quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Projectie leert mij dat je zelf angst voelt. Doe er iets aan. Met de juiste informatie vooraf kan je dat managen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het is een vraag. Je bent enorm bang, dus wat doe je daar mee behalve bijna 24 uur oer dag hier je angst delen?![]()
![]()
Ik denk dat wij vandaag volgen en datzelfde bericht krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Werkgever hier heeft besloten dat het kantoor op slot gaat, dus dat we de rest van de week thuis moeten werken.
*Breda*
*grotere overheidsorganisatie, dus besluitvoering duurt wat langer wellicht*Ja maar, ja maar, HET IS MAAR EEN GRIEPJE!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat dit in West Europa aan het gebeuren is
En nog onvoorstelbaarder is het dat mensen hier nog steeds niet de ernst van de situatie willen inzien"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik snap het ook niet hoor, maar Nederland is toch zogenaamd zo rijk! Gooi die gesloten ziekenhuizen weer open en neem de ongewenst werkloze zorgmedewerkers weer aan en bied ze een fatsoenlijk loon. Wat wij zelf niet nodig hebben (en dat is veel) geef aan Italië.![]()
Hoorde het gisteravond ook op straat. "Het is maar een griepje"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat dit in West Europa aan het gebeuren is
En nog onvoorstelbaarder is het dat mensen hier nog steeds niet de ernst van de situatie willen inzienAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Wat een kinderachtige jij-bak reactie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:27 schreef _I het volgende:
[..]
Projectie leert mij dat je zelf angst voelt. Doe er iets aan. Met de juiste informatie vooraf kan je dat managen.
Ik ben gewoon aan het werk en ben niet bang.![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 04:40:39BREAKING: Mongolia puts capital city on lockdown after first case of coronavirus reageer retweet
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
De realiteit in beeld ...quote:Gezicht naar beneden. Patiënten vastgeketend aan machines in het ziekenhuis. Artsen in beschermende pakken. De Italiaanse tv-zender Piazzapulita en nieuwsagentschap Reuters verpreidden gisteren schokkende beelden van coronazieken op intensieve zorgen.
Net als in de film lopen dokters rond in beschermende pakken. Patiënten liggen met hun gezicht naar beneden gedrukt in ziekenhuisbedden. Hun lichamen vastgeketend aan tubes en baxters. De foto’s doen even naar adem happen. En dat is net de bedoeling. Dokter Daniele Macchini van het Humanitas Gavazzeni-ziekenhuis in Bergamo, die de strijd tegen Covid-19 vergelijkt met een oorlog, hoopt dat de beelden aanzetten tot nadenken.
“Het is niet de bedoeling om mensen te doen panikeren”, zegt hij. “Maar we moeten beseffen dat de bedreiging echt is, klinkt het. “Ik huiver ervan dat de boodschap niet goed overkomt.”
Dokter Macchini vindt het verschrikkelijk dat de mensen het virus wegzetten als ware het een doordeweeks griepje. “Terwijl mensen opscheppen over niet bang zijn, aanwijzingen negeren, protesteren omdat hun routine tijdelijk van streek is, vindt de epidemiologische ramp plaats.”
“Ik herinner me nog een week geleden dat ik wachtte op de resultaten van een wattenstaafje. Als ik erover nadenk, lijkt mijn bezorgdheid over een mogelijk geval bijna belachelijk en ongerechtvaardigd, nu ik heb gezien wat er gebeurt. De situatie is nu dramatisch op zijn zachtst gezegd.”
“Er zijn geen chirurgen, urologen, orthopedisten meer. We zijn alleen artsen die deel uitmaken van een enkel team om deze tsunami te overwinnen die ons heeft overweldigd.”
“Gevallen vermenigvuldigen zich, met een snelheid van 15 tot 20 opnames per dag, allemaal om dezelfde reden. De resultaten van de labo’s komen nu na elkaar: positief, positief, positief. De intensive care in.”
“Het personeel is uitgeput. Ik zag vermoeidheid op gezichten die voorheen niet wisten wat vermoeidheid was, ondanks hun al vermoeiende werklasten. Er zijn geen verschuivingen meer, geen uren meer. Het sociale leven is opgeschort. We zien onze families niet meer uit angst hen te infecteren. Sommigen van ons zijn ondanks de protocollen al besmet geraakt.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Wie begint er nou?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige jij-bak reactie.
Ik ben gewoon aan het werk en ben niet bang.
Voor mijn werk moet ik dit volgen en toevallig ben ik de directeur, dus mag dat ook de hele dag.
Angst heb ik niet hiervoor, ben na 2 keer kanker en een missende nier wel redelijk doorgewinterd in het accepteren van ziektes.
Het stoort mij mateloos dat de informatievoorziening zo bedroevend is. Al weken. Daarom reageer ik, niet vanuit angst.![]()
Hoogbejaarde mannen zijn het kwetsbaarsquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De realiteit in beeld ...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]![]()
En dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoogbejaarde mannen zijn het kwetsbaars![]()
Las ik ook, dacht meteen aan alle plaatjesstrooiers hier.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:33 schreef remlof het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
Deze man is 1 avondje eerder onder de wol gegaan en daarna lekker door gaan skiën.![]()
Ook de realiteitquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De realiteit in beeld ...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]![]()
![]()
stoer verhaalquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Las ik ook, dacht meteen aan alle plaatjesstrooiers hier.
Deze man is 1 avondje eerder onder de wol gegaan en daarna lekker door gaan skiën.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Een beetje zoals elke bejaarde komt te overlijden dus, er zijn al complicaties en dan is een kleine infectie links of rechts al fataal.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dan word een uitgebreid achtergrond verhaal in de Volkskrant afgedaan als stoer verhaal, maar alle plaatjes van willekeurige mannen in witte pakken worden überhaupt geen vraagtekens bij gezetquote:![]()
![]()
Ik hou van je Hollandse nuchterheid.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Een beetje zoals elke bejaarde komt te overlijden dus, er zijn al complicaties en dan is een kleine infectie links of rechts al fataal.![]()
Dat was al bekend toch? Kwetsbaarste groep voor ernstige klachten zijn bejaarde rokende mannen met bestaande gezondheidsklachten.quote:![]()
We zijn nou eenmaal een nuchter volkje, @onlogischquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hou van je Hollandse nuchterheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
Forum Opties Forumhop: Hop naar: