Dit virus is er na de zomer ook nog en wellicht volgens jaar nog steeds of wederom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:21 schreef ulghh het volgende:
Wow, ik ben echt groot voorstander van dat idee wat in het vorige topic geopperd werd.
Focus op de groep die het zwaarst getroffen gaat worden, de ouderen. Isoleer hen zo goed als mogelijk en laat de relatief gezonde bevolking maar immuniteit opbouwen en doorgaan met het leven.
dat gevoel heb ik ook, lees nu veel dingen die ik een maand geleden las en nu ineens NL artsen zich druk maken, valt het kwartje bij veel fokkers ineens ookquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:22 schreef Jojoke het volgende:
Het is stuitend dat Nederlandse artsen en virologen 'ontdekkingen' doen die al maanden of weken bekend zijn. Hebben ze zo weinig vertrouwen in hun internationale collega's? Wat een arrogantie en ten koste van de bevolking
Als het virus wel succesvol is, zal het mogelijk wel wat afzwakken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit virus is er na de zomer ook nog en wellicht volgens jaar nog steeds of wederom.
Al die zwakkeren al die tijd afzonderen?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:21 schreef ulghh het volgende:
Wow, ik ben echt groot voorstander van dat idee wat in het vorige topic geopperd werd.
Focus op de groep die het zwaarst getroffen gaat worden, de ouderen. Isoleer hen zo goed als mogelijk en laat de relatief gezonde bevolking maar immuniteit opbouwen en doorgaan met het leven.
Dit. Arrogante houding vanaf het begin.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik ook, lees nu veel dingen die ik een maand geleden las en nu ineens NL artsen zich druk maken, valt het kwartje bij veel fokkers ineens ook
Doen we toch ook ongeveer?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook geestig zijn als wij nu net het EERSTE land worden die het virus op zijn beloop laat.
Gewoon ff kijken wat er dan gebeurt...
Zelfs in Italie durfden ze dat niet
Hopelijk lukt het om sneller dan gebruikelijk een veilig vaccin te ontwikkelen, waardoor je dat proces kunt versnellen zonder alle problemen die grote groepen zieke mensen met zich meebrengen. Maar hoe dan ook duurt dat nog wel een tijdje, heb ik begrepen. Minstens een jaar ofzo?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij zegt eerder al, en terecht: dat kantelpunt komt pas definitief zodra er een bepaald percentage immuniteit heeft opgebouwd. Tot die tijd blijft het rondzingen.
Tegen die tijd moet er wel een vaccin zijn, als het goed is. Maar het gaat niet makkelijk worden in de tussentijd als het zo doorgaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit virus is er na de zomer ook nog en wellicht volgens jaar nog steeds of wederom.
Zeker de eerste weken of zelfs maanden lijkt me dat de beste strategie om zowel de economie draaiend te houden als het zorgstelsel zo min mogelijk overbelast te houden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nightynight!quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Arrogante houding vanaf het begin.
Maar goed lieve paniekzaaiers ik ga maar eens slapen
"Wat we heel vaak zien" , aldus meneer met een modelletje.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dit vond ik ook opvallend:
[..]
"heel vaak"? Ik zie slechts twee landen (Korea en China) waar het afneemt, Singapore en Japan haddden op 9 maart meer nieuwe gevallen dan op zes maart, in andere landen gaat het snel omhoog of zijn er te weinig gevallen om er iets uit te concluderen.
Als dit virus en blijvertje is dan gaan heel veel fabrikanten alles op alles zetten om als eerste iets te vinden. Dat kan een voordeel zijn. Veel geld en mankracht naar R&D.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Hopelijk lukt het om sneller dan gebruikelijk een veilig vaccin te ontwikkelen, waardoor je dat proces kunt versnellen zonder alle problemen die grote groepen zieke mensen met zich meebrengen. Maar hoe dan ook duurt dat nog wel een tijdje, heb ik begrepen. Minstens een jaar ofzo?
Ik ga er niet vanuit dat er binnen een jaar een vaccin is, eerlijkgezegd. Maar wie weet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Hopelijk lukt het om sneller dan gebruikelijk een veilig vaccin te ontwikkelen, waardoor je dat proces kunt versnellen zonder alle problemen die grote groepen zieke mensen met zich meebrengen. Maar hoe dan ook duurt dat nog wel een tijdje, heb ik begrepen. Minstens een jaar ofzo?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:16 schreef Greys het volgende:
Omdat ik m'n ouders graag wil houden. Daarom niet.![]()
I.i.g. meer bijgedragen dat de millenials die ze nu denigrerend "boomer" noemen omdat ze niet in een elektrische auto rijden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Boomers hebben het land niet opgebouwd, die waren op zijn vroegst 20 halverwege de jaren 60 en hebben hun hele leven van onafgebroken economische groei geprofiteerd. Het zijn hun ouders en de ouders daarvan die dus het land weer opgebouwd hebben.
Nou het is meer van " we laten het virus zich eerst even lekker versreiden en vragen ons vervolgens af waarom we het niet kunnen stoppen." techniek.quote:
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij hadden ze OPZICH wel al een vaccin, maar het is nog niet eens door de diertestfase, daarna zou een kleine menselijke testgroep komen en pas daarna kan het evt worden vrijgegeven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit virus en blijvertje is dan gaan heel veel fabrikanten alles op alles zetten om als eerste iets te vinden. Dat kan een voordeel zijn. Veel geld en mankracht naar R&D.
Das waar en beter iets dan niets. Met niks doen (voor de zwakkeren) bereiken we helemaal niks. Tijd winnen is een doelquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker de eerste weken of zelfs maanden lijkt me dat de beste strategie om zowel de economie draaiend te houden als het zorgstelsel zo min mogelijk overbelast te houden.
Na een tijdje heb je als samenleving een steeds grotere kudde-immuniteit en worden nieuwe grote uitbraken steeds minder waarschijnlijk.
Echt he.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oooooh, zeg dat dan, dan kunnen ze wel gewoon dood, zullen we het gewoon pro-actief gaan doen?
FFS.
als ze het oppakt komt dat niet alleen door het eventueel slecht handelen van NL hoorquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder ( @:Kyran 's moeder) zou deze infectie niet overleven, ze is op leeftijd en heeft al haar reserves al ingeleverd aan een andere ernstige ziekte. Dat ze er nog is, is een wonder. Eerst zou ze eind 2016 al niet eens halen. Ik hoop toch zo dat het gepruts van het RIVM en van onze "daadkrachtige" overheid haar niet fataal gaat worden.
Mijn bejaarde (verder vitale) ouders volgen die strategie gelukkig al.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:30 schreef Stance het volgende:
Als iedereen die nu in aanmerking komt voor de griepprik, een week of 3 thuis blijft, dan is er een gebinnetje. En niet wachten totdat het RIVM dat zegt, maar gewoon, uit de bevolking zelf.
Je doelt op de groep die pissig wordt op de samenleving omdat ze niet genoeg doneren aan hun twitchstream?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
I.i.g. meer bijgedragen dat de millenials die ze nu denigrerend "boomer" noemen omdat ze niet in een elektrische auto rijden.
Bejaarde mensen kunnen beter binnen blijven tot iemand die shit gefixed heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn bejaarde (verder vitale) ouders volgen die strategie gelukkig al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |