Wij zijn niet zo knuffellerig als Tilburg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Tilburg loopt uit!
Tussenstand opgeslagen. Waar is Eindhoven trouwens? @:doublepain
https://milano.repubblica(...)3857-C12-P2-S1.12-T1quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De cijfers van Lombardije van gister zijn nog steeds niet binnen
Je kan ook vrij weinig doen, stel je hebt er controle over, er komen geen nieuwe meer bij en weekje later komt er iemand van het buitenland die besmet is en begin je weer van voor af aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:50 schreef Belg het volgende:
MErkel zegt dat 60-70% Duitsers het virus zal hebben ...
Uiteraard, want onze eigen individuutjes zijn belangrijker dan de rest van de samenlevingquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:49 schreef Markesh het volgende:
Een vriendin zegt zojuist dat ze zich niet wil laten belemmeren in haar doen en laten wat betreft het virus.
Echt zo fucking irritant
twitter:RoyNemer twitterde op woensdag 11-03-2020 om 15:50:02South American World Cup qualifiers have reportedly been suspended. Confirmation expected later today. https://t.co/jVO0TGcGKV reageer retweet
Dit stond vanmorgen in een NL krant (AD?) Twee weken dichtquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:47 schreef Belg het volgende:
[..]
Hoorde van een Poolse collega dat er daar ook scholen dicht zijn.
Heb geen bron
blauw neigend naar donderdagquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
500 bevestigde gevallen, als ik er nu 5000 van maak in werkelijkheid, hoeveel zit ik er dan vanaf?
Eentje van 68 en het zijn wel iemands ouders, dus ik snap wat je zegt maar 'niks aan de hand' zal niet iedereen zo voelen. Zeker die families niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
5 mensen van boven de 80 volgens mij.voorlopig is er nog niks aan de hand
Er staat nergens in je bron dat er 1500 gevallen bij zijn gekomen. Kap even met fake news te verspreiden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:46 schreef riazop het volgende:
[..]
https://milano.repubblica(...)3857-C12-P2-S1.12-T1
Mensen begrijpen niet dat het een 'keuze' is tussen nu even wat dingetjes niet doen, of anders later een complete lockdown en dan gewoon weken tot maanden niets kunnen doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:49 schreef Markesh het volgende:
Een vriendin zegt zojuist dat ze zich niet wil laten belemmeren in haar doen en laten wat betreft het virus.
Echt zo fucking irritant
lees ff goedquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Er staat nergens in je bron dat er 1500 gevallen bij zijn gekomen.
5000-500=4500quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
500 bevestigde gevallen, als ik er nu 5000 van maak in werkelijkheid, hoeveel zit ik er dan vanaf?
Omdat ze daar in ieder geval WEL adequate maatregelen nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef Idisrom het volgende:
In Wuhan nog maar 13 nieuwe zieken vandaag, tegenover 172 nieuwe gevallen in Nederland.
ja , maar hier is het maar een griepjequote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef Idisrom het volgende:
In Wuhan nog maar 13 nieuwe zieken vandaag, tegenover 172 nieuwe gevallen in Nederland.
Mijn ouders zijn ook 66 en 68.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Eentje van 68 en het zijn wel iemands ouders, dus ik snap wat je zegt maar 'niks aan de hand' zal niet iedereen zo voelen. Zeker die families niet.
Maar stel dat de wereld dit zo weet in te perken dat er geen coronagevallen meer bijkomen; kan dan gesteld worden dat het virus uitgeblust is? M.a.w. dat het virus niet terugkeert op een ander moment?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef Idisrom het volgende:
En dan vreet na een week of twee weer een culinair avontuurlijk ingesteld iemand iets dat je beter niet kunt eten en dan ga je alsnogquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Nu twee weekjes ziek, maar wel met 65 met pensioen kunnen.
Nee het is hier geen griepje. De griep infecteert en dood meer mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:55 schreef riazop het volgende:
[..]
ja , maar hier is het maar een griepje
Pensioen? Na de naderende recessie? Haha. Ben benieuwd op welke dekkingsgraad pensioenfondsen straks staan...quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Nu twee weekjes ziek, maar wel met 65 met pensioen kunnen.
met 60.000 gevallenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Omdat ze daar in ieder geval WEL adequate maatregelen nemen.
Maar we hebben toch geen antistoffen voor dat virus. Dat is juist het gevaarlijke. We hebben wel antistoffen voor de griep.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:57 schreef Kekster het volgende:
[..]
Nee het is hier geen griepje. De griep infecteert en dood meer mensen.
Dat wordt pas echt duidelijk in het komende winterseizoen. Dan weet je of het in de zomer in stilte heeft doorgeslomerd of niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar stel dat de wereld dit zo weet in te perken dat er geen coronagevallen meer bijkomen; kan dan gesteld worden dat het virus uitgeblust is? M.a.w. dat het virus niet terugkeert op een ander moment?
twitter:thecrimson twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:52:36Harvard College students will be required to move out of their dorms no later than March 15 at 5 p.m. reageer retweet
Fontana zegt vandaag in Lombardije: 'Er zijn 1500 nieuwe infecties geweest', zei hij, en herhaalde de noodzaak van strengere interventies.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Doe mij even een quote dan uit het artikel
Je hebt geen antistoffen tegen een gemuteerde griep. En ook al hebben we een 'natuurlijk' grotere weerstand tegen de griep dan nog dood het blijkbaar meer mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:58 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar we hebben toch geen antistoffen voor dat virus. Dat is juist het gevaarlijke. We hebben wel antistoffen voor de griep.
Eh nee.quote:
Nou, hopelijk vinden ze zo snel mogelijk een medicijn voor het virus tegen die tijd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat wordt pas echt duidelijk in het komende winterseizoen. Dan weet je of het in de zomer in stilte heeft doorgeslomerd of niet.
Je kan het wel blijven zeggen maar feit blijft dat van elke 100 mensen er bij griep misschien 1 persoon naar het ziekenhuis moet, en bij corona het er 15 zijn, en er 3-4 mensen dood gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:57 schreef Kekster het volgende:
[..]
Nee het is hier geen griepje. De griep infecteert en dood meer mensen.
Het aantal doet er toch niet toe?quote:
en erna kwamen er dus nog 80,000 gevallen bijquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Eh nee.
China nam draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners
En nu nog 20 per dagquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
en erna kwamen er dus nog 80,000 gevallen bij
Nee, dat is ook weer niet waar. Heb je wellicht een bron daarvoor?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan het wel blijven zeggen maar feit blijft dat van elke 100 mensen er bij griep misschien 1 persoon naar het ziekenhuis moet, en bij corona het er 15 zijn, en er 3-4 mensen dood gaan.
20 per dag valt nog te behappen als je het zou willen containen.quote:
even voor de duidelijkheid, het is een griepvirus geladen met HIV en je kan het meerdere keren krijgenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:55 schreef riazop het volgende:
[..]
ja , maar hier is het maar een griepje
121 nieuw gevallen in NL toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef Idisrom het volgende:
In absolute aantallen gaan er véél meer mensen dood aan de griep dan welk ander virus ook. Jaar in, jaar uit. Maar voor de mensen die sterven aan corona is het ineens wel verschrikkelijk. Ik denk dat er zat ouderen in het ziekenhuis belanden door de griep. En als ze sterven aan de griep dan komt dat vaak door, jawel SARS.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan het wel blijven zeggen maar feit blijft dat van elke 100 mensen er bij griep misschien 1 persoon naar het ziekenhuis moet, en bij corona het er 15 zijn, en er 3-4 mensen dood gaan.
Precies, echt zo ongelofelijk irritant.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Uiteraard, want onze eigen individuutjes zijn belangrijker dan de rest van de samenleving
Herinfecties zijn nog niet bevestigd. Wel verondersteld.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, het is een griepvirus geladen met HIV en je kan het meerdere keren krijgen
https://metro.co.uk/2020/(...)ists-claim-12314129/
In Nederland gaat er tot nu toe 1 op de 100 positief geteste patiënten dood. Waarschijnlijk omdat we hier beter (gerichter) testen en dus meer gevallen ontdekken. In andere landen kunnen ze het niet aftesten (zoals in Italië) en daar lijkt de mortaliteit veel hoger (schommelt tussen de 5 en 10%). Mocht de ziekte hier ook zo exploderen als in Italië dan zal ook niet iedereen meer getest worden en gaat de mortaliteit ook hoger uitvallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
gezinsleden worden helemaal niet meer getest, dat wist je toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
121 nieuw gevallen in NL toch?
quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, het is een griepvirus geladen met HIV en je kan het meerdere keren krijgen
https://metro.co.uk/2020/(...)ists-claim-12314129/
Dat klopt, maar je noemt een bepaald getal. Waar haal je die dan vandaan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:04 schreef riazop het volgende:
[..]
gezinsleden worden helemaal niet meer getest, dat wist je toch?
wat moet bevestigd worden als artsen die met corona patiënten hebben gewerkt dit hebben bevonden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Herinfecties zijn nog niet bevestigd. Wel verondersteld.
check je quote: Ik noemde dat getal nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je noemt een bepaald getal. Waar haal je die dan vandaan?
Zeker triest voor de nabestaande ,maar bedoel dat het voorlopig nog beperkt blijft tot de oudere mensen..quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Eentje van 68 en het zijn wel iemands ouders, dus ik snap wat je zegt maar 'niks aan de hand' zal niet iedereen zo voelen. Zeker die families niet.
waar is je bron of ben je aan het trollen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]dat hele hiv verhaal is al zo vaak gedebunked. Ophitser
Hoe moet ik dat zien? Die collega heeft een eigen ruimte in het gebouw op het werk waar die in quarantaine zitquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:48 schreef Belg het volgende:
[..]
[..]
Op mijn werk is er een vrouwelijke collega. Op het werk van haar man zit er iemand in quarantaine
goed voor de economiequote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij hebben ze in Den Haag al lang achter de schermen besloten dat ze een x aantal bejaarden aan dit virus kunnen offeren. Soort van 'colleteral damage' en ze kunnen achteraf altijd zeggen dat dit sowieso de grote risicogroep was.
- maakt de pensioenonderhandelingen ook weer een stuk makkelijkerquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij hebben ze in Den Haag al lang achter de schermen besloten dat ze een x aantal bejaarden aan dit virus kunnen offeren. Soort van 'colleteral damage' en ze kunnen achteraf altijd zeggen dat dit sowieso de grote risicogroep was.
En die is nog vertekent ook want deze stijging komt door 70 personen die erbij zitten onder ziekenhuizen in brabant. Niet dat dat wat uitmaakt?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
121 nieuw gevallen in NL toch?
Waar is jouw wetenschappelijke bron? Want het virus lijkt niet op a) griep en b) aids. Het is een coronavirus, een heel andere virusgroep.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar is je bron of ben je aan het trollen?
Vandaar dat hij zijn nagels lakt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:45 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja maar hij is een undercover viroloog
Dat is waar. En is idd ook zo. Toch hoop ik dat met mijn ouders (72) allemaal bespaard gaat blijven want als daarmee iets gebeurt voelt het alles behalve niks aan de hand.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zeker triest voor de nabestaande ,maar bedoel dat het voorlopig nog beperkt blijft tot de oudere mensen..
Vandaar "niks aan de hand"
https://www.volkskrant.nl(...)wuhanvirus~bbad76a4/quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Klopt. Kan je nagaan hoeveel mensen er straks dood gaan aan corona op het hetzelfde niveau zit als de griep. Dat is waar mensen bang voor zijn. Niet voor het 'nu'.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:02 schreef Kekster het volgende:
[..]
In absolute aantallen gaan er véél meer mensen dood aan de griep dan welk ander virus ook. Jaar in, jaar uit. Maar voor de mensen die sterven aan corona is het ineens wel verschrikkelijk. Ik denk dat er zat ouderen in het ziekenhuis belanden door de griep. En als ze sterven aan de griep dan komt dat vaak door, jawel SARS.
https://www.google.com/am(...)es-of-hiv-in-it/amp/quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar de aids meds helpen wel bij kritieke corona patiëntenquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)wuhanvirus~bbad76a4/
Veel lijkt dus niet gedekt te zijn.quote:Word ik gerepatrieerd door mijn reisverzekeraar?
Nee, repatriëring zit niet in de basisdekking van een reisverzekering. Repatriëring door medische redenen valt wel onder de dekking. Dat wil zeggen dat je terug naar Nederland wordt gehaald bij een medisch ongeval omdat de hulpdiensten in het buitenland je onvoldoende kunnen verzorgen/helpen.
Het reisadvies is veranderd naar oranje/rood. Ben ik nu niet meer verzekerd?
Je bent nog steeds verzekerd. Het reisadvies is namelijk veranderd terwijl je al in het gebied aanwezig was.
Ik word in quarantaine geplaatst en moet langer in het gebied blijven. Kan ik een beroep doen op mijn reisverzekering?
Extra reis-, verblijf- en telefoonkosten vallen in zo’n geval bij veel reisverzekeraars doorgaans niet onder de dekking. Als het wel onder de dekking valt, dan zijn de kosten gemaximeerd.
Ik word in quarantaine geplaatst en dreig daardoor mijn volgende reis te missen. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsverzekering?
Nee. Als je niet ziek bent, kan je geen beroep doen op je annuleringsverzekering. Als je wel ziek bent, dan valt het onder de dekking.
Hoe dan als er niet getest wordt?quote:Ik heb het virus opgelopen en kan daardoor niet meer op reis. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsverzekering?
Ja, als je een doktersverklaring kan overhandigen.
Vitamine c ook. En nu?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar de aids meds helpen wel bij kritieke corona patiënten
Niet ingaan op mensen die hebben aangegeven hoe mooi ze de reacties vinden als je hier roept "het is maar een griepje".quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Kan je nagaan hoeveel mensen er straks dood gaan aan corona op het hetzelfde niveau zit als de griep. Dat is waar mensen bang voor zijn. Niet voor het 'nu'.
Je snapt blijkbaar niet dat corona net begonnen is aan zijn trek over de wereld.]
Je snapt ook niet dat griep ingecalculeerd is door ziekenhuizen en de economie, en corona niet.
Daar liggen de problemen.
Klopt. En grote kans dat dit virus net als alle andere corona virussen geen blijvertje is. Daarom zal het in absolute aantallen nooit in de buurt komen van de griep. In het ergste geval zal er een tijdelijke overbelasting zijn van het zorgsysteem. Maar we moeten niet denken dat dit virus op zichzelf veel gevaarlijker is dan de griep en/of meer slachtoffers gaat eisen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Kan je nagaan hoeveel mensen er straks dood gaan aan corona op het hetzelfde niveau zit als de griep. Dat is waar mensen bang voor zijn. Niet voor het 'nu'.
Je snapt blijkbaar niet dat corona net begonnen is aan zijn trek over de wereld.]
Je snapt ook niet dat griep ingecalculeerd is door ziekenhuizen en de economie, en corona niet.
Daar liggen de problemen.
Ja maar het gaat juist om die overbelasting. Griep zal nooit zorgen dat kankerpatienten naar huis worden gestuurd om bedden vrij te maken. Corona zorgt daar wel voor in oa China en Zuid-Korea, en nu in Italie dreigt dat ook te gebeuren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt. En grote kans dat dit virus net als alle andere corona virussen geen blijvertje is. Daarom zal het in absolute aantallen nooit in de buurt komen van de griep. In het ergste geval zal er een tijdelijke overbelasting zijn van het zorgsysteem. Maar we moeten niet denken dat dit virus op zichzelf veel gevaarlijker is dan de griep en/of meer slachtoffers gaat eisen.
https://metro.co.uk/2020/(...)orst-fears-12311492/quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:14 schreef erkel het volgende:
[..]
Holy shit! Dat staat helemaal niet in je artikel.
Er wordt gesproken over "The coronavirus has an ‘HIV-like’ mutation" en "This virus may use the packing mechanisms of other viruses such as HIV"
In het artikel wordt een vergelijking getrokken met het HIV-virus, maar dat betekent niet dat het hetzelfde is al het HIV-virus. Damn. Dit is hoe fake news geboren wordt.
Edit - En je kunt het zeer waarschijnlijk niet nogmaals in het zelfde seizoen krijgen
Ze zijn daar tegenwoordig aan het kiezen wie blijft leven en wie doodgaat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar het gaat juist om die overbelasting. Griep zal nooit zorgen dat kankerpatienten naar huis worden gestuurd om bedden vrij te maken. Corona zorgt daar wel voor in oa China en Zuid-Korea, en nu in Italie dreigt dat ook te gebeuren.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Goed, even bijgelezen.
Update vandaag is dus:
Aantal bevestigde patiënten: 503 (+32%)
Aantal overleden patiënten: 5 (1%)
Ondertussen is het RIVM zo aan het goochelen met de cijfers dat je verder helemaal niks meer aan die cijfers hebt. Familieleden en huisgenoten met klachten worden niet getest en dus ook niet meegeteld. Als je niet aan de strikte eisen voldoet wordt je niet getest en ook niet meegeteld. Die 503 is, in ieder geval voor ons, totaal nutteloos. Heel leuk dat ze bij het RIVM modellen hebben en die kunnen gebruiken om te extrapoleren, maar uiteindelijk valt of staat het indammen door wat jij en ik doen. Als je de burgers niet goed voorlicht en ze het gevoel geeft dat het allemaal wel meevalt gaat het in ieder geval niet opschieten. Het is belachelijk dat wij een technische briefing aan de tweede kamer moeten volgen om wat informatie te krijgen.
Daarnaast maken ze het nu ook onmogelijk om uit te rekenen bij hoeveel patiënten geen bron bekend is en ook geven ze al dagenlang niet meer aan hoeveel patiënten zijn opgenomen (geweest).
Ik ben in ieder geval van mening dat wij al ver boven de 1000 zitten qua aantal besmettingen in Nederland. Andere landen, waaronder Italië, hebben veel eerder proberen in te grijpen en dan nog is het totaal uit de hand gelopen. Ik snap de houding van het RIVM en de overheid echt niet.
De maatregelen in Noord-Brabant zijn een prima begin, maar het is toch belachelijk dat het alleen maar voor Noord-Brabant geldt? Hoeveel supporters van Feyenoord en Ajax komen bijvoorbeeld uit de provincies Utrecht en Noord-Brabant? Gaat er dit weekend niemand vanuit Noord-Brabant naar een andere provincie voor een evenement?
Zelfs nu lees ik nog dat mensen arrogant en laconiek met de situatie omgaan.
"Zo snel zal het niet gaan" of "het is maar een griepje" of "het valt allemaal wel mee" .....
![]()
Oh damn, niet dit geval in Japan weer van eeuwen terugquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://metro.co.uk/2020/(...)orst-fears-12311492/
hopen dat zij de uitzondering is
Ja en dat is een nare bijkomstigheid van dit virus maar het is tijdelijk. Volgend jaar is het virus weg, of hebben we een vaccin en eist het geen slachtoffers meer. En trouwens, ook in China zit het aantal slachtoffers ondanks de overbelasting nog ver onder het aantal slachtoffers dat de griep daar eist.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar het gaat juist om die overbelasting. Griep zal nooit zorgen dat kankerpatienten naar huis worden gestuurd om bedden vrij te maken. Corona zorgt daar wel voor in oa China en Zuid-Korea, en nu in Italie dreigt dat ook te gebeuren.
Oh nouja dan weet ik het niet. Misschien wel dan. Maarja ben niet in risicogebied geweest dus ze gaan me sowieso niet testen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Huh dat is toch wel een symptoom van corona?
Dat was te veel werk volgens RIVM, gisteren ergens gepost.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik blijf het vragen, maar wanneer krijgen we de dagelijkse recoverycijfers? Zou ook fijn zijn om e.e.a. in perspectief te plaatsen. Nederland loopt daar hopeloos mee achter t.o.v. alle andere landen.
Omdat niet duidelijk is of ze al 100% genezen waren?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat moet bevestigd worden als artsen die met corona patiënten hebben gewerkt dit hebben bevonden?
Geen idee. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je genezen verklaard kunt worden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik blijf het vragen, maar wanneer krijgen we de dagelijkse recoverycijfers? Zou ook fijn zijn om e.e.a. in perspectief te plaatsen. Nederland loopt daar hopeloos mee achter t.o.v. alle andere landen.
Immuniteit is nooit 100% en forever ever. Dat geldt voor alle virussen en zal dus bij deze variant niet anders zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://metro.co.uk/2020/(...)orst-fears-12311492/
hopen dat zij de uitzondering is
Niet echt professioneel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was te veel werk volgens RIVM, gisteren ergens gepost.
soms duurt het wel 6 weken voordat je genezen bentquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Eigenlijk niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Goed, even bijgelezen.
Update vandaag is dus:
Ondertussen is het RIVM zo aan het goochelen met de cijfers dat je verder helemaal niks meer aan die cijfers hebt. Familieleden en huisgenoten met klachten worden niet getest en dus ook niet meegeteld. Als je niet aan de strikte eisen voldoet wordt je niet getest en ook niet meegeteld. Die 503 is, in ieder geval voor ons, totaal nutteloos. Heel leuk dat ze bij het RIVM modellen hebben en die kunnen gebruiken om te extrapoleren, maar uiteindelijk valt of staat het indammen door wat jij en ik doen. Als je de burgers niet goed voorlicht en ze het gevoel geeft dat het allemaal wel meevalt gaat het in ieder geval niet opschieten. Het is belachelijk dat wij een technische briefing aan de tweede kamer moeten volgen om wat informatie te krijgen.
Daarnaast maken ze het nu ook onmogelijk om uit te rekenen bij hoeveel patiënten geen bron bekend is en ook geven ze al dagenlang niet meer aan hoeveel patiënten zijn opgenomen (geweest).
Ik ben in ieder geval van mening dat wij al ver boven de 1000 zitten qua aantal besmettingen in Nederland. Andere landen, waaronder Italië, hebben veel eerder proberen in te grijpen en dan nog is het totaal uit de hand gelopen. Ik snap de houding van het RIVM en de overheid echt niet.
De maatregelen in Noord-Brabant zijn een prima begin, maar het is toch belachelijk dat het alleen maar voor Noord-Brabant geldt? Hoeveel supporters van Feyenoord en Ajax komen bijvoorbeeld uit de provincies Utrecht en Noord-Brabant? Gaat er dit weekend niemand vanuit Noord-Brabant naar een andere provincie voor een evenement?
"Zo snel zal het niet gaan" of "het is maar een griepje" of "het valt allemaal wel mee" .....
![]()
Schijnt per persoon afhankelijk te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je genezen verklaard kunt worden?
hoeveel weken ben je dan besmettelijk?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms duurt het wel 6 weken voordat je genezen bent
Nee, maar ze geven aan dat ze er de mensen niet voor hebben op het moment. Maar er is ook nog niet genoeg data uberhaupt geloof ik.quote:
Hulde en weet je, als ze zo doorgaan vragen ze er gewoon om, om in zeer zware problemen te komen met de gehele situatie. Je voorbeeld met de voetbalwedstrijden is zeer treffend.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Goed, even bijgelezen.
Update vandaag is dus:
![]()
Je mag even beter je eigen bron lezen en een dubbelcheck doen met andere bronnen, voordat je het hier neergooit. Er zitten hier genoeg mensen die veel geloven wat hier gepost wordt en zo ontstaat er dus hysterie en paniek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel met bron, dus dat toonje van jou mag je lekker weglaten
4 weken incubatietijd + die 6 wekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hoeveel weken ben je dan besmettelijk?
is moeilijk te beweren omdat het aantal mensen dat blootgesteld is aan het virus niet hetzelfde isquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:18 schreef Kekster het volgende:
En trouwens, ook in China zit het aantal slachtoffers ondanks de overbelasting nog ver onder het aantal slachtoffers dat de griep daar eist.
Van wie niet? Het zijn toch je vrienden en geen nieuwe contacten? Als je geen mensen in het gezicht gaat staan hoesten zal het allemaal vast mogen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:22 schreef Blik het volgende:
Ik ga morgen gewoon met wat vrienden in noord-brabant een hapje eten en een biertje drinken. Mag ik zeker niet meer doen?
terecht, aangezien het RIVM en de regering achten de feiten aanlopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:21 schreef erkel het volgende:
[..]
Je mag even beter je eigen bron lezen en een dubbelcheck doen met andere bronnen, voordat je het hier neergooit. Er zitten hier genoeg mensen die veel geloven wat hier gepost wordt en zo ontstaat er dus hysterie en paniek.
1. We weten niet of dit virus geen blijvertje is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt. En grote kans dat dit virus net als alle andere corona virussen geen blijvertje is. Daarom zal het in absolute aantallen nooit in de buurt komen van de griep. In het ergste geval zal er een tijdelijke overbelasting zijn van het zorgsysteem. Maar we moeten niet denken dat dit virus op zichzelf veel gevaarlijker is dan de griep en/of meer slachtoffers gaat eisen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |