gesloten. Instroom van mensen in het ziekenhuis is maximaal beperkt, bv door bezoek aan patiënten te maximeren tot max 1 per patiënt. Restaurant is alleen toegankelijk voor medewerkers.
• Intubatie middels RSI en primair glidescope, met als beschermende maatregelen: schort, handschoenen, FFP2 masker en spatbril. Na afloop alles weggooien. Bij extubatie zelfde beschermende maatregelen toepassen.
Heb in ieder geval wel al een CPAP thuis, scheelt![]()
![]()
Waneer ik nu posts wil plaatsen op Facebook verschijnt deze melding boven de pagina:twitter:RTLZ twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:35:35Witte Huis vraagt hulp techbedrijven bij bestrijding coronavirus https://t.co/iVQLj2BwtZ https://t.co/FitHHAqSvB reageer retweet
Welke verwijst naar:
https://www.facebook.com/business/boost/resource![]()
Premier League achter gesloten deuren waarschijnlijk. Benieuwd of de KNVB nu wel inziet dat alles gewoon afgelast moet worden.![]()
![]()
Er was een tijdje geleden al sprake van mogelijk tekort aan handzeep omdat alcohol een ingrediënt is dat wettelijk aan productielimieten gebonden zit?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat er snel een tekort aan alcohol zal optreden. Er wordt jaarlijks ruim 100 miljard liter geproduceerd.![]()
Heel Hubei werd afgesloten . 52 m inwonersquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bereikt door gebouwen dicht te lassen en een stad met 11 miljoen mensen hermetisch af te sluiten met het leger.![]()
Ja maar Wuhan iets stringenter dan random kleine dorpjes bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Heel Hubei werd afgesloten . 52 m inwoners![]()
Huh?! Hadden we gewoon naar China gekeken en conclusies getrokken dan had je nu geen paniek gehad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:28 schreef byah het volgende:
Je merkt dat per dag de paniek toeneemt, ik heb het idee dat China niet volledig open kaart heeft gespeeld
Iedereen die gewoon real was zag dit aankomen. De mensen die steeds voor paniekzaaiers of paniekgeilers werden uitgemaakt.
Go hard or go home![]()
Plaats even een bron aub.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Premier League achter gesloten deuren waarschijnlijk. Benieuwd of de KNVB nu wel inziet dat alles gewoon afgelast moet worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Evenstar
![]()
China die zijn economie naar de kloten hielp had al een hele grote waarschuwing moeten zijn.![]()
Is dit betrouwbaar of gewoon een Facebook kettingbrief?quote:
Heb nu voor de tweede dag keelpijn zonder andere symptomen. Lees overal dat heg juist nooit begint met keelpijn en juist eerder met koorts.![]()
Viel onder dezelfde maatregelen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar Wuhan iets stringenter dan random kleine dorpjes bijvoorbeeld.
Buiten Hubei werd het minder streng. Maar vergeet niet dat ook Peking uitgestorven was twee weken terug![]()
Ja dat mensen die red flag niet begrepen...quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:47 schreef Kyran het volgende:
China die zijn economie naar de kloten hielp had al een hele grote waarschuwing moeten zijn.![]()
Als ik onze longdokter mag geloven is het in de meeste gevallen zo dat je Bronchitis krijgt en geen longontsteking. Verder heeft dat bericht meer weg van een facebook-deel bericht dan een schrijven van een ziekenhuisquote:![]()
Zijn dat geen jaarlijkse limieten? Lijkt me trouwens sterk dat ze daar geen uitzondering op zouden kunnen krijgen wanneer het echt nodig blijkt, zo dom zijn politici nu ook weer niet...quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Er was een tijdje geleden al sprake van mogelijk tekort aan handzeep omdat alcohol een ingrediënt is dat wettelijk aan productielimieten gebonden zit?are we infinite or am I alone![]()
@Revanches heb je soms de oorspronkelijke site waar dit vandaan kwam? Het is wel interessant om te volgen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:22 schreef Revanches het volgende:
OVID-19 UPDATE VANUIT LOMBARDIJE, ITALY
Info van Paolo Proto, anesthesioloog-intensivist, Istituto dei Tumori, Milano
Situatie in Lombardije op 10-3-2020
EDIT Ik heb het gevonden. Iig bedankt voor de vertaling:twitter:Wilkinsonjonny twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:38:42I thought I would share this with you all. From Massimo Gianni. A synopsis of a videoconference held today by intensivists in northern Italy, all of them fighting the battle against #COVID19 #FOAMed #FOAMcc #medtwitter
Also at https://t.co/GpXYcGKkbl https://t.co/hTH3ALuUOd reageer retweet
[ Bericht 51% gewijzigd door zipcon op 12-03-2020 11:03:10 ]![]()
Ik heb zelden zo'n stelletje walgelijke arrogante prutsers gezien, die lach van die Bruins... zo smerigquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:50 schreef ToT het volgende:
[..]Godver, dit zou een mooie verkiezingsposter worden voor andere partijen!
![]()
![]()
Nou ten eerste moesten we tegelijkertijd de Chinezen wantrouwen. Wat is het dan? Maatregelen toch vertrouwen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Huh?! Hadden we gewoon naar China gekeken en conclusies getrokken dan had je nu geen paniek gehad.
Iedereen die gewoon real was zag dit aankomen. De mensen die steeds voor paniekzaaiers of paniekgeilers werden uitgemaakt.
Ten tweede denk jij dus dat het geen paniek had opgeleverd als de ME of het leger plotseling een muur om brabant zou gaan bouwen?![]()
Over een uur de Belgische cijfers.
Die leken tot gister nog heel redelijk, maar als het vandaag boven de +100 komt worden extra maatregelen politiek onafwendbaar![]()
Evenstar
![]()
Die lui daar gaan gewoon over lijken om hun economie in gang te houden. Als die zulke drastische maatregelen nemen en accepteren dat hun economie kapot gaat is er gewoon iets serieus aan de hand.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat mensen die red flag niet begrepen...
Zij konden tienduizenden zorgmedewerkers invliegen en in tien dagen 2 ziekenhuizen uit de grond stampen.
Wij kunnnen na 10 dagen in onze ellebogen hoesten nog steeds geen serieuze maatregelen treffen.![]()
WTFtwitter:looopings twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:48:12Plezier met het coronavirus: grijpautomaat vol toiletpapier en ontsmettingsmiddel https://t.co/eeXa6JhkTL https://t.co/cKVtsRe73u reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Nou, update dan maar.
Ziekenhuis overstroomt. Onverwachte instroom influenza A en daarnaast natuurlijk de instroom corona.
Influenza willen we op cohort plaatsen, maar we kunnen niet iedereen daar kwijt omdat die patiënten eerst getest moeten worden op corona. We krijgen daar geen voorrang dus wachten gewoon 3 dagen op uitslag van een patiënt. Die houdt dus in feite 2 bedden bezet.
Electieve operaties gaan we er heel veel van afzeggen.
Cohort corona komt ook zsm. We kunnen de instroom niet aan met verdenkingen.![]()
Wie is er dan precies in paniek. En ik denk dat de aanpak van China zeker in een land als Nederland niet mogelijk is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Huh?! Hadden we gewoon naar China gekeken en conclusies getrokken dan had je nu geen paniek gehad.
Iedereen die gewoon real was zag dit aankomen. De mensen die steeds voor paniekzaaiers of paniekgeilers werden uitgemaakt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Toont wel duidelijk aan hoe serieus ze deze epidemie nemenquote:
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Evenstar
![]()
Sterkte en ontzettend veel succes de komende tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nou, update dan maar.
Ziekenhuis overstroomt. Onverwachte instroom influenza A en daarnaast natuurlijk de instroom corona.
Influenza willen we op cohort plaatsen, maar we kunnen niet iedereen daar kwijt omdat die patiënten eerst getest moeten worden op corona. We krijgen daar geen voorrang dus wachten gewoon 3 dagen op uitslag van een patiënt. Die houdt dus in feite 2 bedden bezet.
Cohort corona komt ook zsm. We kunnen de instroom niet aan met verdenkingen.![]()
Verklaring voor hoge aantal doden in Iran onder relatief jonge politici (rond de 60):quote:Older people with pre-existing conditions relating to their lungs are at the highest risk of death. Most/many of these politicians suffered from chemical gas attacks during the Iran/Iraq war.![]()
Heel veel wijsheid en kracht voor de komende tijd!quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nou, update dan maar.
![]()
Het maakt me serieus echt woedend. Wat een incompetente figuren in de politiek hebben we toch.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lui daar gaan gewoon over lijken om hun economie in gang te houden. Als die zulke drastische maatregelen nemen en accepteren dat hun economie kapot gaat is er gewoon iets serieus aan de hand.
Zij konden tienduizenden zorgmedewerkers invliegen en in tien dagen 2 ziekenhuizen uit de grond stampen.
Wij kunnnen na 10 dagen in onze ellebogen hoesten nog steeds geen serieuze maatregelen treffen.![]()
Wij hebben geen 1,3 miljard inwoners dus dat invliegen van zorgmedewerkers en ziekenhuizen uit de grond stampen gaat hier nooit niet gebeuren inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lui daar gaan gewoon over lijken om hun economie in gang te houden. Als die zulke drastische maatregelen nemen en accepteren dat hun economie kapot gaat is er gewoon iets serieus aan de hand.
Serieus? Is dat omdat het elders net zo erg is of is de Ernst niet doorgedrongen bij degene die daar over gaan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nou, update dan maar.
Cohort corona komt ook zsm. We kunnen de instroom niet aan met verdenkingen.zie email 27 oktober![]()
Ik voorzie mogelijkheden voor de participatiemaatschappij van de VVDquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wij hebben geen 1,3 miljard inwoners dus dat invliegen van zorgmedewerkers en ziekenhuizen uit de grond stampen gaat hier nooit niet gebeuren inderdaad.![]()
![]()
Het menselijk lichaam is 37 graden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:43 schreef theNull het volgende:
3. Dit nieuwe virus is niet hittebestendig en wordt gedood door een temperatuur van slechts 26/27 graden.
Uit onderzoeken uit China is gebleken dat het virus pas inactief wordt wanneer het 30 minuten in 56C wordt geplaatst.![]()
Nee joh, of wel, maar dit kan in geen enkel democratisch land. Zet het van je af, het heeft aan de andere kant weer het voordeel dat je nu niet dichtgelast in je woning zit, zonder internet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het maakt me serieus echt woedend. Wat een incompetente figuren in de politiek hebben we toch.![]()
Met 50 en 21 miljoen inwoners lukte het Z Korea en Taiwan welquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wij hebben geen 1,3 miljard inwoners dus dat invliegen van zorgmedewerkers en ziekenhuizen uit de grond stampen gaat hier nooit niet gebeuren inderdaad.
Misschien heb je wat daadkracht nodig?![]()
Die woede had ik anderhalve week geleden ook. Inmiddels heb ik mij er maar bij neergelegd en hoop ik dat in het gunstigste geval dit zorgt dat mensen straks een andere kijk op het leven krijgen. Niet meer de economie en geld boven alles, minder reizen etc.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het maakt me serieus echt woedend. Wat een incompetente figuren in de politiek hebben we toch.![]()
Nee, maar er is wel een grijs gebied. Dat grijze gebied betekent spreiden en vertragen zodat de zorg het hopelijk zo lang mogelijk aankan. Wij zitten gewoon in het witte gebied.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:58 schreef _I het volgende:
[..]
Nee joh, of wel, maar dit kan in geen enkel democratisch land. Zet het van je af, het heeft aan de andere kant weer het voordeel dat je nu niet dichtgelast in je woning zit, zonder internet.![]()
Misschien tijdelijk maar op lange termijn weinig kansquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die woede had ik anderhalve week geleden ook. Inmiddels heb ik mij er maar bij neergelegd en hoop ik dat in het gunstigste geval dit zorgt dat mensen straks een andere kijk op het leven krijgen. Niet meer de economie en geld boven alles, minder reizen etc.![]()
Evenstar
![]()
En juist daarom moest er eerder ingegrepen worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wij hebben geen 1,3 miljard inwoners dus dat invliegen van zorgmedewerkers en ziekenhuizen uit de grond stampen gaat hier nooit niet gebeuren inderdaad.
Want iedereen met wat hersencellen had kunnnen voorspellen wat ons de komende weken te wachten staat.![]()
Ja, dat is tegelijkertijd mijn hoop. Dat dat economische denken eens een keer voorbij gaat. Maar als ik naar mijn collega's kijk, heb ik weinig hoop. Alleen maar leuke memes doorsturen en het vooral niet serieus vinden en bezorgd zijn om geld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die woede had ik anderhalve week geleden ook. Inmiddels heb ik mij er maar bij neergelegd en hoop ik dat in het gunstigste geval dit zorgt dat mensen straks een andere kijk op het leven krijgen. Niet meer de economie en geld boven alles, minder reizen etc.![]()
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:59:52Vanmiddag opnieuw crisis-overleg over coronavirus: premier Rutte komt opnieuw samen met meest betrokken ministers. #kabinet #corona #coronavirus reageer retweet
![]()
Wel benieuwd hier naar ja, heb ook al een aantal dagen een lichte keelpijn, niks ernstigs maar gewoon een heel licht raspje. Ik drink dan wel genoeg water en regelmatig thee, dat dan weer welquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is dit betrouwbaar of gewoon een Facebook kettingbrief?
Heb nu voor de tweede dag keelpijn zonder andere symptomen. Lees overal dat heg juist nooit begint met keelpijn en juist eerder met koorts.Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte![]()
Ah thnx voor het plaatje, relevant voor de OP :wquote:
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 11:01:10 ]![]()
lockdown confirmed!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:59:52Vanmiddag opnieuw crisis-overleg over coronavirus: premier Rutte komt opnieuw samen met meest betrokken ministers. #kabinet #corona #coronavirus reageer retweet
![]()
Hier op school lopen dagelijks zo'n 3000 mensen in het gebouw. In de wandelgangen gaat het gerucht dat 2 leerlingen besmet zijn en thuis zitten. We gaan vrolijk door alsof er niks aan de hand is...![]()
twitter:bosalbert twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:58:13Zo’n ministerieel crisisoverleg wordt altijd voorafgegaan aan een ambtelijk overleg. Daar zitten topambtenaren van verschillende ministeries die alles voorbespreken. Die is om 11u begonnen reageer retweet
![]()
Dat betwijfel ik. Je zal eerst over je piek heen moeten gaan, om er daarna onder te zakken. Je blijft er niet onder.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel een grijs gebied. Dat grijze gebied betekent spreiden en vertragen zodat de zorg het hopelijk zo lang mogelijk aankan. Wij zitten gewoon in het witte gebied.
Er zal ook opgeschaald worden, maar pas als je tegen het einde van je capaciteit zit. Er zit echt wel grijs tussen het zwart en wit.![]()
Benieuwd wat er nu aan de lijst toegevoegd gaat wordenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 11:01:28 ]![]()
Scholen dichtquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Benieuwd wat er nu aan de lijst toegevoegd gaat worden![]()
Nu moeten we anderhalve meter afstand doen van elkaar ipv 1.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Niet meer tongzoenen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Benieuwd wat we nu aan de lijst toegevoegd gaat worden![]()
Als je naar Duitsland gaat kun je dan ff door de drive in. Daar welquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Wel benieuwd hier naar ja, heb ook al een aantal dagen een lichte keelpijn, niks ernstigs maar gewoon een heel licht raspje. Ik drink dan wel genoeg water en regelmatig thee, dat dan weer wel![]()
Op "in de wandelgangen gaat een gerucht" zou ik inderdaad niet reageren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Roellie80 het volgende:
Hier op school lopen dagelijks zo'n 3000 mensen in het gebouw. In de wandelgangen gaat het gerucht dat 2 leerlingen besmet zijn en thuis zitten. We gaan vrolijk door alsof er niks aan de hand is...![]()
Nou Mark heeft hier de zon aangezet. Misschien gaat ie m nog hoger zetten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Benieuwd wat er nu aan de lijst toegevoegd gaat worden![]()
Ik wil dit nog een keer aanhalen 10% van de besmette personen in Italië zijn reeds genezen verklaard.
Dat is op geen enkele manier te vergelijken met China.![]()
Mag je daar als auslander doorheen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je naar Duitsland gaat kun je dan ff door de drive in. Daar wel![]()
Ze hebben het flink achter de ellebogen met hun mediale propaganda showtjes die afleiden van de inhoud.quote:
Voordeel is wel dat je geen woorden meer hoeft te verwachten over handenschudden waarmee een heleboel interactionele problemen worden opgelost. Ik vraag mij verder af op graond van welke onderzoek is aangetoond dat handen schudden oorzaak is van de besmetting.
En dan weten dat dit hooguit de verspreidingssnelheid zal verminderen. Op zichzelf natuurlijk wel goed, echter het geen oplossing om allemaal in een holletje te gaan zitten. Ouderen zijn/lijken vooral kwetsbaar en om die nu allemaal van ons of voor zichzelf, in isolatie te plaatsen.... lijkt mij sociaal gezien meer dan onwenselijk."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je naar Duitsland gaat kun je dan ff door de drive in. Daar wel![]()
Dat is het doel volgens mij ook. Verspreiden zodat onze zorgmedewerkers overeind blijvenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze hebben het flink achter de ellebogen met hun mediale propaganda showtjes die afleiden van de inhoud.
Voordeel is wel dat je geen woorden meer hoeft te verwachten over handenschudden waarmee een heleboel interactionele problemen worden opgelost. Ik vraag mij verder af op graond van welke onderzoek is aangetoond dat handen schudden oorzaak is van de besmetting.
En dan weten dat dit hooguit de verspreidingssnelheid zal verminderen. Op zichzelf natuurlijk wel goed, echter het geen oplossing om allemaal in een holletje te gaan zitten. Ouderen zijn/lijken vooral kwetsbaar en om die nu allemaal van ons of voor zichzelf, in isolatie te plaatsen.... lijkt mij sociaal gezien meer dan onwenselijk.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Maar wat bespreken ministers dan wat de ambtenaren niet al besproken hebben, vraag ik me dan afquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
twitter:bosalbert twitterde op donderdag 12-03-2020 om 10:58:13Zo’n ministerieel crisisoverleg wordt altijd voorafgegaan aan een ambtelijk overleg. Daar zitten topambtenaren van verschillende ministeries die alles voorbespreken. Die is om 11u begonnen reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ben ik ook bang voor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Misschien tijdelijk maar op lange termijn weinig kans
Het zou een mooie gelegenheid zijn om na te denken of al het internationale verkeer en globalisme wel nodig is. En voor Nederland om meer in eigen land te produceren en zelfvoorzienend te worden.
Ik denk dat mijn enige mogelijkheid op het leven in een kleine, in zichzelf gekeerde gemeenschap een boerderij in Ruinerwold is. Of de Amish, maarja ik mag als Nederlander nu de VS niet meer in.![]()
Evenementen met meer dan 10.000 deelnemers zijn nog OK, sorry Indoor Brabant, voor de anderen doe zoals gewoonlijk elleboogjes tegen elkaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Nu moeten we anderhalve meter afstand doen van elkaar ipv 1.
Ik vrees er dus voor dat het weer een lauwe persco zal zijn. Ik vraag me nu al af of ik mijn tijd daaraan moet verspillen om naar zijn peptalk te luisteren zonder actie.![]()
"Stuur door naar familie en vrienden!!!" Zou voldoende takeaway moeten zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Wel benieuwd hier naar ja, heb ook al een aantal dagen een lichte keelpijn, niks ernstigs maar gewoon een heel licht raspje. Ik drink dan wel genoeg water en regelmatig thee, dat dan weer wel![]()
Omdat ze buitenlands is of vanwege de aard van de klachten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken.![]()
Ook in Iran zijn 30% van de besmette personen genezen verklaard.
Niemand vind dit noemenswaardig?
In China had men na 6 weken slechts 1 genezen persoon.![]()
Hier op de universiteit wordt er al dagen gespeculeerd over het instellen van online-colleges.quote:zie email 27 oktober![]()
China was hoger/lager?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:02 schreef Za het volgende:
Ik wil dit nog een keer aanhalen 10% van de besmette personen in Italië zijn reeds genezen verklaard.
Dat is op geen enkele manier te vergelijken met China.![]()
Wat wil je weten van die test ? Tenzij je behoort tot de kwetsbaren of wilt voorkomen dat je anderen besmet (wat toch wel gebeurd, tenzij je apart gaat leven) ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik vind het vooral jammer dat Henk & Ingrid die twee hersencellen niet hebben want die hebben het ook al weken/maanden kunnen zien aankomen op hun favoriete Facebook en Twitter bronnen. Maar die zijn toch maar na hun vakantie met hun snotneus naar hun werk gegaan of carnaval gaan vieren. Dat egoïsme stoort mij eerlijk gezegd meer dan het optreden van de overheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
En juist daarom moest er eerder ingegrepen worden.
Want iedereen met wat hersencellen had kunnnen voorspellen wat ons de komende weken te wachten staat.![]()
Ja, want een premier mag in tijden als dit natuurlijk niet lachen. Die moet 24/7 jankend rondlopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Toont wel duidelijk aan hoe serieus ze deze epidemie nemen
Toch?![]()
Ook geen voetkusjes meer?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
![]()
Hele afdeling van revalidatie instelling Tilburg (gelieerd aan ETZ) nu in quarantaine.![]()
Een scenario a la Sittard dit.![]()
Misschien kondigt hij de nieuwe fase wel aan. Dan zijn we de indamfase uit. Laatste keer zei hij nog dat hij niet voor elke maatregel een persco ging houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:04 schreef zipcon het volgende:
[..]
Evenementen met meer dan 10.000 deelnemers zijn nog OK, sorry Indoor Brabant, voor de anderen doe zoals gewoonlijk elleboogjes tegen elkaar.
Ik vrees er dus voor dat het weer een lauwe persco zal zijn. Ik vraag me nu al af of ik mijn tijd daaraan moet verspillen om naar zijn peptalk te luisteren zonder actie.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 11:06:53 ]![]()
In NL ben je ook na 24 uur geen symptomen 'genezen'. Misschien hielden ze in China langer aan, dat je eerst een paar keer negatief moest testen? Geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:05 schreef Za het volgende:
Ook in Iran zijn 30% van de besmette personen genezen verklaard.
Niemand vind dit noemenswaardig?
In China had men na 6 weken slechts 1 genezen persoon.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:06 schreef alpeko het volgende:
Hele afdeling van revalidatie instelling Tilburg (gelieerd aan ETZ) nu in quarantaine.![]()
Een scenario a la Sittard dit.![]()
![]()
Nee, we wonen in DLD en hebben gewoon een duits ziektenkosten pasje. De klachten waren niet erg genoeg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat ze buitenlands is of vanwege de aard van de klachten?![]()
Want dat zijn supermensen..... dan kun je beter verordonneren dat vanaf nu alle zorgmedewerks in quarantaine gaan en gaan wonen in het ziekenhuis o.i.d.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het doel volgens mij ook. Verspreiden zodat onze zorgmedewerkers overeind blijven"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Beslissingen nemen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat bespreken ministers dan wat de ambtenaren niet al besproken hebben, vraag ik me dan afzie email 27 oktober![]()
En daar ben je akkoord mee gegaan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:03 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
M'n vrouw is zojuis in de corona-tent van het ziekenhuis in Kleve geweest met koorts, keelpijn klachten. Zonder enige test weer naar huis gestuurd om uit te zieken.![]()
1 genezen verklaard persoon 6 weken into de uitbraak.quote:
In Italië is nu al 10% genezen verklaard en in Iran 30%.![]()
twitter:electo_mania twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:01:30‼️ÚLTIMA HORA: La Ministra de Igualdad, Irene Montero, ha dado positivo por #Covid_19
El Vicepresidente Pablo Iglesias, en cuarentena. El Consejo de Ministros bajo observación.
https://t.co/EqNRLwPZK9 https://t.co/dNqYV1xY17 reageer retweet![]()
Ik was er niet bij... zit op mn werk zonder klachten, dus niet besmettelijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:07 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En daar ben je akkoord mee gegaan?![]()
![]()
Gaat het debat dan niet door vandaag, of ook? Sorry heb de laatste twee uur ofzo niet kunnen lezen want op werk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:00 schreef Netflixed het volgende:
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Heb je reden om aan te nemen dat het Corona zou kunnen zijn? Contact met andere patiënten, risicogebied? Want als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat ze niet testen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:06 schreef aegir_de_viking het volgende:
Nee, we wonen in DLD en hebben gewoon een duits ziektenkosten pasje. De klachten waren niet erg genoeg.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
ook in oslo alle scholen dichttwitter:Expressen twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:10:03JUST NU: Alla skolor och förskolor i Oslo stänger på grund av coronaviruset https://t.co/uk3yv0q5w7 https://t.co/a6uheFlYO3 reageer retweet
![]()
Is ook niet meer nodig, het klimaat is straks gered door de stil vallende wereld economiequote:
Ik ben benieuwd wat de Co2 besparing op dit moment al is![]()
![]()
Ik ga uit van een griepje, maar corona kun je op dit moment niet uitsluiten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heb je reden om aan te nemen dat het Corona zou kunnen zijn? Contact met andere patiënten, risicogebied? Want als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat ze niet testen.![]()
dat gaat gewoon door volgens mijquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Gaat het debat dan niet door vandaag, of ook? Sorry heb de laatste twee uur ofzo niet kunnen lezen want op werk.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: