Ja daar heb ik het vandaanquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
https://nextstrain.org/ncov?c=country&d=tree&m=div&r=country
Oke. Ben gister bij de ambassade geweest voor visum dus heb goede moedquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Normaal komen wij en hun zo binnen maar nu moet je een visa aanvragen.
Ach ja, dat krijg je. Geld speelt wel degelijk een rol. In San Francisco, VS, waar het virus ook welig rond tiert, hebben de autoriteiten en bestuurders van de stad de Golden State Warriors verzocht om alstublieft zonder publiek te spelen (gezond boeren verstand gebruiken, geen dwang). Maar daar wilde de basketbalclub niet aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Simpelweg verbieden. Dat is de enige manier. Want kennelijk werkt het niet om het aan het gezonde verstand van de organisatie over te laten.
Nope, virussen kruisen niet met elkaar. Ze muteren vanuit een bron, maar planten niet geslachtelijk voor je kunt dus niet ineens een kruising van een chinese en een andere variant hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus met een beetje pech zitten we hier in NL straks met een variant met de 'beste' eigenschappen van de Chinese, Italiaanse en Duitse variant?
Wat ik begreep op internet was dat de doden uit Lombardije van gisteren wel zijn meegenomen in de totalen, maar de besmettingen niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:51 schreef pussycatdoll het volgende:
Dus we hebben eigenlijk nog steeds geen cijfers uit Lombardije? (van gisteren)
http://www.salute.gov.it/nuovocoronavirusquote:
Ok duidelijk, er zijn dus gewoon verschillende soorten die nu rondgaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nope, virussen kruisen niet met elkaar. Ze muteren vanuit een bron, maar planten niet geslachtelijk voor je kunt dus niet ineens een kruising van een chinese en een andere variant hebben.
Is al het geval voor de artsen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is wachten totdat alle verloven ingetrokken worden.
Hoe ver ze naar rechts staan is de divergence dus hoeveel ze verschillen maar op y-as zie je hoe genetisch ze gerelateerd zijn. Ik weet verder de schaling niet maar volgens het tekstje eronder mag je het eigenlijk nog gewoon zien als 1 strain met een paar mutaties.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:02 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het vandaan.
Weet eigenlijk ook helemaal niet hoe ik het moet lezen vandaar de vraag ook. Maar je ziet dus Dalen, Tilburg etc. het verst afstaan van de Chinese variant. Gelijktijdig, zie je ook Haarlem en Utrecht die er dichter bij staan. Betekent dat dan niet dat er meerdere varianten zijn 1 (of meerdere) dichtbij de Wuhan versie en 1 (of meerdere) die er verder van af staan?
niet geloofwaardig ,m oet veel meer zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
Weer rond de 60 erbij vandaag, mensen.
Ja, duh.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:07 schreef Minimunt het volgende:
[..]
niet geloofwaardig ,m oet veel meer zijn
Jij bent arts?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is al het geval voor de artsen.
Niet juist. Virussen kunnen genetisch materiaal uitwisselen met andere virussen. Dat gaat inderdaad niet via geslachtelijke voortplanting. Dit virus is waarschijnlijk ontstaan als een combinatie van een coronavirus uit vleermuizen met een coronavirus uit een ander dier. Als een patiënt meerdere coronavirussen in zich draagt kunnen er hybride vormen ontstaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nope, virussen kruisen niet met elkaar. Ze muteren vanuit een bron, maar planten niet geslachtelijk voor je kunt dus niet ineens een kruising van een chinese en een andere variant hebben.
Die eerste man in de US had beide vertakkingen. Verspreid je dan twee soorten virussen, of kunnen ze ook muteren?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe ver ze naar rechts staan is de divergence dus hoeveel ze verschillen maar op y-as zie je hoe genetisch ze gerelateerd zijn. Ik weet verder de schaling niet maar volgens het tekstje eronder mag je het eigenlijk nog gewoon zien als 1 strain met een paar mutaties.
Als je je twee virussen voorstelt met genetische codequote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe ver ze naar rechts staan is de divergence dus hoeveel ze verschillen maar op y-as zie je hoe genetisch ze gerelateerd zijn. Ik weet verder de schaling niet maar volgens het tekstje eronder mag je het eigenlijk nog gewoon zien als 1 strain met een paar mutaties.
1 | AGCUAGCU ---- AACUAGCU |
1 2 3 | ------------ AACUAACU AGCUAGCU ---- AACUAGCU ----- ------------ AACUACCU |
1 2 3 4 | |------------ AACUAACU AGCUAGCU ---- AACUAGCU ----- | |------------ AACUACCU | ---- AGCUAACU |
Watquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:40 schreef bitterbal het volgende:
@:Toefjes
https://www.reuters.com/a(...)h0tg-Nl7b6pJwYAxMJjk
Onderzoeker in UMCUquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij bent arts?
Ik breng graag dit onder de aandacht:
COR / Zorgpersoneel verzameltopic.
Ik ben wel benieuwd of dat straks weer tot een heropleving van de epidemie gaat leiden in China. Als het weer business as usual is, dan hoeft er maar één besmette persoon in China te zijn en het hele circus begint opnieuw. Want alleen de piepkleine fractie van de bevolking die besmet is geweest heeft nu immuniteit. Je kunt eigenlijk pas terug naar normaliteit als iedereen de ziekte al heeft gehad of is ingeënt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:02 schreef onlogisch het volgende:
Ikea Hubei weer open.
Ook personeel van de luchthaven is gevraagd weer te komen werken.
Goed nieuws
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |