Niet. Je zult het naar eigen vermogen moeten zien te behandelen, uitzieken, uitzitten.... wat natuurlijk voor direct betrokkenen in het zicht op de dood van een geliefde, onacceptabel is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:53 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe dan kunnen wij ooit zonder hulp van een Europees team, bv 9000 Corona besmettingen ondervangen met onze beperkte capaciteit?
Ehhhh dan moeten ze trouwens ook nog vloeiend Italiaans kunnen spreken en kunnen verstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:29 schreef Za het volgende:
[..]
Elke provincie in Nederland kan toch wel 1 arts en 2 verpleegkundigen missen (los van Brabant).
Trek dat door naar heel Europa.
Ze kunnen samen heel wat in China.
Toch zouden 450 extra IC bedden hen erg goed uitkomen nu. Maar daarnaast zijn er mensen nodig voor ordehandhaving, transport, invliegen van Chinees materieel en personeel, invliegen van beschermende kleding, voedsel transport, bevoorrading etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:47 schreef Vallon het volgende:
Extrapoleer ik dat voor Nederland (met 13Arts/26Verplegers) voor laten we optimistisch zijn 15 IC-plekken, door naar Europees niveau, kom je uit op ruwweg 450 IC-bedden wat dan team van 1500 medici vraagt om al zorgend te bevrouwen.
Met alle respect, zet dat aantal buiten de schijn wekken, niet zoden aan de Venetiaanse dijk.
Ook zullen we de medici, mits die gezond blijnen, keihard hier nodig gaan hebben.
Dat is niet nodig, het gaat om hulpverlening op de eerste plaats.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:06 schreef Toefjes het volgende:
Ehhhh dan moeten ze trouwens ook nog vloeiend Italiaans kunnen spreken en kunnen verstaan.
Misschien niet onbelangrijk. Het is niet een heel gangbare taal ofzo.
Je moet toch kunnen communiceren met de mensen ter plaatse, zowel hulpverleners als patiënten?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:10 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, het gaat om hulpverlening op de eerste plaats.
Maar je stelt dus, wij kunnen de Italianen niet helpen, want we hebben niemand beschikbaar. En wanneer wij in een dergelijke situatie als de Italianen belanden dan wordt het een slagveld.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:00 schreef Vallon het volgende:
Niet. Je zult het naar eigen vermogen moeten zien te behandelen, uitzieken, uitzitten.... wat natuurlijk voor direct betrokkenen in het zicht op de dood van een geliefde, onacceptabel is.
Kortom vegen waar het kan, dweilen waar het nog mogelijk is en laten waar het toch gaat.
Je zelf bij voorbaat aansprakelijk stellen voor iets dat onafwendbaar is, maakt het sws niet makkelijker om dan hulp te geven. Letterlijk, slagveld gedrag: je best doen met wat in je vermogen ligt en hopen dat het over gaat met betere tijden.
Het betreft mensen met een dubbele longontsteking, de behandeling is bekend, er zal weinig gesproken worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:12 schreef Toefjes het volgende:
Je moet toch kunnen communiceren met de mensen ter plaatse, zowel hulpverleners als patiënten?
In de gezondheidszorg lijkt het me nou niet echt wenselijk dat er communicatiefouten ontstaan.
Het is geen fabriek die even wat extra handjes nodig heeft aan een lopende band.
Ik wil niet blijven vervelend doen maar voor 450 IC bedden heb je nog heel erg veel (meer)nodig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:07 schreef Za het volgende:
[..]
Toch zouden 450 extra IC bedden hen erg goed uitkomen nu. Maar daarnaast zijn er mensen nodig voor ordehandhaving, transport, invliegen van Chinees materieel en personeel, invliegen van beschermende kleding, voedsel transport, bevoorrading etc.
Met een team van een paar duizend man en meewerkende luchthavens kun je heel wat bereiken.
Nu staat men langs te zijlijn toe te kijken.
Ik zie het niet gebeuren. Ze moeten er ook staan als dingen afwijken van het normale patroon. En dan moet je bekend zijn met de italiaanse medische termen en jargon. Dat is juist levensgevaarlijk. Hoe mooi en ideologisch ook gedacht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:15 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft mensen met een dubbele longontsteking, de behandeling is bekend, er zal weinig gesproken worden.
Daarbij kan men zich bedienden van bestaande vertaal technieken.
Je refereert telkens aan Nederland, terwijl ik het over hulp in Europees verband heb, met name uit die landen waar op dit moment nog geen extra, druk op de gezondheidszorg is.quote:
Half Nederland reist af naar landen waar ze de taal niet machtig zijn en waar er velen in ziekenhuizen belanden en adequate zorg krijgen, de taal hoeft geen beperking te zijn om noodzorg te verlenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik zie het niet gebeuren. Ze moeten er ook staan als dingen afwijken van het normale patroon. En dan moet je bekend zijn met de italiaanse medische termen en jargon. Dat is juist levensgevaarlijk. Hoe mooi en ideologisch ook gedacht.
Je kunt beter wat geld overmaken naar het rode kruis.
Ik sta er open voor als je mij kunt vertellen waar dan de capaciteit vandaan moet komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:13 schreef Za het volgende:
[..]
Maar je stelt dus, wij kunnen de Italianen niet helpen, want we hebben niemand beschikbaar. En wanneer wij in een dergelijke situatie als de Italianen belanden dan wordt het een slagveld.
Toch sta je niet open een tiental verplegend personeel beschikbaar te stellen, en medewerking te geven aan een team dat indien gerealiseerd ook hier de boel zal kunnen versterken.
Die logica zie ik niet.
Nou, gelukkig dat dit geen werkelijkheid wordt. Het is wel een nachtmerrie voor iedereen om ergens terecht te komen waar mensen elkaar niet verstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:26 schreef Za het volgende:
[..]
Half Nederland reist af naar landen waar ze de taal niet machtig zijn en waar er velen in ziekenhuizen belanden en adequate zorg krijgen, de taal hoeft geen beperking te zijn om noodzorg te verlenen.
Wanneer er in Nederland een uitbraak zou komen als in Italië zouden tientallen Kezen in de knel komen, honderden wellicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:27 schreef Vallon het volgende:
En ja ik ga verschrikkelijk mijn hakken in het zand zetten als hulpgeven elders direct ten koste gaat van lokale zorg die hier nu al ernstig tekort schiet. Ik voorzie dan een proces van de eeuw waarbij Kees, hartfalend en overleden laat staan door Covid19, geen hulp kreeg omdat zijn arts/bend in Italie was.
We hebben buiten verlopen medicijnen die we doneren, niets over.
Ik zie het ook niet als een uitruil van ik help jou en jij moet mij dan helpen.
dat is al een tijdjequote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
Nederland word belachelijk gemaakt hoe wij omgaan met het virus
Ik zit op één lijn wat dat betreft. We doen er niet aan en halen gewoon boodschappen wanneer we dat altijd doen, 5 dagen vooruit. Niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:58 schreef The_Magpie het volgende:
yay! Ik heb eindelijk mijn partner overgehaald om wat meer te *preppen* Meer medicatie (paracetamol ed) Soep, crackers, genoeg voor de katten... broodbeleg...Het is een begin! Hoe doen jullie dat? Als je zelf het een en ander wil *preppen* Maar als je partner dat als onnodig vindt?
Het is toch ook om je kapot voor te schamen met zo'n persconferentie als gisteren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik wacht de cijfers van vandaag af, het zou kunnen dat, ondanks mijn overtuiging, we alsnog niet blijken te wonen in een volkomen achterlijk land.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
je hoeft het er niet over eens te zijn of het nodig is, Je kunt het ook zien als een investering in je gemoedsrust. Als Je alleen spullen koopt dat normaalgesproken ook wel op gaat heb Je in het beste geval een hoop eten dat Je in de loop van het jaar opmaakt, en in het slechtste geval ben je goed voorbereid voor een lockdown en eventueel tekorten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 05:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zit op één lijn wat dat betreft. We doen er niet aan en halen gewoon boodschappen wanneer we dat altijd doen, 5 dagen vooruit. Niet meer en niet minder.
Vond het ook mooi hoe die vrouw van nieuwsuur, met dat bekakte stemmetje, zei: "We stoppen met handenschudden. Zo gaat Nederland het coronavirus te lijf"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
Ach, mocht Rutte enige internationale aspiraties gehad hebben dan kan hij die nu op zijn buik schrijven. Of hij moet het cabaret in willen, met als sidekick Japiequote:Op dinsdag 10 maart 2020 06:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vond het ook mooi hoe die vrouw van nieuwsuur, met dat bekakte stemmetje, ook zei: "We stoppen met handenschudden. Zo gaat Nederland het coronavirus te lijf"
Het cynisme droop er wel vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |