Je mag hier alleen maar posten als je het RIVM een stel prutsers vindt en van mening bent dat we het zoals China hadden moeten aanpakken?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gewoon niet te vaak happen op de trollen joh. Meestal zie ik aan de UI of de post het lezen wel of niet waard is. En soms, als m'n hoofd er naar staat ga ik er even op in.
Wijsheid!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij gaan vooral proberen de zorg te ontlasten en risicogroepen te beschermen. Dat bereik je niet door in paniek iedereen te gaan testen.. dat bereik je wel door te melden dat als je symptomen hebt je thuis moet blijven, en niet naar een plek moet gaan met risico groepen om je te laten testen.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:28 schreef Za het volgende:
[..]
Deze aantallen kunnen we dus gewoon doortrekken naar niet verplegend personeel in die regio.
Deze testen waren om de besmetting in kaart te brengen.
Welke maatregelen gaan hierop volgen?
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ten opzichte van gister toch een stijging?
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In absolute aantallen wel, maar percentueel was de toename gisteren 22% en vandaag 19%.
Geen van beide, risicogevallen of mensen daar vlakbij met ernstige klachtenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:32 schreef Kekster het volgende:
Stel je hebt 1000 testen per dag ter beschikking. Wie ga je dan testen? 1000 familieleden van corona patiënten met milde klachten (dus grotere kans op positief resultaat), of 1000 random mensen steekproefsgewijs om de verspreiding in kaart te brengen (grotere kans op negatief resultaat). Dat laatste lijkt me een stuk informatiever voor het RIVM. Van die eerste kan je sowieso al een % opnemen in je rekenmodellen.
Met milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:30 schreef _I het volgende:
Niet helemaal, want al deze mensen hadden zich gemeld met klachten afgelopen week. En zij komen relatief vaker in contact met zieke mensen. Ze zaten allemaal in de ziekenhuizen met de eerdere gevallen.
Waarom klopt dat niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Za het volgende:
[..]
Met milde klachten.
Geen contact bekend met besmette patiënten.
Waarschijnlijk veel en veel meer. Die cijfers zijn alleen geconstateerde gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Van mij mag iedereen posten. Maar al zou ik vinden dat niet iedereen mag posten dan heb ik daar niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je mag hier alleen maar posten als je het RIVM een stel prutsers vindt en van mening bent dat we het zoals China hadden moeten aanpakken?
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.
als er 30 van de 300 artsen/verplegers ziek zijn, kan je niet concluderen dat 10% van Brabant ziek is.
Nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.
als er 30 van de 300 artsen/verplegers ziek zijn, kan je niet concluderen dat 10% van Brabant ziek is.
Op één plek 28 besmettingen en de rest van het land maar 31? Klinkt alsof er gewoon niet meer getest wordt bij "onbelangrijke" gevallen.quote:
Dat klopt. Maar dat maakt het niet ineens 'niet kloppend'.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op één plek 28 besmettingen en de rest van het land maar 31? Klinkt alsof er gewoon niet meer getest wordt bij "onbelangrijke" gevallen.
Ze testen niet iedereen, maar dat zouden ze ook niet redden. Als je denkt dat ze informatie achterhouden moet ik je toch teleurstellenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op één plek 28 besmettingen en de rest van het land maar 31? Klinkt alsof er gewoon niet meer getest wordt bij "onbelangrijke" gevallen.
Zucht. Er wordt vanaf aanvang al niet getest bij 'onbelangrijke' gevallenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij niet. Er is ook niemand die die conclusie getrokken heeft volgens mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?
De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:38 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij niet. Er is ook niemand die die conclusie getrokken heeft volgens mij.
Zoals ik het lees zou het een afspiegeling kunnen zijn van alle Brabanders met milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?
De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.
Bron:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ronavirus/steekproef
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |