quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
[ Bericht 5% gewijzigd door Puntenjager op 09-03-2020 23:39:53 ]I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Patiënt met coronavirus in St Jansdal in Harderwijk https://www.omroepflevola(...)ansdal-in-harderwijk![]()
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen![]()
Alles dicht en afgelast, maar het ov blijft open hoor!!quote:Op maandag 9 maart 2020 22:06 schreef Puntenjager het volgende: Regering Italië gooit hele land op slot 2 min geleden in BUITENLAND Rome - Italië gaat volledig in lockdown. Dat zegt de Italiaanse premier Giuseppe Conte. Alle mensen moeten thuisblijven, zo meldde Conte maandagavond tijdens een persconferentie.Aalle scholen en universiteiten in het hele land worden gesloten.
Poppenkast dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Tot er een vaccin is.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:18 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo kan niet!? Als je aan die capaciteit wil denken had je deze maatregelen 6 weken geleden moeten nemen. Met 2000 bedden zou je er jaren over moeten doen. Dit gaat snel en heftig worden.are we infinite or am I alone![]()
Damn, beste bak met maatregelen in Italië nu... Ben benieuwd hoe dat in NL is als dat wordt doorgevoerd."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Nee. De stijging gaat harder dan ooit.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen
Vandaar dat nu de allerzwaarste wapens worden ingezet.![]()
Ja maar hebben ze 100% van de Nederlanders getest? Zijn het minder gevallen of minder opgespoorde gevallen.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen![]()
Nou, dat gaat echt lekker daar terwijl hier de groei al aan het afnemen isquote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef weetjewel5 het volgende:
Wat n verschil conte en die idioot rutte.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik denk serieus dat er veeeeeel meer besmettingen zijn die gewoonweg niet getest worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen
Ik hoor links en rechts verhalen. Die worden van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk niet getest.
Dus die aantallen van het rivm iedere dag neem ik met een korreltje zout. Waarheid zal veel meer zijn.
Ik voel me ook niet helemaal jofel.... zoals zovelen.![]()
Het is een minimum. Dus 40 jaar haalt dat niet onderuit, het bevestigd het.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ook dat weten we niet.
Voor HIV is er al 40 jaar geen vaccin of medicijn![]()
Omdat chaosmongolen paniekeren en druk leggen op de politiek.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:20 schreef Maver24 het volgende:
Heel de wereld is naar de klote aan het gaan op deze manier.
De risicogroepen apart zetten voor een maand en klaar. Rest waait over en geneest vanzelf.
Het soort dwazen wat je hier ziet posten, heb je niks aan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach ik heb in het verleden een jaar vrijwel alleen thuis gezeten vanwege een angststoornis, waarbij ik een maand helemaal niet buiten was geweest. De rest ben ik denk ik niet verder dan 10km van huis geweest.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat kan 18-24 maanden duren. Zeg 12. Zolang kan je mensen niet in lockdown houden.
Kan ik nog wel een jaartje doen als het moet.![]()
In talie melden ze dat er ook veel mensen onder de 60 in de ziekenhuizen liggen aan de beademing en ECMO.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat chaosmongolen paniekeren en druk leggen op de politiek.
De risicogroepen apart zetten voor een maand en klaar. Rest waait over en geneest vanzelf.
Het soort dwazen wat je hier ziet posten, heb je niks aan.
Juist die zwakkeren vallen zo om.![]()
Dus je beweert dat de kans op overlijden geen. 0,9% is maar 5 x lager, zoals gewone griep?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er veeeeeel meer besmettingen zijn die gewoonweg niet getest worden.
Ik hoor links en rechts verhalen. Die worden van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk niet getest.
Dus die aantallen van het rivm iedere dag neem ik met een korreltje zout. Waarheid zal veel meer zijn.
Ik voel me ook niet helemaal jofel.... zoals zovelen.Vakman pur sang![]()
Voegt toch niet zoveel toe, als Jan en Alleman dit zo even gaat roepen?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mwoah, stellen dat we op dit moment in NL reeds boven 5000 besmettingen zitten, vind ik een vrij veilige gok.
Begrijpen hoe exponentiële groei werkt en wat een incubatieperiode is, helpt wel.
Dat je van gedachten wisselt in het andere topic waar het over de exponentiële groei gaat, dan zit er al nuance bij, dan pak je allerlei factoren bij. Nu is het iemand die al paar dagen op alles van Nederland kotst.![]()
Nee. Het is remmen. Niet stoppen. En remmen heeft heel veel zin. Tenzij je iedereen tegelijk ziek wilt hebben, zodat je minder dan 1% van de mensen die aan de beademing moet, kunt helpenquote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles dicht en afgelast, maar het ov blijft open hoor!!
Poppenkast ditI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Ja, vervelend enzo. Maar als iedereen dat doet dan gebeurt er niets meer.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ach ik heb in het verleden een jaar vrijwel alleen thuis gezeten vanwege een angststoornis, waarbij ik een maand helemaal niet buiten was geweest. De rest ben ik denk ik niet verder dan 10km van huis geweest.
Kan ik nog wel een jaartje doen als het moet.![]()
T broertje, de griep, doet ook de normale ronde he?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er veeeeeel meer besmettingen zijn die gewoonweg niet getest worden.
Ik voel me ook niet helemaal jofel.... zoals zovelen.
Ieder jaar voelt iedereen zich in de winter klote en is er meer gesnotter.
Maargoed, maak jij je maar druk dat je sars hebt, of covid... Waar jij je goed bij voelt om in de paniek stand te gaan schieten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat zeiden ze in Italie vast 8 dagen geleden ook in vergelijking met China.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat het verstandig zou zijn om te stoppen met vergelijken van Nederland met Italie...![]()
Dit.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat het verstandig zou zijn om te stoppen met vergelijken van Nederland met Italie...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We hebben binnen drie maanden een vaccin hoorquote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ook dat weten we niet.
Voor HIV is er al 40 jaar geen vaccin of medicijnHeb op feesboek gestaan. Heeft oom Donald zelf gezecht
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
De winter duurt nog maar een dag of 11.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
T broertje, de griep, doet ook de normale ronde he?
Maargoed, maak jij je maar druk dat je sars hebt, of covid... Waar jij je goed bij voelt om in de paniek stand te gaan schieten.![]()
https://www.scmp.com/news(...)fe-distance-and-stay
Authorities advise people to stay 1-2 metres apart, but researchers found that a bus passenger infected fellow travellers sitting 4.5 metres away
The scientists behind the research said their investigation also highlighted the importance of wearing face masks because of the length of time it can linger
Stephen Chen
Stephen Chen in Beijing
Published: 10:44pm, 9 Mar, 2020
Link werkt nu wel. Je moet dus een grotere afstand houden van iedereen
[/quote]![]()
Italië hoeft niet per se de maatstaf voor alle landen te zijn. Voor hetzelfde geld is Italië de Wuhan van Europa.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in Italie vast 8 dagen geleden ook in vergelijking met China.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Lang leve de angststoornissen, zullen we maar zeggenquote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ach ik heb in het verleden een jaar vrijwel alleen thuis gezeten vanwege een angststoornis, waarbij ik een maand helemaal niet buiten was geweest. De rest ben ik denk ik niet verder dan 10km van huis geweest.
Kan ik nog wel een jaartje doen als het moet..
Kunt ook net zo goed een keer een moord plegen als je echt klaar met iemand bent. Gevangenis trek je ook wel dan.
Zie de stoornis maar als een goede training
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Dan moet je plekken als het ov helemaal afsluiten.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:25 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee. Het is remmen. Niet stoppen. En remmen heeft heel veel zin. Tenzij je iedereen tegelijk ziek wilt hebben, zodat je minder dan 1% van de mensen die aan de beademing moet, kunt helpen
Daar zitten mensen nog meeropeen gepakt als bij sportwedstrijden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daarom verwacht ik ook dat het een crisis wordt zoals we enkel uit de geschiedenisboeken kennen.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat kan 18-24 maanden duren. Zeg 12. Zolang kan je mensen niet in lockdown houden.are we infinite or am I alone![]()
[/quote]quote:Op maandag 9 maart 2020 22:28 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.scmp.com/news(...)fe-distance-and-stay
Authorities advise people to stay 1-2 metres apart, but researchers found that a bus passenger infected fellow travellers sitting 4.5 metres away
The scientists behind the research said their investigation also highlighted the importance of wearing face masks because of the length of time it can linger
Stephen Chen
Stephen Chen in Beijing
Published: 10:44pm, 9 Mar, 2020
Link werkt nu wel. Je moet dus een grotere afstand houden van iedereen
Ik moet helemaal niks![]()
We kunnen juist van Italië leren en hier voorzorgsmaatregelen treffen om te voorkomen dat hetzelfde ons overkomt.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat het verstandig zou zijn om te stoppen met vergelijken van Nederland met Italie...![]()
Huh!? Wat wil je hier nou zeggen!? Dat het jaren duurt om die 2000 bedden te vullen!? Of dat het jaren duurt om iedereen te helpen als je slechts 2000 bedden hebt!??quote:Op maandag 9 maart 2020 22:18 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo kan niet!? Als je aan die capaciteit wil denken had je deze maatregelen 6 weken geleden moeten nemen. Met 2000 bedden zou je er jaren over moeten doen. Dit gaat snel en heftig worden.
Dat laatste kan natuurlijk ook niet. Je kunt niet jaren wachten op een intensivcare bed als je accuut aan de beademing moet.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
En er zijn duizenden reizen geweest in de afgelopen 6 weken van en naar Italie. Het virus schijnt nogal van reizen te houden. Waarom denk je dat het hier anders zou gaan lopen? Welke stappen zorgen er hier voor dat we niet die kant op gaan?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Italië hoeft niet per se de maatstaf voor alle landen te zijn. Voor hetzelfde geldt is Italië de Wuhan van Europa.
Onwetendheid? Nuchterheid? Wensdenken?![]()
Volgensmij moeten we helemaal niks van Italie leren, een 2e wereldland dat het isquote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
We kunnen juist van Italië leren en hier voorzorgsmaatregelen treffen om te voorkomen dat hetzelfde ons overkomt.![]()
Pff echt niet. Boven 100 miljoen doden praten we verder ok?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik ook dat het een crisis wordt zoals we enkel uit de geschiedenisboeken kennen.Vakman pur sang![]()
Ja is ook niet te doen, voor een heel jaar.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, vervelend enzo. Maar als iedereen dat doet dan gebeurt er niets meer.
Maar een tijdje een lockdown met uitzondering van noodzakelijke dingen (werk, boodschappen enz) zou misschien nog wel nut hebben.
Als je het te lang gaat doen zijn alle cafés, kledingwinkels, bioscopen, restaurants, evenementenbureaus, poppodia en dergelijke ten dode opgeschreven. Want geen van dat is noodzakelijk tijdens een lockdown.![]()
China moet je afsluiten van de wereld. Eerst sars, nu dit. Oprotten er mee zolang ze die gore markten houden van ze.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in Italie vast 8 dagen geleden ook in vergelijking met China.
Vies volk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is zeker niet waar. De ziekenhuizen zijn er beter dan in NL. (Noord Italië)quote:Op maandag 9 maart 2020 22:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij moeten we helemaal niks van Italie leren, een 2e wereldland dat het isVakman pur sang![]()
RIVM zal ongetwijfeld kijken hoe ze dat daar doenquote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
We kunnen juist van Italië leren en hier voorzorgsmaatregelen treffen om te voorkomen dat hetzelfde ons overkomt.![]()
Je kan het niet doseren op 2000 gevallen per keer. Zodat het gelijk aan gaat. Dat zou veel te lang duren.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Huh!? Wat wil je hier nou zeggen!? Dat het jaren duurt om die 2000 bedden te vullen!? Of dat het jaren duurt om iedereen te helpen als je slechts 2000 bedden hebt!??
Dat laatste kan natuurlijk ook niet. Je kunt niet jaren wachten op een intensivcare bed als je accuut aan de beademing moet.![]()
Al een tijdje niet meerquote:Op maandag 9 maart 2020 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is zeker niet waar. De ziekenhuizen zijn er beter dan in NL. (Noord Italië)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja laten we van Italië leren...quote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
RIVM zal ongetwijfeld kijken hoe ze dat daar doen
Ze hebben daar (nog steeds) niet 1 die Italiaans spreekt en begrijpt bv. Zijn dus afhankelijk van secundaire bronnen als CNN reporters.![]()
NL is het enige land in de eu wat steevast in de zorg top 3 heeft gestaan van de meest toonaangevende meetingen, maar heeey, italie is beter hoor, echtquote:Op maandag 9 maart 2020 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is zeker niet waar. De ziekenhuizen zijn er beter dan in NL. (Noord Italië)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Volgens wie?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is zeker niet waar. De ziekenhuizen zijn er beter dan in NL. (Noord Italië)![]()
Maar dat is toch niet met elkaar te vergelijken? HIV maakt je chronisch ziek, van Covid kun je wel na een tijdje uitzieken. Daar maakt het lichaam dan toch antistoffen tegen?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ook dat weten we niet.
Voor HIV is er al 40 jaar geen vaccin of medicijn![]()
Inderdaad. Per definitie onhygiënisch volk die Aziaten. En dan een beetje de schone schijn ophouden door mondkapjes op te doen wanneer ze naar het schone Westen komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
China moet je afsluiten van de wereld. Eerst sars, nu dit. Oprotten er mee zolang ze die gore markten houden van ze.
Vies volk.
Hypocriet
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 22:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Ze hebben daar (nog steeds) niet 1 die Italiaans spreekt en begrijpt bv. Zijn dus afhankelijk van secundaire bronnen als CNN reporters.![]()
![]()
Je kan ook leren van de fouten of mislukkingen.quote:
Als Noord Brabant echt een haard is en de rest van Nederland wel onder controle te krijgen is, moeten ze ons misschien opsluiten. Hoe sneller die klaar is, des te beter.![]()
In de befaamde Nederlandse lijstjes wel jaquote:Op maandag 9 maart 2020 22:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL is het enige land in de eu wat steevast in de zorg top 3 heeft gestaan van de meest toonaangevende meetingen,
maar die wachtlijsten hebben zeker nooit bestaan?![]()
De vergelijking is dat je gewoon moeilijk kunt inschattten hoe lang de ontwikkeling duurt.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:33 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet met elkaar te vergelijken?
In het begin dachten ze bij HIV dat ze in een paar jaar wel iets er tegen zouden hebben![]()
Preciesquote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
![]()
Jij denkt dat we met het afschaffen van handen schudden genoeg doen om een vergelijkbare situatie als aldaar te voorkomen? Of misschien moeten gewoon nog wat harder roepen dat het maar een griepje is.quote:![]()
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_health_consumer_indexquote:Op maandag 9 maart 2020 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
In de befaamde Nederlandse lijstjes wel ja
maar die wachtlijsten hebben zeker nooit bestaan?
Niet echt NederlandsVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De kans lijkt me vrij groot, tenzij er iets verandert, als de R0 afneemt in de lente/zomer bvb.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Pff echt niet. Boven 100 miljoen doden praten we verder ok?
Vergeet niet, hoe meer maatregelen landen nemen, hoe trager het verspreidt, hoe langer die maatregelen nodig zijn.are we infinite or am I alone![]()
Meh. Het is wel een beetje alles of niks met die vrouwen daarquote:Op maandag 9 maart 2020 22:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik vind dit een goed plan, maar de vrouwen daar mogen zonder gedoe (na foto keuring) een gratis NL identiteit krijgenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zelfs Serviegod staat hogerquote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_health_consumer_index
Niet echt Nederlands
SERVIEGODEN![]()
Waren ooit met een groepje aan het motorrijden in italie, toen een jonge gast ineens dacht ik ga rechtdoor in een scherpe bocht.quote:
Belde 112 en binnen 5 min stond er een helicopter naast. Ook het zkh was zeer goed in orde.
Een andere maat heeft zijn hand bijna verloren in een dom ongeluk in Italië maar was vlakbij Zwitserland.
Is daar geholpen door een topchirurg en kan alles weer normaal gebruiken.Vakman pur sang![]()
Heb vanuit het werk zojuist het dringende advies gekregen om de rest van de week thuis te werken. Vind het alleen nog steeds zo'n dubbelzinnig advies dat er dan vanuit de overheid niet ook wordt gezegd je sociale contacten tot een minimum te beperken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Noord Italie is wel wat rijker en ontwikkelder dan Nederland. De gezondheidszorg heeft alleen twee standaarden daar. De privé en de staats. Daar is een fiks verschil tussen. Van de kwaliteit van de privézorg kunnen wij alleen maar dromen (of naar de VS gaan of zo)quote:Op maandag 9 maart 2020 22:33 schreef Doublepain het volgende:
Misschien is hun koffie en pizza beter, maar daar blijft het bij![]()
Niet iedereen die iets vermoed schiet meteen in paniekquote:Op maandag 9 maart 2020 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
T broertje, de griep, doet ook de normale ronde he?
Maargoed, maak jij je maar druk dat je sars hebt, of covid... Waar jij je goed bij voelt om in de paniek stand te gaan schieten.denk oprecht ook dat m’n zoontje het had. M’n pa heeft ook een zware longontsteking gehad laatst. Van hem geen idee of t Corona geweest kan zijn maar bij zoontje zou het me echt helemaal niets verbazen. Dit was niet hoe hij normaal gesproken ziek is. Dan speelt ‘ie op een paar zwakke momenten na nog (adhd). Nu heeft ‘ie bijna twee weken lang lamlendig gelegen met zware koorts en atypische aanvallen en is nog steeds niet de oude qua energie maar dat zal wel deze week weer.
Z’n juf is ook al drie weken weg inmiddels. Zware griep en nog bezig met herstellen.
Dit is wat je nu idd allemaal leest. En ja sorry maar een normale griep is een stuk minder lang dan hoe al die mensen er nu bij liggen.
Land hoeft van mij verder niet plat. Liever niet dan wel.![]()
Italië is op dit gebied dus gewoon een half ontwikkelingsland.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt NederlandsOp woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Ah, prima onderzoek wel.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waren ooit met een groepje aan het motorrijden in italieVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die waren in andere landen nog langer.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
In de befaamde Nederlandse lijstjes wel ja
maar die wachtlijsten hebben zeker nooit bestaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Prima figuurtjes, mag DOORquote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh. Het is wel een beetje alles of niks met die vrouwen daar![]()
Dit is niet echt een reden waardoor algehele zorg in Italie beter is dan in Nederland...quote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waren ooit met een groepje aan het motorrijden in italie, toen een jonge gast ineens dacht ik ga rechtdoor in een scherpe bocht.
Belde 112 en binnen 5 min stond er een helicopter naast. Ook het zkh was zeer goed in orde.
Een andere maat heeft zijn hand bijna verloren in een dom ongeluk in Italië maar was vlakbij Zwitserland.
Is daar geholpen door een topchirurg en kan alles weer normaal gebruiken.![]()
Vergelijk Italië met de provincie Hubei en Noord-Italië met de stad Wuhan. Ja, uiteraard is er verspreiding ontstaan vanuit Noord-Italië richting de rest van Europa maar dat betekent niet dat het overal even erg zal zijn, net als dat het ook niet in elke Chinese provincie even erg is als in Hubei.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:29 schreef _I het volgende:
[..]
En er zijn duizenden reizen geweest in de afgelopen 6 weken van en naar Italie. Het virus schijnt nogal van reizen te houden. Waarom denk je dat het hier anders zou gaan lopen? Welke stappen zorgen er hier voor dat we niet die kant op gaan?
Onwetendheid? Nuchterheid? Wensdenken?
En nee dat is geen wensdenken. Is puur een combinatie van er later mee te maken krijgen dan een ander en er eerder weet van hebben waardoor je eerder maatregelen hebt genomen. Zowel op overheidsniveau als op burgerniveau. Denk dat in ons geval de overheid niet veel geholpen heeft maar dat de gemiddelde Nederlander een stuk alerter was/is dan de gemiddelde Italiaan tot voor kort.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ik wordt echt bang als ik sommige reacties hier lees en het nieuws volg.
Vervolgens loop ik buiten en is er niks aan de hand.
Mensen moeten ook het huidige tijdperk van social media niet onderschatten. Al het negatieve wordt flink uitvergroot en dat maakt mensen sneller bang voor iets.
Ik zeg niet dat het geen zorgelijke situatie is maar we moeten het ook niet groter maken dan dat het is. Blijkbaar kicken we allemaal wel op die spanning.![]()
Daarom, dit vergeten we net zo snel als Mexicaanse griep.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De kans lijkt me vrij groot, tenzij er iets verandert, als de R0 afneemt in de lente/zomer bvb.
Vergeet niet, hoe meer maatregelen landen nemen, hoe trager het verspreidt, hoe langer die maatregelen nodig zijn.
Of zon fucking prutvirus ons eronderdoor krijgt.
Vakman pur sang![]()
Kobe had ook een helicopterquote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waren ooit met een groepje aan het motorrijden in italie, toen een jonge gast ineens dacht ik ga rechtdoor in een scherpe bocht.
Is daar geholpen door een topchirurg en kan alles weer normaal gebruiken.![]()
quote:Op weg naar lessen Nederlands hopelijk?quote:Vervolgens loop ik buiten en is er niks aan de hand.![]()
Toch wel sick. Voor het eerst in mijn / ons leven is een heel land in quarantaine. Gewoon afgesloten.
Dat is toch wel een zieke, extreme maatregel die alleen wordt genomen bij extreme situaties. Dit hebben we nog nooit mee gemaakt met zijn allen.
Omdat we elke dag het nieuws volgen wordt het er langzaam in gedruppeld zeg maar. Het begint in China. Toen Europa. Toen 1 in Nederland. Daardoor 'wennen' we aan dit soort nieuws denk ik.
Maar zeg nou zelf, als ze 2 maanden geleden ineens uit het niks hadden gezegd 'Heel Italië in lockdown vanwege wat dan ook" dan hadden we toch zeker geschokt gereageerd.![]()
Ik ben echt zelden in een smerigere stad dan Milaan geweest. Ze houden alleen dat vierkante kilometertje rondom die kerk een beetje bij, alles daar omheen lijkt het net alsof je in het oude oostblok of Afrika rondloopt.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Noord Italie is wel wat rijker en ontwikkelder dan Nederland.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ben wel bij dat Trump straks gaat vertellen hoe het echt zit.Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Dat het in de rest van China niet erger uit de hand is gelopen, komt vooral omdat de Chinese overheid vroegtijdig drastische maatregelen heeft getroffen. Er zijn daar miljoenen mensen preventief in quarantaine gezet. Dat zie ik hier in Europa niet 123 gebeuren.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vergelijk Italië met de provincie Hubei en Noord-Italië met de stad Wuhan. Ja, uiteraard is er verspreiding ontstaan vanuit Noord-Italië richting de rest van Europa maar dat betekent niet dat het overal even erg zal zijn, net als dat het ook niet in elke Chinese provincie even erg is als in Hubei.
En nee dat is geen wensdenken. Is puur een combinatie van er later mee te maken krijgen dan een ander en er eerder weet van hebben waardoor je eerder maatregelen hebt genomen. Zowel de overheid als de bevolking als individu. Denk dat in ons geval de overheid niet veel geholpen heeft maar dat de gemiddelde Nederlander een stuk alerter was/is dan de gemiddelde Italiaan tot voor kort.![]()
Die laatste maat was gewoon zijn hand kwijt geweest in NL. Is toegegeven door nl'se artsen.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is niet echt een reden waardoor algehele zorg in Italie beter is dan in Nederland...Vakman pur sang![]()
Waar staat Noord Italie?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt Nederlands
en dan de privé zorg.![]()
Italië is niet in lockdown, t is bangmakerij op twitter...quote:Op maandag 9 maart 2020 22:37 schreef Minimunt het volgende:
Ik wordt echt bang als ik sommige reacties hier lees en het nieuws volg.
Vervolgens loop ik buiten en is er niks aan de hand.
Mensen moeten ook het huidige tijdperk van social media niet onderschatten. Al het negatieve wordt flink uitvergroot en dat maakt mensen sneller bang voor iets.
Ik zeg niet dat het geen zorgelijke situatie is maar we moeten het ook niet groter maken dan dat het is. Blijkbaar kicken we allemaal wel op die spanning.![]()
Iedereen had je uitgelachen. Het is zeker extreem. De zorg kan het daar absoluut niet aan. Waarschijnlijk de reden voor het hoge %quote:Op maandag 9 maart 2020 22:38 schreef matigeuser het volgende:
Toch wel sick. Voor het eerst in mijn / ons leven is een heel land in quarantaine. Gewoon afgesloten.
Dat is toch wel een zieke, extreme maatregel die alleen wordt genomen bij extreme situaties. Dit hebben we nog nooit mee gemaakt met zijn allen.
Omdat we elke dag het nieuws volgen wordt het er langzaam in gedruppeld zeg maar. Het begint in China. Toen Europa. Toen 1 in Nederland. Daardoor 'wennen' we aan dit soort nieuws denk ik.
Maar zeg nou zelf, als ze 2 maanden geleden ineens uit het niks hadden gezegd 'Heel Italië in lockdown vanwege wat dan ook" dan hadden we toch zeker geschokt gereageerd.![]()
Is geen quarantaine. Gewoon een reisverbod en grote evenementen verbod.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:38 schreef matigeuser het volgende:
Maar zeg nou zelf, als ze 2 maanden geleden ineens uit het niks hadden gezegd 'Heel Italië in lockdown vanwege wat dan ook" dan hadden we toch zeker geschokt gereageerd.Vakman pur sang![]()
quote:quote:Op maandag 9 maart 2020 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op weg naar lessen Nederlands hopelijk?![]()
Nou... China ging natuurlijk pas reageren toen ze in de gaten kregen dat er iets loos was. Toen waren er al een paar weken om natuurlijk. In Nederland zijn we er vanaf dag 1 bij. (Wil niet zeggen dat de maatregelen goed zijn natuurlijk)quote:Op maandag 9 maart 2020 22:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het in de rest van China niet erger uit de hand is gelopen, komt vooral omdat de Chinese overheid vroegtijdig drastische maatregelen heeft getroffen. Er zijn daar miljoenen mensen preventief in quarantaine gezet. Dat zie ik hier in Europa niet 123 gebeuren.![]()
In 2016 zelfs onder Macedonie lolquote:Op maandag 9 maart 2020 22:39 schreef riazop het volgende:
[..]
Waar staat Noord Italie?
en dan de privé zorg.
Daar zou ik zelfs mijn huisdier niet naartoe sturen![]()
Oke het is misschien nog niet zo dat je de deur niet uit mag. Maar ze doen geen begrafenissen, bruiloften, etc meer. Reizen kan niet meer. Wat nog meer? Ik neem aan dat er zo min mogelijk gewerkt wordt buitenshuis?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is geen quarantaine. Gewoon een reisverbod en grote evenementen verbod.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: