abonnement Unibet Coolblue
pi_191959227
Hi,

ik ben een gepensioneerd topsporter (videogaming) en heb tijdens mijn sportloopbaan altijd een dagbaan ernaast gehouden in een minimarkt en inmiddels ben ik filiaalmanager en amateurbelegger.

Ik heb nu drie concrete opties:

1. Terug de collegebanken in als jong van geest zijnde 26-jarige om vastgoedprojectontwikkelaar te worden of portfolio beheerder bij bijvoorbeeld McDonald's of supermarktketens. Eventueel in duale vorm na twee jaar.

2. Duale opleiding ondernemerschap&retail management om binnen de organisatie verder te groeien en na afronding opleiding eventueel elders. Leasing Manager/Centrum manager-achtige functies spreken me wel aan.

3. M'n eigen filiaal openen als franchisenemer bij de minimarktketen waar ik nu filiaalmanager ben.

Wat zouden jullie aanraden en waarom?
pi_191959458
welke game wat je pro in dan bro
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:22:22 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191959473
Videogaming is tegenwoordig topsport?

pi_191959495
quote:
19s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:22 schreef Gunner het volgende:
Videogaming is tegenwoordig topsport?

[ afbeelding ]
Waarom niet? Wat is het verschil met darts of chess?
pi_191959520
quote:
5s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:21 schreef Bilzerian het volgende:
welke game wat je pro in dan bro
fifa.
pi_191959571
Ga de schoolbanken in. Maar ga niet een reguliere voltijd HBO ofzo doen want dan zit je tussen de 18 jarigen en hoewel de chicks lekker zijn, geloof me dat ga je niet redden, dat schoolse kan echt niet meer op jou leeftijd en met je ervaring. Zoek een goeie deeltijd of duale opleiding die in je straatje past.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:26:48 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191959574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:23 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is het verschil met darts of chess?
Darts vind ik ook niet echt een sport maar volgens de definitie van sport zou je het zo kunnen noemen, al denk ik dan eigenlijk meer aan een keiharde fysieke krachtmeting
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:29:17 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191959627
Ik zou proberen een opleiding af te ronden.
pi_191959659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:24 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

fifa.
en nu een keer klaar met de scripted goals, kick-off glitches etc. haha
pi_191959672
Waarom gestopt met je topsportcarrière?
pi_191959730
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:31 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Waarom gestopt met je topsportcarrière?
op 26-jarige leeftijd takel je af qua gaming t.o.v. je concurrenten die gemiddeld misschien nog geen 16 zijn, reactiesnelheid e.d.
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:35:46 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191959754
Wat jij het leukst vindt...
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:36:30 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191959767
quote:
19s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:22 schreef Gunner het volgende:
Videogaming is tegenwoordig topsport?

[ afbeelding ]
Exact mijn gedachte ook.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:37:16 #14
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191959783
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:34 schreef Bilzerian het volgende:

[..]

op 26-jarige leeftijd takel je af qua gaming t.o.v. je concurrenten die gemiddeld misschien nog geen 16 zijn, reactiesnelheid e.d.
Op je 26e al aftakelen :') Je genen zijn niet bepaald de sterkste zo te horen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191959807
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:26 schreef Karstman het volgende:
Ga de schoolbanken in. Maar ga niet een reguliere voltijd HBO ofzo doen want dan zit je tussen de 18 jarigen en hoewel de chicks lekker zijn, geloof me dat ga je niet redden, dat schoolse kan echt niet meer op jou leeftijd en met je ervaring. Zoek een goeie deeltijd of duale opleiding die in je straatje past.
Ik neig juist naar voltijdopleiding omdat m'n sociale leven verwaterd is omdat er veel tijd in trainingen en wedstrijden ging zitten waardoor ik ook weinig ervaren met dames ben puur uit tijdgebrek want ben heel extravert en sociaal en zie dat veel van mijn middelbare schoolvrienden nu vooral omgaan met studievrienden want je hebt een gezamenlijke interesse, doelen en brengt veel tijd met elkaar door. Duaal is wel een optie hoor bij die opleidingen die ik noem, vanaf jaar drie maar veel verschil is er niet echt tussen een duale en voltijd want bij veel opleidingen is het na jaar twee stage lopen, minor en afstuderen.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 14:40:31 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191959848
Zoek uit wat je interesseert en volg dat pad. Maar besef: voel je je thuis tussen wat jongere 17/18/19 jarigen? Mocht je bijvoorbeeld in de ict willen werken kan je ook zoeken naar andere trajecten. Meer werk-leer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 14:41:05 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191959859
Graag wat opbouwend en meewerkende reacties. Thanks.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191959874
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:29 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zou proberen een opleiding af te ronden.
Vanwaar die emoticon als ik vragen mag?
pi_191959889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:38 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Ik neig juist naar voltijdopleiding omdat m'n sociale leven verwaterd is omdat er veel tijd in trainingen en wedstrijden ging zitten waardoor ik ook weinig ervaren met dames ben puur uit tijdgebrek want ben heel extravert en sociaal en zie dat veel van mijn middelbare schoolvrienden nu vooral omgaan met studievrienden want je hebt een gezamenlijke interesse, doelen en brengt veel tijd met elkaar door. Duaal is wel een optie hoor bij die opleidingen die ik noem, vanaf jaar drie maar veel verschil is er niet echt tussen een duale en voltijd want bij veel opleidingen is het na jaar twee stage lopen, minor en afstuderen.
Snap ik maar mijn ervaring is dat (ik was toen 23) dat het verschil wel heel groot is. Maar goed mijn achtergrond en sociale leven was toen wel anders dan bij jou.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:49:50 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191960024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:41 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Vanwaar die emoticon als ik vragen mag?
Dat is mijn standaard pi, sorry. Zal even een neutrale gebruiken zodat je ziet dat ik gewoon meende wat ik zei.
pi_191960057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:40 schreef Rene het volgende:
Zoek uit wat je interesseert en volg dat pad. Maar besef: voel je je thuis tussen wat jongere 17/18/19 jarigen? Mocht je bijvoorbeeld in de ict willen werken kan je ook zoeken naar andere trajecten. Meer werk-leer.
Ik ben naar een open dag gegaan en toen was er een duidelijke klik met de rest dus dat zit wel snor. Bovendien zitten er bij vastgoed best veel oudere studenten tussen. Het hoofd vastgoed van Domino's is zelfs rond z'n dertigste pas gaan studeren. Wat ik leuk vind. Tja. Dat is best wel veel. Ik vind de combinatie van vastgoed met winkels wel leuk. Dus vastgoedbeheerder van een horeca of winkelketen of leasing/centrummanager van een winkelcentrum. Vastgoedontwikkelaar trekt me ook wel maar weet niet in hoeverre dat reëel is want heb weinig met wiskunde. Zou het ook prima vinden om een aantal eigen supermarkten te hebben maar weet niet hoe dat met risico's en eventuele baten zit. En de invloed van de keuze op je lichamelijke gezondheid.
pi_191960078
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:42 schreef Karstman het volgende:

[..]

Snap ik maar mijn ervaring is dat (ik was toen 23) dat het verschil wel heel groot is. Maar goed mijn achtergrond en sociale leven was toen wel anders dan bij jou.
Zie hierboven. Qua sociale interactie zit het wel snor. Wat was jouw achtergrond en reden om te gaan studeren? Blij met die keuze?
pi_191960088
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:49 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Dat is mijn standaard pi, sorry. Zal even een neutrale gebruiken zodat je ziet dat ik gewoon meende wat ik zei.
aight. Mag ik vragen waarom je dat vind?
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:58:20 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191960158
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:53 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

aight. Mag ik vragen waarom je dat vind?
Omdat het met een afgeronde opleiding veel makkelijker is op de arbeidsmarkt dan zonder. Er zijn ook uitzonderingen he, en het is natuurlijk ook niet zo dat een diploma automatisch een goede baan betekent, maar je kansen zijn gewoon veel beter.
pi_191960219
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:10 schreef Sportmarkt het volgende:
Hi,

ik ben een gepensioneerd topsporter (videogaming) en heb tijdens mijn sportloopbaan altijd een dagbaan ernaast gehouden in een minimarkt en inmiddels ben ik filiaalmanager en amateurbelegger.

Ik heb nu drie concrete opties:

1. Terug de collegebanken in als jong van geest zijnde 26-jarige om vastgoedprojectontwikkelaar te worden of portfolio beheerder bij bijvoorbeeld McDonald's of supermarktketens. Eventueel in duale vorm na twee jaar.

2. Duale opleiding ondernemerschap&retail management om binnen de organisatie verder te groeien en na afronding opleiding eventueel elders. Leasing Manager/Centrum manager-achtige functies spreken me wel aan.

3. M'n eigen filiaal openen als franchisenemer bij de minimarktketen waar ik nu filiaalmanager ben.

Wat zouden jullie aanraden en waarom?
Je kan zo terecht bij de Johan Cruyff Academie. Speciaal voor topsporters
pi_191960300
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:58 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Omdat het met een afgeronde opleiding veel makkelijker is op de arbeidsmarkt dan zonder. Er zijn ook uitzonderingen he, en het is natuurlijk ook niet zo dat een diploma automatisch een goede baan betekent, maar je kansen zijn gewoon veel beter.
Uitzonderingen als in voorbeelden waarbij mensen heel goed op de markt liggen ookal hebben ze geen opleiding of opleidingen waar je niets aan hebt?

hoe weet je of je een uitzondering bent? Ik heb momenteel zes panden en ook diners bijgewoond met bijvoorbeeld de pandjesprins maar heb dit wel voornamelink betaald van de sport en supermarkt, beide toch fysiek belastend. Maargoed of je nu zes jaar eerder stopt met werken of zes jaar later begint en eindigt doet er niet echt toe. Bovendien kan ik nu tienduizenden euro's per jaar sparen vanwege lage kosten. Ding is wel dat als ik echt supermarktfranchiser wil worden ik geen salaris meer ontvang dus niet weet hoe het precies met inkomen zit.
pi_191960322
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Je kan zo terecht bij de Johan Cruyff Academie. Speciaal voor topsporters
dat is variant van hbo commerciële eco en dat vind ik niet zo tof. Opties zijn vastgoed makelaardij of ondernemerschap retail.
pi_191960407
Heb je toevallig al vastgoed in bezit?
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:15:51 #29
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191960426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Uitzonderingen als in voorbeelden waarbij mensen heel goed op de markt liggen ookal hebben ze geen opleiding of opleidingen waar je niets aan hebt?

hoe weet je of je een uitzondering bent? Ik heb momenteel zes panden en ook diners bijgewoond met bijvoorbeeld de pandjesprins maar heb dit wel voornamelink betaald van de sport en supermarkt, beide toch fysiek belastend. Maargoed of je nu zes jaar eerder stopt met werken of zes jaar later begint en eindigt doet er niet echt toe. Bovendien kan ik nu tienduizenden euro's per jaar sparen vanwege lage kosten. Ding is wel dat als ik echt supermarktfranchiser wil worden ik geen salaris meer ontvang dus niet weet hoe het precies met inkomen zit.
Ja, verhalen a la "Bill Gates heeft ook nooit een opleiding afgerond!", dat bedoelde ik. Verder weet ik niets van vastgoedbeheer of beleggen, dus daar kan ik je niet bij helpen. Ik wou alleen maar zeggen dat ik uit de 3 opties die jij gaf zou kiezen voor de opleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door herverwijderd op 11-03-2020 15:21:21 ]
pi_191960445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:14 schreef Jantje2k het volgende:
Heb je toevallig al vastgoed in bezit?
Ja:
quote:
Ik heb momenteel zes panden en ook diners bijgewoond met bijvoorbeeld de pandjesprins maar heb dit wel voornamelink betaald van de sport en supermarkt, beide toch fysiek belastend. Maargoed of je nu zes jaar eerder stopt met werken of zes jaar later begint en eindigt doet er niet echt toe. Bovendien kan ik nu tienduizenden euro's per jaar sparen vanwege lage kosten. Ding is wel dat als ik echt supermarktfranchiser wil worden ik geen salaris meer ontvang dus niet weet hoe het precies met inkomen zit.
maakt dat verschil?
pi_191960761
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:52 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Zie hierboven. Qua sociale interactie zit het wel snor. Wat was jouw achtergrond en reden om te gaan studeren? Blij met die keuze?
Was gestopt met een andere studie, tijdje gewerkt maar wilde toch een papiertje, dus op zoek naar studie. Voltijd beviel niet zoals gezegd, te schools, later zelfde studie in deeltijd opgepakt naast baan en dat ging veel beter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191960864
Heeft dat videogamen je goed geld opgeleverd? Zo ja, lees dan dit:

https://jlcollinsnh.com/2(...)odman-v-jlcollinsnh/

Of kijk hiernaar:
En dan kan je kijken naar wat je leuk vindt. Ik zou een studie gaan doen, geeft je ook meer tijd om na te denken over wat je wilt. Gelijk een franchise kopen legt je gelijk vast voor een paar jaar.
pi_191961050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:43 schreef Gustaf86 het volgende:
Heeft dat videogamen je goed geld opgeleverd? Zo ja, lees dan dit:

https://jlcollinsnh.com/2(...)odman-v-jlcollinsnh/

Of kijk hiernaar:
En dan kan je kijken naar wat je leuk vindt. Ik zou een studie gaan doen, geeft je ook meer tijd om na te denken over wat je wilt. Gelijk een franchise kopen legt je gelijk vast voor een paar jaar.
Jawel maar nog geen 2.5 miljoen.

Ik weet al wat ik leuk vind en wat ik zou willen doen maar het ding is dat dat meerdere dingen zijn. De hamvraag is wat het meest verstandig is.

Wat doe jij zelf zoal als ik vragen mag?
pi_191961089
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:53 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Hele verhaal klinkt mij ook tamelijk bekend in de oren, behalve dan die game-carriere.
Ja, maar de rest allemaal. Inclusief de vraag of hij moet gaan studeren. Plus de keuze tussen iets met vastgoed of ondernemersschap :')

O ja, en dat hij nu filiaalmanager is + dat hij zijn eigen franchise wil beginnen.
pi_191961125
Gast het is in alle voorgaande topics al gezegd, maar je moet gewoon gaan studeren. Dat wil je echter helemaal niet, want je opent nu al zoveel jaren lang een dergelijke topic met een dergelijke vraag.
pi_191961152
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:53 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Wat heeft die hoofdpersoon uiteindelijk gedaan?
Net als jij nog steeds niet, nadat hij al jarenlang exact dezelfde vraag blijft stellen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:03:25 #37
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191961235
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:55 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ja, maar de rest allemaal. Inclusief de vraag of hij moet gaan studeren. Plus de keuze tussen iets met vastgoed of ondernemersschap :')

O ja, en dat hij nu filiaalmanager is + dat hij zijn eigen franchise wil beginnen.

Plus het zichzelf zien als een soort vastgoedmagnaat.

Dit zaakje stinkt, ts.
pi_191961381
quote:
8s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:03 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Plus het zichzelf zien als een soort vastgoedmagnaat.

Dit zaakje stinkt, ts.
Bedoel jullie een schaduwaccount? Dat is dit niet maar ben wel geïnteresseerd wat aan die andere persoon is verteld.
pi_191961397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:57 schreef Jantje2k het volgende:
Gast het is in alle voorgaande topics al gezegd, maar je moet gewoon gaan studeren. Dat wil je echter helemaal niet, want je opent nu al zoveel jaren lang een dergelijke topic met een dergelijke vraag.
Waarom zou ik het niet willen maar wel vragen? Ben gewoon benieuwd voor de argumenten.
pi_191961655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:53 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Jawel maar nog geen 2.5 miljoen.

Ik weet al wat ik leuk vind en wat ik zou willen doen maar het ding is dat dat meerdere dingen zijn. De hamvraag is wat het meest verstandig is.

Wat doe jij zelf zoal als ik vragen mag?
Wat ik je voornamelijk mee wil geven is dat jij, als je nu een lekkere som op de bank hebt staan, je daar een passief inkomen uit beleggingen kan halen. Dan kan je werken omdat je het leuk vindt, en dan heb je veel meer vrijheid.
pi_191961757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:27 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Wat ik je voornamelijk mee wil geven is dat jij, als je nu een lekkere som op de bank hebt staan, je daar een passief inkomen uit beleggingen kan halen. Dan kan je werken omdat je het leuk vindt, en dan heb je veel meer vrijheid.
heb ik al, voornamelijk huurinkomsten door panden die ik heb gekocht maar niet echt een bedrag waardoor ik een relaxte houding aan wil nemen. de hamvraag is hoe nu verder.
pi_191961779
Je kunt altijd terug naar school, ongeacht de leeftijd.
ADHD-C
pi_191961867
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:33 schreef Sportmarkt het volgende:

heb ik al, voornamelijk huurinkomsten door panden die ik heb gekocht maar niet echt een bedrag waardoor ik een relaxte houding aan wil nemen. de hamvraag is hoe nu verder.
Als je zelf het idee hebt dat het voltooien van een opleiding je meer gaat bieden dan de ervaring door nu gewoon aan het werk te gaan, moet je dat doen. Je gaat echter niet meer geld genereren, maar het kost alleen maar meer.

Als je geen gezin of andere mensen te onderhouden hebt, dan kun je best een klein risico dragen denk ik. Ondernemen kan veel meer bieden dan welke studie dan ook. Het is wel heel hard werken, maar je doet dat dan wel puur voor jezelf.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_191961947
Ik zeg al jaren dat als ik de loterij win, ik weer ga studeren. Stukje zelfontwikkeling. En vrijwilligerswerk. Doe ik nu al veel. Geeft een goed gevoel, dat je jezelf nuttig maakt voor de maatschappij.
pi_191961981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:34 schreef LazyDave het volgende:
Je kunt altijd terug naar school, ongeacht de leeftijd.
klopt maar de vraag is wat je eruit gaat halen zowel op sociaal gebied als arbeidmarkttechnisch, wie zit er te wachten op dertigjarige starters?
pi_191962031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als je zelf het idee hebt dat het voltooien van een opleiding je meer gaat bieden dan de ervaring door nu gewoon aan het werk te gaan, moet je dat doen. Je gaat echter niet meer geld genereren, maar het kost alleen maar meer.
Hmm. Gebaseerd op wat precies want iemand anders zei dat je je positie op de arbeidsmarkt juist veel vergroot? En wat bedoel je precies met 'het kost alleen maar meer' meer ten opzichte van wat?
quote:
Als je geen gezin of andere mensen te onderhouden hebt, dan kun je best een klein risico dragen denk ik. Ondernemen kan veel meer bieden dan welke studie dan ook. Het is wel heel hard werken, maar je doet dat dan wel puur voor jezelf.
Bieden op financieel gebied of?
pi_191962261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

klopt maar de vraag is wat je eruit gaat halen zowel op sociaal gebied als arbeidmarkttechnisch, wie zit er te wachten op dertigjarige starters?
Daarom moeten ze de arbeidsmarkt ook flexibiliseren, 30-40 jaar bij dezelfde werkgever is voorbij.
ADHD-C
pi_191962323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:01 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Daarom moeten ze de arbeidsmarkt ook flexibiliseren, 30-40 jaar bij dezelfde werkgever is voorbij.
hoeft niet zolang bij dezelfde organisatie maar een goede baan überhaupt is wel fijn als je een opleiding hebt gevolgd.
pi_191962378
Als je het kan betalen zou ik gewoon een fatsoenlijke studie doen, te oud ben je daar iig zeker niet voor. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191962411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

klopt maar de vraag is wat je eruit gaat halen zowel op sociaal gebied als arbeidmarkttechnisch, wie zit er te wachten op dertigjarige starters?
Zoveel bedrijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191962541
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:05 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

hoeft niet zolang bij dezelfde organisatie maar een goede baan überhaupt is wel fijn als je een opleiding hebt gevolgd.
Of eigen ondernemer worden of een uitkering, dat zijn dan de opties. Blijft lastig. Zeker als je geestelijk ook nog wat mankeert.
ADHD-C
  woensdag 11 maart 2020 @ 18:48:30 #52
189961 ex
aperture science
pi_191964488
Vind je het gamen nog leuk en ben je nog steeds goed en.. had je veel fans? Dan zou ik gewoon hetzelfde doen als Shroud en streamer worden met alle side deals (merch, sponsors, YouTube inkomsten etc) moet je natuurlijk wel een beetje een leuke persoonlijkheid hebben.
The cake is a lie!
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:55:14 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191967153
Wat voor opleiding heb je nu afgemaakt, TS?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191967233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Sportmarkt het volgende:

Hmm. Gebaseerd op wat precies want iemand anders zei dat je je positie op de arbeidsmarkt juist veel vergroot? En wat bedoel je precies met 'het kost alleen maar meer' meer ten opzichte van wat?
Word jij er gelukkig van? Een goede basis is alleen maar goed, dat is zeker waar. Maar ik ken ook genoeg mensen die gewoon een bedrijf gestart zijn en alle uitdagingen aan gingen. De één slaagt hierin, de ander niet. Het gaat er meer om wat jij zelf wilt, niet wat anderen vinden dat je moet doen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_191968185
Ik ben meer dan 2x zou oud als TS en puttend uit een enorme :) levenservaring kan ik melden dat ik nog nooit iemand tegengekomen ben die spijt had van te veel opleidingsniveau.
Dus ga voor het maximale wat je aan kan qua opleiding.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_191971643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:55 schreef GSbrder het volgende:
Wat voor opleiding heb je nu afgemaakt, TS?
Gymnasium maar met een 4,5 voor wiskunde A.
  donderdag 12 maart 2020 @ 00:35:46 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191971909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 00:09 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Gymnasium maar met een 4,5 voor wiskunde A.
Dus je denkt aan hbo?
En dan MER ofzo?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191972980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 00:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus je denkt aan hbo?
En dan MER ofzo?
Nee, Bedrijfskunde, dat vroeger MER heette, is te generiek terwijl ik al een aantal duidelijke richtingen heb die ik op wil.

Voor vastgoedprojectontwikkelaar of vastgoedportfoliobeheerder lijkt Vastgoed&Makelaardij me het meest logisch. Leasing manager/centrummanager zou ondernemerschap&retail management ook wel kunnen. Wil wel zo min mogelijk wiskunde om obvious redenen.
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2020 @ 10:46:30 #59
38148 crew  Innisdemon
pi_191976523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:23 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is het verschil met darts of chess?
Geen, en dat is dan ook geen topsport.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_191978762
Videogaming topsporten noemen _O- _O-
pi_191978787
Is dit overigens de nieuwe act van @ThePrinceWTP?
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:03:59 #62
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191978891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 04:00 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Nee, Bedrijfskunde, dat vroeger MER heette, is te generiek terwijl ik al een aantal duidelijke richtingen heb die ik op wil.

Voor vastgoedprojectontwikkelaar of vastgoedportfoliobeheerder lijkt Vastgoed&Makelaardij me het meest logisch. Leasing manager/centrummanager zou ondernemerschap&retail management ook wel kunnen. Wil wel zo min mogelijk wiskunde om obvious redenen.
Waarom heb je die vraag over het streamen niet beantwoord? Was wel geinteresseerd in het antwoord omdat het me zeer relevant voorstel voor je lijkt.
pi_191978973
Noem het gewoon e-sport.

Topsport is toch wel wat anders qua beeldvorming.
pi_191979089
T
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Noem het gewoon e-sport.

Topsport is toch wel wat anders qua beeldvorming.
Dit, of pro-gamer. Je bent geen topsporter.

Succes met het vinden van je volgende uitdaging overigens. Moet je voor jezelf bedenken!
pi_192011855
@GSbrder
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 04:00 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Nee, Bedrijfskunde, dat vroeger MER heette, is te generiek terwijl ik al een aantal duidelijke richtingen heb die ik op wil.

Voor vastgoedprojectontwikkelaar of vastgoedportfoliobeheerder lijkt Vastgoed&Makelaardij me het meest logisch. Leasing manager/centrummanager zou ondernemerschap&retail management ook wel kunnen. Wil wel zo min mogelijk wiskunde om obvious redenen.
pi_192011871
quote:
9s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:03 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Waarom heb je die vraag over het streamen niet beantwoord? Was wel geinteresseerd in het antwoord omdat het me zeer relevant voorstel voor je lijkt.
stabiliteit.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:03:17 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192015031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:41 schreef Sportmarkt het volgende:
@:Gsbrder
[..]

Oké, weet niet of daar een verkort traject voor bestaat. Vastgoed zonder wiskunde is niet onmogelijk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192017068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oké, weet niet of daar een verkort traject voor bestaat. Vastgoed zonder wiskunde is niet onmogelijk.
Niet onmogelijk lijkt me de juiste bewoording inderdaad want hoewel enkele van de functies die ie noemt zoals leasing manager die eigenlijk veel meer commercieel van aard zijn en amper vastgoedkennis vereisen zonder cijfermatige aanleg alsnog goed te doen zouden moeten zijn (de meeste lui in dergelijke functies hebben zelf hbo facility management oid gestudeerd) waag ik dat toch te betwijfelen voor de overige 'echte' vastgoedfuncties als projectontwikkelaar waar je naast cijfermatige aanleg ook bouwkundige kennis voor nodig hebt.
pi_192022733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 23:47 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]

Niet onmogelijk lijkt me de juiste bewoording inderdaad want hoewel enkele van de functies die ie noemt zoals leasing manager die eigenlijk veel meer commercieel van aard zijn en amper vastgoedkennis vereisen zonder cijfermatige aanleg alsnog goed te doen zouden moeten zijn (de meeste lui in dergelijke functies hebben zelf hbo facility management oid gestudeerd) waag ik dat toch te betwijfelen voor de overige 'echte' vastgoedfuncties als projectontwikkelaar waar je naast cijfermatige aanleg ook bouwkundige kennis voor nodig hebt.
Leasing manager = verhuurdeals regelen voor grote fondsen zoals Wereldhave, Corio etc. Vooral breed vastgoedtechnisch moet je er commercieel (deals in elkaar draaien met meerdere partijen) en juridisch verstand (huurcontracten) van hebben. De meeste personen die in die functie terecht zijn gekomen hebben al bij de grote kantoren (Cushman / JLL) een aantal jaren warm gedraaid als makelaar/consultant.

Projectontwikkelaar zit je meer in de bouwkundige hoek, TU Bouwkunde / Vastgoed. Zit je meer op universitair niveau. Ook moet je ervaring met regelgeving rondom deze trajecten en met aannemers.

Vanuit Vastgoed & Makelaardij kan je op deze functie's terecht komen maar moet je wel erg goed zijn in wat je doet en kunnen netwerken inclusief goede stage's. Voorkeur gaat toch uit voor universitair geschoolden of mensen met een meer bijzonder profiel.

Overigens klinken de functie's leuker dan dat ze daadwerkelijk zijn. Huurcontracten in elkaar draaien met H&M, Kruidvat en consorten is ook weer niet zo spannend. Al die partijen hebben bepaalde eisen (zijn er nogal wat) en als je daar aan kan voldoen, dan huren ze eigenlijk altijd. Alle afwijkende panden (mindere ligging, minder publiek/stad) blijft altijd leuren.

Projectontwikkeling is vooral een lange adem (5 tot 10 jaar per project) met veel vermoeiende regelgeving (bezwaarprocedure's en vergunningtrajecten) en vooral veel standaard rijtjeshuizen en twee onder één kap voor veel te veel geld ontwikkelen of het zoveelste kantoorpand ergens bij een grote stad.

Uiteindelijk, als je eenmaal kan gaan afronden of de deal rond krijgt, dan komt ook wel de zilvervloot binnen en kan je goed verdienen. Is maar net hoe slim je het aanpakt en welke hoek je zit (bijvoorbeeld niché havenvastgoed (DHG) of logistiek (WDP).
pi_192027640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:25 schreef RealRS het volgende:
Leasing manager = verhuurdeals regelen voor grote fondsen zoals Wereldhave, Corio etc. Vooral breed vastgoedtechnisch moet je er commercieel (deals in elkaar draaien met meerdere partijen) en juridisch verstand (huurcontracten) van hebben. De meeste personen die in die functie terecht zijn gekomen hebben al bij de grote kantoren (Cushman / JLL) een aantal jaren warm gedraaid als makelaar/consultant.
Zijn leasing manager en aanverwante functies dus een beetje voor vastgoed wst 'intern gaan' bij een cliënt is voor advocaten en accountants? Oftewel eerst paar jaar buffelen om er daarna achter te komen dat die tachtig urige werkweken toch niet zo tof zijn en dat prestige ook niet alles is en je van twee keer modaal ook prima kunt leven en de astronomische bedragen aan de top waar ze veel jongeren mee binnenhalen voor vele sowieso niet reëel is zelfs als ze zouden blijven?
quote:
Projectontwikkelaar zit je meer in de bouwkundige hoek, TU Bouwkunde / Vastgoed. Zit je meer op universitair niveau. Ook moet je ervaring met regelgeving rondom deze trajecten en met aannemers.
Per definitie of hangt dat ook veel af van de specifieke functie die je wil bij een projectontwikkelaar? Want als je echt technisch moet zijn aangelegd en dus ook goed overweg moet kunnen met wiskunde weet ik dat ik daar niet meer naar hoef te kijken want ik ben gewoon niet goed met wiskunde. Ik ben overigens geïnteresseerd geraakt hierin door Trump en die maakt op mij juist een sterk commerciële maar weinig inhoudelijke indruk.
quote:
Vanuit Vastgoed & Makelaardij kan je op deze functie's terecht komen maar moet je wel erg goed zijn in wat je doet en kunnen netwerken inclusief goede stage's. Voorkeur gaat toch uit voor universitair geschoolden of mensen met een meer bijzonder profiel.
Wat bedoel je precies met 'bijzonder profiel'? Dacht overigens juist dat netwerken en andere sociale vaardigheden juist minder van belang zijn bij dit soort functies tov leasing manager bijvoorbeeld maar dat is dus niet zo? Wat zou een goede stage kunnen zijn, bij wat voor partijen? En waarom word de voorkeur gegeven aan academici want dit is toch juist heel erg een doe-vak?
quote:
Overigens klinken de functie's leuker dan dat ze daadwerkelijk zijn. Huurcontracten in elkaar draaien met H&M, Kruidvat en consorten is ook weer niet zo spannend. Al die partijen hebben bepaalde eisen (zijn er nogal wat) en als je daar aan kan voldoen, dan huren ze eigenlijk altijd. Alle afwijkende panden (mindere ligging, minder publiek/stad) blijft altijd leuren.
En beheer van vastgoedportfolio's van partijen als McDonald's? Lijkt me wel tof ook omdat je intern dan door kan groeien naar allerlei functies.
quote:
Projectontwikkeling is vooral een lange adem (5 tot 10 jaar per project) met veel vermoeiende regelgeving (bezwaarprocedure's en vergunningtrajecten) en vooral veel standaard rijtjeshuizen en twee onder één kap voor veel te veel geld ontwikkelen of het zoveelste kantoorpand ergens bij een grote stad.
Serieus? Een vage kennis heeft een appartementencomplex laten ontwikkelen met ongeveer twintig appartementen, het zou dus zomaar kunnen zijn dat ie daar tien jaar fulltime mee bezig was?
quote:
Uiteindelijk, als je eenmaal kan gaan afronden of de deal rond krijgt, dan komt ook wel de zilvervloot binnen en kan je goed verdienen. Is maar net hoe slim je het aanpakt en welke hoek je zit (bijvoorbeeld niché havenvastgoed (DHG) of logistiek (WDP).
Ook als je in loondienst bent? Dacht namelijk dat je in loondienst vooral zekerheid krijgt maar de zilvervloot richting de eigenaar gaat. Dit lijkt me overigens wel wat. Tijdje aan de slag bij een partij die vooral kleine projecten doet om vervolgens met de kennis die je opdoet zelf projecten te starten en gewoon te kunnen leven van de huurinkomsten.
pi_192029301
Wat ik teruglees in je reactie's is dat je kleiner denkt, dan de functie's die je bekijkt en dus misschien een verkeerd beeld krijgt.

De functie's die je benoemd heb je voornamelijk bij de grote partijen. Personen die daar willen werken zijn eigenlijk allemaal bovengemiddeld opgeleid met veel ambitie en c.v. Waarom? Omdat in het vastgoed veel wordt verdiend, het een dynamische wereld is voor veel mensen. Het werk zelf is niet altijd zo inhoudelijk complex (mensen is weer een ander verhaal).

Onder de grotere partijen / deals, schuren voldoende partijen die dezelfde soort werkzaamheden verrichten meer provinciaal (bijvoorbeeld Noord-Holland, Utrecht etc.) maar voor dezelfde soort klanten, op kleinere schaal of op een niche gebied.

Naar meer lokale partijen die eigenlijk maar in één stad of regio aan het werk zijn.

Antwoorden op je vragen:

- De meeste mensen gaan weg bij die kantoren omdat ze intern meer kunnen verdienen met minder druk (bijvoorbeeld als property manager, leasing manager, asset manager). Dat klopt dus wel. Het startsalaris plus voorwaarden is ook niet zo heel hoog dus er is maar een selecte groep die uiteindelijk voldoende door kan groeien. Is hoog afhankelijk van je eigen commerciële / netwerk kwaliteiten. Ook zie je mensen eerst lokaal werken voordat ze naar Cushman of JLL overstappen (dus eigenlijk al een 2e stap).
- Uiteraard heb je diverse functie's en specialiteiten. Je zou eens kunnen kijken naar openstaande vacatures maar over het algemeen zit er een zware bouwcomponent in. Over Trump zijn situatie, Fred Trump zijn vader was aannemer en bouwer. Donald Trump, als erfgenaam, heeft vooral een grote mond en geeft vooral opdrachten (kopen, aanbesteden/bouwen aannemers onder druk zetten en verkopen). Dat kan je eigenlijk alleen maar als je gevestigd ben en zelf eigenaar van iets bent.
- Het sociale aspect is bijna het belangrijkste van alle vastgoedfuncties omdat het een klein wereldje is. Waarin je met veel partijen moet samenwerken om je doel te bereiken. Hoogopgeleid want grote belangen en veel geld, waarin voldoende slimme mensen willen werken.
- Beheer van portfolio's van McDonalds, vraag ik mij af of ze dat hebben want de meeste panden zijn gehuurd vermoed ik en worden gerund door franchisenemer. Ik kan mij wel voorstellen dat ze actief in de acquisitie zitten om locaties te zoeken en door te verhuren, die vaak worden aangekocht door beleggingsfondsen i.v.m. rendement (zie link: https://www.mcdonalds.com(...)uwe-restaurants.html). Zie je trouwens de eisen voor de locatie. Ook voor deze functie's heb je vaak al wat ervaring nodig. Ook nog een aardig voorbeeld Burger King: https://vastgoedjournaal.(...)ete-wittevlekkenplan.
- Vage kennis verhaal, dat is meer een transformatie en niet echt projectontwikkeling (zie lokale voorbeeld). Als je het particulier en voor eigen rekening kan je er uiteraard lekker mee verdienen.
- Dat is de spijker op de kop, wordt eigenlijk pas echt leuk als je het zelf in beheer hebt. Dan zijn lokale deals al prima en kan je er goed van leven als je inzicht hebt. Je kan ook bij kleinere partijen, beleggers gaan werken en daar het vak op doen. Zijn genoeg quote 500 type's, die een eigen bedrijf hebben met personeel (Metterwoon, Kroonenberg (inmiddels ook al zeer groot) etc.) waar je een hoop kan leren. Ook in die groep heb je weer verschillende gradaties van appartementjes verven en doorverkopen tot grotere transformatie's.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:33:41 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192029727
Als je echt een videogame "topsporter" was dan mogen we er vanuit gaan dat je wel aardig wat geld hebt binnengeharkt? In het topsegment verdien je flink wat geld.
pi_192031473
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:33 schreef Twiitch het volgende:
Als je echt een videogame "topsporter" was dan mogen we er vanuit gaan dat je wel aardig wat geld hebt binnengeharkt? In het topsegment verdien je flink wat geld.
financieel onafhankelijk.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:21:50 #74
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192031994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:00 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

financieel onafhankelijk.
Netjes. En dan wil je weer terug naar school en/of een fulltime baan?
pi_192032697
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Netjes. En dan wil je weer terug naar school en/of een fulltime baan?
Zit vooral in vastgoed en bovendien: je moet toch iets doen op mijn leeftijd. Iedereen is steeds drukker dus je moet toch iets doen om je dag in te vullen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:00:59 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192032923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:51 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Zit vooral in vastgoed en bovendien: je moet toch iets doen op mijn leeftijd. Iedereen is steeds drukker dus je moet toch iets doen om je dag in te vullen.
Nouja, ik ben begin dertig en dus al een tijdje fulltime aan het werk. No fucking way dat ik 40 (of meer) uur per week zou draaien als ik financieel onafhankelijk zou zijn. Maar goed, iedereen is anders.
pi_192033460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:15 schreef RealRS het volgende:
Wat ik teruglees in je reactie's is dat je kleiner denkt,
Absoluut! Vroeger was ik gevoelig voor dingen als status en zou ik dus graag voor grote partijen aan grote projecten hebben gewerkt. Voorheen wilde ik dus ook graag advocaat worden, ook omdat ik wiskundig niet goed onderlegd ben.

Nu kijk ik anders naar die dingen, kleinschaligheid is geen doel op zich maar ik heb om me heen gezien dat de personen die zich graag bezighouden met spraakmakende cases veelal vooral hun eigen ego strelen. Trump is daar ook een goed voorbeeld van. Fred begon klein en richtte zich op de arbeidersklasse en heeft daarmee binnen één generatie hele mooie resultaten geboekt. Donald moest zo nodig het luxe segment in en hoewel hij enkele successen heeft geboekt is Fred toch duidelijk de betere zakenman. Donald is namelijk vooral een goede marketeer, de paar successen die ie in het vastgoed heeft geboekt zijn het resultaat van grote risico's die ie puur heeft kunnen nemen omdat ie Fred had.
quote:
dan de functie's die je bekijkt en dus misschien een verkeerd beeld krijgt.
verkeerd beeld waarvan?
quote:
De functie's die je benoemd heb je voornamelijk bij de grote partijen. Personen die daar willen werken zijn eigenlijk allemaal bovengemiddeld opgeleid met veel ambitie en c.v. Waarom? Omdat in het vastgoed veel wordt verdiend, het een dynamische wereld is voor veel mensen.
Klopt inderdaad. De vraag is echter bij wie dat geld terecht komt. Die grote partijen zijn veelal beursgenoteerd dus dan heb je er als werknemer niet zoveel aan lijkt me of vergis ik me hier dan in?
quote:
Onder de grotere partijen / deals, schuren voldoende partijen die dezelfde soort werkzaamheden verrichten meer provinciaal (bijvoorbeeld Noord-Holland, Utrecht etc.) maar voor dezelfde soort klanten, op kleinere schaal of op een niche gebied.

Naar meer lokale partijen die eigenlijk maar in één stad of regio aan het werk zijn.
De meer lokale partijen lijken voor mij doeleinden het meest interessant. Meer persoonlijke sfeer, minder ellenbogenwerk maar belangrijker nog: het is veel haalbaarder om op een gegeven moment, eventueel met wat bevriende collega's zelf zo'n bedrijf op te richten en de vruchten van je arbeid te plukken. Bovendien kun je je een veel hogere levensstandaard veroorloven in de provincie met hetzelfde vermogen dan in Amsterdam waar die grote partijen veelal zitten.
quote:
- De meeste mensen gaan weg bij die kantoren omdat ze intern meer kunnen verdienen met minder druk (bijvoorbeeld als property manager, leasing manager, asset manager). Dat klopt dus wel. Het startsalaris plus voorwaarden is ook niet zo heel hoog dus er is maar een selecte groep die uiteindelijk voldoende door kan groeien. Is hoog afhankelijk van je eigen commerciële / netwerk kwaliteiten.
Oh, dat had ik niet gedacht. Advocaten leveren veelal toch behoorlijk in als ze intern gaan maar krijgen daar wel een betere work-lifebalance voor terug. Is het standaardsalaris als consultant bij jll/colliers etcetera niet zo hoog of bij de bedrijven waar je intern aan de slag gaat zoals Wereldhave etcetera?
quote:
Ook zie je mensen eerst lokaal werken voordat ze naar Cushman of JLL overstappen (dus eigenlijk al een 2e stap).
Ook dat is anders dan bij de advocaten waar de grootte van het kantoor waar je begint bepalend is. Van groot naar klein komt regelmatig voor, andersom amper.
quote:
- Uiteraard heb je diverse functie's en specialiteiten. Je zou eens kunnen kijken naar openstaande vacatures maar over het algemeen zit er een zware bouwcomponent in.
Ik denk dat ik dat dan maar achterwege moet laten tenzij dat bouwcomponent minder ingewikkeld of wiskundig is als ik nu denk. Die vage kennis is namelijk een tokkie dus kan me niet helemaal voorstellen dat hij theoretisch echt goed onderlegd is. Jan Kuin heeft ook eens gezegd: 'Hij was niet goed op school, steekt Kuin van wal, maar wat geeft het? ‘Ik heb de lts afgemaakt en mijn aannemers- en uitvoerdersdiploma gehaald. Kom op zeg, wat hebben wiskunde en talen met ons vak te maken?'
quote:
- Vage kennis verhaal, dat is meer een transformatie en niet echt projectontwikkeling (zie lokale voorbeeld).
Wat is het verschil tussen de twee, schaal? Veranderd dat ook de kennis en vaardigheden die je ervoor nodig hebt?
quote:
Als je het particulier en voor eigen rekening kan je er uiteraard lekker mee verdienen.
Dat is m'n voornaamste doel. Op een leuke manier goed verdienen. Ben tevens liever een grote vis in een kleine vijfer dan andersom.
quote:
- Dat is de spijker op de kop, wordt eigenlijk pas echt leuk als je het zelf in beheer hebt. Dan zijn lokale deals al prima en kan je er goed van leven als je inzicht hebt. Je kan ook bij kleinere partijen, beleggers gaan werken en daar het vak op doen. Zijn genoeg quote 500 type's, die een eigen bedrijf hebben met personeel (Metterwoon, Kroonenberg (inmiddels ook al zeer groot) etc.) waar je een hoop kan leren. Ook in die groep heb je weer verschillende gradaties van appartementjes verven en doorverkopen tot grotere transformatie's.
Genieten dit soort partijen niet zelfs de voorkeur als je hierin verder wil en niet stiekem aast op functies elders in het bedrijfsleven? Want een bedrijf opzetten dat dusdanig groeit binnen een generatie dat grootschalige deals doet zoals cbre lijkt me niet echt realistisch. Paar honderd panden verwerven door koop, splitsing, ontwikkeling/transformatie zou echter goed te doen moeten zijn.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:42:10 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192035488
quote:
Paar honderd panden verwerven door koop, splitsing, ontwikkeling/transformatie zou echter goed te doen moeten zijn.
Paar honderd transformaties is vrij optimistisch. Ik ken wat jongens die dit doen en je bent al gauw >9 maanden bezig met een project, waarbij meer dan 3-4 panden tegelijk doen intensief is. Buy-and-hold is eenvoudiger dan huizen flippen, maar dan is >100 wel vrij ambitieus. Dan hebben we het al gauw over ¤30 miljoen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192036324
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Paar honderd transformaties is vrij optimistisch. Ik ken wat jongens die dit doen en je bent al gauw >9 maanden bezig met een project, waarbij meer dan 3-4 panden tegelijk doen intensief is. Buy-and-hold is eenvoudiger dan huizen flippen, maar dan is >100 wel vrij ambitieus. Dan hebben we het al gauw over ¤30 miljoen.
Wat houd een transformatie precies in, zodat ik weet dat we over hetzelfde praten :P?

Verder sowieso eens hoor, het genoemde aantal is ook niet per se een doel maar het is goed voorstelbaar dat het kan terwijl ik (terecht denk ik) twijfels heb over de mogelijkheden om een bedrijf uit de grond stampen in één generatie waarbij je wat hebt aan de kennis die je opdoet bij grote projecten.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:17:29 #80
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192036371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:15 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Wat houd een transformatie precies in, zodat ik weet dat we over hetzelfde praten :P?

Verder sowieso eens hoor, het genoemde aantal is ook niet per se een doel maar het is goed voorstelbaar dat het kan terwijl ik (terecht denk ik) twijfels heb over de mogelijkheden om een bedrijf uit de grond stampen in één generatie waarbij je wat hebt aan de kennis die je opdoet bij grote projecten.
Afhankelijk van hoe je het doet: woning strippen, evt. splitsen, verbouwen en afbouwen zodat het turn-key verkocht kan worden als appartement. Nog wat ingrijpender: kantoor- of winkelruimte kopen, leeghalen, nieuwe bestemming er op plakken en na renovatie verkopen als woning.

Je hoeft in principe ook geen bedrijf uit de grond te trappen a la CBRE, waarom zou een goed middelgroot vastgoedbedrijf niet prima zijn? Blijf je lekker in de regio en een eventueel exit scenario is alsnog om je bedrijf te verkopen aan een landelijke of buitenlandse partij.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192036406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oké, weet niet of daar een verkort traject voor bestaat. Vastgoed zonder wiskunde is niet onmogelijk.
Verkort traject in de zin van vrijstelling voor bepaalde vakken tijdens je opleiding of dat je dan zonder opleiding ergens aan de slag gaat en on the job leert?

Hoe moet ik niet onmogelijk opvatten? Zijn er bepaalde segmenten die meer of minder voor de hand liggen?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:22:00 #82
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192036481
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:19 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Verkort traject in de zin van vrijstelling voor bepaalde vakken tijdens je opleiding of dat je dan zonder opleiding ergens aan de slag gaat en on the job leert?

Hoe moet ik niet onmogelijk opvatten? Zijn er bepaalde segmenten die meer of minder voor de hand liggen?
Delen van de markt die minder voor de hand liggen zijn ontwikkelaar of belegger (want wiskunde). Je kunt als jurist of iemand die zich wat meer vastbijt in het huurrecht wellicht specialiseren op aan- en verhuur. On the job zou kunnen, maar dan moet je dus bij een lokale makelaar aan de slag, want zo'n CBRE, JLL of Cushman werven meestal MSc'ers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192036544
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe je het doet: woning strippen, evt. splitsen, verbouwen en afbouwen zodat het turn-key verkocht kan worden als appartement. Nog wat ingrijpender: kantoor- of winkelruimte kopen, leeghalen, nieuwe bestemming er op plakken en na renovatie verkopen als woning.

Je hoeft in principe ook geen bedrijf uit de grond te trappen a la CBRE, waarom zou een goed middelgroot vastgoedbedrijf niet prima zijn? Blijf je lekker in de regio en een eventueel exit scenario is alsnog om je bedrijf te verkopen aan een landelijke of buitenlandse partij.
Oh, op die fiets. Die vage kennis heeft vgm geen van beide gedaan maar echt een volledig nieuw appartementencomplex laten bouwen.

Een middelgroot vastgoedbedrijf is absoluut meer dan prima! Ik vraag me dan wel af wat je hebt aan je ervaring als consultant bij een grote partij als cbre aangezien die vaak zo groot zijn dat iedereen z'n eigen specialisme heeft en bovendien lijkt de kennis en contacten die je daar opdoet veel minder relevant dan als je bij een middelgroot bedrijf gaat werken waar je het gehele proces ziet.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:27:00 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192036602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:24 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Oh, op die fiets. Die vage kennis heeft vgm geen van beide gedaan maar echt een volledig nieuw appartementencomplex laten bouwen.

Een middelgroot vastgoedbedrijf is absoluut meer dan prima! Ik vraag me dan wel af wat je hebt aan je ervaring als consultant bij een grote partij als cbre aangezien die vaak zo groot zijn dat iedereen z'n eigen specialisme heeft en bovendien lijkt de kennis en contacten die je daar opdoet veel minder relevant dan als je bij een middelgroot bedrijf gaat werken waar je het gehele proces ziet.
Andersom, wat heb je aan het hele proces zien als je geen berekeningen kunt maken, geen bouwtekeningen kunt lezen en niet met het netwerk of kennis van het huurrecht komt? Niet om lullig te wezen, maar het is wel prettig om iets van een niche of vaardigheid te hebben, waarin je een kennisvoorsprong hebt ten opzichte van de rest. Als je geen formele opleiding hebt en bij een middelgroot bedrijf komt, dan is het voor je werkgever ook even puzzelen wat je meerwaarde is waar dan een maandsalaris tegenover staat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192036680
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Delen van de markt die minder voor de hand liggen zijn ontwikkelaar of belegger (want wiskunde). Je kunt als jurist of iemand die zich wat meer vastbijt in het huurrecht wellicht specialiseren op aan- en verhuur. On the job zou kunnen, maar dan moet je dus bij een lokale makelaar aan de slag, want zo'n CBRE, JLL of Cushman werven meestal MSc'ers.
En vastgoedbeheer bij supermarktketens bijvoorbeeld? Dus eigenlijk wat woningbouwcorporaties doen met publiek vastgoed maar dan in de private sector voor commerciële partijen? Een collega van een oud-collega begon als vastgoedbeheerder bij een supermarktketen, toen bij een pizzaketen en zit inmidds in de directie van die pizzaketen. Ook een hbo v&m'er maar geen idee hoe het met z'n wiskundige vaardigheden zit.

Is kleinschalige ontwikkelaar of 'transformator' na eerst een tijdje in loondienst zoals die tokkies waar ik het eerder over had eigenlijk ook min of meer uit te sluiten/af te raden of is dat alleen zo als je bij grote partijen als heijmans aan de slag wil?
pi_192036944
Ligt eraan helemaal waar je terecht komt en wat je uiteindelijke doel is. Kleine partijen of de supermarktketens die je aanhaalt, loon is over het algemeen laag maar als je eenmaal als partner kan inkopen of directie, dan is de opbrengst meer dan gemiddeld hoog. Zonder kennis en ervaring ben je in deze branche kansloos, als je het professioneel wilt aanpakken dus die moet je ergens vandaan halen. Beste is praktijkervaring (waar dan ook, gewoon meters maken).

Overigens advocaten en vastgoedadviseur hebben misschien wel veel contact, qua salaris niet te vergelijken. Denk aan startsalaris bij een Cushman van bruto 2700 euro t/m 3000 euro + een VW UP als leasebak.Groeit uiteraard wel maar advocaat salarissen moet je wel heel veel voor bemiddelen/verkopen.

Wat ik niet snap, als je zelf wat panden hebt, kan je er toch ook één verkopen en een opknapper proberen te kopen (al dan niet via een makelaar). Of samen doen met iemand die er verstand van heeft. Ga je vanuit daar leren en inlezen op de onderwerpen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:45:10 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192037118
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:30 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Is kleinschalige ontwikkelaar of 'transformator' na eerst een tijdje in loondienst zoals die tokkies waar ik het eerder over had eigenlijk ook min of meer uit te sluiten/af te raden of is dat alleen zo als je bij grote partijen als heijmans aan de slag wil?
Beheerders verdienen weinig en is echt massa-werk. Hoop werk gaat daarin ook weggeautomatiseerd worden en ik denk niet dat het aan te raden is om als contractenklopper te werken als 26-jarige. Als je zelf ontwikkelaar kunt worden, via een dochteronderneming van VolkerWessels o.i.d., zul je in elk geval vaardigheden opdoen waar je wat aan hebt voor je eigen portefeuille. Maar herontwikkelen van kleinschalige projecten is vaak iets wat zich beperkt tot een klein bedrijf met een specialisatie voor een stad of regio, omdat de voornaamste toegevoegde waarde 'm dan zit in het kunnen beheersen van aannemers, bouwkosten en doorlooptijd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192037314
@GSbrder precies dit.

Overigens op dit moment is het extreem moeilijk om goede objecten te vinden waar je ook nog wat aan kan verdienen (sprekend voor de Randstad). Er is teveel geld en concurrentie in de markt dus je moet echt goede connecties hebben of genoegen nemen met lage marge's. Ik vind het persoonlijk op dit moment te risicovol en daardoor niet interessant.

Misschien dat het Coronavirus hier verandering in brengt en de markt in elkaar klapt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:27 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192037406
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:51 schreef RealRS het volgende:
@:GSbrder precies dit.

Overigens op dit moment is het extreem moeilijk om goede objecten te vinden waar je ook nog wat aan kan verdienen (sprekend voor de Randstad). Er is teveel geld en concurrentie in de markt dus je moet echt goede connecties hebben of genoegen nemen met lage marge's. Ik vind het persoonlijk op dit moment te risicovol en daardoor niet interessant.

Misschien dat het Coronavirus hier verandering in brengt en de markt in elkaar klapt.
Ik zou het niet verkeerd vinden als er wat neerwaartse druk komt op de prijzen en een aantal ontwikkelaars die zich vooral onderscheiden door het geld wat ze willen betalen voor projecten omlaag gaat. Dat gezegd hebbende, dit staat of valt met ofwel opdrogende kredietmarkten, ofwel stijgende rentes, want veel mensen vinden vastgoed nog steeds een aantrekkelijke veilige haven. We gaan het meemaken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192038411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:39 schreef RealRS het volgende:
Overigens advocaten en vastgoedadviseur hebben misschien wel veel contact, qua salaris niet te vergelijken. Denk aan startsalaris bij een Cushman van bruto 2700 euro t/m 3000 euro + een VW UP als leasebak.Groeit uiteraard wel maar advocaat salarissen moet je wel heel veel voor bemiddelen/verkopen.
Nog lager? Ik vond de salarissen bij de grote advocatenkantoren al niet echt denderend. Bij Linklaters begin je op ongeveer 4k bruto oftewel nog geen 3k netto en groei je in tien jaar door naar zo'n 10k bruto oftewel 6.5k netto en dan hebben we het over het snelste traject van de absolute top, als je al zolang mag blijven.
quote:
Wat ik niet snap, als je zelf wat panden hebt, kan je er toch ook één verkopen en een opknapper proberen te kopen (al dan niet via een makelaar). Of samen doen met iemand die er verstand van heeft. Ga je vanuit daar leren en inlezen op de onderwerpen.
Dat is een beetje de reden dat ik m'n opties aan het overwegen ben wat terug naar school gaan betreft. Alles wat ik tot nu toe hierin heb gedaan heb ik zelf uitgezocht maar moest veel improviseren doordat m'n kennis hierover simpelweg beperkt is maar ik vind het een leuk vakgebied om meer over te weten te komen dus dacht dat een opleiding wellicht de moeite waard is.
pi_192038582
Als ik zo je verhalen hoor, kan je beter gewoon wat voor jezelf gaan doen en de opleiding skippen. Gaat uiteindelijk toch alleen maar tegenvallen vermoed ik.

Meest logische is waar je in hebt geëxcelleerd (gamen) en ook al hebt laten zien dat er goed geld mee te verdienen is op door te pakken. Als het niet meer met het gamen zelf is, bijvoorbeeld een Youtube kanaal ofzo. Kan je met de opbrengsten altijd nog aan de slag met vastgoed of een eigen pizza zaak starten (https://www.dominos.nl/dominos-franchise/potenti%C3%ABle-locaties)
pi_192038625
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Beheerders verdienen weinig en is echt massa-werk. Hoop werk gaat daarin ook weggeautomatiseerd worden en ik denk niet dat het aan te raden is om als contractenklopper te werken als 26-jarige. Als je zelf ontwikkelaar kunt worden, via een dochteronderneming van VolkerWessels o.i.d., zul je in elk geval vaardigheden opdoen waar je wat aan hebt voor je eigen portefeuille. Maar herontwikkelen van kleinschalige projecten is vaak iets wat zich beperkt tot een klein bedrijf met een specialisatie voor een stad of regio, omdat de voornaamste toegevoegde waarde 'm dan zit in het kunnen beheersen van aannemers, bouwkosten en doorlooptijd.
Wat is een contractenklopper :@ en waarom is dat niet aan te raden specifiek als 26-jarige?

Dat laatste waar je het over hebt, een kleinschalig bedrijf hebben met een specialisatie voor een bepaalde stad of regio spreekt me wel aan maar uit je woorden maak ik op dat dat toch niet zo interessant is? Ik wil ook best aan de slag bij een wat groter bedrijf zoals een dochteronderneming van VW waar je het over had maar de vraag is of ik daar wel op m'n plek zit met m'n wiskundefobie en belangrijker nog:of V&M, zelfs zonder die fobie, daar wel de geschikte opleiding voor is want die opleiding lijkt vooral gericht op de juridische en financiele aspecten van vastgoed.
pi_192038816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:34 schreef RealRS het volgende:
Als ik zo je verhalen hoor, kan je beter gewoon wat voor jezelf gaan doen en de opleiding skippen. Gaat uiteindelijk toch alleen maar tegenvallen vermoed ik.
Iets voor jezelf in het vastgoed of gewoon algemeen? Ik heb zelf ook wel het idee dat een opleiding waarschijnlijk niet helemaal voor mij is maar ben wel benieuwd waarom jij hetzelfde denkt en welke verhalen je op doelt :P.

quote:
Meest logische is waar je in hebt geëxcelleerd (gamen) en ook al hebt laten zien dat er goed geld mee te verdienen is op door te pakken. Als het niet meer met het gamen zelf is, bijvoorbeeld een Youtube kanaal ofzo. Kan je met de opbrengsten altijd nog aan de slag met vastgoed of een eigen pizza zaak starten (https://www.dominos.nl/dominos-franchise/potenti%C3%ABle-locaties)
Huh, wut, waar komt dat pizzazaak starten vandaan, is dat interessant? Ik zie namelijk dat ze willen openen in mijn tokkiedorp :P. Wat gamen betreft: los van dat lacherige gedoe hier, is dat echt topsport en op 26-jarige leeftijd moet je daar rekening mee houden. Vandaar dat ik ook altijd een baan ernaast heb gehouden. Wat vind jij van het idee om als franchisee aan de slag gaan bij mijn minimarktketen?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:50:41 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192038991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:35 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Wat is een contractenklopper :@ en waarom is dat niet aan te raden specifiek als 26-jarige?
Iemand die de input voor een huurcontract krijgt en dat invoert in een contractmanagementsysteem.
Zoals bijvoorbeeld Yardi / Argus / SAP.

quote:
Dat laatste waar je het over hebt, een kleinschalig bedrijf hebben met een specialisatie voor een bepaalde stad of regio spreekt me wel aan maar uit je woorden maak ik op dat dat toch niet zo interessant is? Ik wil ook best aan de slag bij een wat groter bedrijf zoals een dochteronderneming van VW waar je het over had maar de vraag is of ik daar wel op m'n plek zit met m'n wiskundefobie en belangrijker nog:of V&M, zelfs zonder die fobie, daar wel de geschikte opleiding voor is want die opleiding lijkt vooral gericht op de juridische en financiele aspecten van vastgoed.
Ik denk wel dat het interessant is, maar je moet dan wel kunnen vertellen aan die organisatie wat jij voor ze kunt betekenen. Wat zijn jouw vaardigheden waar je een klein bedrijf wat aan heeft?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192049340
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:33 schreef Twiitch het volgende:
Als je echt een videogame "topsporter" was dan mogen we er vanuit gaan dat je wel aardig wat geld hebt binnengeharkt? In het topsegment verdien je flink wat geld.
Dat is van toepassing op het togsegment van om het even welke sector.

[ Bericht 100% gewijzigd door JohnBMiller op 15-03-2020 15:08:53 ]
pi_192049398
- Dubbel -
pi_192050111
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:50 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk wel dat het interessant is, maar je moet dan wel kunnen vertellen aan die organisatie wat jij voor ze kunt betekenen. Wat zijn jouw vaardigheden waar je een klein bedrijf wat aan heeft?
Goede vraag, op dit moment niet veel vgm.

Vakken propedeuse:

Bedrijfseco
Omgevingsrecht
Onderzoeksvaardigheden
Vastgoedrekenen
Nederlands
Privaatrecht
Algemene economie
Bedrijfskunde
Engels
Publiekrecht
Bouwkunde

Jaren erop word op de kernvakken voortgeborduurd en kun je dmv je minor, stage en afstudeeronderzoek accent leggen op een bepaalde richting.

Bied deze opleiding een goede basis voor die richting doordat je vaardigheden leert die voor dat soort bedrijven nuttig zijn @GSbrder @RealRS?
  zondag 15 maart 2020 @ 15:42:28 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192050129
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:41 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Goede vraag, op dit moment niet veel vgm.

Vakken propedeuse:

Bedrijfseco
Omgevingsrecht
Onderzoeksvaardigheden
Vastgoedrekenen
Nederlands
Privaatrecht
Algemene economie
Bedrijfskunde
Engels
Publiekrecht
Bouwkunde

Jaren erop word op de kernvakken voortgeborduurd en kun je dmv je minor, stage en afstudeeronderzoek accent leggen op een bepaalde richting.

Bied deze opleiding een goede basis voor die richting doordat je vaardigheden leert die voor dat soort bedrijven nuttig zijn @:Gsbrder @:RealRS?
Zou kunnen, als het bij je past zou ik er voor gaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192050488
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou kunnen, als het bij je past zou ik er voor gaan.
Top, dank je wel!

Of het bij me past qua persoonlijkheid (daar doel je op toch?) is op dit moment een beetje gissen maar ik ben daar vrij optimistisch over, bij de corporate wereld ligt dat toch iets anders alhoewel je je af kunt vragen hoeveel mensen er überhaupt rondlopen voor wie een dergelijke omgeving oprecht aansluit bij hun persoonlijkheid.

De hamvraag is in hoeverre m'n wiskundesituatie een belemmering kan zijn tijdens de opleiding of later in het werkveld. Ik ga proberen een studiekeuzeadviseur daarover te bevragen maar dat zal wel even moeten wachten.

Laatste vraag, in hoeverre is m'n leeftijd een ding? Aangezien je er eerder over begon maar dat toen wel over een andere functie in een ander segment van het vastgoed ging.
  zondag 15 maart 2020 @ 16:11:10 #100
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192050816
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:56 schreef Sportmarkt het volgende:

[..]

Top, dank je wel!

Of het bij me past qua persoonlijkheid (daar doel je op toch?) is op dit moment een beetje gissen maar ik ben daar vrij optimistisch over, bij de corporate wereld ligt dat toch iets anders alhoewel je je af kunt vragen hoeveel mensen er überhaupt rondlopen voor wie een dergelijke omgeving oprecht aansluit bij hun persoonlijkheid.

De hamvraag is in hoeverre m'n wiskundesituatie een belemmering kan zijn tijdens de opleiding of later in het werkveld. Ik ga proberen een studiekeuzeadviseur daarover te bevragen maar dat zal wel even moeten wachten.

Laatste vraag, in hoeverre is m'n leeftijd een ding? Aangezien je er eerder over begon maar dat toen wel over een andere functie in een ander segment van het vastgoed ging.
Denk dat het niet heel erg is, als je maar zorgt dat je goede resultaten haalt zonder vertraging is het niet heel erg om op je 30e te beginnen. Je hebt niet de financiële zorgen, dus een startsalaris van 2500-3000 op je 30e zou ook niet het issue moeten zijn voor jou.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')