Ms iets voor een toekomst, straks. Een soort NAHO (North Atlantic Health Organisation) gericht op pandemie. Of beter, de WHO die helaas tandeloos is in dit soort situaties.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:29 schreef Za het volgende:
[..]
Elk Europees land moet gewoon medewerking verlenen.
Mochten wij over 4 weken klem zitten kunnen wij eventueel ook beroep doen op een dergelijke organisatie, er is hier net zo goed geen capaciteit als in Italië.
Van wie moet dat precies?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:29 schreef Za het volgende:
[..]
Elk Europees land moet gewoon medewerking verlenen.
Mochten wij over 4 weken klem zitten kunnen wij eventueel ook beroep doen op een dergelijke organisatie, er is hier net zo goed geen capaciteit als in Italië.
Uit elk Europees land. Gefinancieerd door de EU. Eea wordt op voorhand bespaard wanneer we geen hulp bieden en de economieën van dergelijke landen compleet collapsen onder Corona.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:35 schreef Vallon het volgende:
Ms iets voor een toekomst, straks. Een soort NAHO (North Atlantic Health Organisation) gericht op pandemie. Of beter, de WHO die helaas tandeloos is in dit soort situaties.
Maar goed, waar ga je he tleger aan mensen vandaan halen en vooral... wie gaat dat met welk doel waarvan betalen ? We liggen nu al voor apegapen om het instortende zorgstelsel overeind te houden.
of ze dat in nederland wel zijn.....quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:33 schreef the_BANDIT het volgende:
[..]
Beetje naïef je opmerking....
China is vanaf het begin niet eerlijk geweest
En hun huidige cijfers zijn ook niet betrouwbaar.
Covid aan de ene kant, en erdogan die de poorten naar Europa heeft open gezet....
We are fucked!
Op grond waarvan denk je dat 6000, beter is dan 2000 ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:32 schreef riazop het volgende:
[..]
50.000?
Ik zou zeggen, begin eerst eens die 2000 te verdriedubbelen
Of kunnen we met 18 miljoen mensen nu echt helemaal nix???
En er waren daar al 16 doden. Dat hele verzorgingshuis is volgende maand leeg.twitter:tslauson twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 01:05:08Life Care Center in Kirkland, Washington has received new #coronavirus test results for 35 residents:31 positive1 negative3 inconclusiveThey are still awaiting test results for the remaining 20 Life Care residents. #COVID19 #Q13FOX reageer retweet
Dit is gewoon een uitwisseling van gedachten.quote:
Sterker.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op grond waarvan denk je dat 6000, beter is dan 2000 ?
...
Dat kan je testen met een Covid19 antilichaam-test. Zoiets is nog niet beschikbaar naar mijn weten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Is het achteraf te testen of je hebt gehad?
Met was basisgetallen kon je ongeveer uitrekenen wat de kill-rato en wat toen de incubatietijd was was (deeltje 1-10). Mijn eerste inschatting klopt met de huidige cijfers van het WHO (rond de 3 %). Denk dat het werkelijk zo rond de 1 % zal gaan liggen want niet iedereen wordt namelijk echt doodziek maat wel verspreider.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik geef geen specifieke informatie over corona, want ik heb niet de kennis om dat te doen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Sterker.
Ik dacht, zoals meerderen hier, weken geleden al dat het beter was om een paar miljoen mondmaskers en een paar 100duizend coronatests voorradig te hebben.
en ik denk idd ook dat het verdomd belangrijk is om NU de capaciteit vd bedden op te voeren
Je ziet iets aankomen , maar je doet niets? #hoedan?
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:39 schreef Vallon het volgende:
Verder waar haal je de staf vandaan om aan de rand van dat bed te zitten, of worden de zorgverleners niet ziek ?
Dat is nu net het probleem... je kunt gezondheid niet economisch kwantificeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:38 schreef Za het volgende:
[..]
Uit elk Europees land. Gefinancieerd door de EU. Eea wordt op voorhand bespaard wanneer we geen hulp bieden en economie van dergelijke landen compleet collapsen onder Corona.
Volgens mij nog niet. Als ik het goed begrepen heb, wordt met de huidige testkits de aanwezigheid van het virus zelf getest en niet van antistoffen. Een test voor antistoffen zou wel beter(?)/handiger(?)/betrouwbaarder(?) zijn, maar duurt langer om te ontwikkelen. Zoiets was het althans.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Is het achteraf te testen of je hebt gehad?
Is het interessant genoeg om op de markt te brengen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan je testen met een Covid19 antilichaam-test. Zoiets is nog niet beschikbaar naar mijn weten.
Al is het maar voor hen die het vermoeden hadden het te hebben (gehad) maar niet door het protocol der testen heen kwamen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij nog niet. Als ik het goed begrepen heb, wordt met de huidige testkits de aanwezigheid van het virus zelf getest en niet van antistoffen. Een test voor antistoffen zou wel beter(?)/handiger(?) zijn, maar duurt langer om te ontwikkelen. Zoiets was het althans.
Ik ben ook wel benieuwd, mocht iemand hier iets meer van weten.
Daar is echt wel een (output) fabricage modellering voor te maken met weegfactoren per regio.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:49 schreef Vallon het volgende:
Dat is nu net het probleem... je kunt gezondheid niet economisch kwantificeren
Ik denk eigenlijk niet dat ze het daarvoor zouden gaan gebruiken. Volgens mij wordt zo'n antistoffen-test in principe ook gebruikt om te kijken welk virus men onder de leden heeft. Dat schijnt op een of andere manier beter te werken dan een test om het virus zelf aan te tonen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:51 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Al is het maar voor hen die het vermoeden hadden het te hebben (gehad) maar niet door het protocol der testen heen kwamen.
Vind het toch lastig vergelijken met de griep. Die is inmiddels zo ingeburgerd dat we daarvoor veelal niet eens naar de huisarts gaan maar gewoon de baas opbellen en zeggen dat je ff een weekje thuis blijft. In het geval van Corona heb je het pas wanneer je positief test en we weten ondertussen dat niet iedereen getest wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Met was basisgetallen kon je ongeveer uitrekenen wat de kill-rato en wat toen de incubatietijd was was (deeltje 1-10). Mijn eerste inschatting klopt met de huidige cijfers van het WHO (rond de 3 %). Denk dat het werkelijk zo rond de 1 % zal gaan liggen want niet iedereen wordt namelijk echt doodziek maat wel verspreider.
Maar influenza heeft een kill ratio van 0,1 % (Dus grofweg dit is een stevige griep x 10).
Duke-NUS in Singapore heeft via een antibodies test links tussen verschillende cases gevonden: https://www.channelnewsas(...)ibody-tests-12469184quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij nog niet. Als ik het goed begrepen heb, wordt met de huidige testkits de aanwezigheid van het virus zelf getest en niet van antistoffen. Een test voor antistoffen zou wel beter(?)/handiger(?)/betrouwbaarder(?) zijn, maar duurt langer om te ontwikkelen. Zoiets was het althans.
Ik ben ook wel benieuwd, mocht iemand hier iets meer van weten.
Er wordt vast onderzoek naar gedaan omdat het informatie geeft over de ontwikkeling van de pandemie. Daarnaast wil men graag weten hoe lang de antilichamen aanwezig zijn omdat het informatie oplevert over duur van resistentie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:49 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Is het interessant genoeg om op de markt te brengen?
Hulp zoals vanuit heel China naar Wuhan is ingevlogen, in no time en zonder maandenlange voorbereiding.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:49 schreef Vallon het volgende:
Verder, welke hulp had je zo in gedachten. Even er vanuit gaan dat je meestal niet weet welke ramp, wanneer op je afkomt. Je zult dus organisatie op een heel algemeen scala aan situaties moeten inrichten. Dat mag weer niet ten koste gaan van de reeds schrale zorg die normaal al nodig is.
En nee, in 3 maanden geleden ga je dat never-nooit redden om specifiek op een bepaald virus te kunnen (op)schalen. je mag het wel willen maar even doordenken zul je ook tot een gedachte komen dat het niet meer is dan dat. Met rampen kun je niet meer doen dan je best en hopen dat je het kunt uitzingen met wat je hebt/kunt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |