Iemand denkt al dat dit dezelfde kant opgaat als WO2 met ongeveer 65.000.000 miljoen doden. Echt met wat een hysterie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:
Als mensen New England Journal of Medicine al niet meer serieus nemen weet ik het ook niet meer hoor
.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij moet je reizen algemeen afraden
Kijk naar de situatie in Italië, dat is gruwelijk en de EU doet niets.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:23 schreef Megumi het volgende:
Deze angst is redelijk irrationeel denk ik. De uitbraak van het Corona virus valt nog steeds in het niet in vergelijking met bijvoorbeeld andere ziektes. In Nederland wonen nu 17.18 miljoen mensen volgens de cijfers van 2018. Nu zijn er triest genoeg natuurlijk 5 mensen dood. Maar praat je dan over.
Die situatie gaan we hier niet krijgen. Want we zijn geen overreacting bananenrepubliek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk pas als we in de situatie van Italië komen.
Wees er maar blij om. Je zal door aluhoedjes als deze forum-gangers geregeerd wordenquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:33 schreef KingRadler het volgende:
Ik irriteer me eraan waarom wij zo nuchter zijn. Wanneer gaan we wakker worden.
Italie zelf kan toch ook artsen naar het noorden sturen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:35 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk naar de situatie in Italië, dat is gruwelijk en de EU doet niets.
De kans bestaat dat we 10.000 besmettingen hebben alleen al in Brabant, en in het tempo dat dat gaat loopt alles dan in het honderd.
Tegelijkertijd zie ik het ook weer positief in, omdat wanneer iedereen een paar weken binnen blijft de situatie redelijk normaliseert, tevens zijn er besmettingshaarden zoals in Duitsland en op de Diamond Princess die geheel anders verlopen dan verwacht.
Ik hink op twee gevoelens in deze, het ergste vind ik nog wel dat de EU niet met manschappen en materiaal naar Italië is om te helpen.
Waarom? Ammel zieke mense?quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:35 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk naar de situatie in Italië, dat is gruwelijk en de EU doet niets.
...
De situatie in Italië is: meer patiënten dan IC bedden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:35 schreef warhamstr het volgende:
dI
[..]
Die situatie gaan we hier niet krijgen. Want we zijn geen overreacting bananenrepubliek.
Volgens mij je zelf gewoon goed informeren:quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij moet je reizen algemeen afraden
Nee, inderdaad. Het virus verspreidt zich sneller als je aan "overreacting" doet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:35 schreef warhamstr het volgende:
dI
[..]
Die situatie gaan we hier niet krijgen. Want we zijn geen overreacting bananenrepubliek.
Verraad nog wel, en dat over 15.000 maskers...quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:02 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb niks met Wilders maar mijn hemel..:twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:58:19Wat een verraad!
VVD-Sts Broekers-Knol zegt te overwegen 15.000 stuks mondkapjes + handgel van Nederland naar Griekenland te sturen terwijl we er hier zelf een tekort aan hebben!
PVV-Kamerlid Emiel van Dijk wast haar terecht de oren!
#coronavirus #corona #coronavirusNederland https://t.co/dw7FolRtIF reageer retweet
twitter:burkert_andreas twitterde op woensdag 11-03-2020 om 00:52:39and US/Swe worst with 2.0 days. To understand this: Start with 10 thousand infections. Then in 14 days the number of infections increases to "only" 196 thousand for Italy, to 916 thousand for Ger/Fra and to 1 Million and 256 thousand for US/Swe. The world doubling time: 3.94 days https://t.co/RNDEztryKy reageer retweet
Nou ja, zo hard zal het wel niet gaan idd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Iemand denkt al dat dit dezelfde kant opgaat als WO2 met ongeveer 65.000.000 miljoen doden. Echt met wat een hysterie.
Wat is dan jouw voorstel? Iedereen dood laten gaan ipv opnemen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:39 schreef Fok-it het volgende:
The cure is erger dan de diseaseIn Nederland snappen ze dat, in Italië niet.
Helemaal mee eens, vooral in dit geval waar veel onderzoeken al snel worden gepubliceerd om maar z.s.m. informatie naar buiten te krijgen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:37 schreef Arts-assistent het volgende:
Over het algemeen is NEJM waarheid, echter alsnog met kritische klinische blik. Iedereen die zelf wetenschap heeft bedreven, weet dat hopelijk. Zelf meermaals gepubliceerd (als 2e auteur) in BMJ.
Denk ook meer dat je vanuit regio Wuhan moet kijken en vergelijken en niet China als geheel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:39 schreef SeLang het volgende:
Italië heeft al bijna 1/6 van de gevallen die China heeft
China heeft 1400 miljoen inwoners, Italië maar 60 miljoen
Las ergens dat 0.2 procent maar aan het virus dood ging? Of er ernstige klachten van ondervind? Dus uh iedereen dood laten gaan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat is dan jouw voorstel? Iedereen dood laten gaan ipv opnemen?
Zeg er effe bij dat dat in Rotterdam is ipv het Eiland.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:29 schreef maily het volgende:
https://forum-fok.digidip(...)F7%2F25%23p191965380
Coronapatient in Franciscus Gasthuis Vlietland; operaties afgezegd.
Juist het gebrek aan maatregelen zorgt ervoor dat het uit de hand loopt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:35 schreef warhamstr het volgende:
dI
[..]
Dat was Italië ook niet toch? Die waren ook niet aan het overreacten, en zie waar ze nu zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:35 schreef warhamstr het volgende:
dI
[..]
Misschien wat meer gaan lezen voor je dingen gaat roepen dan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Las ergens dat 0.2 procent maar aan het virus dood ging? Of er ernstige klachten van ondervind? Dus uh iedereen dood laten gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |