Man ,we hebben zélf niet eens beddenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:08 schreef Za het volgende:
[..]
Er moet vanuit heel Europa hulp naar Italië.
Onzin, iedereen weet dat. Verder erover door malen is paniekzaaien.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sssssh, dat mag je niet zeggen, dat is paniekzaaien.
Ik denk dat bv Dr. John Campbell best weet waar-ie het over heeft. Natuurlijk moet je bronnen op hun waarde schatten en is niet alles even goed (het meeste misschien wel niet). Maar ik vind het ook een beetje raar om je ogen te sluiten voor alles dat niet vanuit het RIVM afkomstig is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Die fakenews bronnen pretenderen wel te weten waar ze het over hebben, maar dat is meestal het gevolg van enorme zelfoverschatting.
Sterker nog, YT by default wegzetten als bullshit, ik heb er 1 opmerking over:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat bv Dr. John Campbell best weet waar-ie het over heeft. Natuurlijk moet je bronnen op hun waarde schatten en is niet alles even goed (het meeste misschien wel niet). Maar ik vind het ook een beetje raar om je ogen te sluiten voor alles dat niet vanuit het RIVM afkomstig is.
En hoe zit het met overheidsinstanties?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, YT by default wegzetten als bullshit, ik heb er 1 opmerking over:
OK Boomer.
Dat is precies wat die 2e link is. Alleen nog niet ge-peer-reviewed. Maar dan nog kun je gewoon spreken van mogelijk positief nieuws. Alles over dit virus is namelijk nieuw, dus je gaat niets vinden wat al in tientallen studies is bewezen. Wat ben jij voor dictator dat je andere mensen wil verbieden om over recente ontwikkelingen te praten?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wacht liever tot een echte wetenschappelijke bron het meldt.
We kunnen units uit China invliegen.quote:
Verschillend, ligt aan de situatie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En hoe zit het met overheidsinstanties?
Ik vind het helemaal prima. Eerst zorgen we gewoon dat ons eigen voorraadkastje gevuld is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:08 schreef Za het volgende:
[..]
Als iedereen zo denkt is de ramp compleet.
Denk je in dat in NL de situatie zo was, zo je niet wensen dat er steun zo zijn vanuit heel Europa, en jij op een later punt je weer inzet voor anderen.
Ik vind het asociaal hoe Italië in de steek gelaten wordt, oude mensen geen enkele vorm van medische hulp meer geboden wordt in de noordelijke regio en in hun huis mogen gaan stikken.
We zijn niet voor niets Europa, vliegen nog elke dag op China waar ziekenhuizen sluiten en plenty capaciteit naar Europa te transplanteren is.
Waarom laten we de Chinezen niet helpen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:20 schreef Za het volgende:
[..]
We kunnen units uit China invliegen.
Elk Europees land kan 10 artsen, 20 verpleegkundigen, 30 vrijwilligers en 40 militairen leveren.
Zo kan een enorm samengesteld Europees team hulp bieden aan gebieden waar uitbraken zijn.
Hulde voor je compassie.... de realiteit is echter dat wanneer de hulpvraag een bepaalde (erg lage grens) overschrijdt je daar niet meer vanuit mag gaan. Een paar honderd of vooruit paar duizend zieken kunnen we aan; daarna is het simpel wie het eerst er is/komt; en de rest moet maar afwachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:08 schreef Za het volgende:
[..]
Als iedereen zo denkt is de ramp compleet.
Denk je in dat in NL de situatie zo was, zo je niet wensen dat er steun zo zijn vanuit heel Europa, en jij op een later punt je weer inzet voor anderen.
Ik vind het asociaal hoe Italië in de steek gelaten wordt, oude mensen geen enkele vorm van medische hulp meer geboden wordt in de noordelijke regio en in hun huis mogen gaan stikken.
We zijn niet voor niets Europa, vliegen nog elke dag op China waar ziekenhuizen sluiten en plenty capaciteit naar Europa te transplanteren is.
Aangezien dit virus nieuw is en er nog weinig wetenschappelijk bewezen of uitgesloten is kan het ook geen kwaad om op zijn minst kritisch naar dergelijke kanalen te kijken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Verschillend, ligt aan de situatie.
Maar er zijn genoeg YT channels die niets meer doen dan informatie verzamelen van betrouwbare bronnen en dat als een geheel presenteren, hoeft geen mening oid bij te zitten. Daar is echt niets mis mee.
En we kunnen daar NIET op anticiperen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:23 schreef Vallon het volgende:
Een paar honderd of vooruit paar duizend zieken kunnen we aan; daarna is het simpel wie het eerst er is/komt; en de rest moet maar afwachten.
Tuurlijk, ik pleit ook niet voor het blind volgen van YTers. Alleen om YT gewoon automatisch weg te zetten als bullshit is anno 2020 niet meer geloofwaardig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Aangezien dit virus nieuw is en er nog weinig wetenschappelijk bewezen of uitgesloten is kan het ook geen kwaad om op zijn minst kritisch naar dergelijke kanalen te kijken.
Laat hem liever focussen op een medicijn of vaccin.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben bang dat dat nog best lang gaat duren voordat dat voor de rest van de wereld beschikbaar gaat zijn. En de capaciteit er is om al die dingen dan te verwerken daarna...
Deze vent zegt er zelf nota bene meerdere malen bij dat het onderzoek nog niet ge-peer-reviewed is. Ik zou niet weten wat hij daarmee fout doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Aangezien dit virus nieuw is en er nog weinig wetenschappelijk bewezen of uitgesloten is kan het ook geen kwaad om op zijn minst kritisch naar dergelijke kanalen te kijken.
Elk Europees land moet gewoon medewerking verlenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:21 schreef Toefjes het volgende:
Ik vind het helemaal prima. Eerst zorgen we gewoon dat ons eigen voorraadkastje gevuld is.
Laten we niet geld weggooien als het niet onwaarschijnlijk is dat wij straks over 2 of 4 weken helemaal klem zitten.
Eerst zelf het zuurstofmasker opzetten is het toch? Daarna kijken we wel weer verder.
De meeste informatie over corona staat op https://www.youku.com/quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik pleit ook niet voor het blind volgen van YTers. Alleen om YT gewoon automatisch weg te zetten als bullshit is anno 2020 niet meer geloofwaardig.
Dan moet de distributie van producten naar jumbo ook wel blijven doorgaanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:41 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen ook ver weg en bestellen de boodschappen dan bv. bij Jumbo. Hebben we ook eventueel geen last van lockdowns.
Nou ja, dat is iets wat we, losstaand van dit virus onze regering wel aan kunnen rekenen. Stel dat er tijdig was ingegrepen in december, toen de situatie in Wuhan nog een ver van ons bed verhaal leek, dan hadden we nu wel dubbele capaciteit qua materiaal kunnen hebben. Dat neemt niet weg dat de handjes er gewoon niet zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:25 schreef riazop het volgende:
[..]
En we kunnen daar NIET op anticiperen?
We hebben al drie maanden op onze handen gezeten, maar er kan de komende twee weken toch wel extra capaciteit worden gecreeerd?
Wie zijn "we" en wat had je dan moeten anticiperen of willen doen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:25 schreef riazop het volgende:
[..]
En we kunnen daar NIET op anticiperen?
We hebben al drie maanden op onze handen gezeten, maar er kan de komende twee weken toch wel extra capaciteit worden gecreeerd?
50.000?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar en bij wie trek js een blik van zeg 50.000 geëquipeeerde ziekebedden met personeel open.... die allemaal gekwalificeerd volgens gecertificeerde protocollen moeten opereren.
Beetje naīef je opmerking....quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom laten we de Chinezen niet helpen?
Die hebben alle expertise
Onze overheid ook niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:33 schreef the_BANDIT het volgende:
[..]
China is vanaf het begin niet eerlijk geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |