Superfitte, jonge gasten met een heel medisch team om zich heen? Die maken zich echt niet zo druk denk ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkt dat hij vandaag nog gewoon getraind heeft , RIP selectie Juventus
Zeker met al die bejaarden die er rondlopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkt dat hij vandaag nog gewoon getraind heeft , RIP selectie Juventus
quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
Juventus Defender Rugani heeft Corona
https://twitter.com/Fabri(...)861870767235074?s=19
twitter:TheAlbionTalk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:04:22@FabrizioRomano Here we go? reageer retweet
Achteraf gezien helemaal waar. Nu zijn de maatregelen al een stuk steviger. Het is in brabAnt echt rustig op straat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is vrij bizar verlopen allemaal. Maar ik zou nu echt heel erg kut thuiszitten als ik degene was die had gezegd, nee joh, testen, nergens voor nodig.
Ah oke. Logisch toch. Dieren hebben sowieso een hogere afweer. Kijk naar krokodillen bijv. Die raken nooit besmet door vies water. Zet je een mens echter in die vijvers waar ze rond zwemmen, die gaat al binnen een paar dagen doden van een bacteriële infectie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Geen gevaar voor dieren
Wat we nog niet zeker weten is of het coronavirus ook dieren ziek kan maken. Volgens het het landelijk Informatiecentrum voor gezelschapsdieren (LICG) is dit zeer onwaarschijnlijk. “Er zijn veel verschillende soorten coronavirussen, die bij verschillende dieren kunnen voorkomen. Er is op dit moment echter geen bewijs dat ook het nieuwe coronavirus, dat de ziekte COVID-19 kan veroorzaken, dieren kan infecteren en ziek maken”, schrijft de organisatie op de eigen website.
Kunnen dieren en mensen elkaar besmetten?
Volgens het informatiecentrum, dat een initiatief is van het ministerie van Landbouw en de Dierenbescherming, spelen dieren waarschijnlijk ook geen rol bij het verspreiden van het virus. Daar is geen enkel bewijs voor, zegt het LICG. “De overdracht van het virus lijkt vooralsnog dus alleen van mens op mens te gaan.”
https://www.maxvandaag.nl(...)met-het-coronavirus/
Oefquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, hij krijgt multivitamines voor baby's.
Maar die ukkies zijn sowieso veel veerkrachtiger met allerlei kwaaltjes en ongelukjes enzo.
Hij had laatst een hevige allergische reactie; het oogwit puilde heel akelig uit terwijl de iris op z'n plaats bleef. Daar word je niet blij van, om zoiets te zien. Het oogwit raakte helemaal bloeddoorlopen.
Paar dagen later: alsof er niks gebeurd was!
Daarom heb ik mijn vader gisteren even een potje vitamine D gebracht, hij vond het toen een beetje overdreven (kijkt ook alleen TV) maar vanavond meldde hij toch dat hij het wel een goed plan vond achteraf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel ouderen er nog lakser mee zijn dan veel ouders van iets oudere kinderen
Mijn 9-jarige krijgt iig nog wel vitamine D.
Ik zelf ook trouwens, maar ik merk ook dat ik het makkelijk vergeet.
Overigens verwacht ik dat mijn ouders (78) en schoonouders (89) ook geen vitamine D slikken, deels onder het mom van "ik kom genoeg buiten".
Ik heb het mijn drie honden verboden om andere honden te besnuffelen!quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:09 schreef KI1234 het volgende:
Kunnen katten en honden dit virus krijgen? Wat moeten we doen met onse huisdieren?
Yup, risicogroepen isoleren lijkt me erg efficiënt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef speknek het volgende:
In België mogen mensen nu inderdaad de komende weken niet meer op bezoek in bejaardentehuizen. Lijkt me een prima maatregel.
Jij verwacht dat bejaarden die met het OV gaan winkelen een maandvoorraad aanleggen? Of dat ze vrijwillig een maand geen brood eten?quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze kunnen toch zelf boodschappen inslaan? Niet alles moet vanuit de regering komen.
het is ook makkelijk praten vanuit mijn luie stoel, dat ontken ik ook niet. Maar het niet testen van de eerste mogelijke patienten ging er bij mij gewoon niet in.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Achteraf gezien helemaal waar. Nu zijn de maatregelen al een stuk steviger. Het is in brabAnt echt rustig op straat.
Komende week zien we daar hopelijk positieve gevolgen van.
Ik verwacht dat komende week langzaam maar zeker alle niet noodzakelijk dingen gestopt gaan worden. En er medische voorzieningen die nu al getroffen worden uitgerold zullen worden.
Dat is misschien nog haalbaar, maar dat niezen in de elleboog he? Das lastiger!quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb het mijn drie honden verboden om andere honden te besnuffelen!
Arme dieren zeg. 🤭quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb het mijn drie honden verboden om andere honden te besnuffelen!
De coach van Juve is laatst hersteld van een een longontsteking, die zal em ook wel knijpen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
Juventus Defender Rugani heeft Corona
https://twitter.com/Fabri(...)861870767235074?s=19
Daar in Washington State is ook wel iets vreemds gaande hoor, ook een hele snelle fatale variant van het virus lijkt het wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:08:06Washington state reports 99 new cases of coronavirus and 5 new deaths, raising state's total to 366 cases and 29 dead https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Die zouden dan omgerekend al op zo'n 5.000 echte besmettingen kunnen zitten, gezien het aantal doden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:08:06Washington state reports 99 new cases of coronavirus and 5 new deaths, raising state's total to 366 cases and 29 dead https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Ik denk dat Jaap flinke slapeloze nachten heeft gehad, omdat hij niet mag zeggen wat hij denkt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik pretendeer zelf geen expert te zijn, ik "weet" alleen wat ik heb gelezen en neem ook niet 100% aan dat het allemaal klopt wat ik "weet".
Maar bij een dodelijk virus in een ander land had ik gewoon echt die paar uurtjes extra de tijd genomen om het zeker te weten.
Dat, of een historie en cultuur van retedure zorgquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar in Washington State is ook wel iets vreemds gaande hoor, ook een hele snelle fatale variant van het virus lijkt het wel.
Waren een paar bejaardentehuizen, dan gaat het snel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar in Washington State is ook wel iets vreemds gaande hoor, ook een hele snelle fatale variant van het virus lijkt het wel.
Denk het niet, gewoon te weinig testcapaciteit beschikbaar zoals in de rest van USA.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het niet testen van nieuwe opnames met heftige longontsteking pas echt slecht. Maar goed.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is ook makkelijk praten vanuit mijn luie stoel, dat ontken ik ook niet. Maar het niet testen van de eerste mogelijke patienten ging er bij mij gewoon niet in.
Wat vreemds?quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lijkt me ook efficiënter dan een totale lockdown en vervolgens met z’n allen corona happen in de supermarkt en ‘s avonds pasta di mama eten bij moeders van 80+.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, risicogroepen isoleren lijkt me erg efficiënt.
Vrijwel niet zelfs.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk het niet, gewoon te weinig testcapaciteit beschikbaar zoals in de rest van USA.
China?quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Geen enkel land heeft corona kunnen indammen zoals je normale griep ook nooit kunt tegenhouden.
...
De landen die forse maatregelen hebben genomen weten het aardig in te perken waardoor het beheersbaar blijft voor de zorg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Geen enkel land heeft corona kunnen indammen zoals je normale griep ook nooit kunt tegenhouden.
Dus dat continue afgeven op de autoriteiten is zinloos.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, risicogroepen isoleren lijkt me erg efficiënt.
Taiwanquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De landen die forse maatregelen hebben genomen weten het aardig in te perken waardoor het beheersbaar blijft voor de zorg.
Zuid-Korea, Singapore, Hong-Kong, ...
Het is ook zo, wat we er verder ook van vinden, het is zoals het is. Klagen helpt opzich toch niet, maar het lucht opquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik vind het niet testen van nieuwe opnames met heftige longontsteking pas echt slecht. Maar goed.
Wij kunnen er niets mee nu. Zelf kun je iets doen door menselijk contact te verminderen en te vermijden. Als fokker zou dat toch niet zo moeilijk moeten zijn
In Europa?quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De landen die forse maatregelen hebben genomen weten het aardig in te perken waardoor het beheersbaar blijft voor de zorg.
Zuid-Korea, Singapore, Hong-Kong, ...
Als je ziet dat Zuid-Korea drive through's heeft om te testen, 5 dagen geleden al 140.000 tests heeft gedaan tegenover 7.000 in Nederland... tsja...quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Europa?
Die landen vertrouw ik geen cijfer van.
Gaat hard in de VS waar het zogenaamd maar pas is aangekomen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef Momo het volgende:
Zuid-Korea, Singapore en Hong-Kong denken daar anders over.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus dat continue afgeven op de autoriteiten is zinloos.
Alsof onze cijfers betrouwbaar zijn!quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Europa?
Je vertrouwt de rivm?quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Europa?
Nederland loopt exact gelijk met Italië, alleen 8-14 dagen achter.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:37 schreef Idisrom het volgende:
Maar de toestand in Italië met 168 doden in een dag lijkt mij ernstiger dan het ooit in Hubei is geweest.
Klopt, in mijn berekening gaat de verdubbeling iets minder snel dan in Italië maar dat scheelt maar een halve dag gemiddeld. Op de lange duur scheelt dat dus enkele dagen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nederland loopt exact gelijk met Italië, alleen 8-14 dagen achter.
[ afbeelding ]
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe Trump dat nog gaat proberen recht te praten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Gaat hard in de VS waar het zogenaamd maar pas is aangekomen.
Maarja allemaal onverzekerden en op staande voet ontslagen kunnen worden zonder reden is ook wel een goeie combi.
Ze hadden een uitbraak in een nursing home, en hebben die mensen daar gehouden omdat ze "rekening hielden met de opvangcapaciteit van de ziekenhuizen"...quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |