Personeel kan omgeschoold worden en meteen weer aan de slag in de zorg of de bouwquote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:57 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ja dat helpt. Dan kunnen ze op de kosten van wederom de belastingbetaler thuis zitten
Eens. Amsterdamquote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:56 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hotels, horeca en nuttelawinkels moeten niet zo zeiken afgelopen jaren dik zitten cashen en nu bij een beetje tegenwind moet de belastingbetaler bijspringen![]()
Laat die zooi maar lekker failliet gaan!
Ze moeten ook wel nu; gaat rap de verkeerde kant op daar in Spanje, al ken ik de achtergronden uiteraard niet (hoeveel ze testen, al genomen maatregelen, nieuwe maatregelen, etc.).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat heeft wel flinke impact voor de stad ja. Ik ben er een paar keer geweest tijdens de Fallas en het is gewoon enorm belangrijk voor Valencia. Ben benieuwd of het later in het jaar dan nog lukt, maar zal niet makkelijk zijn.
Virus gaat lekker ongestoord zijn gang in Noord Europa, en wij kijken er naar en gaan er nog te laks mee om. Volgens mij zijn de maatregelen in Noorwegen/Zweden/Denemarken van hetzelfde niveau als Nederland, niet zo streng dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:51 schreef riazop het volgende:
Let ff op Noorwegen (5m inwoners)
360 gevallen
Klopt. Ik woon in Spanje (in de regio Valencia) en ben wel tevreden met deze maatregel. Het had ongetwijfeld voor een enorme hoop problemen gezorgd als het door was gegaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:01 schreef Salina het volgende:
Ze moeten ook wel nu; gaat rap de verkeerde kant op daar in Spanje, al ken ik de achtergronden uiteraard niet (hoeveel ze testen, al genomen maatregelen, nieuwe maatregelen, etc.).
Maar kan je dit jaar nog wel gewoon vuurwerk kopen in de regio?quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt. Ik woon in Spanje (in de regio Valencia) en ben wel tevreden met deze maatregel. Het had ongetwijfeld voor een enorme hoop problemen gezorgd als het door was gegaan.
Vuurwerk kan je hier altijd kopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:03 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maar kan je dit jaar nog wel gewoon vuurwerk kopen in de regio?
Ik wil ooit nog wel eens naar Valencia (en Zuid Spanje). Als dit allemaal achter de rug is kom ik wel eens op bezoek bij jullie mooie regio. Ik hoor dat het heel leuk moet zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt. Ik woon in Spanje (in de regio Valencia) en ben wel tevreden met deze maatregel. Het had ongetwijfeld voor een enorme hoop problemen gezorgd als het door was gegaan.
Is goed! Als je de kans krijgt moet je eens naar de Fallas gaan voor zo'n knalvuurwerk (die doen ze op de dagen voor de 'hoofddag' ook al op het stadhuisplein, om 2 uur 's middags. Dat is zo enorm dat het voelt alsof je in een achtbaan zit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:06 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik wil ooit nog wel eens naar Valencia (en Zuid Spanje). Als dit allemaal achter de rug is kom ik wel eens op bezoek bij jullie mooie regio. Ik hoor dat het heel leuk moet zijn.
Voor nu, stay safe en keep the spirit.
Als je ziet wat het door laten gaan van carnaval in Brabant voor ellende veroorzaakt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 Italiaan een beetje te hoesten op een drukke bus...quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:06 schreef -0- het volgende:
IJsland heeft overigens al 81 gevallen. Op een bevolking van 330.000 heel veel. Maar goed in feite is IJsland ook 1 stad met nog wat verspreide inwoners daarbuiten.
Ik kan dat er wel bij doen in de notities. Dan haal ik de andere gegevens er wel even uitquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Ze moeten ook wel nu; gaat rap de verkeerde kant op daar in Spanje, al ken ik de achtergronden uiteraard niet (hoeveel ze testen, al genomen maatregelen, nieuwe maatregelen, etc.).
[..]
Virus gaat lekker ongestoord zijn gang in Noord Europa, en wij kijken er naar en gaan er nog te laks mee om. Volgens mij zijn de maatregelen in Noorwegen/Zweden/Denemarken van hetzelfde niveau als Nederland, niet zo streng dus.
De meest extreme maatregelen komen als ik me niet vergis van de midden-, zuid- en oost-Europese landen. Maar ik kan het mis hebben, ik hou het allemaal amper nog bij.
EDIT: Misschien is een duidelijk overzichtje van alle maatregelen per land een idee.
Wie heeft tijd?
Ja, Madrid gaat niet goed geloof ik. Niet zo fraai.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Is goed! Als je de kans krijgt moet je eens naar de Fallas gaan voor zo'n knalvuurwerk (die doen ze op de dagen voor de 'hoofddag' ook al op het stadhuisplein, om 2 uur 's middags. Dat is zo enorm dat het voelt alsof je in een achtbaan zit.
Komt goed! Ik blijf vooral veel thuisIn deze regio blijft het nog wel redelijk stabiel. Vooral Madrid is heel erg, en La Rioja.
Inderdaad!quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je ziet wat het door laten gaan van carnaval in Brabant voor ellende veroorzaakt.
Heel goedquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:10 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, Madrid gaat niet goed geloof ik. Niet zo fraai.![]()
Ik blijf vanaf morgen ook even thuiswerken. Ooit als alles achter de rug is kom ik naar Madrid en Valencia, dan zal ik hoogstpersoonlijk wat centjes in jullie economie stoppen en mijn kleine bijdrage leveren. Voor nu, buenas noches.
WOW, je bent een held.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:10 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ik kan dat er wel bij doen in de notities. Dan haal ik de andere gegevens er wel even uit.
geen carnaval maar gewoon een rijke provincie waar veel een skivakantie in Italie hebben gepaktquote:Op woensdag 11 maart 2020 00:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je ziet wat het door laten gaan van carnaval in Brabant voor ellende veroorzaakt.
Ik werk al een jaar of 20 thuis dus ik hoef me niet aan te passen. Veel collega's van me zitten wel in kantoren in verschillende landen dus die zullen moeten wennen. De voorbereidingen om eventueel kantoren tijdelijk te sluiten zijn ook al begonnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:12 schreef HiZ het volgende:
Ik werk met een aantal mensen die thuiswerken totaal niet zien zitten. Die gaan de komende weken wat meemaken.
Tja als je eet drinkt was en schijt in dezelfde rivier.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:19 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Die gasten in India hebben een super afweersysteem die coronavirus doet daar weinig schade
Dit hoorde ik eerder ook al. Hoe kan dit dan? Zo neem je toch (te) veel risico? Startups daargelatenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:51 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik denk dat de overgrootte meerderheid van de ondernemingen het geen kwartaal kunnen uitzingen
Vandaag op kantoor een collega nog net niet met harde hand moeten verwijderen. Die gast zat maar te hoesten en te niezen, een paar keer vriendelijk gevraagd of die niet naar huis toe kon gaan. Volgens hem was er niks aan de hand.quote:Op woensdag 11 maart 2020 00:12 schreef HiZ het volgende:
Ik werk met een aantal mensen die thuiswerken totaal niet zien zitten. Die gaan de komende weken wat meemaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |