Dat de helft van het land binnen een aantal maanden besmet raakt is niet vergezocht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.
Dus? Wat is je punt?
Waarom zou dat niet kunnen? Er zitten toch geen balletjes in Turkije, het zijn slechts verbindingslijnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?
Excuses is echt niet nodig, een goede vrienden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:47 schreef liesje1979 het volgende:
Eerder heb ik in dit topic wel eens kritiek geuit vooral op Kyran. Daar wil ik mijn excuses voor aanbieden.
Ik lees al heel lang mee en schiet af en toe een beetje in de paniekmodus en ik vond vooral de continue kritiek op het RIVM vervelend.
Maar goed, ik volg dus al lang en ben dankbaar voor alle info die hier gedeeld wordt. Ik vind de situatie verontrustend. Zeer. Maar wat ik nog veel verontrustend vind is de reacties van zoveel mensen.
Ik werk op een BSO, ik hoorde vandaag dat ze op school geen tikkertje meer mochten spelen in de pauze. Mijn bron was de kinderen dus ik weet niet of dit klopt maar ik had zoiets van gooi dan de scholen dicht.
Twee collega's van twee vestigingen (een stel) zijn besmet. Maar ze waren als sinds vorige week niet op het werk geweest dus niets aan de hand. De stichting heeft veel contact met de GGD en volgt hun advies.
Ben benieuwd hoe China heropleving van het virus gaat voorkomen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Journalist:twitter:sjoerddendaas twitterde op donderdag 12-03-2020 om 09:01:24Over dat ‘herstarten’ van de bedrijvigheid in China. Bellen al dagen met bedrijven in oa Hebei die volgens overheidslijstjes weer aan de slag zouden zijn. Tot nu toe variëren de antwoorden van ‘we zijn nog niet opgestart’, tot ‘ik ben nog niet op de zaak geweest’. reageer retweet
De rivm heeft al gezegd dat ze niet dezelfde maatregelen gaan nemen als in Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker te weten meer dan 218 besmet, een heleboel meer zelfs.
Dus? Wat is je punt?
oh wacht dat is een hopje via iran.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef _I het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Er zitten toch geen balletjes in Turkije, het zijn slechts verbindingslijnen.
Eigenlijk is dat interessanter om te volgen dan de zooi hier nu. Goede leerschool voor ons, als we er nu tenminste wel van leren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe China heropleving van het virus gaat voorkomen.
Daar ging het toch helemaal niet over? De vraag werd gesteld of verdere maatregelen nog zinvol zijn. Het antwoord daarop is ja, ongeacht het huidige aantal besmettingen. Al is het alleen maar om de groei van het aantal besmettingen te vertragen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:05 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat de helft van het land binnen een aantal maanden besmet raakt is niet vergezocht.
Mocht dit het geval zijn dan is hij als adviseur strafbaarquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:59 schreef XDo het volgende:
Zal van Dissel zwaar onder druk gezet worden door de politiek om te blijven downplaten of zal dit echt zijn eerlijke mening zijn?
Iedereen kan of kon dat weten. Amerika krijgt de besmettingen vanuit Azie en door die cruises die die bejaarden boeken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
Dit is ook interessant (althans, vind ik)
De twee verschillende 'strains' zijn duidelijk te zien (zie instellingen aan de linkerkant op genotype)
[ afbeelding ]
En er is te zien dat de US niet besmet is door de EU
[ afbeelding ]
Link
Als ik filter op alleen de US, is nog beter te zien dat de besmettingen niet uit de EU komen
[ afbeelding ]
Oke, je hebt gelijk. Maatregelen bedoeld om de overbelasting op zorg te verlichten en overeenkomstig de capaciteit te kanaliseren hebben indd een positieve werking.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:08 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet over? De vraag werd gesteld of verdere maatregelen nog zinvol zijn. Het antwoord daarop is ja, ongeacht het huidige aantal besmettingen. Al is het alleen maar om de groei van het aantal besmettingen te vertragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It is, however, too early to speculate on any practical consequences of the interesting observation – though at the moment there’s no sign that it will affect vaccination strategies, as (unless I’m mistaken) the mutations don’t seem to have affected the sequence of the S1 spike protein which is the antigen most people are targeting for vaccine production.”
Bla bla; die twee 'strains' zijn tot nu toe hetzelfde, ze zijn alleen te onderscheiden op niet-coderend materiaal en er kan nog niet gesproken worden van "varianten" qua besmettelijkheid/agressiviteit.
Vandaag of morgen denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijk
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wanneer het bericht komt dat de maatregelen voor Brabant voor het hele land gaan gelden, want dat lijkt me wel onvermijdelijk
Ben ik ook wel benieuwd naar en vervolgens ook wat mijn bedrijf dan gaat zeggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
En hoe realistisch klinkt dat nog?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er stond ergens in dit draadje dat de RIVM het niet nodig vindt om dei maatregelen elders in het land te nemen.
Serieus? Is dit een serieuze vraag?quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een lijn over Turkije heen lopen?
En vooral ook wanneer er scherpere maatregelen komen voor Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:11 schreef TheVulture het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |