Oh nouja dan weet ik het niet. Misschien wel dan. Maarja ben niet in risicogebied geweest dus ze gaan me sowieso niet testen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Huh dat is toch wel een symptoom van corona?
Dat was te veel werk volgens RIVM, gisteren ergens gepost.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik blijf het vragen, maar wanneer krijgen we de dagelijkse recoverycijfers? Zou ook fijn zijn om e.e.a. in perspectief te plaatsen. Nederland loopt daar hopeloos mee achter t.o.v. alle andere landen.
Omdat niet duidelijk is of ze al 100% genezen waren?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat moet bevestigd worden als artsen die met corona patiënten hebben gewerkt dit hebben bevonden?
Geen idee. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je genezen verklaard kunt worden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik blijf het vragen, maar wanneer krijgen we de dagelijkse recoverycijfers? Zou ook fijn zijn om e.e.a. in perspectief te plaatsen. Nederland loopt daar hopeloos mee achter t.o.v. alle andere landen.
Immuniteit is nooit 100% en forever ever. Dat geldt voor alle virussen en zal dus bij deze variant niet anders zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://metro.co.uk/2020/(...)orst-fears-12311492/
hopen dat zij de uitzondering is
Niet echt professioneel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was te veel werk volgens RIVM, gisteren ergens gepost.
soms duurt het wel 6 weken voordat je genezen bentquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Eigenlijk niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Goed, even bijgelezen.
Update vandaag is dus:
Aantal bevestigde patiënten: 503 (+32%)
Aantal overleden patiënten: 5 (1%)
Ondertussen is het RIVM zo aan het goochelen met de cijfers dat je verder helemaal niks meer aan die cijfers hebt. Familieleden en huisgenoten met klachten worden niet getest en dus ook niet meegeteld. Als je niet aan de strikte eisen voldoet wordt je niet getest en ook niet meegeteld. Die 503 is, in ieder geval voor ons, totaal nutteloos. Heel leuk dat ze bij het RIVM modellen hebben en die kunnen gebruiken om te extrapoleren, maar uiteindelijk valt of staat het indammen door wat jij en ik doen. Als je de burgers niet goed voorlicht en ze het gevoel geeft dat het allemaal wel meevalt gaat het in ieder geval niet opschieten. Het is belachelijk dat wij een technische briefing aan de tweede kamer moeten volgen om wat informatie te krijgen.
Daarnaast maken ze het nu ook onmogelijk om uit te rekenen bij hoeveel patiënten geen bron bekend is en ook geven ze al dagenlang niet meer aan hoeveel patiënten zijn opgenomen (geweest).
Ik ben in ieder geval van mening dat wij al ver boven de 1000 zitten qua aantal besmettingen in Nederland. Andere landen, waaronder Italië, hebben veel eerder proberen in te grijpen en dan nog is het totaal uit de hand gelopen. Ik snap de houding van het RIVM en de overheid echt niet.
De maatregelen in Noord-Brabant zijn een prima begin, maar het is toch belachelijk dat het alleen maar voor Noord-Brabant geldt? Hoeveel supporters van Feyenoord en Ajax komen bijvoorbeeld uit de provincies Utrecht en Noord-Brabant? Gaat er dit weekend niemand vanuit Noord-Brabant naar een andere provincie voor een evenement?
Zelfs nu lees ik nog dat mensen arrogant en laconiek met de situatie omgaan.
"Zo snel zal het niet gaan" of "het is maar een griepje" of "het valt allemaal wel mee" .....
![]()
Schijnt per persoon afhankelijk te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je genezen verklaard kunt worden?
hoeveel weken ben je dan besmettelijk?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms duurt het wel 6 weken voordat je genezen bent
Nee, maar ze geven aan dat ze er de mensen niet voor hebben op het moment. Maar er is ook nog niet genoeg data uberhaupt geloof ik.quote:
Hulde en weet je, als ze zo doorgaan vragen ze er gewoon om, om in zeer zware problemen te komen met de gehele situatie. Je voorbeeld met de voetbalwedstrijden is zeer treffend.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Goed, even bijgelezen.
Update vandaag is dus:
Aantal bevestigde patiënten: 503 (+32%)
Aantal overleden patiënten: 5 (1%)
Ondertussen is het RIVM zo aan het goochelen met de cijfers dat je verder helemaal niks meer aan die cijfers hebt. Familieleden en huisgenoten met klachten worden niet getest en dus ook niet meegeteld. Als je niet aan de strikte eisen voldoet wordt je niet getest en ook niet meegeteld. Die 503 is, in ieder geval voor ons, totaal nutteloos. Heel leuk dat ze bij het RIVM modellen hebben en die kunnen gebruiken om te extrapoleren, maar uiteindelijk valt of staat het indammen door wat jij en ik doen. Als je de burgers niet goed voorlicht en ze het gevoel geeft dat het allemaal wel meevalt gaat het in ieder geval niet opschieten. Het is belachelijk dat wij een technische briefing aan de tweede kamer moeten volgen om wat informatie te krijgen.
Daarnaast maken ze het nu ook onmogelijk om uit te rekenen bij hoeveel patiënten geen bron bekend is en ook geven ze al dagenlang niet meer aan hoeveel patiënten zijn opgenomen (geweest).
Ik ben in ieder geval van mening dat wij al ver boven de 1000 zitten qua aantal besmettingen in Nederland. Andere landen, waaronder Italië, hebben veel eerder proberen in te grijpen en dan nog is het totaal uit de hand gelopen. Ik snap de houding van het RIVM en de overheid echt niet.
De maatregelen in Noord-Brabant zijn een prima begin, maar het is toch belachelijk dat het alleen maar voor Noord-Brabant geldt? Hoeveel supporters van Feyenoord en Ajax komen bijvoorbeeld uit de provincies Utrecht en Noord-Brabant? Gaat er dit weekend niemand vanuit Noord-Brabant naar een andere provincie voor een evenement?
Zelfs nu lees ik nog dat mensen arrogant en laconiek met de situatie omgaan.
"Zo snel zal het niet gaan" of "het is maar een griepje" of "het valt allemaal wel mee" .....
![]()
Je mag even beter je eigen bron lezen en een dubbelcheck doen met andere bronnen, voordat je het hier neergooit. Er zitten hier genoeg mensen die veel geloven wat hier gepost wordt en zo ontstaat er dus hysterie en paniek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel met bron, dus dat toonje van jou mag je lekker weglaten
4 weken incubatietijd + die 6 wekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hoeveel weken ben je dan besmettelijk?
is moeilijk te beweren omdat het aantal mensen dat blootgesteld is aan het virus niet hetzelfde isquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef Kekster het volgende:
En trouwens, ook in China zit het aantal slachtoffers ondanks de overbelasting nog ver onder het aantal slachtoffers dat de griep daar eist.
Van wie niet? Het zijn toch je vrienden en geen nieuwe contacten? Als je geen mensen in het gezicht gaat staan hoesten zal het allemaal vast mogen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:22 schreef Blik het volgende:
Ik ga morgen gewoon met wat vrienden in noord-brabant een hapje eten en een biertje drinken. Mag ik zeker niet meer doen?
terecht, aangezien het RIVM en de regering achten de feiten aanlopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:21 schreef erkel het volgende:
[..]
Je mag even beter je eigen bron lezen en een dubbelcheck doen met andere bronnen, voordat je het hier neergooit. Er zitten hier genoeg mensen die veel geloven wat hier gepost wordt en zo ontstaat er dus hysterie en paniek.
1. We weten niet of dit virus geen blijvertje is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt. En grote kans dat dit virus net als alle andere corona virussen geen blijvertje is. Daarom zal het in absolute aantallen nooit in de buurt komen van de griep. In het ergste geval zal er een tijdelijke overbelasting zijn van het zorgsysteem. Maar we moeten niet denken dat dit virus op zichzelf veel gevaarlijker is dan de griep en/of meer slachtoffers gaat eisen.
Als ze altijd 3 stappen achter zitten zal het niet goed komen. Carnaval laten doorgaan, Brabant helemaal open laten staan, daarna binnen blijven met een hoestje, geen handen schudden. Het moet allemaal "ook economisch" bekeken worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef KingRadler het volgende:
kan de nuchterheid van de Nederlanders en het RIVM (Team Rutte) ons fataal worden.
Daar denk ik ook wel aan.. maak me meer zorgen over de gezondheid van mij ouders en oma dan over mezelf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is waar. En is idd ook zo. Toch hoop ik dat met mijn ouders (72) allemaal bespaard gaat blijven want als daarmee iets gebeurt voelt het alles behalve niks aan de hand.![]()
Maar snap wat je bedoelt hoor.
Dat is wel een beetje gek als net dat social distance beleid is aangekondigd. Waarom zou je dat willen opzoeken? En mocht je toch gaan en jong zijn is het idee dat je voorlopig in elk geval geen mensen meer gaat onmoeten uit de risicogroepenquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:22 schreef Blik het volgende:
Ik ga morgen gewoon met wat vrienden in noord-brabant een hapje eten en een biertje drinken. Mag ik zeker niet meer doen?
Zodra je over de grens gaat met noord-Brabant ben je besmet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:22 schreef Blik het volgende:
Coronavirus incubation period could be 27 days, shows dataquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.pharmaceutica(...)tion-period-27-days/
Kan zo meer dan 10 dagen duren begreep ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je genezen verklaard kunt worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |