Too soon?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:02 schreef onlogisch het volgende:
Ikea Hubei weer open.
Ook personeel van de luchthaven is gevraagd weer te komen werken.
Goed nieuws
Nog even en er zijn geen corona vrije landen meer.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 10:07:20BREAKING: Honduras reports first 2 cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Niet echt vreemd bij een pandemie...quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nog even en er zijn geen corona vrije landen meer.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 10:07:20BREAKING: Honduras reports first 2 cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
En dat zijn alleen de positief geteste.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
Weer rond de 60 erbij vandaag, mensen.
Alle artsen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is al het geval voor de artsen.
Wauw. Bedankt voor deze waardevolle toevoeging!quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet echt vreemd bij een pandemie...
Ze willen het nog geen pandemie noemen omdat 89% zich bevindt in slechts 4 landen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet echt vreemd bij een pandemie...
Of stiekem heeft toch een heel groot gedeelte van de chinese bevolking dit virus toch gehad maar er zo goed als geen last van gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of dat straks weer tot een heropleving van de epidemie gaat leiden in China. Als het weer business as usual is, dan hoeft er maar één besmette persoon in China te zijn en het hele circus begint opnieuw. Want alleen de piepkleine fractie van de bevolking die besmet is geweest heeft nu immuniteit. Je kunt eigenlijk pas terug naar normaliteit als iedereen de ziekte al heeft gehad of is ingeënt.
Precies. Het is beter het virus lekker te laten rondrazen zodat er immuniteit ontstaat dan elke paar maanden het land weer op slot te zetten. Flatten the curve lijkt de beste strategie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of dat straks weer tot een heropleving van de epidemie gaat leiden in China. Als het weer business as usual is, dan hoeft er maar één besmette persoon in China te zijn en het hele circus begint opnieuw. Want alleen de piepkleine fractie van de bevolking die besmet is geweest heeft nu immuniteit. Je kunt eigenlijk pas terug naar normaliteit als iedereen de ziekte al heeft gehad of is ingeënt.
Ik denk het niet. Italië zit nu al op 1/8 van wat China had, maar China heeft een bevolking die 23x zo groot is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of stiekem heeft toch een heel groot gedeelte van de chinese bevolking dit virus toch gehad maar er zo goed als geen last van gehad.![]()
Volgens mij waren de testen om te zien of je dit virus ooit gehad hebt nog niet ontwikkeld.
De dagelijkse nieuwe infecties, niet de absolute aantallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Maar in China en Z-Korea lopen de aantallen terug dus? Dat lijkt me een soort van goed nieuws!
Ik zou China niet zo vertrouwen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Maar in China en Z-Korea lopen de aantallen terug dus? Dat lijkt me een soort van goed nieuws!
Goh.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De dagelijkse nieuwe infecties, niet de absolute aantallen.
Ik vind het wel toevallig dat die blauwe curve precies zijn top heeft bij de capacity van de health care en niet een beetje eronder of erbovenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies. Het is beter het virus lekker te laten rondrazen zodat er immuniteit ontstaat dan elke paar maanden het land weer op slot te zetten. Flatten the curve lijkt de beste strategie.
[ afbeelding ]
quote:Coronavirus vastgesteld bij Drachtster (78)
Publicatie: wo 11 maart 2020 09.10 uur
DRACHTEN - Een 78-jarige Drachtster is positief getest op het coronavirus. De GGD-Fryslan maakte dit woensdagochtend bekend.
De Drachtster is na overleg met de huisarts opgenomen in ziekenhuis Nij Smellinghe in zijn woonplaats. Daar werd een aantal testen uitgevoerd en werd vastgesteld dat de man het Coronavirus onder de leden had.
Omdat de man aan de beterende hand was, werd hij dinsdag ontslagen uit het ziekenhuis en moest hij in thuisisolatie gaan verblijven. De man was samen met zijn vrouw op familiebezoek geweest in Brabant.
GGD Fryslân monitort de patiënt en zijn vrouw en is begonnen aan het contactonderzoek. Daarmee wordt in kaart gebracht met wie deze patiënt contact heeft gehad. Contacten van de patiënt zullen door GGD Fryslân worden benaderd. Mochten deze personen klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan krijgen zij gerichte adviezen. Het RIVM en de GGD blijven alert op nieuwe gevallen en passen bij elke nieuwe patiënt het dan geldende protocol toe. Daarmee wordt de kans verkleind dat de ziekte zich in Nederland kan verspreiden.
Ja, wat een geluk hebben we daar zeg. Poeh!quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het wel toevallig dat die blauwe curve precies zijn top heeft bij de capacity van de health care en niet een beetje eronder of erboven
Ze annuleren i.i.g. al evenementen met meer dan 1000 personen:quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:27 schreef DonRaja het volgende:
Eerste Corona dode in België: PANIEK!
Oh wacht, het was een 90-jarige die al een uitgebreid medisch dossier had...
https://www.hln.be/nieuws(...)-provincie~a19219a1/quote:Brussel
Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) heeft dinsdag aangekondigd dat alle concerten, waar meer dan 1.000 mensen op aanwezig zullen zijn, vanaf woensdag 11 maart worden verboden.
Ja, de fuckers. Nu gaat waarschijnlijk de show van Trevor Noah ook niet door.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze annuleren i.i.g. al evenementen met meer dan 1000 personen:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)-provincie~a19219a1/
Dus jij vindt dat alle landen ter wereld maar volledig in lockdown moeten zoals China?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, alsof vrouwen van 90 daarheen gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:29 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ja, de fuckers. Nu gaat waarschijnlijk de show van Trevor Noah ook niet door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |