Dit lijkt me sterk. Die enorme aardplaten schuiven lang niet zo snelquote:Op woensdag 11 maart 2020 22:41 schreef Momo het volgende:
'Nederland is over 8 tot 14 dagen waar Italië vandaag is' zegt hoogleraar Infectiepreventie Andreas Voss in Nieuwsuur
quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:43 schreef kilon het volgende:
Allemaal vergelijkingen met landen die allemaal hun eigen testmethodieken hanteren. En hier in Nederland worden de getallen bewust laag gehouden als ik het hier moet geloven. Volstrekt zinloze vergelijking dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog eens een vergelijking tussen veel landen en Italië.
Ik heb het over de provincie Hubei, wat meer inwoners heeft dan Italië.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]Nog voor het einde van feb rapporteerden ze al 150 per dag
https://www.trouw.nl/buit(...)oronavirus~b4ada000/
Het is natuurlijk een eng virus, laten we dat zeker serieus nemen. Maar vooralsnog is alles erop gemikt om de risicogroep zo goed mogelijk te beschermen terwijl we het land draaiende houden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:46 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Echt he.. sommige figuren kunnen dat internet beter ff een paar dagen links laten liggen.
Niet bewust. Het testdoel is anders.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:47 schreef Kekster het volgende:
[..]
Allemaal vergelijkingen met landen die allemaal hun eigen testmethodieken hanteren. En hier in Nederland worden de getallen bewust laag gehouden als ik het hier moet geloven. Volstrekt zinloze vergelijking dus.
Er wordt nogal vaak gezegd dat mondkapjes meer schade toebrengen dan het zou kunnen helpen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het nut is volgens mij dat je de kans verkleint dat JIJ iemand besmet (als je zonder het te weten ziek bent) maar niet perse een kleinere kans om ziek te worden van iemand anders (tenzij je die goede maskers draagt EN er goed mee omgaat)
Probleem is dat mensen vaak hun maskers aan het eind van de dag gewoon met hun handen vast pakken en ergens in huis wegleggen.
Meneer was van de gepaste maatregelen, waarmee ik het helemaal eens ben. In Friesland en Groningen kan de maatschappij nu op dit moment gewoon door blijven draaien. Want hoe lang moet men daar dan in quarantaine? Wat deze man ook zei: twee weken, twee maanden? Dat zijn maatregelen die heel veel (economische) impact hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2020 22:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Werkelijk alle feiten wijzen erop dat er nog heel veel branden niet zijn ontdekt, en anders wel dat die branden er aan zitten te komen.
Dan kun je beter nu de blusvliegtuigen de lucht insturen, voordat je bent omsingeld door het vuur.
Maar nee, meneer is van de business as usual categorie.
Kan dus prima op postpakketjes etc zitten. Zorgelijk. Goed handen wassenquote:Op woensdag 11 maart 2020 22:47 schreef _I het volgende:
ABSTRACT
HCoV-19 (SARS-2) has caused >88,000 reported illnesses with a current case-fatality ratio of ~2%. Here, we investigate the stability of viable HCoV-19 on surfaces and in aerosols in comparison with SARS CoV-1. Overall, stability is very similar between HCoV-19 and SARS-CoV-1. We found that viable virus could be detected in aerosols up to 3 hours post aerosolization, up to 4 hours on copper, up to 24 hours on cardboard and up to 2-3 days on plastic and stainless steel. HCoV-19 and SARS-CoV-1 exhibited similar half-lives in aerosols, with median estimates around 2.7 hours. Both viruses show relatively long viability on stainless steel and polypropylene compared to copper or cardboard: the median half-life estimate for HCoV-19 is around 13 hours on steel and around 16 hours on polypropylene. Our results indicate that aerosol and fomite transmission of HCoV-19 is plausible, as the virus can remain viable in aerosols for multiple hours and on surfaces up to days.
Toiletpapier is populair hoorde ik.quote:
Waflt dit natuurlijk betekent is dat mens op mens niet de ene enige mogelijke besmettingsroute is maar nu zijn er ook voorwerp op mens routes mogelijk of waren die al.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:47 schreef _I het volgende:
ABSTRACT
HCoV-19 (SARS-2) has caused >88,000 reported illnesses with a current case-fatality ratio of ~2%. Here, we investigate the stability of viable HCoV-19 on surfaces and in aerosols in comparison with SARS CoV-1. Overall, stability is very similar between HCoV-19 and SARS-CoV-1. We found that viable virus could be detected in aerosols up to 3 hours post aerosolization, up to 4 hours on copper, up to 24 hours on cardboard and up to 2-3 days on plastic and stainless steel. HCoV-19 and SARS-CoV-1 exhibited similar half-lives in aerosols, with median estimates around 2.7 hours. Both viruses show relatively long viability on stainless steel and polypropylene compared to copper or cardboard: the median half-life estimate for HCoV-19 is around 13 hours on steel and around 16 hours on polypropylene. Our results indicate that aerosol and fomite transmission of HCoV-19 is plausible, as the virus can remain viable in aerosols for multiple hours and on surfaces up to days.
Ik heb inmiddels zo veel tegenstrijdige info gehoord over die mondkapjes dat ze ze mogen houden van mijquote:Op woensdag 11 maart 2020 22:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er wordt nogal vaak gezegd dat mondkapjes meer schade toebrengen dan het zou kunnen helpen.
Dat is alleen als je het verkeerd afdoet, maar het is in 3 seconden uit te leggen dat je het mondkapje moet afdoen via de straps achter je hoofd/oren en daarvoor en daarna je hangen moet ontsmetten en de voorkant niet aanraken.![]()
Ze zeggen dit omdat de Nederlandse gezondheidszorg zelf te weinig kapjes heeft en niet willen dat burgers ze zelf nog massaal kopen.
Dat is.... genoeg reden om de hele dag je handen te desinfecteren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:47 schreef _I het volgende:
ABSTRACT
Nou dat van dat 24 uur op karton wist ik eigenlijk nog niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:50 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waflt dit natuurlijk betekent is dat mens op mens niet de ene enige mogelijke besmettingsroute is maar nu zijn er ook voorwerp op mens routes mogelijk of waren die al.
COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!quote:
Zover is het nog niet.quote:
Ik ook. De helft zeg draag ze wel de ander van niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels zo veel tegenstrijdige info gehoord over die mondkapjes dat ze ze mogen houden van mij
Dat heb ik sws wel, zal alleen waterflesjes en wat extra blikken tonijn inslaan voor een goed gevoel, maar ik wil morgen niet gaan vechten om wc papier.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:50 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Toiletpapier is populair hoorde ik.
Maar serieus: Hamsteren/Voorraad aanleggen om het in ieder geval 2 weken thuis uit te kunnen houden is altijd een goed idee. Ook zonder deze virus crisis.
Vanaf nu is dus elk pakketje verdachtquote:Op woensdag 11 maart 2020 22:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat van dat 24 uur op karton wist ik eigenlijk nog niet.
Potver ... we kunnen blijven schoonmaken dus ....quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:47 schreef _I het volgende:
ABSTRACT
Italië komt met een piek van 168 doden nu 20% hoger uit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb het over de provincie Hubei, wat meer inwoners heeft dan Italië.
Daar waren de meeste doden op 15, 16 en 19 februari met meer dan 130 doden, maar minder dan 140 doden.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vanaf nu is dus elk pakketje verdacht
Dat verontreinigt het milieu alweer. Met bleek en andere chemicaliën.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:53 schreef maily het volgende:
[..]
Potver ... we kunnen blijven schoonmaken dus ....
Oh ik ben het al aan het kijken. Dat is die faalhaas waar 10% van de geteste medewerkers van zijn ziekenhuis besmet is met het virus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel interessant ja, maar die gast van ETZ was wel heel irritant. Was daar vooral om zijn eigen ziekenhuis te verdedigen. Die van AMC was beter, maar ook nog heel mild.
Ergens anders werd isolatie van deze groep geopperd..quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:53 schreef Kekster het volgende:
Ben benieuwd of de ziekenhuizen in Italië ook vol zouden lopen als er geen 80 plussers opgenomen zouden worden. Met andere woorden, is er geen manier om er voor te zorgen dat deze groep minder besmet zou raken in plaats van een totale lockdown wat gewoon niet vol te houden is.
Ik denk eigenlijk dat je beter gewoon je eigen weerstand heel goed kan opbouwen, onderhand.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vanaf nu is dus elk pakketje verdacht
Luchtbevochtiger/reiniger aanschaffen, spullen in een aparte goed doorgeluchte kamer zetten, niet met een groepje mensen in een kleine kamer en altijd luchten, met zieke mensen in huis goed opletten dat je niet dezelfde spullen gebruikt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Kan dus prima op postpakketjes etc zitten. Zorgelijk. Goed handen wassen
Sorry?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wie heeft de deur bij een inrichting per ongeluk vergeten af te sluiten.
Ik zou niet met mondkapjes aankomen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:53 schreef Kekster het volgende:
Ben benieuwd of de ziekenhuizen in Italië ook vol zouden lopen als er geen 80 plussers opgenomen zouden worden. Met andere woorden, is er geen manier om er voor te zorgen dat deze groep minder besmet zou raken in plaats van een totale lockdown wat gewoon niet vol te houden is.
Die waren er al. Het RIVM bevestigt het nu alleen ook.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:50 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waflt dit natuurlijk betekent is dat mens op mens niet de ene enige mogelijke besmettingsroute is maar nu zijn er ook voorwerp op mens routes mogelijk of waren die al.
Precies, ik post flink actief mee in dit topic en vind ook dat onze overheid schandalig laks is, maar op wat vitaminetabletten knagen en een klein voorraadje in de kast opbouwen na, doe ik vrij weinig anders dan anders.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat je beter gewoon je eigen weerstand heel goed kan opbouwen, onderhand.
..en er dan maar het beste van hopen.
En ook dat wisten "we" hier al weken......quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:55 schreef _I het volgende:
[..]
Die waren er al. Het RIVM bevestigd het nu alleen ook.
Italianen die zich dat 3 weken geleden afvroegen en het niet gedaan hebben, hebben nu spijt i.i.g.quote:
quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:51 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Dat is.... genoeg reden om de hele dag je handen te desinfecteren.
Inderdaad. Kunnen we de ouderen niet isoleren?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:53 schreef Kekster het volgende:
Jij bent toch de arts-assistent?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk handig om te kopen? Of is hier een topic voor?
Of een maand op een cruise schip?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zou niet met mondkapjes aankomen.
Op zich leent dit zich wel voor creativiteit. Slinken de kansen niet als je ze naar een eiland kan brengen waar nog geen besmetting is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |