Dan ben je vast te laatquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:25 schreef RamboDirk het volgende:
Wachten totdat in Europa het omslagpunt in de hele corona affaire komt en dan kopen. I guess.
Plek 2 vooralsnog.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:40 schreef Perrin het volgende:
Hopelijk de enige entry van dit jaar in dat lijstje.
Maar dat is ook dom met de wetenschap van Corona. Ik heb laatst januari alles verkocht. Dat dit ging gebeuren was wel duidelijk door de globalisering.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:22 schreef damsco het volgende:
Vorige maand begonnen met beleggen en dan ditDaar gaat me inleg
De ECB wil dat de EU-lidstaten de begrotingteugels laten vieren:quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef SeLang het volgende:
Sja, we hebben een decennium lang in een bubble geleerd die was gebaseerd op het idee dat centrale banken elke crisis kunnen backstoppen...
...en nu blijkt geheel onverwachts dat QE en lage rente niet helpen tegen een virus
Who could have known!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)teverlaging-a3993578quote:Waarschuwing
In telefonisch overleg met EU-leiders dinsdagavond drong ECB-president Christine Lagarde sterk aan op stimuleringsmaatregelen van de regeringen van de eurolanden. Ze vindt dat die veel meer moeten doen om de economie aan de gang te houden, nu Covid-19 zich verder verspreidt. Volgens de financiële persbureaus Bloomberg en Reuters waarschuwde ze de EU-leiders voor een passieve houding van de regeringen. Zonder gecoördineerde actie op Europees niveau „zullen we een scenario zien dat velen van ons zal herinneren aan de grote financiële crisis van 2008”, zo citeerde Bloomberg Lagarde.
Al langer leeft in Frankfurt het gevoel dat de politiek, en niet de ECB, aan zet is om de economie te stimuleren. Lagarde zal jaloers hebben gekeken naar de geldinjectie van 30 miljard pond (34 miljard euro) die de Britse regering woensdag bekendmaakte. Regeringen van de eurozone zijn tot dusver niet zo ver gegaan, al zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel woensdag wel dat het streven naar begrotingsevenwicht in deze coronatijden even overboord wordt gezet.
ECB-president Christine Lagarde zou het besluit deze middag in een persconferentie (met livestream) toelichten.
Een mooi moment om de EU en de Eurozone te gaan ontmantelen. De afgelopen 17 jaar zijn we alleen maar armer gewordenquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De ECB wil dat de EU-lidstaten de begrotingteugels laten vieren:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)teverlaging-a3993578
Mjah. Elke maand wil ik de komende jaren wat inleggen om gemiddeld gezien goed uit te komen. Maar wel zuur dat het direct zo inzakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dat is ook dom met de wetenschap van Corona. Ik heb laatst januari alles verkocht. Dat dit ging gebeuren was wel duidelijk door de globalisering.
Nu weer mooi instapmoment zoeken..
Precies. "Het is maar papier met een gezichtje erop. Het bestaat alleen maar zodat wij niet meer hoeven te vechten voor eten" - Margin Call (2011)quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:40 schreef FernandoMartinez het volgende:
Ik zie mijn aandelen vallen als aambeelden.
Maar ach, het is maar geld.
Pas dan inderdaad, niet op de lange termijn. In tijden van crisis zal er niet veel meer bijgebouwd worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:26 schreef Anton91 het volgende:
Ben benieuwd of dit uiteindelijk gevolgen gaat hebben voor de overspannen huizenmarkt. Denk dat er toch uiteindelijk wel een aantal mensen hun baan hierdoor kunnen verliezen.
Mooie tijd om in te stappen, alles voor spotprijzen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:22 schreef Harlekien het volgende:
Vandaag toch maar besloten om nog extra in te stappen op bitcoins en aandelen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)isis-steken-a3993645quote:Zowel in een debat met de Tweede Kamer als tegenover de media liet Hoekstra blijken dat de budgettaire ruimte om dat soort maatregelen te moeten treffen groot is. Hij verwees naar de gezonde overheidsfinanciën en de financiële buffers die hij heeft. „Onze zakken zijn echt heel diep en ik ben bereid om ze allemaal te legen.”
Hij doelde met name op het gunstige, lage niveau van de staatsschuld van 48,8 procent van het bruto binnenlands product. Dat is op ruime afstand van de kritische Europese begrotingsnorm van 60 procent. Omgerekend in euro’s zou de overheid de staatsschuld weer met zo’n 90 miljard kunnen laten oplopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |