quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE![]()
![]()
bronquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:35 schreef _I het volgende:
From the abstract:
The early detection and isolation of cases was estimated to prevent more infections than travel restrictions and contact reductions, but integrated NPIs would achieve the strongest and most rapid effect. If NPIs could have been conducted one week, two weeks, or three weeks earlier in China, cases could have been reduced by 66%, 86%, and 95%, respectively, together with significantly reducing the number of affected areas. However, if NPIs were conducted one week, two weeks, or three weeks later, the number of cases could have shown a 3-fold, 7-fold, and 18-fold increase across China, respectively. Results also suggest that the social distancing intervention should be continued for the next few months in China to prevent case numbers increasing again after travel restrictions were lifted on February 17, 2020.
NPI = Non-pharmaceutical interventions; maatregelen dus.![]()
Volgens mij dat wel, ze hadden 300.000 duizend bedden vrij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:43 schreef Greys het volgende:
[..]
En iedereen telt dan volgens mij nog niet eens de bedden mee die men voor de 'gewone' beroertes, hartaanvallen, ongelukken etc nodjg heeft. Of wel?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Kwam van FB: https://www.facebook.com/(...)s/?ref=page_internalquote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:42 schreef mazaru het volgende:
RIVM geeft toe : Er zijn meer Nederlanders besmet, dan dat ze cijfers toegeven.
Huisartsen : Wij verwachten bijna 9000 besmettingen in Nederland.
Volgens het RIVM zijn er meer Nederlanders besmet dan dat er elke 24 uur wordt aangegeven. Wanneer er namelijk 1 persoon positief wordt getest op het coronavirus, wordt de rest van het gezin niet getest om te voorkomen dat de testen opraken.
“Wij gaan er gewoon vanuit dat wanneer iemand positief getest wordt, dat de rest van het gezin ook het coronavirus heeft. Iedereen wordt in thuisquarantaine geplaatst.” Wij tellen deze situatie als 1 officiële besmetting.
Ook laat het RIVM weten dat alleen de testen van het GGD en RIVM zelf aan de actuele cijferstand wordt toegevoegd. Dit geldt niet voor de testen uit het ziekenhuis, en van de huisartsen.
Daarnaast laat het RIVM ook weten dat er ook nog altijd mensen zijn die zich uit angst voor quarantaine helemaal niet laten testen.
Huisartsen gaven al aan dat slechts 1 op de 15 aanvragen daadwerkelijk getest worden. Als het aan de huisartsen ligt wordt vanaf nu iedereen gecontroleerd.
Geschatte aantal besmettingen kan het RIVM niet zeggen. “Daarvoor is er al teveel tijd overheen gegaan. Het is onmogelijk een juiste schatting te maken”
Volgens ziekenhuis cijfers, p2000 meldingen, en de aantal patiënten met vergelijkbare corona klachten, worden er wel schattingen gemaakt door huisartsen. Deze schatting staat momenteel op 8374 coronapatienten, met een gemiddelde groei van 836 per dag.
A.A. Nieuws![]()
![]()
ik schatte vandaag 5000, zit ik er nog 40% naastquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:42 schreef mazaru het volgende:
Volgens het RIVM zijn er meer Nederlanders besmet dan dat er elke 24 uur wordt aangegeven. Wanneer er namelijk 1 persoon positief wordt getest op het coronavirus, wordt de rest van het gezin niet getest om te voorkomen dat de testen opraken.
“Wij gaan er gewoon vanuit dat wanneer iemand positief getest wordt, dat de rest van het gezin ook het coronavirus heeft. Iedereen wordt in thuisquarantaine geplaatst.” Wij tellen deze situatie als 1 officiële besmetting.
Ook laat het RIVM weten dat alleen de testen van het GGD en RIVM zelf aan de actuele cijferstand wordt toegevoegd. Dit geldt niet voor de testen uit het ziekenhuis, en van de huisartsen.
Daarnaast laat het RIVM ook weten dat er ook nog altijd mensen zijn die zich uit angst voor quarantaine helemaal niet laten testen.
Huisartsen gaven al aan dat slechts 1 op de 15 aanvragen daadwerkelijk getest worden. Als het aan de huisartsen ligt wordt vanaf nu iedereen gecontroleerd.
Geschatte aantal besmettingen kan het RIVM niet zeggen. “Daarvoor is er al teveel tijd overheen gegaan. Het is onmogelijk een juiste schatting te maken”
Volgens ziekenhuis cijfers, p2000 meldingen, en de aantal patiënten met vergelijkbare corona klachten, worden er wel schattingen gemaakt door huisartsen. Deze schatting staat momenteel op 8374 coronapatienten, met een gemiddelde groei van 836 per dag.
A.A. Nieuws![]()
1 positieve test. De rest wordt niet getest dus tellen ze niet mee. Heel krom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Nou ja, als die mensen samen in quarantaine zitten is het technisch gezien 1 mogelijke bron van besmetting, dus dat snap ik wel .quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik neem iig ontsmettingsspul en een UV lamp mee morgen naar de school.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik hoop dat RIVM niet meer 'een beetje stout' gaat zijn zoals Sjaak de Gouw het noemde en nu wél de richtlijnen van WHO gaat volgen.twitter:WHO twitterde op woensdag 11-03-2020 om 17:28:10"We have called every day for countries to take urgent and aggressive action.
We have rung the alarm bell loud and clear"-@DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweetIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nee, maar het kan de gemoederen bedaren, hopelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
die dagelijkse updates van het RIVM hebben dan ook geen zin![]()
9.000, met een verdubbelingstijd van 3 dagen
zaterdag 18.000
dinsdag 36.000
vrijdag 72.000
1% = 720 5% = 3.600
Hm.![]()
UV lamp?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik neem iig ontsmettingsspul en een UV lamp mee morgen naar de school.
![]()
Link?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
A.A. Nieuws"Pools are perfect for holding water"![]()
iemand had een voorspellingsmodel, in hoeverre klopte het dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef _I het volgende:
zaterdag 18.000
dinsdag 36.000
vrijdag 72.000
1% = 720 5% = 3.600
Hm.![]()
Ik ben nu in ieder geval vrij, hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef _I het volgende:
zaterdag 18.000
dinsdag 36.000
vrijdag 72.000
1% = 720 5% = 3.600
Hm.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
A.A. nieuws? Nooit van gehoord.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Die mensen hebben echt pech dat in deze tijd leven, alles staat "zwart op wit" en kan later gewoon gebruikt worden om ze alsog aan te pakken, Het is gewoon pure, onprofessionele onkunde.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat RIVM niet meer 'een beetje stout' gaat zijn zoals Sjaak de Gouw het noemde en nu wél de richtlijnen van WHO gaat volgen.twitter:WHO twitterde op woensdag 11-03-2020 om 17:28:10"We have called every day for countries to take urgent and aggressive action.
We have rung the alarm bell loud and clear"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweetA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Voorraad klaar? Deuren hermetisch afgesloten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben nu in ieder geval vrij, hoor.
Je werd gemist.![]()
UV licht doodt virussen binnen een paar secondenquote:.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Aquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
UV licht doodt virussen binnen een paar seconden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: