quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:09-03-2020 | 14:00
56 nieuwe patiënten, in totaal 321 positieve testen
Op 9 maart zijn er 56 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen op 321.
De meeste patiënten komen uit Brabant: 134. Na Brabant wonen de meeste patiënten in Utrecht: 52. Van 150 personen is bekend dat zij COVID-19 in het buitenland hebben opgelopen. De meeste patiënten waren in Italië. Hiernaast waren er patiënten in Duitsland, Frankrijk, Iran, Oostenrijk, Kaapverdië, Groot-Brittanië en Hong Kong. Van 90 patiënten wordt nog onderzoek gedaan wat de mogelijke bron kan zijn.
Onderzoek in Brabant
De uitkomsten van het onderzoek dat dit weekend onder zorgmedewerkers in Brabant werd gehouden, zijn nog niet bekend. Hier volgt binnenkort meer informatie over.![]()
Wat een gelul. Heel toevallig is dit niet bekend en de rest wel..quote:De uitkomsten van het onderzoek dat dit weekend onder zorgmedewerkers in Brabant werd gehouden, zijn nog niet bekend. Hier volgt binnenkort meer informatie over.![]()
Maar de ETZ en andere ziekenhuiscijfers zitten er nog niet bij dus.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Net als gisteren zit er dus weer 1 geval niet in de .csv-file. Irritant voor statistiekfetisjisten zoals ik.Oja, dat zou kunnen, die in die container bij Hoofddorp!quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat is die buitenlandse. Die staat logischerwijs niet tussen Nederlandse gemeenten.![]()
Met 1 dag ja?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef Sunri5e het volgende:
Ze lijken het onder controle te krijgen. Dat is mooi nieuws
Dit is van gister, zondag en weekend. Morgen van vandaag![]()
Zeker positief! Nu zorgen dat we dit doorzetten.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef Richestorags het volgende:
Iig positief dat de groeifactor <1 is nu.![]()
Een afname van de stijgingBeetje jammer alleen dat het aantal gevallen met onbekende bron verdubbeld is van 47 naar 90.
![]()
Ik kom deze week nog boven de rivieren.quote:
Vandaag ben ik in het ziekenhuis. Er ligt een coronapatient zo'n 6 meter van me vandaan.
Je bent te laat.![]()
Bron?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:04 schreef influcted het volgende:
Niet te vroeg juichen. Op zondag werd er in andere landen ook aanzienlijk minder getest.![]()
Precies. Naar die uitslagen ben ik nog meer nieuwsgierig en of daar ook eventuele gevolgen bij gaan komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:04 schreef LTVDK het volgende:
Maar de ETZ en andere ziekenhuiscijfers zitten er nog niet bij dus.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Bizar dat er nog steeds geen officiële meldingen in Alkmaar zijn. Al ben ik daar elke dag blij mee"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Toch goed van mijn stadje dat ze niet zijn meegegaan in dat hysterische paniek gedrag en gister gewoon de CPC hebben door laten gaan
Zonder wrijving geen glans![]()
Van 90 personen is niet bekend hoe ze eraan kwamen. Dus niet terug uit Italië oid of te herleiden naar een andere persoon met het virus.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef Sunri5e het volgende:
Ze lijken het onder controle te krijgen. Dat is mooi nieuws
De personen waarvan ze het niet weten worden er meerniog minder, toch? Dus onder controle zou ik dat niet noemen nog helaas. Want degenen van wie zij het hebben (die dus wrs nog onbekend zijn) hebben vast ook nog weer anderen besmet.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ze houden gewoon cijfers achter!!quote:Op maandag 9 maart 2020 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Snoeren alle Fok!expertjes de mond
Rivmgoden![]()
Is er nog iets gezegd over wanneer dat komt?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:05 schreef Stance het volgende:
[..]
Precies. Naar die uitslagen ben ik nog meer nieuwsgierig en of daar ook eventuele gevolgen bij gaan komen.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 14:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toch goed van mijn stadje dat ze niet zijn meegegaan in dat hysterische paniek gedrag en gister gewoon de CPC hebben door laten gaan![]()
![]()
Er komen sowieso nog tientallen medisch personeel bij!!! Waarschijnlijk is het echte getal dus rond de 100 vanavond. Als we het ooit te horen gaan krijgen.![]()
Ja maar het was weekend!!!!quote:Op maandag 9 maart 2020 14:06 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ze houden gewoon cijfers achter!!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit ja. Maar joehoe wat gaat het geweldig enzo.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:04 schreef Jojoke het volgende:
Een afname van de stijgingBeetje jammer alleen dat het aantal gevallen met onbekende bron verdubbeld is van 47 naar 90.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat zullen dan brabant cijfers zijnquote:Op maandag 9 maart 2020 14:05 schreef Stance het volgende:
[..]
Precies. Naar die uitslagen ben ik nog meer nieuwsgierig en of daar ook eventuele gevolgen bij gaan komen.![]()
Gemeente Apeldoorn ook niet terwijl die volgens de kaart omringd zijn door Corona.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:06 schreef FritsFlits het volgende:
Bizar dat er nog steeds geen officiële meldingen in Alkmaar zijn. Al ben ik daar elke dag blij mee![]()
Eind van de middag heb ik ze.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is er nog iets gezegd over wanneer dat komt?![]()
Nee hoor, helemaal niet bijzonder.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:53 schreef Blik het volgende:
[..]
NOg steeds niemand in het Noorden van het land, blijft bijzonder
Groningen, Friesland en Drenthe hadden een week eerder krokusvakantie.
Daarnaast vieren ze amper tot geen carnaval.
Op het moment dat deze provincies op wintersport waren, was er nog amper iets aan de hand in de wintersportgebieden in Italië. Een week later was dat anders.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Heb je al wat gehoord over het aantal besmettingen daar onder het personeel, want die cijfers heeft het RIVM er nog niet bij geplaatst.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kom deze week nog boven de rivieren.
Vandaag ben ik in het ziekenhuis. Er ligt een coronapatient zo'n 6 meter van me vandaan.
Je bent te laat.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Onder controle is het zeker nog niet, maar de stijging is minder extreem dan velen gedacht hadden....
Nu hopen dat we dit de komende dagen kunnen vasthouden![]()
![]()
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:07 schreef dick_laurent het volgende:
Nu hopen dat we dit de komende dagen kunnen vasthouden![]()
Las daar gister iets over. Sowieso 1 stel, waarvan de vrouw besmet was, werd genezen verklaard en mochten weer naar buiten.quote:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: