Beste Lezer,
Dit is mijn ervaring met Gameshop Twente.
Ik heb al heel veel gekocht bij GST, en dat ging niet altijd goed.
Hieronder beschrijf ik wat er allemaal mis of goed ging.
De eerste 2 (PS2) consoles die ik kocht waren prima. Zagen er nog netjes uit en deden het goed.
Toen kocht ik voor 400 euro aan games, die kwamen aan, maar ze hadden het niet goed verpakt, waardoor
er een aantal doosjes totaal aan diggelen lagen. Toen ik dit melde, om te vragen of ze mij een paar vervangende
doosje konden toezenden, moest ik eerst maar "foto`s maken" om te laten zien of ze ook echt stuk waren.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik toen ook korting kreeg op z`n grote aankoop, wat natuurlijk wel netjes was.
Na heel wat heen en weer liggen emaillen heb ik mijn doosjes gekregen.
Toen kocht ik bij GST een Xbox360 console, omdat ik die nog nooit heb gehad leek me dat wel leuk.
Nou, laat dat leuk maar weg, want toen ik de console kreeg, ook al was deze helemaal gecontroleerd, had ik een probleem.
Ik sluit de console aan (Audio kabel niet aanwezig), en wou resident evil revelations kopen via marketplace.
Dat ging niet omdat het ouderlijk toezicht met een pincode nog aanwezig was.
Dus in plaats dat je gaat genieten van je console, was IK bezig met Microsoft te bellen om dat probleem op te lossen.
Na bijna een uur aan de telefoon en veel frustratie verder, had ik het opgelost. Ik heb GST hiervan op de hoogte gesteld, dat ze beter moeten opletten.
Daarbij had ik een deel Xbox360 games erbij gekocht, die gewoon los in de doos lagen te slingeren, het was er gewoon in gekwakt.
Ze zeggen zelf als je games bij hun inlevert dat je het goed moet verpakken, dat het niet gaat schuiven ect.
Dus ja, prima voorbeeld.
De volgende consoles die ik kocht was een PS3 en nog een Xbox360 console.
Bij een van de controllers van de Xbox 360 was de RB knop kapot, deze zat muurvast.Hierover heb ik contact opgenomen met GST en ze rade mij aan een aantal malen de knop flink in te drukken dan ging het wel weer los volgens hun. Dat werkte totaal niet, en vraag me dan ook af hoe dit over het hooft werd gezien.
Dus weer terug sturen ect.
De budget controller van de PS3, was waardeloos, de sticks waren heel erg stroef, er was niet mee te spelen.
Daarbij viel de budget controller regelmatig uit.
Nu weet ik ook waarom ze deze controllers "budget" noemen.
Naast nog een deel games te hebben gekocht, die allemaal prima waren, geen problemen hiermee.
Toen kocht ik een 2dehands controller voor de Xbox360, en die was zo smerig dat je die niet met blote handen vast wou
pakken. Een of andere smurrie zat erop, echt vies. Daarbij waren de sticks totaal versleten, waren grijs en grouw, en als je met de controller schudde
dan hoorde je en zag je de sticks bewegen. Zoiets neem je niet in, dat gooi je in de prullenbak. Die koste 30 euro, en ze wilde eerst dat ik de retour kosten betaalde. Na wat heel en weer gemail, kon ik hem kosteloos retour sturen. Zoiets hoort niet, controleer je producten zorgvuldig voor de deze naar de klant stuurt.
Voor mijn PS2 moest ik een verlengkabel hebben, dus die bestelde ik, kreeg ik een verlengkabel voor de PS1.
Weer terug sturen ect, je kent het wel.
Ik had een deel Xbox360 games besteld, en Tomb Raider voor de PS2. Daarop kreeg ik een e-mail van de GST, of dat
wel klopte. Of was die voor de Xbox360? Ik zei "nee, deze is voor de PS2".
Wat doe GST? Ze zetten hem om naar Xbox360, moet je weer mailen en wachten op antwoord, om het weer terug te
draaien waar je niet om hebt gevraagd. zucht....
Ik lees hier ook dat je direct antwoord hebt als je een vraag heb, maar mijn ervaring is, als je een e-mail stuurt
die heel lang duurt voor je een antwoord krijgt, als je die al krijgt. Gemiddeld 3 dagen is mijn ervaring. En dan lezen ze de mail
maar half, en heb je nog geen antwoord op je vraag.
Ze hebben veel games alleen is het overzicht totaal waardeloos. In plaats dat je pagina nummers hebt, moet je bij GST
op "meer resultaten" klikken. Hoe vaker je dat doet, hoe trager de pagina op een gegeven moment inlaad. Mijn internet
is 500Mbps, en na een tijdje duurt het circa 50 seconden (stopwatch) om de "volgende resultaten" op je scherm te krijgen.
Maar het kan nog erger. Stel je zit midden in de lijst, ziet een spel en denkt van "hmm, lijkt me wel wat".
Dus je klikt op dat spel, leest de informatie, en besluit het spel wel of niet aan te schaffen en drukt dan weer op back
om terug te komen naar het overzicht van de spellen. Het probleem is dan, dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen
met op "meer resultaten" te klikken , omdat je weer helemaal bovenaan de lijst staat bij games.
Je kan dus niet verder waar je gebleven was, en omdat er geen pagina nummers zijn, De site zet je niet terug bij het laatste spel waar je op hebt geklikt. Werkt dit totaal niet en is frustrerend.
Door de games lijst zoeken is hopeloos.
Daarbij komt ook nog eens dat de games niet "real-time" zijn, en hiermee bedoel ik , dat als je games wilt kopen en al betaald hebt, ze dan pas gaan kijken of ze het nog hebben....
Toen kocht ik een PS2 Fat console, en hiermee was iets met de video-uitgang. Een soort verstoring en ruis op mijn scherm
Ik heb toen een e-mail gestuurd en na een dag of 3 kreeg ik een antwoord waar je niets aan hebt.
Ik schreef duidelijk dat ik dat bij mijn andere consoles ook had getest en daar het probleem niet heb ondervonden.
Zegt GST, weet je zeker dat het niet aan de ps2hdmi ligt?
Terwijl ik dat in mijn e-mail al had vermeld dat ik daar geen problemen mee had. Dus NEE.
Toen via de chat gesproken en ze zouden mij een retour label sturen die zelfde dag nog, maar je raad het
al geen e-mail, geen retour label, niets.
Ik heb toen ook vermeld bij mijn bestelling , dat dit het laatste is wat ik daar besteld heb, ook al was ik volgens een van hun
medewerkers "een van ons meest gewaardeerde klanten" maar ook hierop totaal geen reactie, nog niet eens
excuses voor het lange wachten, helemaal niets.
Dat retour label heeft een week geduurd voordat ik die eindelijk had..
Is het allemaal slecht? Nee, ik ben hier niet om GST in een kwaad daglicht te stellen, maar er is naar mijn mening nog veel ruimte over
voor verbetering. De games zijn over het algemeen van goede kwaliteit, de communicatie en website moet echt beter en klant vriendelijker worden.
Wees duidelijker naar de klant toe, e-mail vragen beantwoorden die ik zelf al heb beantwoord is zinloos.
Beantwoord alle vragen die een klant heeft in een e-mail, en sla niet de helft over. Ik snap best dat je niet binnen 5 minuten een e-mail terug hebt met een antwoord, maar dagen wachten op wel of geen reactie kan echt niet. Ik krijg dat ook het gevoel of iedereen langs elkaar heen loopt. De een zegt dit en de ander zegt dat. En waar mensen werken worden fouten gemaakt, en als een keer iets fout gaat, kan gebeuren is ook niet erg. Maar bij mij komt het iets te vaak voor. Ik had ook liever een beter cijfer willen geven, maar ik moet ook eerlijk en oprecht zijn, gezien de ervaringen die ik heb meegemaakt. Vindt het jammer dat er op z`n manier een einde komt aan het kopen bij GST.
=================================================
EDIT: (Na het leven van het bericht van GST)
Beste Gameshop Twente,
Na het lezen van uw reactie, wil ik graag nog even het volgende toelichten. U schrijft over de parental lock van de Xbox360 dat ik hierover contact met u op had moeten nemen. Echter dit heb ik gedaan en de oplossing voor dit probleem was het terug sturen van het product.
Over de kapotte hoesjes het volgende.
Als u had aangegeven waarvoor deze foto`s bedoelt waren, zoals u hier nu omschrijft, was beter en duidelijker geweest naar de klant toe. Zodat hij/zij ook weet wat dat eventueel allemaal inhoud. Als er meer dan allleen de hoesjes stuk waren, had ik dat ook gemeld. Op deze manier ontstaat er een klacht, wat ik vind dat niet nodig is.
Als men duidelijker is, worden veel misverstanden vermeden.
Ik ben blij te vernemen dat de site binnen niet al te lange tijd onder handen wordt genomen. Zodat het navigeren een stuk aangenamer zal worden voor mij en andere klanten.
7 MAANDEN LATER.......
Na een lange tijd niets meer besteld te hebben, en volgens de reactie dat de service veel beter zou worden heb ik onlangs een offerte ingediend. Normaal vraag ik altijd of ze even de games appart kunnen houden zodat ik zeker weet dat ik de games krijg die ik hiervoor wil kopen. Nee was het andwoord, alleen als het betaald is. Raar want ik doe dit altijd, en dat was normaal geen probleem. Dus de offerte opgestuurd en deze kwam vrijdag in de middag aan. Op zaterdag een email gestuurd of ze het al verwerkt hadden, maar hierop geen antwoord. Op maandag nogmaals een email gestuurd, en hierop ook geen antwoord gekregen.
Net als de vraag hoe ze er bij komen dat de ps5, ps3 games af zal gaan spelen, kreeg ik ook geen antwoord. Ik heb niet eens een email gekregen over de producten die bij hun zijn aangekomen met de prijzen ect. Tevens is de website nog steeds niet aangepast zodat het navigeren makkelijker wordt, zoals beloofd. Nog steeds moet je op meer resultaten drukken, en als je dan een game ziet die je wilt, en je klikt hierop om te lezen wat voor spel het is, en je gaat dan een stap terug , sta je weer bij het begin, wat het zoeken naar iets leuks , echt irritant begint te worden. Mijn bestelling heb ik binnen, en max payne is niet dat wat ik besteld heb, dit is een classic uitvoering, en ik had de orginele besteld. Het doosje van mercenaries 2, was echt slecht, dus die heb ik vervangen. Waarom het logo van de xbox360 aan de zijkant van de cover is uitgeknipt, geen idee. De disc van prince of persia, zat een vlek op die ik er in het begin niet eens af kreeg. Je voelt met je vinger dat er iets zit, dus dit zal niet gaan werken. Met lauw water en flink poetsen heb ik het weg kunnen krijgen. Daarbij had ik voor 16.30 uur besteld, maar het pakket was niet de volgende dag in huis. Dus koop ik hier niets meer, gewoon slecht.
@hemarookworst deze is hilarisch
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.